Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
havana_
profiilit
havana_
havana_
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
1602
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
jo eilen ketjussani, että Fanny tulee poistamaan koko ketjun viimeistään maanantaina. Hän ei halua jättää omista ristiriitaisista lausunnoistaan jälkiä tänne.
Kysyit Fanny minulta: "Miksi vihaat minua?" Tähän vastasin, että en vihaa sinua. Vihaan epärehellisyyttä.
Sovitaanko vielä siitä, missä keskustelufoorumilla me feministit voisimme tavata? Täällä ei todellakaan kannata enää olla.
30.01.2006 13:54
pitänyt olla mikään tasa-arvo- eikä sukupuolikysymys.
Parasta äänestettiin.
29.01.2006 22:59
kahdellakin kädellä, vai mitä FannyMariajack?
Traagista, niin traagista.
27.01.2006 16:26
mikä ketju? Kävisin lukaisemassa kanssa.
27.01.2006 15:52
nopeaa ja nokkelaa keskustelua ylipäätään. Siitä ei ole yliannostuksen vaaraa Suomessa.
Arvostan kyllä myös kirjoja. Hitaat ajattelijat hiokoot ajatuksiaan rauhassa ja lykätkööt tuotoksensa niihin.
27.01.2006 15:30
Totta, niin totta.
Mutta nyt on nopeiden voittojen aika. Nyt, juuri nyt pitäisi saada hyvin koulutettua työvoimaa halvalla, nyt kun yhteisillä varoilla koulutettuja ihmisiä vielä runsaasti on saatavilla.
Takki pysyy vielä päällä, mutta lankoja on jo yli kymmenen vuotta ritissyt poikki. Jo nyt näkyy paljaalla silmällä, mistä se sitten ratkeaa kun se ratkeaa.
27.01.2006 15:27
tämä nyt minuun liittyi?
27.01.2006 15:09
Vai meinaat että peräkammarin pojat heilauttavat oikein valtakunnan politiikkaa.
Muistakaa sitten että ainoa mitä siellä kopissa sopii tuhertaa, on se numero.
27.01.2006 14:49
on ollut Niinistön pilkkominen osiin. Yhtään ulostejuttuakaan ei vielä Niinistöstä palstalla.
Vaalikeskusteluihin osallistunut kokoomuksen möykkäävä vaaliretkue oli muuten yksi herttainen ilmiö. On ihan okei kannustaa omaa ehdokastaan hyvän vuoron jälkeen, mutta silloin kun on vastaehdokkaan vuoro puhua, kannattaisi pitää se turpa kiinni eikä öykkäröidä ja buuata - ihan sen oman ehdokkaan etua ajatellen.
27.01.2006 14:44
noissakin säännöksissä on joku järki takana. Ainakin yksi mikä tulee mieleen työsuojeluvelvoitteet ja vakuutuskysymykset. Kuka maksaa ja mistä, jos työntekijälle sattuu työaikana onnettomuus? Ellei yhdistyksellä ole maksaa palkkaa, niin ei ole varmaan voimassaolevia vakuutuksiakaan. Toinen on sitten se, että työllistämistuki on kaiketi tarkoitettu avuksi pysyvään työllistymiseen. Kuinka todennäköistä on, että tuollainen yhdistys jolla ei montaa satasta ole kassassa, työllistää yhtään ketään pysyvästi?
Tuon valokuvaajan kannattaisi perustaa mieluummin osuuskunta, jossa olisi vähintään 7 (8?) jäsentä. Silloin kaikki jäsenet olisivat oikeutettuja soviteltuun päivärahaan, ellei töitä löytyisi tarpeeksi. Työskentelee missä tahtoo ja lähettää sitten tilaajalle laskun.
Luulen, että väärinkäytösten ehkäisemiseksi työharjoittelutukea taas ei myönnetä epämääräisiin paikkoihin kuten jonkun kotiin. Kotona tehtävien alojen töistähän voi hakea kotitalousvähennystä. Työvoimaviranomaisen on aika vaikea todentaa onko mitään työharjoittelua koskaan tapahtunutkaan vai vedetty lonkkaa ellei ole mitään tiettyä toimipaikkaa missä muutoinkin paiskitaan töitä, myös ilman tukia.
27.01.2006 14:32
että amerikanraudoilla cruisailu on sekin osa monikulttuurisuutta. Ei se Suomessa syntynyt.
Kunniamurhia ja niiden yrityksiä en hyväksy. Pikakarkotus maasta ja koko Euroopan alueelta iäksi päiväksi. Jos ei heti seuraavalta lennolta löydy istumapaikkoja, niin tavaratilaan varmasti mahtuu.
27.01.2006 14:13
että palstamme kirjoittajia pidetään näin vaikutusvaltaisina ihmisinä.
En silti usko, että pelkällä oman ehdokkaan kehumisella on niin voimakasta vastaefektiä kuin sillä, mitä nimenomaan Niinistön leiristä päin on kuulunut. Ei toki Niinistö itse, tämä hänen kunniakseen. Mutta osa Niinistön kannattajista tuntuu suhtautuvan Haloseen poikkeuksellisen tunteenomaisesti ja kampanjointi ei olekaan niinkään Saulin puolesta kuin Tarjaa vastaan. Suorastaan avointa inhoa ollaan tuntevinaan ja osoitetaan. Aikuiset koulutetut ihmiset käyttäytyvät kuin kiihkeimmät shiiat. Milloin pilkataan puhevikaa, milloin kampausta, milloin käsilaukkua, rintakorua, ylikiloja. Mikään, mitä Halonen on tehnyt ei kelpaa, kaikki on yksiselitteisesti väärin.
On se niin helppoa.
27.01.2006 14:06
Minusta suomalaiset ovat vähän liian herkkänahkaisia keskeyttämisten suhteen. On totuttu, että kaikenmaailman jorisijat saavat jorista tasan niin kauan kuin heillä sitä jorinaa riittää, ja muiden pitää kuunnella kunnioittavasti.
Ei käy. Muuten olen suomalaiskansallisten arvojen kannattaja, mutta jotain voisi pikku hiljaa oppia eurooppalaisesta keskustelukulttuurista. Ranskalaiset, espanjalaiset, italialaiset puhuvat kylmästi päälle jos heillä itsellään on mielestään tärkeämpää sanottavaa. Ei semmoisesta kannata loukkaantua sydänjuuriaan myöten.
26.01.2006 12:40
Ei kuulu aiheeseen, mutta koska meillähän oli jo "ennakkopäätös" siitä, että chateista saa tosiaan sopia missä tahansa ketjussa kunhan ei aloituksessa (!) niin ilmoitan vaan, että minulle sopisi nyt. Pääsin viimein kirjautumaan chattiin, ei mennyt kuin 15 min. ja lukuisia page erroreita. Mikä lie taas Enirolla onkelmana. Kokeile pääsetkö.
26.01.2006 12:18
vähän takkuista se Venäjän "demokratia". Eihän siitä ole kuin 13 vuotta kun siellä viimeksi panssarivaunut kaduilla rylläsivät.
25.01.2006 23:35
mutta on tainnut tulla kapitalistille yllätyksenä se, että ei se työtä vailla oleva kansanosa nyt sitten niin nöyrää poikaa ole kumminkaan.
Sekin taisi tulla yllätyksenä, että ulkomaille siirtyviltä kapitalisteilta peritäänkin yritystuet takaisin. Oh hoh kun löikin tyhjää.
25.01.2006 23:19
tulin taas pikaisesti käymään, mutta kello on jo sen verran, että täytyy tässä jo lopetella. Tule jos ehdit huomenna puolilta päivin! Ellei, niin katsotaan muu aika.
25.01.2006 23:14
Se oli kylläkin sekokäyttäjä, olisi kai pitänyt varmuuden vuoksi kirjoittaa erilleen: seko käyttäjä.
Mutta vastaus kysymykseesi: riippuu vähän kuka pitää - ja ketä - typeränä.
Henkilökohtaisesti minua ei itseeni kohdistuva nimittely liikauta, mutta uusia herkkänahkaisempia kirjoittajia ei saisi heti nuijia maan rakoon. Enemmän sieppaavat perättömät väitteet, kuten Jackin arvostelukyvytön esitys, että minä, Hertha ja JJK käyttäisimme muita nimimerkkejä. Ei ole ollut tarvetta. Jack tietäköön, että jos kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt.
25.01.2006 23:03
Olisiko tuo nyt sitten nimenomaan haloslaista sosiaalipolitiikkaa?
Oletko itse sitä mieltä, että jos kaveri haluaa työllistyä vain ja ainoastaan valokuvaajaksi, vaikka yhteiskunnalla ei nyt sattuisi olemaan pulaa juuri valokuvaajista, hänellä on oikeus odotella valokuvaajan työpaikkaa työttömyysturvan piirissä maailman tappiin?
Toisaalta haloslaisen sosiaalipolitiikan seuraukseksi on haukuttu juuri tätä mitä blogin kirjoittaja itse harrastaa: että ihmiset eivät ota vastaan kiinnostustaan/koulutustaan vastaamatonta työtä esim. siivousalalta.
Mutta: ei vain työttömyystukeen, vaan myös toimeentulotukeen voidaan asettaa karenssi jos ihminen ei ole itse halunnut myötävaikuttaa taloudellisen tilanteensa kohenemiseen ottamalla vaikkapa sitten jotain koulutustaan vastaamatonta työtä vastaan. Onko tuo nyt sitten niinistöläinen linjaus vai mistä lie peräisin..?
25.01.2006 22:23
kyllä vähintään huomiselle. Tulen puoliltapäivin kurkkaamaan oletko täällä, silloin voisi olla esim. hyvä aika. Tänään ehdin vain nyt piipahtaa tässä ja samantien pois.
25.01.2006 11:47
38 / 81