weccu

Ikuinen mietiskelijä.
Hmmm..........
Vapaa-aikanani: Kesäisin mopoilen.
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: ateismi
Linkit: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi, http://www.vapaa-ajattelijat.fi, http://www.skepsis.fi, http://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta
Koulutus: ---
Koulut: Sellaisiakin on käyty.
Ammatti: Muu
Työskentelen: Kyllä.
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Email: [email protected]
Hakusanat: ateismi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia185 aloitusta · 1815 kommenttia
- Jaaha, taas joku uusi kreationisti joka ei tiedä tämä sama aihe on käsitelty täällä jo miljoona kertaa ja todistettu kretionistien omaksi olkiukoksi jota vastaan he täällä hyökkäilevät.
- Miten monella eri tavalla voi arvostella kristinuskon ja kirkon epäkohtia? Esimerkiksi sitä että muutaman viikon ikäinen lapsi sidotaan kirkon jäseneksi juridisesti niin pitävästi, ettei hän itse pääse jäsenyydestä eroon kuin ääritapauksessa tultuaan täysiikäiseksi.
Ja voisitko antaa näytteen omista ajatuksistasi ja kertoa miten ateisti, uusateisti ja taisteleva ateisti eroavat toisistaan? Sanon kuitenkin että näitä määritelmiä on saanut lukea paljon jo vuosikausia, eikä ne paljon toisistaan poikkea, joten yllätä minut ja kerro määritelmä mitä ei ole vielä kuultu. Siis mitä itse asiasta ajattelet. - Niin, kuka sitä sanoikaan, että sivistys alkoi siitä kun joku oli kiven sijasta heittänytkin herjan.
- Se oli tämä ketju:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11171704 - Enqvist kirjoitti aiheesta kirjassaan: Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat.
Hän kirjoitti näin.
"Ja paras analogia uskonnolle on tämä: usko on viruksen aiheuttama oireyhtymä. Se on eräänlainen mielentauti. Ja vakava sellainen: Uskonto on miljardit ihmiset tartuttanut pandemia."
Toki on huomioitava että tällaisenaan, asiayhteydestä irtireväistynä teksti näyttää rankemmalta mitä oikeastaan on. - Näyttäisi tuo vielä olevan, ehken katsovat ettei hän vielä vaaraksi kenellekään.
- 1. Ei se kiinnostakaan
2. Minä luen mielenkiinnolla kaikkia kirjoja, jopa raamattua. Ja onhan sitä hyvä tuntea vastaväittäjän argumentit. Nettisivuihin en ota kantaa.
3.Islaminuskoiset eivät vielä vaikuta niin voimakkaasti suomen yhteiskunnassa.
4.Uskovaisen kanssa ihan hauska vängätä.
5. Ei mikään.
6.En katsonut koko puhetta, joten en kärsinyt.
7. Siksi koska tieteen tulosten tekijät ovat esittäneet riittävän suuret todennäköisyydet tuloksilleen. - "Minä olen Suomen vapauttaja ja johtaja. Sain ylhäältä sanat "You are the leader of Finland"."
Jouko Piho
Jouko alkaa olla jo niin pihalla että pitää kohta varmaan huolestua. :D - Vai oikein murskaa... :D Eihän tuo tee siihen edes pientä säröä.
- Niin.. Mikä on oikein ja mikä väärin? Sen vissiin kukin määrittelee itse. Itse olen seurustellut jo usean vuoden erään naisen kanssa ja asumme toistaiseksi vielä eri osoitteissa.
Olen joskus jossain tilanteessa ilmoittannut hänelle että minun puhelimessa ei ole mitään sellaista mitä hän ei saisi nähdä, joten sitä saa tutkia niin paljon ja usein kuin haluaa. No, eipä tuo ole minun puhelimestani juurikaan kiinnostunut. Hän käyttää myös tietokonettani täällä ollessaan kuin omaansa ja minä käytän hänen konettaan siellä ollessani.
Eikä tässä ole meillä mitään ongelmaa.
Varmaan olisi jos siitä haluaisi tehdä ongelman, mutta me emme nähtävästi ole halunneet.. - No mutta asiathan ovat noin kuten sanoin. Kyllä kuule se niin on että jos olisit Lähi-Idässä syntynyt, niin Allahia kumartelisit ja moskeijassa konttaisit sinäkin.
- No sinähän nyt hauskasti leikittelet nimillä. "Weccu ja Wicca". :D
Paitsi että nimimerkkini kirjoitetaan pienillä kirjaimilla ja olen puhtaasti naturalisti, eli en siis usko jumaliin, noitiin, tonttuihin, enkeleihin, maahisiin, enkä ylipäätänsä mihinkään yliluonnollisiin asioihin.
Ja olen tosiaan rauhassa itseni kanssa ja se riittä minulle.
Noista voimista en tiedä.. - Asia on suurinpiirtein noin kun sen ilmaisit. Minä ehkä kuitenkin käyttäisin eri termejä kuin sinä.
"Käsitykseni siis on, että usko kumpuaa syvästä ahdistuksesta."
Eli, kun ihminen on syvästi ahdistunut, hän siis on vahvassa ristiriidassa todellisen korkeamman olemuksensa kanssa. Ehkä siis muotoilen tuon lauseeni uudestaan.
Käsitykseni siis on että usko kumpuaa siitä, kun ihminen on "vahvassa ristiriidassa todellisen korkeamman olemuksensa kanssa"..
Tiedä sitten muuttaako tuo varsinaista asiaa. - ""Evoluutio-oppi kaataa itse itsensä omaan mahdottomuuteensa""
Niin, se on varmasti monen kreationistin harras toive ja veikkaan että useat jopa rukoilevat sen puolesta..
Mutta niin kauan kun sitä ei tapahdu, niin näillä yleisesti hyväsytyillä teorioilla mennään.
Näin se on. - Tuon väittämän perusajatus onkin että uskonnot ja uskomukset lähtevät aina siitä kulttuurista missä elät.
Jos eläisit esim. Iranissa, niin kulkisit burka päällä, ja et todellakaan pohtisi uskonasioita netissä joidenkin ateistien kanssa. - Väitän että et olisi ollenkaan uskovainen siinä mielessä kun nyt olet, vaan sinulla olisi jokin eläinhahmoinen toteemipaalu jota kunnioittaisit ja jonka juurelle kantaisit hedelmiä uhriksi.
Ja kun ukkonen oikein ryskisi niin katkaisisit kanalta kaulan ja kantaisit sen paalusi juurelle lepyttääksesi sen, kun tuo on näköjään taas suuttunut jostain. - Jeesusko noin sanoi?
-Islam: Kukaan teistä ei ole uskovainen niin kauan kuin hän ei toivo veljelleen sitä, mitä hän toivoo itselleen
-Brahmalaisuus: Älä tee toiselle sellaista, joka aiheuttaa sinulle itsellesi tehtynä tuskaa.
-Buddhalaisuus: Älä aiheuta toiselle sellaista kipua, jota et itsekään halua kokea.
-Juutalaisuus: Älkää tehkö mitään sellaista kanssaihmisillenne, jota ette halua tehtävän itsellenne.
-Kungfutselaisuus: Älä tee toisille mitään sellaista, mitä et haluaisi heidän tekevän sinulle.
- Taolaisuus: Pidä naapurisi saavutuksia kuin omiasi ja hänen tappioitaan kuin omia tappioitasi.
Zarathustralaisuus: Ainoastaan sellainen luonne on hyvä, joka ei tee toiselle mitään sellaista, joka ei olisi sille itselleen mieluista tai hyväksi. - "Vapautunut ateismista" :D
- Ovatko nälkään, sairauksiin, pahoinpitelyihin ja myrkyllisiin kultakaivoksiin kuolevat alle kymmenvuotiaan lapset mielestäsi varkaita, murhaajia, väkivallantekijöitä ja jumalanpilkkaajia jotka sietävätkin kuolla julmasti?
- Kyllä. Toki sitä voidaan soveltaa myös siihen.
Mutta, jos otetaan lähtökohdaksi teidän oma väite että usko annetaan, niin kallistuisin kuitenkin tuon Enqvistin esittämän ajatuksen puolelle.