Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. Tyylisi kyllä tunnistaa, koska tyhmyytesi loistaa jälleen kuin täysikuu öisellä pilvettömällä taivaalla. Mitä olisi Suomi24:n evoluutiokeskustelu ilman sinua?

Asiallisiin vastauksiin edellytetään asiallista vastattavaa viestiä. Tosin en ole täällä mitään vuoropuhelua käymässäkään, kreationismi tiedetään puhtaaksi huuhaaksi eikä siihen ole mitään lisättävää.

>>Itse asiassa evoluutioteorialla ei ole mitään tekemistä luonnontieteiden kanssa, se on täysin höpö höpö juttu. Evoluutionimistä pseudotiedettä pidetään väkisin pystyssä, muka luonnontieteellisen naturalismin osana. Kuitenkin luonnossa ei ole mitään sellaista mikä näkyis evoluutioteorian väittämällä tavalla.>Mikroevoluutiokin on selitettävissä geenialleelivaraston rikaudella, ei evolutiivisilla muutoksilla. >Luulis fanatiikkoevolutionistinkin jo huomaavan, että evoluutioteoria on pseudotiedettä, millä loppujenlopuksi on hyvin vähän tekemistä oikean tieteen kanssa. Aikuisten satu jota lapsille pakkosyötetään kouluissa, että saatais tulevaisuudessakin helppoa rahaa. >Eilinen prismaohjelma oli esimerkki satuohjelmien teoista. Heikko esi-isämme pakeni vahvaa vihollista maalle pakoon. Tähänasti olen ymmärtänyt että vahvemmat ja elinkelpoisimmat saavat etua luonnonvalinnalta, mutta eilisen "Tiedeohjelman" mukaan pelkuri esi- isämme pakeni vahvempaa ja sai siitä etua selviytymiseen. >Muuten panitko merkille, että ohjelmassa keuhkot kasvoivat ruuansulatusjärjestelmään, mahtoi sapuskat mennä väärään torveen.>Muuten sinä kun olet viisas evolutionisti> niin kerroppa miten ne kalat pysyivät pystyssä ennen uimarakkoa, sekinkun eilisessä ohjelmassa kehittyi ikäänkuin valmiille otukselle. Oliks ne siihenasti olleet vähän niinkuin tasapainottomia tekeleitä ?
  2. Maaliviivaa ei tule.
  3. No tulihan sieltä joku pikku kreaatti rekisteröimättömällä nikillä tillittämään :D

>>Kummallista ajattelua jopa sinulta illumunatus, että vaadit julkisilla varoilla evoluutiopotaskan opetusta, mutta samalla kiellät uskonnon opetuksen ja evoluutiopotaskan kritisoimisen. Mitä minä olen lukenut ja ymmärtänyt, niin illminatus väittää evoluutiopotaskaa tieteelliseksi teoriaksi, mutta kieltää sen arvostelun ja kritisoinnin, eikö se ole vastoin hyvää tieteellistä etikkaa.>Tukeeko mielestäsi evoluutiosatu lasten kielellistä opetusta, minun mielestä evoluutiosadussa on liikaa oletuksia jopa hyväksi satukirjaksi.> Historiantunneillekkaan se ei kelpaa koska se ei kerro menneisyydestä mitään.>Biologinopetusta voidan tehdä muultakin pohjalta kuin opettamalla evoluutiopotaskaa. Eli evoluutiopotaska ei kerro historiasta eikä nykyhetkestäkään, joten sillä voidaan ennustaa korkeintaan tulevaisuutta, eli oikeastaan evoluutiopotaska onkin taikuutta.>Tältä pohjalta ajatellen sekin rahamäärä, mitä tukitaan evoluutiopotaskan pseudotieteellisyyden tukemiseen ja todistusaineiston väärentämisiin voitais käyttää nuorison tyopaikkojen ja ammatillisen kouluttamisen hyväksi. Eikö yliopistoissa ole aivan tarpeeksi filosofisia haihahtelijoita.