Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
verrattuna johonkin etelä-eurooppalaiseen on mielestäni MIES
siitä huolimatta että naisellakin on sananvaltaa.
Ääritapauksia ovat varmaankin naiset, jotka hilluvat paistinpannu kourassa ;))
12.07.2005 10:29
ja tosi on että välillä tuntuu että haluaa hypätä rattaasta ulos!
12.07.2005 10:24
että me äidit huolehdimme lapsistamme kuin lintuemo
ja kun ne sitten lentävät maailmalle,
on huolenpitovaistollemme oltava joku kohde.
Se saattaa olla aviopuoliso.
Ehkä hankimme lemmikkieläimen, jolle puhumme kuin pikkulapselle :))
Huolenpitomme kohde tyytyy "kohtaloonsa", sillä mikäs sen mukavampaa
kuin käyttää aikaansa muuhun mukavampaan kuin huolehtia arkipäivän
trivialiteeteista!
Eikä saavutetuista eduista mielellään luovutakaan!
Sillä etuhan tällainen palveluapu todella on!
Uskon, että naisten huolehtiminen on vaistonvaraista ja aivan biologista!
Ehkä kotoa saadut mallitkin ovat suuntaa antavia!
12.07.2005 10:22
vai oliko minulle, ketjun avaajalle.
Minäkin olen nainen ja miesystäväni on pitkän liekan päässä. :)) Emme kumpikaan halua olla liian lähekkäin ja viedä toisiltamme elintilaa.
Mielestämme on parempi jos on ilmaa välissä.
Heitin vaan kysymyksen vähän leikkimielellä, koska olen esim. kotona nähnyt kuinka oma äitini passasi isää kuin pikkulasta.
Koska en enää voi kysyä isältä, tunsiko hän olleensa kuin pikkulapsi joissakin asioissa, niin kysyn täällä palstalla olevilta miehiltä, jos joku
tunnistaisi vaimonsa "elkeet".
Äiti pakkasi isänkin henkilökohtaiset matkatavarat (parranajovälineet ym) kun he lähtivät matkoille. Äiti valikoi isän vaatteet jos he olivat johonkin lähdössä.
Äiti huolehti isän ruoka-annoksista ja lääkkeistä.
Äiti kulki isän jälkiä siivoamassa vieraitten vessoissa kun olivat kylillä.
Toisin sanoen samanlaista kuin on kulkea lapsen perässä ja huolehtia kaikesta. :DD
Muuten oli isä pomo ja sai olla siinä luulossa loppuun saakka!
11.07.2005 18:14
saadakseen katsella Kauniita ja rohkeita, oli narrata isää kellon ajoilla.
Isä Ajatollah halusi katsella uutisia, vaikka oli melkein sokea ja muistamaton. Kysyi kellonaikoja.
Äidillä oli Kauniitten ja rohkeitten seuraaminen menossa, joten hän keksi jonkun kellonajan ettei muka vielä ole uutisten aika.
Viiden minuutin päästä isä kysyi taas uudestaan mitä kello on, mutta nyt se olikin niin paljon että oli odotettava myöhäisuutisia! :-)))
(Eikä isä huomannut tulleensa jymäytetyksi.)
10.07.2005 17:14
tuo Räikkösen Kimi!
12:lta paikalta 3:ksi ja vetäisi vielä kilpailujen nopeimman kierroksen viimeisellä kierroksella, vähän noin mielenosoituksellisesti, että kyllä täältä olis "lohvooria" löytynyt kun olisi saanut olla alkumetreiltä mukana!
Toivottavasti nyt pelit kestää Hockenheimissa parin viikon päästä!
10.07.2005 16:53
täälläkin formuloitten katsomista varten.
Ruoka on uunissa, odottelen poikaani ja tulevaa (ehkä :)) miniääni kaveriksi.
Täytyyhän miniänkin tottua meidän F1-intoiluun!
Olen raikannut (savolaisittain) istumapaikkojen läheisyydestä pikkuesineitä, etteivät lentäisi taivaan tuuliin kun huiomme ja hillumme olohuoneessa.
Ovet ja ikkunat on selkoselällään helteen takia, huutomme voi kuulua ympäristöönkin, missä ei ehkä koko kilpailuista tiedetä mitään ja siitä voi syntyä spekulointia mitä ihmettä MdK:n talossa tapahtuu???!!!
Toivottavasti Icemanilla on jäitä hatussa!
Kilpailujen jälkeen seuraa täällä meillä urheilulaji nimeltään "vapaa-saunailu" ja pakollinen uinti päälle.
09.07.2005 13:55
ulkomaillakin.
Kun hänet valittiin presidentiksi niin tietenkin ulkomaiset lehdet ruotivat tarkkaan Halosen taustaa ja olosuhteita.
Pidettiin ihmeenä että hän oli synnyttänyt lapsen eikä ollut mennyt naimisiin lapsen isän kanssa.
Sitä paitsi hän eli avoparisuhteessa, eikä kiirehtinyt naimisiinmenon kanssa miellyttääkseen moralisteja ja vaikuttaakseen presidentin vaalitulokseen.
Siitä tyylistä minä pidän ettei mene laumojen mukana vaan on rehellinen myös omalle itselleen.
Silloin on rehellinen myös valitsijoitaan kohtaan.
Halonen for president!
07.07.2005 19:21
maisteltavaksi kahvilan vieraille!
Aukaisehan SkillaN uusi kahvila kiireesti kun tämä Onnenapila jää nurkan taakse piiloon!
Tavataan taas! Heihei!
07.07.2005 15:53
En tiedä oliko tuo "suutarin tyttären pihalla..." laulu tehty meidän naapurista, mutta hänellä sattui olemaan sama sukunimi kuin laulun suutarilla.
Savossa hänen hienosteleva kirjakielensä oli tietenkin erikoista ja hänen sanontojaan matkittiin.
Kova oli tämä suutari ryyppäämään.
Voin kuvitella että hän olisi tänä aamunakin venytellyt torppansa rappusilla ja sanonut kun oli hellepäivä tulossa:
- Kaunis ilma ryypätä tänään!
07.07.2005 15:47
on tuo tekohampaitten tunnistamistemppu keksitty muitten kuin minun toimesta :D mutta juuri tuossa kertomassani vanhainkodissa ei asiasta tiedetty mitään silloin parikymmentä vuotta sitten.
Ajattelin, että henkilötunnus on kuin "sesam"-taikasana kaikkeen, miksi ei henkilökohtaisten tarvikkeitten merkitsemisessä.
07.07.2005 11:22
on kuitenkin seuraava:
Olin parikymmentä vuotta sitten yhden kesän aikana hoitoapulaisena eräässä vanhainkodissa.
Siellä oli eräs dementoitunut mies, joka hissutteli illalla huoneesta toiseen ja keräsi
toisten vanhusten tekohampaat vesilaseista ja vei omaan huoneeseensa, piilotti yöpöytänsä laatikkoon.
Syntyi suuri kalabaliikki kun kaikkien hampaat oli hukassa!
Vielä suurempi selvitteleminen kenelle mitkäkin hampaat sopivat, kun hampaat vihdoin viimein löytyivät.
Tuo vaari alkoi tehdä saman hävittämistempun joka ilta- tai yökävelyllä ollessaan.
Ehdotin että annettaisiin hammasteknikon laittaa henkilötunnus kitalakeen niin hampaat löytää omistajansa helpommin aamulla :))
Niin tehtiinkin ja aamulla saattoi hoitaja tulla jonkun Svenssonin huoneeseen, tarjottimella päivän lääkkeet ja tekohampaat!
07.07.2005 09:56
Ha-ha-haa, Leny! Sattui kivasti tuo sinun hautausmaajuttusi, kun itse olin juuri kuullut kaikenmaailman juttuja juuri tuosta hiljaisesta miljööstä!
Olisi enemmänkin kerrottavaa, mutta voin aukaista oman ketjun "Juttua matalaotsaisille" :DD (joskus).
Olen tässä vielä vähän unenpöpperössä ystäväni kanssa valvotun yön jälkeen, mutta muuten valmiina vielä yhteen ihanaan aurinkoiseen päivään!
Otan auringosta irti kaiken mitä saan, käyn välillä uimassa, syön mansikoita, nuuskin vastaleikatun nurmikon tuoksua ja talletan kaiken muistilokeroihin.
Ja lämmöstä en valita, vaikka sulaisin! :))
Otan tässä vaan tiikerijätskin ja menen "työmaalleni" aurinkoon!
Helteistä päivää teillekin siellä koti-Suomessa!
06.07.2005 10:04
eilen kun olin eräässä kahvilassa niin viereisessä pöydässä istuva mies tilasi kahvia ja mustikkapiirakkaa.
Sitten hän pälyili ympärilleen ja otti rintataskusta tekohampaat, jotka hän vaihtoi suussa oleviin.
Johtopäätös: joku syö mustikkapiirakkaa hampaillasi! :DDD
06.07.2005 09:49
että voimat loppuisivat shoppauskierroksella ennenkuin rahat alkaisi olla vähissä!
Olisi tosiaan kohtalon ivaa jos voittaisi vanhoilla päivillään tuhottomasti rahaa, eikä oikein tietäisi mihin niitä humpsuttelisi!
Mutta hyviä neuvonantajia ei varmaankaan puuttuisi!
Ensinnäkin antaisin henkilääkärini todistaa että olen täysissä sielunvoimissa ja sitten pistäisin lähiympäristön haukkomaan henkeään ;D
Niin millä tavallako? Hmmm, täytyy miettiä ainakin yön yli :D
Vaikka toisaalta, naapurini ovat jo tottuneet kaikenlaisiin tavallisuudesta poikkeaviin ratkaisuihin esiintulleissa ongelmissa!
Mutta nyt olisi epätavallistakin epätavallisempi ongelma: rahan paljous!
05.07.2005 22:20
enkä tunnustaudu ihan älyvapaaksikaan, enkä ole vielä täysin vapautunut huumorintajustanikaan, vaikka mistä sen tietää milloin suu alkaa mennä solmuun ;/
Teko mistä revyyssä kerrottiin, ei siis ole MINUN keksimäni!
Ja se mistä Leny kertoi, oli aivan totta, todellisesta elämästä! :)))
Tuli vaan niin velmu olo kun tuo "makaaberi" juttu ilmaantui keskustelun alustaksi... ;)))
05.07.2005 21:25
puhut, mutta ei edes se kuuluisa rautalanka-malli tunnu auttavan kaikkein kovimppin kalloihin.
05.07.2005 19:54
No, minäpä jatkan toisella "makaaberilla" jutulla.
(Kuulin sen yhdessä paikallisrevyy-esityksessä.)
Kaksi naista, naapurukset, olivat ilmoittaneet miehilleen tekevänsä pienen pubikierroksen.
Pikkutunneilla kotiin tullessa molemmille tuli pissahätä ja kuin yhteisestä sopimuksesta he kiipesivät hautausmaan muurin suojaan tarpeilleen.
Ei ollut vessapaperia kummallakaan, ei edes paperinenäliinoja, joten toinen naisista otti alushousunsa ja teki kuittauksen sillä, heitti alkkarit menemään.
Toinen naisista sattui saamaan kukkapuketin käteensä pimeässä ja kuivasi sillä.
Heidän miehensä juttelivat sitten aamulla tontin aitaan nojaten.
Toinen heistä sanoi:
- En tiedä, missä vaimo oli ollut yöllä, mutta sillä ei ollut alkkareita jalassa kun tuli kotiin.
Toinen vastaa:
- Sanoppa muuta, minun eukolla oli rakosessa lappu jossa luki "Kiitos kaikesta"!
05.07.2005 19:50
Olen kertonut tämän jutun joskus aikaisemmin näillä palstoilla, mutta tällaista oli kurinpalautus 40-luvulla.
Veljeni oli kova kiroilemaan. Alaluokan opettaja oli sanonut hänelle että jos et lakkaa kiroilemasta niin on pestävä suusi mäntysaippuan kanssa.
Ei opettajan tarvinnut kauankaan odotella pesutilaisuutta, se tuli aika välittömästi.
Opettaja otti vastaanjuntturoivaa veljeäni niskasta kiinni, vei hänet käytävään, missä oli pesuvati ja saippua, otti mäntysuopaa kouraansa ja pyöritti ympäri naamaa.
Siitä selvittyään veli syljeksi käytävälle, pyyhki kämmenselällä suutansa ja totesi painokkaasti: - Voi PERRRKELE ku maistu pahalta!
05.07.2005 19:26
on alkoholiliikkeen (systembolaget) kotisivuilla tietoa alkoholin aiheuttamista sairauksista, siellä voi myös tehdä oman "alkoholin käyttöprofiilin" ja vastata kysymyksiin.
Lopputuloksessa kerrotaan mitä testi näyttää.
04.07.2005 09:34
114 / 150