Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piho
profiilit
piho
piho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
588
Kommenttia
837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hämmästyin itsekin, kun luin äsken Iltalehdestä tuon mainitun jutun. Eniten hätkäytti se, että Dominic Sandbrook viittasi skenaariossaan samaan vuoteen 2018 kuin Maritakin 4.10.2011 näkemässään unessa sirpistä ja vasarasta.
30.10.2011 18:36
Laitoin 27.10.2011 sivujeni Profetioita 2 -osioon seuraavan Maritan 4.10.2011 näkemän unen ja oman kommenttini.
Tummalla yötaivaalla oli kirkkaana Neuvostoliiton sirppi ja vasara, siitä vähän matkaa oikealle oli 7v. Tämä kuva poistui ja tilalle tuli useita tv-ruutuja, joissa meni kuvaa nälänhädästä ja sodasta. Heräsin ja muistelin näkemääni hetken aikaa. En tuntenut pelkoa enkä kauhua. Sitten taas heti nukahdin.
- - - - - -
Jouko Pihon kommentti 27.10.2011
Seitsemän vuoden kuluttua eli vuonna 2018 Neuvostoliitto on palannut ja aloittaa Kolmannen maailmansodan, myös Suomen miehityksen, jolloin on ruoasta pulaa
.
- - - - - - -
Tämän päivän 30.10.2011 Iltalehdessä ( http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011103014666656_ul.shtml ) on otsikko "Historioitsija maalailee: Eurooppa sotii 2018". Siis sama vuosiluku!
Historioitsija on Daily Mailin kolumnisti Dominic Sandbrook (s. 1974), joka kuvailee jutussaan Euroopan romahduksen.
Näin Sandbrook: "Saksalaisjoukot hyökkäävät Kreikkaan. Putinin tankit murskaavat Latvian. Ranska nöyryyttää brittiarmeijaa. Epätodennäköistä - kyllä, mutta kuten Angela Merkel sanoo, euron romahdus voisi vaarantaa rauhan."
Näin Merkel:
- Kenenkään ei pidä ajatella, että toinen rauhaisa puolivuosisataa Euroopassa on itsestäänselvyys - se ei ole.
- Joten sanon uudestaan: jos euro romahtaa, Eurooppa romahtaa. Niin ei saa käydä.
Tuolla hetkellä monet ilkkuvat, että Merkel on järjettömän melodramaattinen. Mutta seitsemän vuoden jälkeen kukaan ei naura, povaa Sandbrook.
Tuhon tielle ohjaavat velkakierre, talouslama, kuohuva anarkismi ja kaikkialle leviävä luottamuspula kapitalismiin.
Samalla Vladimir Putin näkee hetkensä koettaneen.
- Euroopan kriisi on Venäjän mahdollisuus. Nöyryytyksen päivät ovat ohi, imperiumimme palaa, Sandbrook istuttaa sanoja Putinin suuhun.
30.10.2011 18:34
SamiA
Meillä on tästä eri näkemys. Raamattu kertoo että jotkut otttavat merkin ja varoittaa toisaalta ottamasta merkkiä, koska se johtaa helvettiin.
Minä ymmärrän Raamatun varoituksen mahdollisuutena ihmisille harkita sitä, ottavatko he merkin vai eivät. En näe tilannetta siis jotenkin ennalta määrättynä asiana, jolloin kun pedon merkin ottamisen aika tulee, olisi muka vain kaksi ihmisluokkaa, ne jotka on jo ennalta predestinoitu ottamaan se merkki ja ne jotka on jo ennalta määrätty olemaan ottamatta se merkki.
En usko tällaiseen ennaltamääräämiseen. Uskon, että siinä tulevassa tilanteessa, jossa pedon merkkiä tarjotaan ihmisille, kaikki ihmiset tekevät aidon ja oman ratkaisunsa, miten toimivat, ilman ennalta olevaa predestinoitua kohtaloa. Tämä tarkoittaa sitä, että myös sitä ennen uskovat voivat luopua uskosta ja ottaa sittenkin Pedon merkin, koska he taipuvat massiivisen propagandan alla. Tästähän Raamattu puhuu, kun siellä on mainintoja suuresta luopumuksesta.
Tämän luopumisen ja eksytyksen mahdollisuuden takia minä varoitan uskovia ja muita ihmisiä tulevasta suuresta Antikristuksen eksytyksestä, joka tulee johtamaan harhaan myös osan uskovista.
30.10.2011 02:12
SamiA kirjoitti: "En näe mitään Raamatullista syytä, miksi seurakuntaa pitäisi vainota jollain erikoisella vainolla. Jos pitää, niin mitä hyötyä siitä olisi? Seurakunnalle riittää, että sitä vainotaan niin kuin tähänkin asti."
Raamatullinen syy on se, että jostain syystä (sen tietää vain Jumala), marttyyrien lukumäärän pitää tulla täyteen. Tämä on sanottuna Ilmestyskirjassa. Ja Pedon aikana marttyyreja tulee paljon.
Se on vain Jumalan tahto, siinä kuin Jumala salli Rooman vallan aikanakin tulla paljon marttyyreja. Jumalallla on tähän jokin syy. En tiedä mikä. Kysy taivaassa Jumalalta.
30.10.2011 00:35
Tietokilpailukysymys
Tiedättekö kenestä puhutaan seuraavassa kohdassa?
"Kenelle hän luulee järkeä opettavansa, keille jankuttaa sanomaansa?"
a. Jouko Piho
b. Profeetta Jesaja
c. Profeetta Jeremia
d. Jyrki Katainen
e. Aku Ankka
f. Inhottava realisti
g. UFO
29.10.2011 23:44
Nimimerkki "kun sanot näin" kysyi: "Niin, mistäkös tiedät että ettet jätä julkaisematta Herralta tullutta profetiaa vaan jätät sen julkaisematta ja oikean profetian sijasta julkaisetkin väärän profetian?"
En tiedä sitä mistään. Siis absoluuttisessa mielessä.
Voin erehtyäkin. Olen vajavainen ihminen.
Yritän toimia parhaani mukaan.
Minulta kuitenkin edellytetään tietynlaista ennakkosensuuria, etten julkaise mitä tahansa. Minua on nimenomaan arvosteltu siitä, että julkaisen mitä tahansa, vaikka en tee niin. Ja sinä kritisoit minua siitä, että en julkaise kaikkea minulle lähetettyä aineistoa.
Eli teki niin tai näin, niin aina se on joidenkin mielestä väärin päin.
29.10.2011 23:23
SamiA kysyi: "Miksi seurakunta pitäisi jättää ahdistuksen- ja vihan aikaan? Löytyykö sinulla tuolle näkemykselle, mitään Raamatullista perustetta? "
Löytyy.
Kirjoitin jo vuosia sitten aiheesta artikkelin, joka löytyy kotisivuiltani osoitteesta:
http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu16.htm
29.10.2011 23:15
K.P. kirjoitti: "Pihon uskottavuus on nollatasoa. Haihattelua, kroonista."
Niin myös sinun nimimerkkikirjoittelijan uskottavuus on nollatasoa minun silmissäni, koska sinusta ei tiedä kuka sinä olet.
Minä kirjoitan omalla nimelläni ja otan siitä vastuun, mutta minun arvostelijani kirjoittavat nimimerkin takaa puskista ampuen.
Kumpi on uskottavampi?
29.10.2011 23:10
afffasffasdfasdfasd
En usko jokaista "painajaisunta". Sinä et voi myöskään tietää toisten ihmisten kohdalla, mikä uni on merkittävä uni ja mikä on painajaisuni.
Tuon esille erilaisia unia, näkyjä ja profetioita informaation takia. Osan jätän julkaisematta, mutta sen minkä tuon julki, tuon ihmisille tiedoksi, ei niin, että minä uskon kaikkeen. Aika näyttää.
Minulla on näköjään erilainen eskatologinen näkemys lopunajoista. Sinä olet ilmeisesti pretribulationisti, minä olen posttribulationisti tai pre-wrath. Se tuo äkkiä 7 vuoden eron lopunajan ajoituksiin.
En usko, että Antikristuksen ahdistuksen aika on vielä tulossa. Ensin tulee Kolmas maailmansota. Enkä usko, että uskovat temmataan taivaaseen ennen Antikristuksen aikaa, vaan vasta Antikristuksen ajan loppupuolella.
29.10.2011 20:59
Nimimerkki "asioitanne seuraava"
Kun kerran seuraat asioitani, niin toivon, että seuraat tarkemmin ja raportoit rehellisemmin, koska lainaamassasi unessani oli myös sanottu, että näin ydinräjäytyspilven ja päivämäärän 21.10., mutta toin esille selvästi, että en nähnyt vuosilukua. Joten en ole väittänyt, että ydinräjähdyksen jossain päin maailmaa olisi pitänyt tapahtua tänä vuonna.
Sinä annoit kuitenkin sen kuvan kuin minä olisin niin tarkoittanut ja vihjailet minun olevan väärä profeetta.
Muistatko, mitä Raamattu sanoo väärän todistuksen antajista?
29.10.2011 20:43
Inhottava realisti kirjoitti: "Sinun kannattanee asiaan palata, mikäli Venäjä ilmoittaa vaikkapa vaativansa Suomelta alueita. Silloin voit sanoa: "Olin oikeassa!"
En aio tehdä niin.
Kun esiintuomani asiat tapahtuvat eli Venäjä (tai ehkä siinä vaiheessa uudelleen muodostettu Neuvostoliitto) esittää vaatimuksia Suomelle ja Suomen hallitus suostuu niihin antaen Venäjän armeijalle kauttakulkuoikeuden Itä-Suomen läpi aina Tornionjoen rantaan, niin silloin minä en aio tulla julkisuuteen sanomaan: "Mitäs minä sanoin? Olin oikeassa."
En tee niin.
Jään sen sijaan odottamaan sitä, löytyykö minun lukuisten vastustajien ja pilkkaajien (myös muilta foorumeilta) joukosta yhtäkään selkärankaista ja rehellistä henkilöä, joka sanoisi jotain tähän tyyliin: "Jouko, olit oikeassa. Anteeksi, että väheksyin, pilkkasin ja haukuin sinua hulluksi ja haihattelevaksi hörhöksi kaikki nämä vuodet. Minä olin väärässä."
29.10.2011 20:03
Inhottava realisti
Luen erittäin paljon kirjoja, varsinkin historiaan liittyviä teoksia. Seuraan myös tiiviisti uutisia eri tiedotusvälineistä.
Osaan arvioida todellisuutta. Tietomääräni on suuri.
Mutta osaan arvioida Jumalan armosta myös tulevaisuutta, joka ei ole vielä tullut mutta joka tulee. Jumala ei tee mitään maailmanhistoriassa ilmoittamatta ensin asioista palvelijoilleen profeetoille.
29.10.2011 19:55
Inhottava realisti kirjoitti: "1939 oli TÄYSIN toisenlaista aikaa kuin nykyinen. Lienet huomannut sen. Poliittinen tilanne Euroopassa on toinen. Meillä ei ole Euroopassa esim. lisäalueita haluavia diktaattoreita tai ylipäätään ottaen sen tyyppisiä poliittisia vastakkainasetteluita kuin vaikkapa ennen Toista Maailmansotaa."
Tämä pitää paikkansa.
Nyt tilanne on toisella tavalla huolestuttava eli globaalissa mielessä. Maailmassa on suuria vastakkainasetteluja eli valtapiirien välillä. Kaikki ei näy ulospäin. On islamistinen blokki, on USAn hegemonia, jota Kiina ja Venäjä (voimakas panostus aseistuksen nykyaikaistamiseen) haluavat haastaa ja tulevat haastamaan. On Israelin ja Palestiinan jatkuva kysymys, on Iran ja siellä valmisteilla oleva ydinase, on Intia ja Pakistan, on jatkuvasti sekava Afganistanin tilanne, on monenlaista kuohuntaa eri arabinmaissa, eritoten Syyriassa, on Turkin uhoamiset, on avoin Irakin tilanne, kun USA poistuu maasta, on koko ajan käytävä kamppailu maailman enrgiavaroista, eli lähinnä öljystä, on raha- ja valtaliitin tietoinen tahto luoda konflikteja ja saada aikaan sotia, jotta niiden varjolla rikkaat voivat rikastua yhä enemmän ja jotta sotien kaaoksen jälkeen maailmalle voitaisiin tarjota rauhan ratkaisuksi yhden diktattorin johtamaa maailmanhallitusta eli koko Maailman unionia.
Sitä paitsi, jos sinun mielestäsi v. 1939 oli Euroopan tilanne kriittisempi kuin maailman tilanne nykyään, niin joka tapauksessa silloinkin oli poliitikoita, joiden mielestä sota ei ole uhkaamassa, kuten Ison-Britannian Neville Chamberlain, joka puhui rauhasta meidän aikanamme sekä Suomessa Väinö Tanner ja pääministeri Paavo Cajander, jotka eivät nähneet lähestyvää uhkaa, vaan uskoivat Suomen voivan pysytellä mahdollisen suursodan ulkopuolella. Mannerheim näki tulevan suursodan uhkaavan melko varmaan myös Suomea, ja hän pyysi lisää voimavaroja puolustuskyvyn kehittämiseen.
Mannerheimia ei uskottu. Niinpä osalle suomalaisista ei riittänyt Talvisodassa edes henkilökohtaista asetta. Oli vain lakki, jossa kokardi, eli malli Cajander. Taistele siinä sitten kokardilakin kanssa.
Samanlaisia taivaanrannan utopistisia ja epärealistisia maalareita on tänäänkin. He sanovat: "Nyt on rauha, rauha, eikä meillä ole mitään hätää."
Kunnes Suomenkin yllättää yhtäkkiä turmio, miehitys ja ruokapula.
No, silloin ei voi ainakaan sanoa, että kukaan ei olisi varoittanut asiasta etukäteen.
29.10.2011 19:52
Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun profetallista sanomaa ei uskota.
Noin 600 eKr. vaikuttanutta profeetta Jeremiaa ei kukaan halunnut uskoa, kun hän toi esille Jumalan päätöksenä, että Babylon tulee valloittamaan Juudan ja Jerusalemin Juudan asukkaiden syntien takia. Jeremiaa pilkattiin ja kehotettiin pitämään suunsa kiinni. Sen lisäksi Jeremiaa pahoinpideltiin, heitettiin eräässä vaiheessa kaivoonkin. Jeremiaa syytettiin lisäksi maanpetturiksi ja Juudan puolustustahdon nakertajaksi.
Kävi kuitenkin kuten Jeremia oli sanonut.
Ei kuitenkaan heti eikä lähivuosina. Meni noin 40 vuotta ennen kuin Jeremian profetia toteutui eli 586 eKr.
Näin on Venäjä-profetioidenkin kohdalla. On paljon pilkattu sitä, että ne eivät ole vielä käyneet toteen. Mutta joskus tuomion toteutumiseen menee aikaa vuosikymmeniä.
Näin oli Jeesuksenkin kohdalla, kun hän sanoi, että Jerusalemin temppeli tullaan hävittämään. Se Jeesuksen profetia kävi toteen vasta 40 vuotta myöhemmin eli v. 73 jKr. roomalaisten tunkeutuessa Tituksen johdolla Jerusalemiin ja tuhotessa temppelin.
29.10.2011 19:03
Inhottava realisti
Kun näin on, että muutoksia voi tulla, niin Toisen realistin ei kannattaisi kirjoittaa, että Putinin nykyinen kanta on Venäjän pysyvä kanta.
Sellaisen pysyvyyden väittäminen ei ole realistista.
Mitä tulee siihen, että venäjän hyökkäys Suomeen ei ole näköpiirissä, niin samaa mieltä olivat monet poliitikot kesällä 1939 ja olivat sen takia Suomen puolustusmenojen lisäyksiä vastaan.
Kun maailmanpolitiikassa tapahtuu muutoksia, ne voivat tapahtua hyvin nopeasti.
29.10.2011 16:25
Olen lukenut Luuk. 16:16. Se ei tarkoita, ettei Uuden testamentinkin puolella olisi profettoja. Efesolaiskirjeen luvussa neljä jakeessa 11 sanotaan, että Jumala on antanut seurakunnalle sekä apostolit että profeetat.
Uudessa testamentissa mainitaan useita profeettoja nimeltä, esim. Agabos (Apt.11:27-28), joka profetoi tulevasta nälänhädästä. Lisäksi Antiokian seurakunnassa oli monia profeettoja (Apt.13:1), kuten Barnabas, Simeon, Lukios, Menahem ja Saul, myöhemmin Paavali. Tämän lisäksi Apt.15:32 mainitsee profeettoina Juudaksen Ja Silaksen. Jeesus puhui profeetan vastaanottamisesta Matteuksen luvun 10 jakeessa 41, samoin Matteuksen luvun 23 jakeessa 34. Paavali kirjoittaa 1. Korinttilaiskirjeen luvun 12 jakeessa 28, että Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi... Luukas 2:36 mainitsee vielä naisprofeetta Hannan, joka odotti temppelissä Jerusalemin lunastusta. Hanna iloitsi suuresti Jeesus-lapsesta.
Näiden mainitsemieni esimerkkien mukaan profeetan tehtävä ei lakannut Uuden testamentin seurakunnassa. Näin ollen myös meidän aikanamme on profeettoja.
29.10.2011 16:19
Putinin kanta on mikä on, mutta Putin ei tule olemaan ikuisesti Venäjän johdossa. Ei siis ole mahdollista sanoa, että Venäjän nykyinen kanta on pysyvä, kuten Toinen realisti kirjoittaa. Tai voihan niin sanoa, mutta silloin on kyse uskomuksesta ja tulevaisuuteen liittyvästä profetiasta, jossa väitetään, että mikään ei tule Suomen ja Venäjän itärajan suhteen muuttumaan. Aika näyttää, pitääkö Toisen realistin profetia paikkansa.
Minun mielestäni kyse on vain tämän hetken Venäjän kannasta, joka voi muuttua, kun Venäjällä tulee poliittisia muutoksia. Ja niitähän voi tulla, kuten viime vuosikymmenien myllerrykset ovat osoittaneet, kun Neuvostoliitto hajosi v. 1991.
29.10.2011 16:00
Täällä ihmeteltiin sitä, että Suomi saisi Itä-Karjalan, kun asianhan piti mennä toisinpäin, että Venäjä miehittää osan Suomea.
Tässä ei ole ristiriitaa eikä takin kääntämistä.
Molemmat asiat tapahtuvat, mutta ei samanaikaisesti vaan ajallisesti peräkkäin.
Ensin Venäjä miehittää osan Suomea. Sen jälkeen eli kun sotatila maailmassa päättyy, Venäjä vetäytyy pois Suomesta ja heikentynyt Venäjä suostuu siihen, että Itä-Karjala ja Kuola liitetään osaksi Suomea.
28.10.2011 23:21
Pitää paikkansa.
Suur-Suomi -ajatus ei ole valkoisten tai oikeiston yksinoikeutta. On paljon dokumentteja siitä, että myös punaiset kommunistit haaveilivat punaisesta suur-Suomesta eli Karjalan heimojen yhdistämisestä. Tätä ideaa tukivat myös sekä Lenin että Stalin. Suunnitelmasta, nimeltä operaatio Poro vuodelta 1937 on olemassa karttakin, joka löytyy googlettaessa tai kotisivuiltani.
27.10.2011 23:49
Laitan tännekin sivuillani olevan kommenttini:
Seitsemän vuoden kuluttua eli vuonna 2018 Neuvostoliitto on palannut ja aloittaa Kolmannen maailmansodan, myös Suomen miehityksen, jolloin on ruoasta pulaa.
27.10.2011 20:15
20 / 42