Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
aukust1
profiilit
aukust1
aukust1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
18
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulla on käyttämätön raskausajan kalenteri,jonka voisin sulle postimaksua vastaan antaa.Ei ole kuvailusi kaltainen,vaan söpöjä kuvia sisältävä englanninkielinen ihanuus.Mukana tarra-arkki,jolla voi päiviä/viikkoja "hypettää..:))Laita viestiä,jos tahdot kalenterin.Niin,ja multa se jäi ihan viitsimättömyttäni käyttämättä.
17.01.2011 17:43
...neiti kuusi kk on varsinainen vauhtimato.Oikein rivakasti ryömii paikasta toiseen ja kurkottelee pöytien alatasoille,Bumbon pöydälle jne..
Typy on hoikkarakenteinen,mutta ainakaan syömisen puutteesta ei johdu.Kiinteitä syönyt usean kuukauden ja kaikki itsetehty uppoaa,purkkiruoat ei..sormiruokana maissinaksut,keitetty spagetti,korput ja kurkku..
Nukkunut vastasyntyneestä kahdeksasta n.kahdeksaan,aluksi useammin syöden,nyt 1 krt/yö.Maitoa on huono juomaan pullosta,johtuen kaiketi kiinteiden suuresta menekistä,mutta upottelen maidot ja vellit soseisiin,että kalsiumintarve täyttyy,ja olen kyllä jo antanut kymppikuisille tarkoitettuja jugurtteja.
Kylvetän neidin joka ilta,hän kun nauttii siitä suunnattomasti ja iho on pysynyt todella hyvänä..Näin meillä.Kivaa loppukesää äideille,isille ja vauvoille!!!
17.08.2010 12:51
Etköhän aikuisena ihmisenä tiedä,mihin paikkoihin tahdot mennä,ja mitkä jättää väliin.Toimit aivan oikein!Joo,ja mies saa muistella menneitä aivan vapautuneesti..
24.07.2010 17:28
Kolmen lapsen äitinä tiedän,ettei todella ole normaalia väsmystä..Kun siskoni tyttö sairastui diabetekseen (en siis tee ko lapselle diagnoosia!)oli hän juuri tuollainen ; väsynyt,laihtunut ja äärettömän passiivinen!Selkeä ero terveeseen lapseen ja siskoni tapauksessa vasta kun hoidin pientä illan ja totesin lapsen olevan sairas,aukesi vanhempien silmät.He olivat jotenkin"tottuneet"tytön näävättimäisyyteen..Eli lääkäriin ja vaatikaa perinpohjaista selvittelyä!Olet muuten ihana,huolehtiva isoäiti..Pidä toi!Kaikkea hyvää !
20.07.2010 16:42
...omaa herkän kurkun,johon ei ensimmäisillä hampailla ole mitään merkitystä.Antele tosiaan varovasti sormiruokaa,spagettia keitettynä,kurkun keskustaa,maissinaksua jne..Meillä kans ensimmäinen poika oli todellinen yökkijä,toinen söikin jo ihan erimalliin ja olin ihmeissäni..Nyt tyttö viisi kk on popsinut jo kuukauden maissinaksua,ja karkeampaakin apetta,ei tietoakaan hampaista eikä yölläilystä..Meidän vanhempi poika jo 17v. ,ja kivasti menee jo karheampikin eväs,joten ajan kanssa.. ;) Tsemppistä !
12.07.2010 12:10
Tiesin aloitukseni herättävän "keskustelua",koska aihe on alati ajankohtainen,ja koska meitä vanhempia on,niinkuin pitääkin,kovin erilaisia.Alaikäisen alkoholin käytössä ei kuitenkaan ole kuin yksi totuus - LAITONTAHAN se on!Ja jos koti näyttää vihreää valoa nuoren touhuilulle,ei se ainakaan helpota nuorta ymmärtämään toiminnan vääryyttä.On säälittävän totta,että n. 33% vanhemmista,heiltä asiaa kysyttäessä,olisivat ehkä valmiit ostamaan nuorisonsa juhlajuomat..Minä en ikinä,milloinkaan pystyisi päästämään omaa junnuani kaljat kassissa kilisten kotiovesta ulos!Ajatuskin hirvittää!
Pojan isä oli yhteydessä sosiaalityöntekijään,koska hän lopulta ymmärsi,tai oli ymmärtävinään..huoleni ja hätäni.Meillä myös toinen samanikäinen poika,sekä pieni vauva,enkä tod.halua heidän elävän moraalittomassa ympäristössä.Ja niin se vain on,että minun tehtäväni,kuten kaikkien aikuisten,tavalla tai toisella,on suojella lapsia,omia ja muiden!
Kiitos kaunis kaikille vastauksista ja aurinkoa kesään!
10.06.2010 10:26
"Nautitaan elämästä ja juodaan bisseä..."Kyllä,ihan vapautuneesti,mutta sydämestäni toivon,ettei äitien ostamaa bisseä!Se on muuten nuoren näppärä lähteä rakentamaan moraalikäsityksiä,kun jopa omat vanhemmat toimivat moraalittomasti!
08.06.2010 09:45
Minä kanssa Rh-negatiivinen.Kolme vauvaa olen odottanut,eikä onneksi ongelmia tuon asian tiimoilta.Tosiaan kolme verikoetta/raskaus otetaan,joilla seurataan,ettei veressä ole sinne kuulumattomia vasta-aineita..Itse myös kyselin neuvolasta,mutta TODELLA huonosti asiasta tiesivät,tunsin noloutta heidän puolestaan,ammatti-ihmiset..Mutta,näin olen ymmärtänyt,että jos vereen ilmestyy vasta-aineita,verensiirto hoitokeinona.Please,tosiaan,jos joku selventää tätä asiaa tänne,ois kiva!
Tsemppiä teidän odotukseen!!
06.06.2010 16:25
...Mieheni työpaikalla oli käyttämättömänä Ikean apupöytä.Pöytä on täyspuinen,kahdella hyllyllä varustettu juuri sopivan korkuinen.Käskin miestäni kysymään,joutaako pöytä meille,ja nyt se ajaa meillä hoitopöydän asemaa.Laitoin hyllyille korit,koristelin vauvamaiseksi,ruuvasin jalkaan pyyhekoukun ja ostin hoitoalustan päälle.Lopputulos on tosi persoonallinen,mutta käytännössä päästään kokeilemaan vasta jonkun ajan kuluttua..Olen muutenkin,pienissä rahoissa kun olen,käyttänyt ompelutaitojani ja luovuutta vauvakodin rakentelussa..Ja nauttinut siitä!
17.01.2010 13:13
Onnea raskaudesta!Olen aina ollut sitä mieltä,että toki raskaudesta voi iloita vapautuneesti aivan alusta asti.Usein tämä vapautunut iloisuus näkyy myös ulospäin,ja lähipiirille asia valkenee hyvinkin nopeasti.Se mitä kaikkea ikävää voi raskaudessa,etenkin alkuraskaudessa,sattua ei toki johdu siitä,että on jakanut ilonsa.Jos murheita tulee matkaan,voi nekin sitten jakaa raskaudesta tietävien kanssa.
Nauti raskaudestasi,ja huuda se maailmalle,jos siltä tuntuu.. :)))
17.11.2009 16:11
...Virtsan puhtauttahan seurataan joka nevolakäynnillä..!Siitä tikutetaan sokeri,valkuainen ja bakteerit.Jos,ja toivottavasti kun olet käynyt neuvolassa,on sun pissa varppina ihan ok.Kuitenkin jotkut ruoka-aineet,vitamiinit jms saattaa muuttaa pissan väriä,ja kuitenkin se on ok.
29.10.2009 16:34
Heips!Laitan sulle tohon sinun osoitteeseen mun s.posti osoitteen,kunhan saan sähköpostin auki...
16.10.2009 08:50
...Siis tuo nimim.Tiia ei viestiini vastannut.Tarvitsisin kyllä lappuhaalarit,niin voisi käyttää ihan norppeli paitoja alla.Minkälaiset sun haalarit on?Miten se ostaminen tapahtuisi?Mulla ei ihan hirveitä ole maksaa,mutta laita viestiä,niin sovitaan paremmin.
15.10.2009 16:11
Hei,ja onnea raskaudestasi!Usein raskausoireet lievittyvät,tai jopa häviävät ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen.Kaikillahan noita raskausoireita ei ole laisinkaan,ja toisilla ne jatkuvat pikkuisen syntymään asti.Moni,joka kärsii esim. hirveästä rakauspahoinvoinnista,on perin onnellinen tuon oireen lievittyessä,tai poistuessa kokonaan.
Itselläni ei,pientä väsymystä lukuunottamatta,ole juuri oireita ollutkaan.Hammasharja tuntui alkuviikot viholliselta,mutta nyt olen ollut jo usean viikon täysin oireeton,paitsi tietenkin näillä viikoilla jo vauva mainiossa liikkeessä masussa.
Nauti siitä,että olet oireeton,suotta hermoilet.Enemmän hermoilisin,jos nyt ilmaantuisi omituisia oireita..Lähiviikkoina alat tuntea vauvan liikkeet,ja ne toivottavasti viimeistään saavat mielesi rauhoittumaan..Iloista odotusta!
02.10.2009 11:56
Heips!Päätimpä tuoda oman tervehdykseni tähän kivaan ketjuun,meilläkin kun odotetaan helmivauvaa.Lapsi on meille molemmille kolmas,mutta siis ensimmäinen yhteinen.Itselläni on kaksi poikalasta 14 ja 16v. ja miehelläni tyttö 18v.ja poika 14v.Kävimme tänään rakenneultrassa,ja lääkäri aprikoi kohdussa kasvavan ihmistaimen tytöksi..Virheen sattuessa ei kuulemma saa mennä valittamaan..Raskausviikot,tasan 20,pitivät mittojen mukaan juurikin paikkansa.
Kyselin tänään sikainfluenssa rokotteesta lääkäri siskoltani,ja hän meinasi vallan hermostua,kun emmin ottaakko rokote,vai jättää ottamatta vain mahdollisten rokotteesta tulevien murheiden johdosta.Jos olisi eettisesti oikein,"hän rokottaisi minut jo heti rokotteiden saapuessa",mutta siis oitis,kun rokotteelle näkyy kutsu,huom.ei postitse!,menen sen hakemaan.Jokainen aikuinen ihminenhän ratkaisee tuon asian henkilökohtaisesti,enkä tässä nyt tosiaankaan neuvo muita,kunhan kirjasin oman aikomukseni.
Ilmat viilenee,ja täytynee ruveta miettimään,mikähän palttoo se menee ensimmäisillä oikeesti kylmemmillä säillä päälle..Ei ainakaan omat syys-,tai talvitakit!!!
Oikein värikylläistä syksyn alkua kaikille!!!
18.09.2009 15:14
...pikkuinen syntyi viikoilla 37+.Mulla oli kohonnut verenpaine,mutta ei muita ongelmia.Luonto hoisi hienosti homman,ja lapsi syntyi ennenaikaisesti,koska kärsin ,verenpainetta lukuunottamatta,oireettomasta raskausmyrkytyksestä,joka oli kalkkeuttanut istukan,ja näinollen lapsen ravinnonsaanti jms oli ollut huonoa.Poika oli viikkoihin nähden tosi pieni ,2340g 45cm,mutta pirteä ja kaikinpuolin kunnossa.Paino lähti jo sairaalassa nousemaan hurjasti.
Ajattelinkin toista lasta odottaessa tapahtumien toistavan itseään,mutta kaikki meni tyystin toisin;lapsi syntyi päivälleen laskettuna päivänä ja oli iso!
Nyt odotan kolmosta,ja ensimmäisestä on jo 16v. aikaa..Saapa nähdä miten nyt..Onnea sulle loppuodotukseen!
27.08.2009 15:27
Luin osin hämmentyneenä kirjoitustasi..Toivon sydämestäni,että olet kirjoittanut sen jonkun ikävän sattumuksen jälkeen,pikauksissasi,helpottamaan omaa pahaa oloasi ja ahdistustasi.
Olen itsekkin uusioperheen äiti.Meillä asustavat mieheni lisäksi mieheni 14v.poika,sekä välillä omat lapseni pojat 14 ja 16v.+ mieheni 18v.tyttö.Odotamme ensimmäistä yhteistä lastamme 2.2010,joten perheessämme kyllä elämää riittää..
En ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt,että mieheni lapset(edes tyttö 18v.)olisi tehnyt itselleen leivän,saatikka laittanut astiansa koneeseen,mutta todennut asian olevan niin kauan hanskassa,kun joku muu kuin minä nuo askareet hänen puolestaan hoitaa..
Itse en ikinä,milloinkaan voisi sanoa,että vihaan lasta,oli kyse sitten sinun,minun tai meidän lapsista!!Toki elämään ihmetystä mahtuu,mutta ihmetyksen aiheetkin on ymmärrettäviä,kun kahdesta eri perhemallista lähdetään rakentamaan yhtä yhteistä.Joustavuudella ja sumplimalla onnistuu kyllä.
Yritetään muistaa,sekä lapset,että aikuiset toimivat välillä typerästi,vaikka eivät typeriä olekkaan!!Ja että elämän ei tarvitse olla vihantunnetta esim. kolmen viikon välein..Asioille voi ,ja pitää tehdä silloin jotain!Tai vaikka sitten hammasta purren odottaa,että muutama vuosi vierähtää,ja jopa aikuistuisi.. : )
Tsemppiä kaikille alkuperäisille ja uusille kokoonpanoille!!!
27.08.2009 13:59
Ensimmäinen synnytykseni lähti käyntiin n.kolme viikkoa ennen laskettua aikaa,kun yöllä herätessäni huomasin lapsivettä tihkuvan.Olin sopinut aamuksi menon,ja niin meninkin..Kotiin palatessani mieheni oli ollut sairaalaan yhteydessä,ja sieltä pyydettiin tulemaan näytille.Ultrassa todettiin lapsiveden olevan vähissä,ja että synnytys käynnistettäisiin seuraavana päivänä.Jäin osastolle,mieheni ajeli kotiin.
Mitään merkkejä synnytyksestä ei ollut,ennenkuin istuin kahviossa kahvittelemassa n.klo 18-19,alkoi hitusen olla tuntemuksia.Pyysin osastolla päästä käyrille,ja ihmettelivät kovin nopeaa tilannemuutosta..
Mies ehti juuri mukaan synnytykseen,kun pikku-ukko näki päivänvalon..Tosi,tosi ihanaa touhua,ja mainio lopputulos :)
26.08.2009 14:23
1 / 1