Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Olisivatko markkinatalouden ihanteet syynä sinunkin odotteluusi? Ihastukset voivat mielestäni viedä helpostikin jalat alta, mutta useimmiten pitkäaikaiset hyvät parisuhteet taitavat käynnistyä rauhallisesti tutustumalla ja ehkä ystävyyden pohjalta. Niin ainakin omalla kohdallani on tapahtunut ja sitten olenkin voinut rakastua useampia kertoja samaan tuttuun turvalliseen kumppaniin uudenlaisissa tilanteissa tai lomaympäristössä. Ensisilmäyksellä tapahtuneet ihastukset ovat yleensä melko pian osoittautuneet kaikkea muuta kuin sopiviksi kumppaneiksi.

Olen saarnaustuulella ja tekisi mieleni jatkaa tästäkin aiheesta. Koska pitää lähteä nukkumaan, lainaan pätkän yhdestä vanhasta tekstistäni. Olisikohan siinä jotain ajattelun virikettä?
    Jäävätkö vain sisäisesti kauniit vaille ansaitsemaansa huomiota?

"Tuntuu, että jokainen sinkku etsii itselleen itseään tasokkaampaa kumppania. Media tyrkyttää kaikista tuuteista käsitystä, että kaikkien on, ainakin asiantuntijoiden avustuksella, mahdollista muuttua kauniiksi ja itseään kymmenen vuotta nuoremman näköiseksi. Ulkoisia avuja pitää sukupuolesta riippumatta muovata entistä markkinakelpoisemmiksi. Miksi? Siksi, ettei muuten kelpaa.

Elämme markkinatalouden aikakautta ja vain ulkoinen on tärkeätä, aikuisilla miehillä lisäksi asema ja varallisuus. Ihmiset katsastelevat ja koeajavat uutta kumppania. Yhden illan aikana etsitään sen illan paras ehdokas, tutustutaan jossain, testataan seuraavaan aamuun asti. Toinen saattaa antaa katteettomia lupauksia ja molemmat jatkavat matkaansa. Seuraavana iltana tai viimeistään muutaman päivän kuluttua jatketaan samalla tavoin. Ihmiset ovat yksinäisiä, joku myöntää asian, useimmat eivät edes itselleen. Jos myöntävät, perusteluksi sanotaan, ettei ole löytynyt sitä oikeata kumppania."
  2. Yritä elää omaa elämääsi niin, että hän mahdollisimman vähän häiritsee sitä.

Älä yritä ryhtyä terapeutiksi, avioliitto ei voi olla terapiasuhde.

Et voi auttaa miestäsi, ellei hän itse halua raitistua.

Älä anna hänen pilata omaa elämääsi tai menee turhaan vähintään kaksi elämää pilalle yhden sijasta.

Ellei hän suostu tiedostamaan ongelmaansa ja hakemaan itselleen apua, pistä hänet pihalle.

Kukaan ei voi ottaa vastuuta toisen aikuisen ihmisen elämästä, älä sinäkään yritä.

Ajoissa otettu asumusero saattaisi ehkä havahduttaa miehen. Ehkä antaa myöhemmin uuden mahdollisuuden uuteen alkuun, kun mies olisi parantanut tapansa.

Ajatukset kuulostavat julmilta, mutta on tärkeätä huomata, että joskus hyvää tarkoittava apu vaan pahentaa tilannetta. Mahdollistaa juomisen jatkumisen, kun joku hoitaa muut asiat. Kun eteen tulee tilanne, jossa on pakko ottaa vastuu omasta elämästä, monet havahtuvat tekemään sen. Ellei ota, tilanne saattaa johtaa ojan pohjalle, mutta tuskin auttaa jos toinen seuraa tilannetta vieresta tai lähtisi ehkä matkaseuraksi.

Yritä vähitellen päästä siihen tilanteeseen, että otat ainakin oman elämäsi omiin käsiisi.
    Kun olet yrittänyt parhaasi, voit varmaan tehdä sen hyvällä omalla tunnolla. Elämällä voi olla vielä paljon hyvää tarjottavana, ellei teille molemmille, niin ainakin sinulle.

Sinä ajattelet ja järjestät elämäsi tietysti omalla tavallasi. Toivon, että näistä mielestäni hyvistä ajatuksista olisi sinulle apua omia ajatuksiasi selvitellessä. Minä ainakin koin saavani niistä tukea. Nyt pidän niitä ihan oikeaan osuvina, vaikken monia niistä silloin olisi ollut valmis allekirjoittamaan.

Toivotan sinulle jaksamista ja voimia selviytyä.