Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
153
Kommenttia
2659
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä tämä vanheneminen on ihana asia, saa tehdä ihan niinkuin haluaa. Varsinkin täällä maalla :) Aina yhtä kylähullua tarvitaan!
16.06.2006 20:28
Tekaisin persoonallisuustestin ja tulos sopii hyvin tämän aloitetun otsikon alle :D
Valitsin Nalle Puh-testin eli sain selville ketä Puolenhehtaarinmetsän henkilöä eniten muistutan.
Vastaus: Nasu
http://pilpi.net/hip/nallepuh/
15.06.2006 20:00
Suuli tarkoittaa latoa. Sanaa olen kuullut käytettävän mm Hämeessä, Satakunnassa ja Uudellamaalla.
Mutta suuli on kai myös jonkun tyyppinen venekin.
15.06.2006 08:20
ihan ääneen, kun näin web-TV:ssä uutisen miesten push-up kalsareista!! :)
Nyt voi kaikki miehet, jotka luulevat koolla olevan merkitystä, ostaa uudet kalsarit ja vahvistaa näin itsetuntoa :))
Käyttäähän naisetkin push-up rintaliivejä muotoja parannellessaan.
14.06.2006 17:24
Viikonloppuna oli ympäri maailmaa järjestetty nakupyöräilyjä ympäristösuojelun hyväksi. Erikoisesti tämä mielenosoitus oli autoilua ja sen aiheuttamia ympäristötuhoja vastaan.
Katselin sitä menoa TV:stä. Moneen ahteriin oli maalattu iskulauseita :))
14.06.2006 14:58
Minäkin ihmettelin aikaisemmin kun istutetuissa männyissä oli kahdenlaisia kukkia: tyvestä paksuja, keltaisen siitepölyn täyttämiä ja ylempänä punaisia (pienen kävyn näköisiä) kukkia.
Luin sitten kasvikirjasta että alempana olevat kukat ovat hedekukkia, joista siitepöly lähtee lentämään ylemmäksi ja hedelmöittää ne punaiset emikukat. Emikukista sitten kehittyy käpyjä.
14.06.2006 08:29
mitä puks-pelin jälkeen tapahtui...! Olihan ne kasvatusmenetelmät toista luokkaa kuin tänä päivänä. :DD
Tämä minun pikkuveljeni oli kovin innostunut kun sai lainata vasaraa ja nauloja. Kerran hän oli naulannut äidin baskerin kiinni yläkerran rappujen tolppaan. Siinä oli ja pysyi.
Eivät vanhemmat kuitenkaan ihailleet kuinka tuollainen oskarinkokoinen kaveri jaksoi iskeä naulan kantaa myöten puuhun, vaan me isommat saatiin nuhteita kun emme olleet katsoneet pojan perään :)
13.06.2006 18:05
niin huonetta numero 13 ei ollut, vaikka osastolla oli 13 huonetta. Sen sijaan numero 12 ja 12a.
12.06.2006 14:27
Ohi meni minultakin, ajattelin vaan tuota päiväystä: 6.6.06, että huonostihan nämä kansallisuuspäivän vietot alkavat.
Minulle taas nuo kuutoset ei vaikuta mitenkään! Kun täytin tässä keväällä 66 niin sanoin vaan että seksikkäämmäksi ei voi tulla kuin 66-vuotiaaksi! :) (Sextiosex :))
12.06.2006 14:24
viikonlopuksi. Juuri nyt on +28 varjossa!
Läkähdyttävän kuumaa. Istuin parvekkeella hetken ja kuuntelin Jose Felicianoa, mutta sitten alkoi eräs helikopteri hyrrätä kylän yllä, kierros kierroksen perään eikä musiikin kuuntelusta tullut mitään.
Luultavasti on menossa ilmakuvien otto käynnissä, kun ei ole pilven hattaraa taivaalla.
Nykyäänhän voi netiltä nähdä myös ilmakuvia kotiseudultaan, ei ainoastaan karttoja. Ajatella jos tämä alueen ilmakuvasta näkee kun makaan bikineissä parvekkeella, jos zoomaa kuvan tarpeeksi lähelle :D
12.06.2006 14:05
se on sekin, yrittäjänä oleminen.
Olen sen verran kokeillut, että 10 vuoden jälkeen aloin kysellä itseltäni, mitä oikeastaan teen. Tätäkö elämä on? Ei koskaan vapaata, ei koskaan saa sairastua, pitkiä päiviä, aina valmisteluja uusia kohteita varten...
Olin toki menestyvä yksityisyrittäjänäkin, mutta en jaksanut enää nauttia menestymisestä ja tuloksista, vaan päätin siirtyä taka-alalle nauttimaan elämästä ja näistä viimeisistä vuosista. Elämä on niin paljon muutakin!
Täällä Ruotsissa vaahdottiin kovasti EU:hun liittymisen edellä mitkä mahdollisuudet ihmisillä olisikaan yksityisyrittäjinä!
Voi hyvä jysäys! Ei kai kaikki työttömät voisi ruveta yksityisyrittäjiksi!
Parhaiten menestyvät yksityisyrittäjät ovat täällä siirtolaiset, joilla on jokin pieni perheyritys, pizzeria, ravintola, siivousfirma tms.
He aloittavat koko perheen voimin vaatimattomasti, koska eivät saa lainaa eikä mitään apua yhteiskunnalta, tekevät pitkiä päiviä ja alkavat pikkuhiljaa saada hyviä tuloksia ja laajentavat yritystään.
Vastakohtana ovat ruotsalaisyrittäjät, jotka saavat lainaa mutta käyttävät rahat heti hienon auton ostoon, huoneisto hyvällä liikepaikalla ja sitten tehdään konkurssi vuoden parin sisällä.
12.06.2006 12:48
Esimerkiksi tuo halattien maahantuonti!
Olen hyvissä ajoin sanonut pojalleni että sitten kun minut on aika siirtää hoitoon niin vaatteet eivät saa ahdistaa, niitten on oltava helppoja ottaa pois ja pukea päälle.
Näin joskus kauan sitten kun olin kesätöissä eräässä vanhainkodissa, kuinka hankalaa oli riisua ja vaatettaa vanhuksia, joilla oli joskus nuorempana ostettuja kireitä vaatteita ja esim. kireitten kangaspuseroitten riisuminen ja päälle laittaminen oli vanhuksille tuskallista.
Tuntui kuin olisi katkonut käsivarsia kun mummot ja vaarit voivottivat pukeutumistilanteissa! Sanoin monelle omaiselle että toisivat vähän mukavampia vaatteita vanhuksilleen, mutta harva sellaisia kehoituksia otti todesta, vanhus kun kuitenkin kuolisi kohta, mitäs häneen rahoja haaskaamaan. :-/
Koska myöhemmin olen tehnyt paljon töitä juuri vaatetuksen parissa, niin olen päättänyt että minulle tehdään pehmeitä vaatteita, jotka saa helposti päälle ja päältä pois.
Esim. pehmeitä kietaisuhameita, jotka kiinnitetään tarranauhalla. Ovat naisellisen näköisiäkin ja suojelevat reumaattisia sääriä vedolta :) Kauniita ponchoja, jotka vaan vetäistään pään yli, suojaavat hartioita, lämmittävät mutta eivät hiosta.
12.06.2006 12:34
Miesystäväni sanoo että minulla on lemmikinsiniset silmät :D
Siitä innostuin niin paljon että istutin mättään lemmikkejä parvekkeelle viime kesänä. Lemmikkimättäät olivat pysyneet hengissä talven yli.
Nyt istutin ne talon nurkalle yhdessä päivänkakkaroitten kanssa ja iskevät silmää ystävälleni kun hän tulee täällä käymään :)
11.06.2006 21:34
Itsekin olen ihmetellyt kuinka paljon ruotsalaisperäisiä sanoja kaukaa sisä-Suomesta löytyy.
Äitini vanhemmat asuivat Pohjanmaalla ja varsinkin mummo käytti paljon ruotsalaisperäisiä sanoja puheessaan.
jästi (ruots. jäst)= hiiva
kahveli (gaffel)= haarukka
tukslaaki (durkslag) = siivilä
hantuuki (handduk) = pyyheliina
vörkkeli (förkläde) = esiliina
vastuuki (vaxduk) = vahakankainen pöytäliina
vingerpori (fingerborg) = sormustin
pännä (penna) = kynä
tallrikki (tallrik) = lautanen
pakari (bakstuga) = leivintupa
kartiini (gardin) = verho
ym ym
11.06.2006 21:28
Niin uskoivat ainakin ne belgialaiset kurssikaverini Englannissa, kun kuulivat että olen suomalainen, siis "saunalainen" :DDD
Ns. saunaklubeilla on arveluttava maine ja ymmärrän että jos esim. Belgiassa kertoo menevänsä saunomaan niin se voi merkitä vaan yhtä asiaa.
Meni aikaa selitellessä, ettei saunamaassa Suomessakaan esim. saman perheen aikuiset jäsenet kylve yhdessä.
Onhan sitten tilaisuuksia yhteissaunomisiin kun kaikki ovat pukeutuneet uimapukuihin.
Minusta ainakin oli outoa (vaikka olikin uimapuvut päällä) kun olin siskojeni ja heidän miestensä kanssa yhtäaikaa rantasaunassa.
Venäjällä tosiaan saunotaan samaa tapaan kuin Suomessa, jopa avantouinnin kera talvella.
11.06.2006 21:17
Monelle kaupunkilaiselle parveke on yhteys luontoon. Vaikka se olisi pienikin, niin siitä voi tulla viihtyisä kesähuone ja antaa tilaisuuden omiin ajatuksiin ja unelmiin.
Kun asuin vielä kaupungissa niin laitoin parvekkeelle paljon kukkasia. Usein istuin siellä ja kuuntelin musiikkia kuulokkeet korvilla (etten häirinnyt naapureita), piirtelin tai maalasin, lueskelin tai vaan OLIN. Ei hyvän olon tunteeseen paljon tarvita.
11.06.2006 19:41
esim. taloudellinen tuki vaikka lapsella onkin omia tuloja (mutta liian isoja menoja tuloihinsa nähden) on kuin kantaisi kaivoon vettä.
Jos lapsi oppii hyväksymään sen tosiasian että kaikkea ei voi saada heti, on kieltäydyttävä muista asioista (joka kasvattaa luonnetta) niin hänestä kehittyy määrätietoinen ja sitkeä henkilö.
Odottamiseen liittyy paljon muitakin omaan kasvuun vaikuttavia tekijöitä: kärsivällisyyttä, sitkeyttä, pitkäjännitteisyyttä... Ei ollenkaan huonoja ominaisuuksia maailmassa, missä kaiken on tapahduttava heti, nyt, tällä hetkellä!
11.06.2006 17:31
Juttelin poikani kanssa "mesessä" tästä objektista. Kerroin että kävelin ympäriinsä kuin gladiaattori, olin jopa riisunut paidan päältäni ja huidoin sillä hyttysiä pois, mikä varmaankin näytti kuin olisin tervehtinyt näkymätöntä yleisöä areenan reunoilla :D.
Hän halusi varmistua että paikka on metsän keskellä eikä keskellä kylää... Ei vaaraa, sanoin, kävin pissallakin ja löysin hyvän mansikkapaikan siinä samalla.
On se hyvä että on tarpeeksi vanha eikä enää ole niin kauheasti estoja :D - Tuppaa vaan naurattamaan kun ajattelee kuinka joku ulkopuolinen näkisi harmaatukkaisen tätin montun kokoa mittailemassa :D.
11.06.2006 17:19
Minulla kun on jo oma Hilly Billy Beacheni tässä vieressä niin aivan bisneksen kannalta ajattelin, mitä tuommoisella "maisemajätteellä" voisi vielä tehdä :)!
Vaikka minulla onkin bisnesnaisen koulutus niin en ikinä ole hamunnut suurten rahojen perään käytännössä. Ideoita on ollut mutta toteuttajaksi minusta ei olisi, olen sen verran mukavuudenhaluinen.
11.06.2006 17:00
tällaisina päivinä kuin nytkin kun kesä on vihdoinkin tullut!
11.06.2006 16:07
49 / 133