Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jaa, enpä tiedä. Yritä kysellä homoilta."
Sallinet minun näin homona kertoa oman näkemykseni.
Jos joku haukkuu minua vaikkapa sanomalla "vi'tun hetero", sille ei voi muuta kuin nauraa. Mutta jos joku älypää, vaikkapa Jaakob, alkaa tosissaan väittää että olen oikeasti hetero mutta en vain tiedä sitä itse, silloin alkavat otsasuonet pullistua. Mistä ihmeestä nämä uskovaiset luulevat tietävänsä toisen asiat ja taustat?
03.12.2014 07:47
"Vastaus on hyvin yksinkertainen. Homoseksualistit tietävät itsekin, että heillä on vääristynyt, luonnonvastainen seksuaali-identiteetti ja siksi on ymmärrettävää, että he suuttuvat, jos heitä siitä haukutaan."
hihii... tuollainen alkaa olla jo sen verran harvainaista, että Jaakob pitäisi säilöä johonkin museoon. Väite on niin irrationaalinen, että se enää vain huvittaa.
Onko sellainen, mikä ilmenee laajalti luonnossa ja on ihmisessä synnynnäinen, jotenkin luonnonvastaista. Ja kerron ihan valmiiksi Jaakobille, että tähän asti laajimmassa, vertaisarvioidussa kaksostutkimuksessa geneettinen peruste on todettu. No, tämä tulos ei nyt ole vielä peilattu Jumalan Sanan kanssa, mutta tiedehän tietääkin asian paremmin.
03.12.2014 07:43
" Homoja ja lesboja täytyy rakastaa mutta homoutta ja lesboutta vihata."
Hellareissa aikanaan huomasin, että jonkun toisen (oletettua) syntiä on harvinaisen helppo vihata omien sijasta. Taitaa sama päteä lestadiolaisiinkin?
02.12.2014 06:58
Väittäisin kyllä tunteneeni huonosti parkitun hirvinaudan vuodan pöllähdyksen, mutta kuka näistä koskaan tietää, multinikeistä...
01.12.2014 11:19
"Onko sinut muka vihitty avioliittoon?"
Ei - vielä. Luultavasti pian parisuhteemme muuttuu avioliitoksi. Puolisoni on minun mieheni ja minä hänen. Kaikella kunnioituksella korkeampaa ikääsi kohtaan, luulen, että sinulla on vielä paljon opittavaa. Ota sana siveydellä vastaan.
30.11.2014 23:20
"Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja"
Silloin kun tuo kirjoitettiin, Raamatulla tarkoitettiin Vanhaa Testamenttia.
30.11.2014 17:59
"Kun seuraava Raamattu käännetään niin siellä lukeekin että Suomi ja Gomorra tuhottiin niiden pahuuden takia."
Jumala on sitten aika valikoiva viharikoksissaan sillä muut tasa-arvoisen avioliittolain hyväksyneet maat ovat aika lailla samassa tilanteessa kuin ennen lain hyväksymistäkin. Mutta Suomelle nyt sitten on tiedossa joku ihan oma koettelemuksensa, niinkö?
30.11.2014 08:12
"Jälleen kävi ilmi, että nikit 'jyri' ja 'Fiksu kreationisti' ovat saman homon nikkejä. Kaksi avausta samoihin aikoihin"
Mistään kovin suuren luokan paljastuksesta ei ole kysymys. Palstan vakiokirjoittajat ovat aina tunnistaneet hirvinaudan vuodan tympeän lemun. Myös multinikin fiksaatio homoaiheeseen - kaikki muut kirjoittajat yhteensäkään eivät aiheesta kirjoita niin paljon - paljastaa hänen todellisen kiinnostuksen kohteensa.
Kun kerran aiheesta on pakko kirjoittaa, miksi tekstistä 90 % pitää koostua kuvitelmista, luuloista ja huhuista?
30.11.2014 08:08
Niinpä selvitettiin homoseksuaalisuuden alkuperänkin olevan geneettisen. Kyseessä oli vertaisarvioitu tutkimus joka julkaistiin arvostetussa psykologian alan tieteellisessä julkaisussa (vaikuttavuusarvo yli 6000). Ks. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25399360.
Niin oliko jyrillä jotain?
26.11.2014 11:06
"Ateisti ei vain näe todisteita, koska hän ei Jumalfobiasta johtuen HALUA nähdä niitä."
Uskovainen näkee todisteita, koska hän jumalamaniansa takia on PÄÄTTÄNYT nähdä niitä.
26.11.2014 10:57
"Se näet ammentaa voimansa tuoreimmista mahdollisista tieteellisistä tutkimuksista."
Tällainen vastustamattoman mahtava tieteellinen suuntaus varmaan tekee laajaa omaa tutkimustyötä eikä lainauslouhi toisten töitä. Varmaan esittelet näitä tieteellisen kreationismin kannattajiksi tunnustautuneita tiedemiehiä - vai ovatko ressukat vielä vailla tietoisuutta siitä mitä oikeastaan kannattavat?
26.11.2014 10:40
Vähän näyttäisi että nimim. "se sitten" ei ole kuullut utilitarismista. Eikä JC:kään liioin, vaikka on jossain kehunut olleensa poliisina ja vaikka mitä muutakin.
Tuolla tavalla kun pintaa pikkuisen raaputtaa, paljastuu pinnoituksen ohuus.
26.11.2014 10:37
"Suomi on surullista kyllä tunnettu siitä että täällä tehdään länsi-euroopan synkimmät murhalukemat, ja se johtuu tietenkin erittäin murhaajaystävällisestä lainsäädännöstämme. "
Ei nyt ihan noinkaan.
Suomessa tehdään kuudenneksi eniten henkirikoksia EU:ssa. Ero Euroopan keskiarvoon selittyy pitkälti sillä, että Suomessa keski-ikäiset työttömät miesalkoholistit tappavat poikkeuksellisen usein. Muiden sosioekonomisten ryhmien henkirikollisuus ei juurikaan poikkea muiden Länsi-Euroopan maiden tilanteesta. (Henkirikoskatsaus 2011, Martti Lehti, Oikeuspoliittinen tutkimuslaitos, Verkkokatsauksia 23/2012)
25.11.2014 21:05
"Sinä se jaksat keksiä satujasi."
Juu niin varmaan. Et taida olla juuri perehtynyt asiaan, oletan?
25.11.2014 20:59
"Niissä maissa joissa kuolemantuomio pantiin aina täytäntöönmurhatapauksissa, oli huomattavasti vähemmän mitään henkirikoksia kuin nykyään missään."
Yhdysvalloissa on monissa osvaltioissa vielä voimassa kuolemantuomio. Maassa on myös vankeja 100 000 asukasta kohti noin 700. Suomessa vastaava luku on noin 60, Länsi-Euroopan alhaisimpia. Tosin Euroopassa harvassa maassa luku on yli sadan.
Voidaanko siis päätellä että Amerikassa on rikollisuus saatu kuriin pitemmillä tuomioilla ja jopa kuolemantuomioilla?
24.11.2014 09:42
"Niin se on evokit että teidät on aivopesty evoluutiomoraalin juoksupojiksi ja sen takia te sössitte koko elämänne tasolle joka sopii hyvin apinoille. Ei oikeille ihmisille jotka kunnioittavat kaikkea elämää täsmälleen samanarvoisena."
Edustamaasi sanktioajattelua kutsutaan oikeustieteissä retribuutioperiaatteeksi. Tiedätkö mikä se toinen ja ja mistä sen nimi johdetaan?
24.11.2014 09:38
Voi sinnuu hyvä veli... älähä sie hosu.
Menin aikanaan ev.lut. kirkkoon kuulumattomien vanhempieni pyynnöstä kirkon rippileirille. Sinnehän yleensä pääsee ulkopuolinenkin. Ja kuinka kävikään: löysin siellä tulevan puolisoni.
Olisiko niin Jumala siunaa tottelevaista lasta?
23.11.2014 16:13
ArtoT:n mielestä siis ei saa syrjiä juutalaisia, mustalaisia, vammaisia eikä venäläisiä mutta homoja ja lesboja saa.
Vakaumuksen mukaan?
Entä jos jonkun vakaumuksen mukaan vaikkapa juutalaiset ovat alempaa rotua? Tai Vammaiset pitäisi likvidoida?
Onko vakaumus silloin oikea ohjenuora?
22.11.2014 14:26
"Jos maapallo esimerkiksi olisi vain muutama sata kilometriä lähempänä tai kauempana auringosta, se ei pystyisi ylläpitämään suurta osaa nykyisestä elämästä."
Tosiasiassa Maan etäisyys Auringosta vaihtelee välillä 147.1-152.1 miljoonaa kilometriä. Vaihtelu on siis jo luonnollisesti 5 000 000 km, eli hiukkasen enemmän kuin mainitsemasi muutama sata km.
"Jos ilmakehämme alkuaineet olisivat vain muutamankin prosenttiyksikön verran erilaisia, jokainen elävä olento maan päällä kuolisi."
Älähän höpötä. Ihminen pärjää vallan mainiosti, vaikka hengitysilman koostumus vaihtelisi paljonkin. Ja niin pärjäävät monet eläimet ja kasvitkin. Mistä sinä olet löytänyt moisen aivopierun?
22.11.2014 13:30
Minä ensin luulin löytäneeni Jumalan. Huusin, pyydin, rukoilin Jumalaa avuksi mutta eipä näkynyt. Onneksi olen myöhemmin tajunnut että se oli kaikki turhaa.
Jos Jumala on, nyt olisi hänen vuoronsa etsiä ja löytää minut. Jos jostain välähtää kirkkaampi valo kuin se mikä minulla nyt on, alan heti seuraamaan. Mutta sen verran olen tässä taistelussa oppinut, että tuollaiset sanalliset kikkailut ("on ensin haettava jumalaa koko sydämestään" yms.) voi unohtaa saman tien.
Haaste:
Tässä olen, Jumala. Näytä itsesi. Hain sinua 12-vuotisesta alkaen noin kymmenen vuotta. Nyt olisi sinun vuorosi.
(En pidätä henkeäni odotellessani.)
22.11.2014 13:21
39 / 132