mitä lapsenlapselle

ristiäislahjaksi

Poikani perhe sai pari viikkoa sitten poikavauvan. Kohta on sitten ristiäiset. Mitä ihmettä mummo voi ostaa lapselle lahjaksi? Mitä te mummot ja papat olette ostaneet? Kummilusikka kai kuuluu kummin ostaa?

12

941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pehmo kuun

Prismasta sain pehmo-kuunsirpin,
      johon saa vedettyä narusta musiikkia.
      Se on kuulemma ihan hikuna siihen.
      Oli ajaneet 40 km kun se unohtui
      kyläpaikkaan. Muuten ei kuulemma nuku
      kuin kuutamo kainalossa ja musiikki päällä.
      voin lähettää sen kuvan sulle, jossa se
      nukkuu kuun kanssa.
      Pitihän sitä potkupukuja ostaa lisäksi.

[email protected]

• Josefiina

lasten Raamatun.Poika on nyt 5v ja tänä talvena kirja on kuulemma luettu kannesta kanteen.Äitinsä on kotiäiti...
      Voihan ostaa vaikka hopeisen kynttiläjalan tai ensimmäiselle irtilähteneelle maitohampaalle rasia,on paljon mahdollisuuksia.

• Katleija

Minä ompelin viimeiselle lapsen lapselle kastemekon ja siihen kuuluvan tyynyn. Sitten ostin kauniin laatikon säilytystä varten. Laatikkoon vielä valokuva vauvasta kastepäivänä.

• Iltamyöhä

Ensimmäinen lapsen lapsi syntyi 6.3.06. Ennen syntymää vein jo kiillotettavaksi liikkeeseen oman v,1962 saamani hopeisen rannerenkaan. Jos lapsi olisi ollut tyttö, olisin antanut sen hänelle. Koska hän on poika, minäkään en ole vielä keksinyt hänelle lahjaa. Tuo lasten kuvaraamattu olisi kyllä hieno, varsinkin, kun itse olen saanut uskonnollisen kasvatuksen. Minä tosin en ole osannut sitä omille lapsilleni lukea. Kastemekon neuloin 20v. sitten kummitytölleni nyt en pysty enää neulomaan.

• Markeliina

niin ostin pehmonallen, sellaisen mukavan kokoisen,kainaloon sopivan. Se on ollut pienokaisen vieressä alusta asti ja nykyään nukkuu aina nalle kainalossa. On nyt 8 kk.

Lisäksi ostin vauvakirjan, sellaisen olen antanut kaikille lastenlapsilleni. Siihen saa vanhemmat laittaa muistiin lapsen edistysaskeleet.

Kastemekko on meillä suvussa kulkeva ja siihen on kirjottu kaikkien kastettujen nimet. Siinä ovat lapseni ja heidän lapsensa nimet kirjottu vaaleanpunaisin ja vaaleansinisin tekstein.

• Pääsky64

kaulaketjun ja siihen pienen enkelin.Kaikkea muutakin siihen ketjuun voi laittaa.Sitä on niin hössöllään että ei aluksi tiedä mitenpäin olisi.

• Laritsa M

...valokuvan lisäksi kaiverrutin syntymäajan, -paikan ja nimen niille varatuille paikoilleen.

• iisoäiti

olen alkanut ostamaan pankin rahasto-osakkeita.Halvin oli 30 euroo,päätin,että annan näitä aina merkkipäivinä,kun leluja ja pehmoja lapsi saa muualta.pankki neuvoo minkälainen on hyvä.lisäksi ostin pahvisen salkun ja hänellä on nyt oma osakesalkku.Jos hyvin käy kertyy mukava potti,kun oma elämä tai kouluunmeno alkaa

• Iltamyöhä

Vielä muistui mieleeni, että nyt viikosta 10, jolloin hän syntyi 6.3. olen kehitellyt hänen ja läheistensä syntymäajoista ym. lottorivin ja aion sitä nyt laittaa aktiiviseksi joka viikko. Yksi rivi 70 senttiä. Lisäksi aion avata hänelle tilin, jolle laitan kuukausittain rahaa 10:stä 20:een euroon. Täytyy käydä kysymässä pankista, voiko tilin jo avata vaikka ei ole vielä nimeä.

• Muumilautasen ja -mukin

Se myydään lahjapakkauksessa. Lautasessa on sellainen reuna, että lapsen on itse helppo opetella aikanaan syömään lautaselta. Pakkaukseen kuuluu myös lusikka.
      Koska olen ostanut saman paketin kaikke 3:lle lapsenlapselle, niin nyt on puhdas lautanen aina, vaikka ne 2 muuta olisi pesukoneessakin. Tytölle tosin ostin vastaavan setin, joka oli Peppi Pitkätossuaiheinen. Ovat olleet kovassa käytössä.

Yksivuotislahjaksi voi hankkia sellaisen kävelytuolin tai sitten hyppykiikun.
      Aina voi omalta lapseltaan myös kysyä, että mitä hän toivoisi lapsen saavan. Raha on nuorilla tiukassa, joten mielellään sitä hankkii jotakin tarpeellista.

• Iltamyöhä

että tämä on minulle akuutti asia. Kyselin pankista sitä tilin avaamista nimettömälle lapselle. Ehdottivat kultaposuutiliä, jossa on parempi korko. Huomenna menen avaamaan sen. Piti vain jo vanhemmille kertoa, että sain heidän henkilötunnuksensa tiliä varten kas, kun ei ole sitä nimeä vielä.

• Itse kysyisin lapsen vanhemmilta, mitä he haluaisivat. Lahjojen kirjo on todella laaja, ja vanhempien mieltymykset voivat olla varsin erilaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      614
      2283
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      27
      1126
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1118
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      7
      968
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      762
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65