Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. Veikkaanpa, että viestin poistanut ylläpitäjä ei edes lukenut viestiä, saati sitten, että olisi ottanut siihen kantaa jotenkin oman seksuaalisen identiteettinsä pohjalta.

Arkkipiispa Kari Mäkinen osoitti lausunnollaan olevansa humaani, aidosti lähimmäisiään rakastava kirkon johtaja. Jos häntä vertaa sellaisiin vastenmielisiin fundamentalistikristittyihin kuin Päivi Räsänen, Timo Soini, Leo Meller tai vaikka Juha Ahvio, niin eipä ole pienintäkään epäilystä kenen heistä uskonopililsuus on lähimpänä sitä, mitä Jeesuksen sanotaan opettaneen. Se on Kari Mäkisen.

Mäkisen lausuma on kyllä johtanut uuteen eropiikkiin, mutta olen varma, että pitkässä juoksussa on jopa kirkon etu saada tuo fundamentalistiaines ulos kirkosta. Suomeen saattaa viidesläisten hörhöjen Luther-säätiön ympärille muodostua jopa uusi kirkko, joka jatkossa sitten keskittyy tuohon vastenmieliseen uskonnon nimissä tapahtuvaan ihmisoikeuksien loukkaamiseen. Mutta se joukko tulee aikojen kuluessa kutistumaan, samalla kun kirkon tulevaisuus näyttää astetta paremmalta sen osoittaessa kyvykkyyttä sellaisissa asioissa, jotka ovat ihmisille oikeasti tärkeitä ja arvokkaita.

Homopedofilialiikehöpötyksesi ovat täysin asiaanliittymättömiä.

En tule tietenkään ateistina kirkkoon koskaan liittymään, mutta olen kyllä valmis puolustamaan tuollaisen kirkon kantoja ihmisoikeusasioissa kaltaistasi ääriuskonnollista roskaväkeä vastaan koska tahansa.