Katsoin eilisen tv-tentin ja täytyy sanoa, että Tarja Halonen sanavalmiina ja ystävällisenä, humoristina peittoaa Salon pojan täysin.
Halonen erittäin hyvä
45
1538
Vastaukset
- koska hän
on nainen.
- halonen
puuropata! Juttua tulee kuin kuravettä viemäristä, mutta mistään ei mitään tolkkua saa, ja se on kai tarkoituskin. Kun ei ole tai ei uskalla sanoa mistään mitään mielipidettä kannattaa vaan porista...
- jorojukka-kukka
Ja sinun mielipiteesi tolkku on missä? :D
- keskustanainen
Keskustalaisetkin ovat huomanneet sen tosiseikan että jos he nyt äänestävät Niinistö, hän istuu linnassa (jos pääsee sinne)12 vuotta ja kepu saa oman ehdokkaansa vasta 2018 ehdolle!!! Eikös nyt kannattais ottaa järki käteen ja äänestää Tarjaa ja kuuden vuoden päästä saadaan Matti Vanhasesta presidentti. Punamulta rulaa!!! terv. ajatteleva keskustanainen
- Antsu
Kuusi vuotta ja demarit asettavat ehdolle Erkki Liikasen, joka on siihen mennessä kasvanut sievoisen koron Suomen Pankissa. Mistäs silloin löytyy vakavasti otettava vastaehdokas - Piia-Noora Kaupistako? SDP:llä on ollut presidentin paikka vuodesta 1982 - ei siitä suinkaan olla luopumassa Vanhasen hyväksi v. 2012.
Jos/kun Halonen menee toiselle kaudelle nyt, niin meillä tulee todellakin olemaan demaripresidentti täältä ikuisuuteen. - P.e.p.e.
... keksimään peitetarinoita sp:n separoinnille. Muistathan mitä Jäättenmäki sanoi?
Lainaus Niinistön blogista ...
http://www.niinisto.net/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=5&Itemid=26
"Anneli Jäätteenmäki on kertonut kantansa, olen hänen tuestaan otettu. Jäätteenmäen mukaan tasa-arvo on Suomessa edennyt niin pitkälle, että nainen voi äänestää miestäkin. Jäätteenmäki jos kuka tuntee tasa-arvon. Hän on pitänyt aina tulisieluisesti esillä tasa-arvo asioita pohjalaisella käytännönläheisellä ja periksiantamattomalla tavalla." - se että ......
87% KESKUSTALAISISTA KANNTAA VARMASTI NIINISTÖÄ.
- faktat tiskiin
P.e.p.e. kirjoitti:
... keksimään peitetarinoita sp:n separoinnille. Muistathan mitä Jäättenmäki sanoi?
Lainaus Niinistön blogista ...
http://www.niinisto.net/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=5&Itemid=26
"Anneli Jäätteenmäki on kertonut kantansa, olen hänen tuestaan otettu. Jäätteenmäen mukaan tasa-arvo on Suomessa edennyt niin pitkälle, että nainen voi äänestää miestäkin. Jäätteenmäki jos kuka tuntee tasa-arvon. Hän on pitänyt aina tulisieluisesti esillä tasa-arvo asioita pohjalaisella käytännönläheisellä ja periksiantamattomalla tavalla."Jospa sinäkin opettelisit ajattelemaan itse. Jäätteenmäki on politiikko ja jos hän olisi alkanut vetää Haloskampanjaa, niin se olisi voinut tietää uran loppua. On ikävää, että Jäätteenmäki uhraa tasa-arvoajattelun politikoinnille. Tasa-arvo ei ole Suomessa vielä niin pitkällä, että presidenttiehdokkaan sukupuolella ei olisi väliä.
Vasta kun tullaan tilanteeseen, että vastassa voi olla yhtä hyvin kaksi naista taistelemassa presidenttiydestä perinteisen kahden miehen sijaan, voidaan todeta tasa-arvon olevan hyvällä tolalla.
Niin, ja ääni meni Haloselle, koska Suomessa tarvitaan näkyvää tasa-arvoajattelua. - P.e.p.e.
faktat tiskiin kirjoitti:
Jospa sinäkin opettelisit ajattelemaan itse. Jäätteenmäki on politiikko ja jos hän olisi alkanut vetää Haloskampanjaa, niin se olisi voinut tietää uran loppua. On ikävää, että Jäätteenmäki uhraa tasa-arvoajattelun politikoinnille. Tasa-arvo ei ole Suomessa vielä niin pitkällä, että presidenttiehdokkaan sukupuolella ei olisi väliä.
Vasta kun tullaan tilanteeseen, että vastassa voi olla yhtä hyvin kaksi naista taistelemassa presidenttiydestä perinteisen kahden miehen sijaan, voidaan todeta tasa-arvon olevan hyvällä tolalla.
Niin, ja ääni meni Haloselle, koska Suomessa tarvitaan näkyvää tasa-arvoajattelua.Jäätteenmäen ei olisi millään muotoa tarvinnut viitata maassamme vallitsevaan sp:n tasa-arvon tilaan. Mielestäni se on hänen oma kantansa ja hyvä kanta onkin. Jos nainen voi pressan vaaleissa äänestää sukupuoleen katsomatta luonnollisesti se koskee myös miehiä. Tätä nimenomaan on sp:n tasa-arvo.
"Vasta kun tullaan tilanteeseen, että vastassa voi olla yhtä hyvin kaksi naista taistelemassa presidenttiydestä perinteisen kahden miehen sijaan, voidaan todeta tasa-arvon olevan hyvällä tolalla."
Yksittäistapauksilla ei ole kokonaisuuden kannalta suurtakaan merkitystä. Se, että pressakisassa olisi nyt vastakkain kaksi naista ei muuta mitään, eikä olisi edes kovin ihmeellistä sinänsä. Ihmeellistä siinä on lähinnä Feministien ääretön halu hehkuttaa moisella tilanteella. Siitä jopa voitaisiin vetää yhtymäkohtia Feministien käsitykseen sp:n tasa-arvosta.
Suomessa tarvitaan nyt Presidentti, joka nimenomaan keskittyy Suomikuvan kirkastamiseen siten, että se tukee nimenomaan maamme taloutta. Toki aina virkanimityksilläkin voi kikkailla, mutta jos Halosen linjaa tarkastelee, en tiedä onko se edistänyt sp:n tasa-arvon toteutumista, paremminkin juopaa sp:n välille. - Soh-vi
P.e.p.e. kirjoitti:
Jäätteenmäen ei olisi millään muotoa tarvinnut viitata maassamme vallitsevaan sp:n tasa-arvon tilaan. Mielestäni se on hänen oma kantansa ja hyvä kanta onkin. Jos nainen voi pressan vaaleissa äänestää sukupuoleen katsomatta luonnollisesti se koskee myös miehiä. Tätä nimenomaan on sp:n tasa-arvo.
"Vasta kun tullaan tilanteeseen, että vastassa voi olla yhtä hyvin kaksi naista taistelemassa presidenttiydestä perinteisen kahden miehen sijaan, voidaan todeta tasa-arvon olevan hyvällä tolalla."
Yksittäistapauksilla ei ole kokonaisuuden kannalta suurtakaan merkitystä. Se, että pressakisassa olisi nyt vastakkain kaksi naista ei muuta mitään, eikä olisi edes kovin ihmeellistä sinänsä. Ihmeellistä siinä on lähinnä Feministien ääretön halu hehkuttaa moisella tilanteella. Siitä jopa voitaisiin vetää yhtymäkohtia Feministien käsitykseen sp:n tasa-arvosta.
Suomessa tarvitaan nyt Presidentti, joka nimenomaan keskittyy Suomikuvan kirkastamiseen siten, että se tukee nimenomaan maamme taloutta. Toki aina virkanimityksilläkin voi kikkailla, mutta jos Halosen linjaa tarkastelee, en tiedä onko se edistänyt sp:n tasa-arvon toteutumista, paremminkin juopaa sp:n välille."Jäätteenmäen ei olisi millään muotoa tarvinnut viitata maassamme vallitsevaan sp:n tasa-arvon tilaan. Mielestäni se on hänen oma kantansa ja hyvä kanta onkin."
Jäätteenmäellä kolkutti huono omatunto, ja täsmälleen sen tähden, että hän itse aikoinaan Kepun äänivyöryssä pääsi kuningattareksi ja veti puolueensakin ykköseksi. Nainen hyötyi naisnosteesta, fakta.
Hehe, nyt sitten muutamassa vuodessa on muka kaikki muuttunut. Siitä puhe, mistä puute, täysipainoisesta sp.tasa-arvosta. Poliitikko on poliitikko vaikka voissa paistaisi. Nolosteli kuitenkin sen verran, että vastaus viipyi tovin. - P.e.p.e.
Soh-vi kirjoitti:
"Jäätteenmäen ei olisi millään muotoa tarvinnut viitata maassamme vallitsevaan sp:n tasa-arvon tilaan. Mielestäni se on hänen oma kantansa ja hyvä kanta onkin."
Jäätteenmäellä kolkutti huono omatunto, ja täsmälleen sen tähden, että hän itse aikoinaan Kepun äänivyöryssä pääsi kuningattareksi ja veti puolueensakin ykköseksi. Nainen hyötyi naisnosteesta, fakta.
Hehe, nyt sitten muutamassa vuodessa on muka kaikki muuttunut. Siitä puhe, mistä puute, täysipainoisesta sp.tasa-arvosta. Poliitikko on poliitikko vaikka voissa paistaisi. Nolosteli kuitenkin sen verran, että vastaus viipyi tovin.Eihän Jäätteenmäki ole maininnut täysipainoisesta (eli täydellisestä) sp:n tasa-arvon tilasta mitään.
Jos nyt hetkeksi unohdetaan tuo sp:n tasa-arvon tila ja mietitään taas kerran mitä on sp:n tasa-arvo. Ei se ainakaan ole sitä, että sukupuoli asetetaan määrittäväksi tekijäksi. Sehän juuri on sp-separatismia olipa vallitseva tilanne mikä hyvänsä ja pressan vaaleissa nyt ei pitäisi olla mitään jäkevää syytä äänestää sukupuolen perusteella. Miten yksinkertanen asia voi olla näin vaikea? Ei sukupuolten tasa-arvo myöskään tarkoita sitä, että kaikki ovat maalissa samaan aikaan, vaan sitä että ulkoiset edellytykset ovat matkan aikana samat. - Soh-vi
P.e.p.e. kirjoitti:
Eihän Jäätteenmäki ole maininnut täysipainoisesta (eli täydellisestä) sp:n tasa-arvon tilasta mitään.
Jos nyt hetkeksi unohdetaan tuo sp:n tasa-arvon tila ja mietitään taas kerran mitä on sp:n tasa-arvo. Ei se ainakaan ole sitä, että sukupuoli asetetaan määrittäväksi tekijäksi. Sehän juuri on sp-separatismia olipa vallitseva tilanne mikä hyvänsä ja pressan vaaleissa nyt ei pitäisi olla mitään jäkevää syytä äänestää sukupuolen perusteella. Miten yksinkertanen asia voi olla näin vaikea? Ei sukupuolten tasa-arvo myöskään tarkoita sitä, että kaikki ovat maalissa samaan aikaan, vaan sitä että ulkoiset edellytykset ovat matkan aikana samat.Olen monasti sanonut, että kelvollisista ja valintakriteerit täyttävistä hakijoista/nimitettävistä (työ, hallinto, politiikka) olisi suotavaa valita sen sp:n edustaja, joka on selkeässä vähemmistöasemassa. Näin ei vielä todellakaan tapahdu, paitsi julkishallinnollisella puolella valitusprosessien kautta (valinnat eivät muutu, mutta maksellaan korvauksia veronmaksajien pussista).
Minä valitsen näillä ehdoilla aina pätevän naisen, kun naiset ovat vähemmistönä (suomeksi sanottuna naisia on syrjitty tai muutoin naiset eivät ole aiemmin uskaltautuneet hakeutumaan ao. tehtäviin). Muutoksen ON TAPAHDUTTAVA meidän yhteiskunnassamme, eikö sitten sinun mielestäsi ole luontevaa, että teemme sen demokratian keinoin: tukemalla naisten itseluottamusta, antamalla kannatuksemme?
Kai se nyt parempi, kuin vaatia lakeihin kiintiöitä? Miten sinun mielestäsi muutos tasa-arvoisempaan suuntaan muka sitten toteutuisi, odottelemalla miesten armollista suopeutta? - Kurre_Orava
Soh-vi kirjoitti:
Olen monasti sanonut, että kelvollisista ja valintakriteerit täyttävistä hakijoista/nimitettävistä (työ, hallinto, politiikka) olisi suotavaa valita sen sp:n edustaja, joka on selkeässä vähemmistöasemassa. Näin ei vielä todellakaan tapahdu, paitsi julkishallinnollisella puolella valitusprosessien kautta (valinnat eivät muutu, mutta maksellaan korvauksia veronmaksajien pussista).
Minä valitsen näillä ehdoilla aina pätevän naisen, kun naiset ovat vähemmistönä (suomeksi sanottuna naisia on syrjitty tai muutoin naiset eivät ole aiemmin uskaltautuneet hakeutumaan ao. tehtäviin). Muutoksen ON TAPAHDUTTAVA meidän yhteiskunnassamme, eikö sitten sinun mielestäsi ole luontevaa, että teemme sen demokratian keinoin: tukemalla naisten itseluottamusta, antamalla kannatuksemme?
Kai se nyt parempi, kuin vaatia lakeihin kiintiöitä? Miten sinun mielestäsi muutos tasa-arvoisempaan suuntaan muka sitten toteutuisi, odottelemalla miesten armollista suopeutta?Ainaskin näissä vaaleissa oman kantani ratkaisee jokin muu kuin ehdokkaan sukupuoli.
Itse äänestin aikoinaan Rehniä, että se siitä sukupuolen kannatuksesta.
Muuten olen sitä mieltä, että pätevyys ratkaisee valinnan esimerkiksi työhönotossa, ei sukupuoli. - P.e.p.e.
Soh-vi kirjoitti:
Olen monasti sanonut, että kelvollisista ja valintakriteerit täyttävistä hakijoista/nimitettävistä (työ, hallinto, politiikka) olisi suotavaa valita sen sp:n edustaja, joka on selkeässä vähemmistöasemassa. Näin ei vielä todellakaan tapahdu, paitsi julkishallinnollisella puolella valitusprosessien kautta (valinnat eivät muutu, mutta maksellaan korvauksia veronmaksajien pussista).
Kai se nyt parempi, kuin vaatia lakeihin kiintiöitä? Miten sinun mielestäsi muutos tasa-arvoisempaan suuntaan muka sitten toteutuisi, odottelemalla miesten armollista suopeutta?... on valita sukupuolen perusteella tai jättää valitsematta sukupuolen perusteella?
Jos tätä sinun ajatustasi lähdettäisiin toteuttamaan, niin julkiselle sektorille ei palkattaisi seuraavaan 5 vuoden aikana ainuttakaan naista.
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että sukupuolta ei saa painottaa millään tavalla työntekijää ymv. valittaessa (ainoa poikkeus on tasatilanne naisen ja miehen välillä).
Esittämäsi malli asettaisi esim. peruskoulun ja lukion opettajien valinnan aika erikoiseen valoon. Tällöin joka ainoa mies asetettaisiin puhtaasti naisen edelle. Itse olen sitä mieltä, että naisten suosimista julkisella puolella voitaisiin jo hieman rajoittaa ja pyrkiä lähtökohtaisesti sp:n tasa-arvoon. - Kitar
se että ...... kirjoitti:
87% KESKUSTALAISISTA KANNTAA VARMASTI NIINISTÖÄ.
Ei väliä vaikka äänestäisi 100% keskustalaisista. Muista pikkupuolueista tulevat äänet riittävät peittoamaan Niinistön, jos edellisellä kierroksella Halosta äänestäneet pysyvät Halosen takana.
Ed. kierroksella edes keskustan ja kokoomuksen äänet yhdessä ei ajanut Halosen äänimäärän ohi. - faktat tiskiin
P.e.p.e. kirjoitti:
Eihän Jäätteenmäki ole maininnut täysipainoisesta (eli täydellisestä) sp:n tasa-arvon tilasta mitään.
Jos nyt hetkeksi unohdetaan tuo sp:n tasa-arvon tila ja mietitään taas kerran mitä on sp:n tasa-arvo. Ei se ainakaan ole sitä, että sukupuoli asetetaan määrittäväksi tekijäksi. Sehän juuri on sp-separatismia olipa vallitseva tilanne mikä hyvänsä ja pressan vaaleissa nyt ei pitäisi olla mitään jäkevää syytä äänestää sukupuolen perusteella. Miten yksinkertanen asia voi olla näin vaikea? Ei sukupuolten tasa-arvo myöskään tarkoita sitä, että kaikki ovat maalissa samaan aikaan, vaan sitä että ulkoiset edellytykset ovat matkan aikana samat.Jäätteenmäki itsekin on ollut mukana vahvasti tasa-arvotyössä ja kyllä nyt karisi pisteet silmissä. Sitä paitsi, itse otit esimerkiksi Jäätteenmäen.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Jos nyt hetkeksi unohdetaan tuo sp:n tasa-arvon tila ja mietitään taas kerran mitä on sp:n tasa-arvo. Ei se ainakaan ole sitä, että sukupuoli asetetaan määrittäväksi tekijäksi. Sehän juuri on sp-separatismia olipa vallitseva tilanne mikä hyvänsä ja pressan vaaleissa nyt ei pitäisi olla mitään jäkevää syytä äänestää sukupuolen perusteella. Miten yksinkertanen asia voi olla näin vaikea? Ei sukupuolten tasa-arvo myöskään tarkoita sitä, että kaikki ovat maalissa samaan aikaan, vaan sitä että ulkoiset edellytykset ovat matkan aikana samat.En minäkään sukupuolen mukaan, mutta JOS Sauli olisi edes Saila! :D
- Kurre_Orava
jorojukka-kukka kirjoitti:
En minäkään sukupuolen mukaan, mutta JOS Sauli olisi edes Saila! :D
Jos se Tarja olisi edes Tauno...
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Jos se Tarja olisi edes Tauno...
Mutta Tarjahan ei olekaan mikään tauno! :D
- Kurre_Orava
Mutta Tarjahan ei olekaan mikään tauno! :D
Ei Tarja toki tauno ole, ihan muuten vaan tunari.
- Soh-vi
P.e.p.e. kirjoitti:
... on valita sukupuolen perusteella tai jättää valitsematta sukupuolen perusteella?
Jos tätä sinun ajatustasi lähdettäisiin toteuttamaan, niin julkiselle sektorille ei palkattaisi seuraavaan 5 vuoden aikana ainuttakaan naista.
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että sukupuolta ei saa painottaa millään tavalla työntekijää ymv. valittaessa (ainoa poikkeus on tasatilanne naisen ja miehen välillä).
Esittämäsi malli asettaisi esim. peruskoulun ja lukion opettajien valinnan aika erikoiseen valoon. Tällöin joka ainoa mies asetettaisiin puhtaasti naisen edelle. Itse olen sitä mieltä, että naisten suosimista julkisella puolella voitaisiin jo hieman rajoittaa ja pyrkiä lähtökohtaisesti sp:n tasa-arvoon."... mikä ero on valita sukupuolen perusteella tai jättää valitsematta sukupuolen perusteella?"
Nuo ovat sama asia hieman eri sanoin. Kyse onkin siitä, millä perusteilla valinnat tehdään. Jos ne tehdään yhtä pätevien, valintaehdot täyttävien, erittäin kelvollisten henkilöiden joukosta, niin minä kannatan sellaisia valintoja, jossa tasapainotetaan sukupuolista vinoutumaa. Myös työelämässä, en pelkästään politiikassa. Siispä suon täydestä sydämestä miesten hakeutuvan hoitotyöhön, opettajiksi, lastenhoitajiksi, kirjastonhoitajiksi jne. ja tulevan myös valituiksi, mikäli pätevyysehdot täyttyvät ja miehistä on työpaikalla pulaa.
Syitä: a) uskon balansoituvan jakauman hyödyttävään vaikutukseen (mm. monipuolisuus, moninäkökulmaisuus, sp-turhaumien neutraloituminen), ja b) vältetään jäykähköön kiintiöpolitiikkaan (40%) siirtyminen Norjan malliin, tähän todennäköisesti mennään, jos Suomi on ainainen takapajula naisia sorsiessaan, sekä c) vähennetään näin työelämän segregaatiota, tätähän pidetään yleisesti toivottavana.
Et voi tarkoittaa, että pätevien naisten ei tule pyrkiä eteenpäin, korkeammalle, vastuullisiin tehtäviin, ja etteivät muut naiset saisi tukea heitä? Sikäli kuin olen ymmärtänyt lukemani oikein, te antifeministiset "tasa-arvonistit" olette syyttäneet naisia juuri siitä, ettemme tee noin. "Oma syynne, kun ette uskalla, oma syynne, kun ette pääse pätevyydestänne huolimatta eteenpäin".
No niin osittain onkin, sitä tässä nyt koetetaan korjata naisvoimin, toteutetaan sitä, mitä olette meiltä itse vaatineet. Siinä melko vähäisessä laajuudessa, kuin se vielä toistaiseksi on mahdollista, mieskerma on se, joka yleensä on valitsijan asemassa (paitsi vaaleissa tietenkin). Ei tunnu kelpaavan tämäkään, kumma juttu.
- Relander
Aiotko seuraavan kuuden vuoden ajan tehdä tälle palstalle joka päivä pari aloitusta presidentti-aiheesta?
- keskustanainen
Aina tarpeen vaatiessa otan kantta terhakkaasti. Vallan unohdin että onhan keskustalla asettaa kuuden vuoden päästä Annelikin presidenttiehdokkaaksi. Ehtii hake lisämeriittejä ja olemme unohtaneet hänen pikkurötöksensä. Ja täytyyhän presidenttiehdokkaalla olla elämänkirjossaan väri mistä kansa voi kohista. Sillähän voi nostaa itseään himpun verran ylöspäin.
- jorojukka-kukka
JOS NAINEN, FEMINISTI, tekee aloituksen, se näköjään häiritsee miehiä, mutta kun miehet tekevät samasta aiheesta kymmenen aloitusta, niin miesten turpavärkki pysyy taatusti kiinni.
Sano nyt vielä että kannatat sp välistä tasa-arvoa, niin saadaan oikein sydämen kyllyydestä nauraa.
- jatkoon menee
koska suomessa on äänioikeutettuja naisia enemmän kuin miehiä.
- P.e.p.e.
Sanavalmius on Halosella eittämättä ihan kunnossa. Ystävällisyydestä en olisi niinkään varma. Kyky ymmärtää ja käyttää huumoria on ihan hieno asia. Ehkä tässä nyt ongelmana on se, miten sinä koet huumorin. Halosen huumori on usein rempseää ja näkyvää jopa itse aiheesta ulkona. Niinistön huumori on kuivakkaampaa ja usein ovelasti ujutettu itse aiheeseen. Huumoria on monenlaista. Itse en kuitenkaan valintaani tehnyt tällä perusteella. Minulle tärkeitä ovat vallan toiset arvot. Mielestäni Niinistö on paremmin kiinni itse ytimessä.
Ei kuulu aiheeseen, mutta koska meillähän oli jo "ennakkopäätös" siitä, että chateista saa tosiaan sopia missä tahansa ketjussa kunhan ei aloituksessa (!) niin ilmoitan vaan, että minulle sopisi nyt. Pääsin viimein kirjautumaan chattiin, ei mennyt kuin 15 min. ja lukuisia page erroreita. Mikä lie taas Enirolla onkelmana. Kokeile pääsetkö.
- jorojukka-kukka
En taas tuolloin lähimaillakaan konetta. ;)
- lop
no kyllä mäkin olisin yhtä sana valmis ku halonen tarvii vaa puhua tikusta asiaa, tyhjää ja täyttä puppu tai paskaa. annetaan naisille ny se vallaton presidentin virka nii ovat ainaki pari tuntia hiljaa
- häpeän
haloskan sanavalppautta. Se on sitten niin sivistymätöntä ja itsekästä kekskeyttää koko ajan toiset ja mumista toisten puheiden aikana. Osoittaa myös kärsimättömyyttä.
Minusta suomalaiset ovat vähän liian herkkänahkaisia keskeyttämisten suhteen. On totuttu, että kaikenmaailman jorisijat saavat jorista tasan niin kauan kuin heillä sitä jorinaa riittää, ja muiden pitää kuunnella kunnioittavasti.
Ei käy. Muuten olen suomalaiskansallisten arvojen kannattaja, mutta jotain voisi pikku hiljaa oppia eurooppalaisesta keskustelukulttuurista. Ranskalaiset, espanjalaiset, italialaiset puhuvat kylmästi päälle jos heillä itsellään on mielestään tärkeämpää sanottavaa. Ei semmoisesta kannata loukkaantua sydänjuuriaan myöten.- uros
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
Minusta suomalaiset ovat vähän liian herkkänahkaisia keskeyttämisten suhteen. On totuttu, että kaikenmaailman jorisijat saavat jorista tasan niin kauan kuin heillä sitä jorinaa riittää, ja muiden pitää kuunnella kunnioittavasti.
Ei käy. Muuten olen suomalaiskansallisten arvojen kannattaja, mutta jotain voisi pikku hiljaa oppia eurooppalaisesta keskustelukulttuurista. Ranskalaiset, espanjalaiset, italialaiset puhuvat kylmästi päälle jos heillä itsellään on mielestään tärkeämpää sanottavaa. Ei semmoisesta kannata loukkaantua sydänjuuriaan myöten.Todella ärsyttävä ihminen. Minä itse halveksin eteläeurooppalaista keskustelukulttuuria, itse asiassa halveksin koko eteläeurooppalaista kulttuuria.
- jorojukka-kukka
Että Niinistön rälläävä kannattajajoukko ei ensinkään osannut käyttäytyä. Ilkkuivat kuin pikkukakarat. Halosen kannattajat sen sijaan osasivat olla asiallisia. Niinistöstä en myöskään tykännyt siinä mielessä, että istuu jalat harallaan kuin isäntä ikään. Olisi ottanut mallia Halosen sievästä istumatyylistä.
- niinistön
Että Niinistön rälläävä kannattajajoukko ei ensinkään osannut käyttäytyä. Ilkkuivat kuin pikkukakarat. Halosen kannattajat sen sijaan osasivat olla asiallisia. Niinistöstä en myöskään tykännyt siinä mielessä, että istuu jalat harallaan kuin isäntä ikään. Olisi ottanut mallia Halosen sievästä istumatyylistä.
vika. Et kai äänestä vaan kannattajajoukkojen käytöksen perusteella? Ei kannattajista kannata välittää...
uros kirjoitti:
Todella ärsyttävä ihminen. Minä itse halveksin eteläeurooppalaista keskustelukulttuuria, itse asiassa halveksin koko eteläeurooppalaista kulttuuria.
tämä nyt minuun liittyi?
- uros
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
tämä nyt minuun liittyi?
Eteläeurooppalaista keskustelukulttuuria, niin olet varmaan tosi ärsyttävä keskustelukumppani.
uros kirjoitti:
Eteläeurooppalaista keskustelukulttuuria, niin olet varmaan tosi ärsyttävä keskustelukumppani.
nopeaa ja nokkelaa keskustelua ylipäätään. Siitä ei ole yliannostuksen vaaraa Suomessa.
Arvostan kyllä myös kirjoja. Hitaat ajattelijat hiokoot ajatuksiaan rauhassa ja lykätkööt tuotoksensa niihin.
- HUONO........
Niiniston lyömätön puoli on siinä, että han menee heti asian ytimeen, ratkaisee ongelman ja perustelee sen. Niinistö osaa kuunnella ja vastata
kysymyksiin. Niinistö taitaa ongelmanratkaisun.
Halonen puhuu paljon, ei pysy aiheessaa, ei osaa vastata kysyttyyn kysymykseen eikä hänellä ole ongelmanratkaisutaitoja. Hän puhuu päälle kuin Lenita Airisto aikanaan, ei kuuntele ketään ja
on suorastaan epämiellyttävä moottoriturpa.
MTV3 vallikeskustelun ehdoton ykkönen oli Sauli Niinistö.- jorojukka-kukka
Niinistö aloittaa keskeltä, lopettaa kesken, eikä sano välilläkään yhtään mitään. Yksi Niinistön esiintymisessä oli hyvä ja se oli KRAVAATTI.
- Occam
Vaikka parissa kolmessa gallupissa lukemat ovat pysyneet samana 45/55 Halosen hyväksi - epätietoisten osuus on ollut kasvussa, ja lienee tällä hetkellä jo 37%.
Lisäksi, Vanhasta äänestäneistä 87% on jo kyselyissä ilmoittanut kannattavansa Niinistöä toisella kerroksella - ja kun Halosen kannatus on ollut koko ajan laskussa - tuo kasvanut empijöiden joukko ei voi olla peräisin juuri muualta kuin Halosta 1. kierroksella äänestäneiden joukosta. Tuosta kasvaneesta 37%:sta voi siis hyvinkin löytyä riittävästi äänestäjiä sunnuntaiksi tuon 45/55 -eron kuromiseksi umpeen.
Joka tapauksessa, on tulossa mielenkiintoiset vaalit. Saa nähdä, pudotetaanko istuva presidentti presidentinvaalissa vasta toisen kerran Suomen historiassa… - Oli ilo seurata
Olen samaa mieltä, Tarja oli paljon ihanampi ja ystävällisempi kuin vastustajansa. Ystävällinen ja miellyttävä olemus suorastaan hurmasi. Sitäpaitsi Tarja osaa hymyillä!
- Mi-yes
Olkaa ylpeita suomalaisina etta on kaksi edustavaa ehdokasta!!!
Ei mikaan Nicaragua! ;D - Diagn.
"Halonen sanavalmiina ja ystävällisenä, humoristina "
Ai onko sillä muka tuollaisiakin ominaisuuksia. Femakko pitää femakon puolta, niinhän se menee...
Voipi olla että maanantaina meillä on rumilushalosen peitonnut "Salon poika" presidenttinä.- tavallinen mies
Tarjaa. Perustelut
Inhimillisyys, tasapuolinen asioihin suhtautuminen, näkee asioita laajalti maailman poliittisesti ja ymmärtää ihmisten vaikeudet köyhistä- johtajiin, silti hyväksyen kaikki ihmisryhmät ja ei tuomitse, eikä riistä, vaan pyrkii edistämään kohtuullista ajattelu tapaa käyttäen kaikkien hyvinvointia.
Tässä osa näkemyksiä ja "Jöriksen" osakkeet nousi huimasti täällä osin porvareitten feministisessä pesässä, myös tavallisen miehen vinkkelistä katsoen. - kuuden vuoden kokemus
tavallinen mies kirjoitti:
Tarjaa. Perustelut
Inhimillisyys, tasapuolinen asioihin suhtautuminen, näkee asioita laajalti maailman poliittisesti ja ymmärtää ihmisten vaikeudet köyhistä- johtajiin, silti hyväksyen kaikki ihmisryhmät ja ei tuomitse, eikä riistä, vaan pyrkii edistämään kohtuullista ajattelu tapaa käyttäen kaikkien hyvinvointia.
Tässä osa näkemyksiä ja "Jöriksen" osakkeet nousi huimasti täällä osin porvareitten feministisessä pesässä, myös tavallisen miehen vinkkelistä katsoen.presidenttinä. Kyllä Niinistökin kuusi vuotta presidenttinä jo tulee tietämään asioista paljon enempi mitä nyt.
Jos Halonen nyt kaatuu niin hän kaatuu omaan nokkeluuteensa. Halonen ei ole edustava henkilö kansaivälisissä keskusteluissa koska hän on aivan liian sietämätön. Voi Tarja kun et osaa käyttäytyä.
Kamalaa jos oma äiti olisi Tarjan tapainen hölöttäjä joka olisi aina suuna päänä ja keskeyttäisi puheen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 33732680
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?632573Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien842075- 2071787
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1711692- 581534
Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta
Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.991274- 1221078
Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex1031031- 321020