Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Luultavasti sinä itse olet suurin este hyvän uimataidon hankkimiselle.

Ehdotan, että yrität vähitellen muuttaa omaa asennettasi ja tutustua ihan kaikessa rauhassa veteen miellyttävänä elementtinä. Vesi kantaa tervettä ihmistä erinomaisesti, kun tämä lopettaa räpiköimisen ja uskattaa ottaa rennommin. Rentoutuneena selällään kelluva voi viettää vaikka kuinka pitkän aikaa vedessä vain pieniä rauhallisia liikkeitä tehden.

Kirjoitat, että uimalassa kaikki vaan uivat röyhkeästi ohi. Olit ilmeisesti valinnut huonosti oman uimaharjoittelupaikkasi. Ei pidä mennä radalle, jossa ihmiset kuntoilevat ja olettavat toisten osaavan uida. Valitse sellainen alue matalammasta päästä tai toisesta altaasta, jossa voit harjoitella rauhassa muita häiritsemättä. Keskity omaan tekemiseesi ja anna myös muille tilaa.

Miksi sinun pitäisi mennä syvälle alueelle uimarannalla? Mielestäni olisi parempi harjoitella sellaisella alueella, missä tietää varmasti jalkojensa yltävän pohjaan.

Miksi luulet ihmisten katselevan sinua uimarannalla? Luultavasti useimmilla on jotain paljon mielenkiintoisempaa tekemistä.;) Ole rohkeasti oma itsesi, jokaisella on oikeus käydä uimarannalla, eivät kaikki todellakaan ole mestariuimareita. Heikko itsetunto saa ihmisen kuvittelemaan monenlaista, ihan turhaan. Päättäväisyydellä ja positiivisten kokemusten jälkeen itsetuntokin palautuu varmaan vähitellen normaaliksi.

Miksi sinun pitäisi olla kaikilla alueilla erinomainen? Voisitko suhtautua itseesi hieman lempeämmin ja parhaassa tapauksessa vähän nauraakin itsellesi. - Olethan ollut hieman hupsu kuvitelminesi.;) Olet taatusti kaunis nuori ihminen, ja rannoilla on sekä edustavampia että vähemmän viehättäviä ihmisiä kuin sinä. Jotkut osaavat uida erinomaisesti, jotkut huijaavat potkaisemalla aina välillä jalalla pohjasta vauhtia, jotkut eivät edes yritä uida vaan tyytyvät vilvoittelemaan vedessä.

Voisitko ottaa kaverin mukaan rannalle ja lähteä sinne hupsuttelemaan? Leikkimielinen harjoittelu voisi olla hauskempaa kuin tosissaan rehkiminen.

Elettyjen vuosien aikana olen itse oppinut, että jos jokin asia hävettää tai nolottaa, kannattaa mainita siitä lähellä oleville, niin ei tarvitse enää yrittää peitellä "häpeän aihetta". Olo muuttuu heti rentoutuneemmaksi - ja useimmiten yllättyy miten positiivisesti ihmiset suhtautuvat.

Myös aikuisille on ainakin aina välillä tarjolla uimakouluja. Kannattaisiko miettiä osallistumista?

Toivon, että lähivuosien aikana saavutat toivomasi uimataidon tason ja opit nauttimaan vedestä. Onnea matkaan ja mukavia hetkiä harjoitteluun!
  2. Tarkoittaako aloituksen kirjoittaja, että raha tekee kuolemasta vähemmän pelottavan?
    Olisi kiva saada lukea perustelut ajatukselle.

Suomessa eletään mielestäni varsin tasa-arvoisina - varsinkin jäiden suhteen.;) Niin köyhää ei olekaan, että sen vuoksi pitäisi kontalleen asettua. Jos verrataan suomalaisia todella köyhissä oloissa eläviin, voidaan todeta meidän kaikkien olevan todella rikkaita.

En kuitenkaan väitä, että elämä tai kuolemakaan "kohtelisi" meitä tasapuolisesti ja oikeidenmukaisesti. - Itse odottelen suurella mielenkiinnolla lähtöä viimeiselle tutkimusmatkalle, jonka maisemia olen jo käynyt kurkistamassa. Olen nöyrän kiitollinen siitä, ettei enää tarvitse pelätä kuolemaa, koska en enää ole vastuussa kenenkään rakkaan läheiseni elämästä tai hyvinvoinnista.

Toivon, että saisin elää enemmän tai vähemmän aktiivisena elämäni loppuun asti, ja iloitsen siitä, että voin suhteellisen huolettomasti kulkea minne elämä kuljettaa ja iloita kaikesta kohdalle osuvasta hyvästä.