Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mielenkiintoinen, asian taustoja valaiseva artikkeli:
http://www.timesofisrael.com/hamas-smells-israels-fear-of-escalation-and-so-the-rockets-keep-coming/
05.07.2014 13:44
"Jumala on ammattinimike"
Jos näin on, kristittyjen jumalalla on kai sitten erisnimikin?
05.07.2014 10:23
" joka ammentaa tasapäistämis ideologian maailman taantumuksellisesta aatemaailmasta."
Hankittaessa luotettavaa tietoa ympäröivästä maailmasta ja tehtäessä päätelmiä siitä, naturalistinen tiede on tähän mennessä osoittautunut voittamattomaksi. Se on hyvin kuivaa ja pragmaattista.
" Eräs kiinalainen tutkija"
Juu, kyllä mielipiteitä maailmaan mahtuu. Jos puhut jostain kiinalaisesta tutkijasta joka on sanonut jotakin ja ollut jotain mieltä asiasta, olet aika hyllyvällä pohjalla. VArmaan on miljoonia, jotka ovat tuon kiinalaisen tutkijan kanssa samaa mieltä. Ja luultavasti on miljoonia jotka sanovat samaa Vedasta. Ja toiset taas Koraanista.
"Raamattu myös kertoo erittäin hyvin ihmishistoriaa ja osoittautunut erittäin tarkaksi vielä, sen on argeologia ja tiede osoittanut."
Onhan siinä siteitä todellisuuteen, kuten mm. paikannimiä ja hallitsijoita. Sitten on tarinoita, jotka on voitu sitovasti osoittaa paikkansapitämättömiksi. Näin on usein kertomakirjallisuden suhteen.
05.07.2014 09:16
"Vastaavasti on myös kirjoittajia, jotka väenväkisin esittävät aina juutalaiset (ei siis pelkästään israelilaiset) jossain vastenmielisessä valossa."
Sanoudun jyrkästi irti kaikesta rasismista, mukaan lukien antisemitismi. Mutta Israelin hallituksen politiikan ja miehitysvallan toimia arvosteltaessa ei ole - eikä SAA olla kyse siitä.
05.07.2014 09:10
"Tuo Nephilim näemmä kaivetaan esille lähes joka käänteessä."
En tavallisesti edes avaa hihhulien mielikuvituslinkkejä.
05.07.2014 07:35
"Pysyt sokeana, ellet tunnusta luomista ja lankeemusta."
Luovuin niistä kun silmäni aukesivat.
"Tietämättömyys on valinta ja välinpitämättömyys on tyhmyyttä"
Tuo on varmaan kaikken tosin lause mitä olet näillä palstoilla kirjoittanut.
"Siksi olisi hyvä, että sinäkin kääntyisit Jeesuksen puoleen ja antaisit sovittaa itsesi Jumalan kanssa"
Ei ole odotettavissa ihan lähiaikoina.
"ja alkaisit siunata kanssakulkijoitasi ja varsinkin Jumalan silmäterää."
Toivon heille toki kaikkea hyvää ihan siunaamattakin ja sille silmäterälle hiukan ihmisoikeuksien kunnioittamista valloittamillaan alueilla.
05.07.2014 07:27
" Päättelin ettet usko esivanhempiesi olleen apinoita tai alkulimoja."
Eivät ole apinoita. Ihminen ei polveudu apinasta, vaan apinalla ja ihmisellä on yhteinen kantaisä.
05.07.2014 07:20
"Sorry aloittaja ja muut, mutta en voinut olla vastaamatta exhellarille."
Nyt en ymmärrä... onko joku häpeä vastata minulle kun sitä pitää pyydellä anteeksi?
05.07.2014 07:18
Niin, varmaan tämä Lähi-Idän ainoaksi demokratiaksi mainostettu maa perustaa Arab Brother's Keeper -operaation paljastamaan myös sen arabipojan murhaajat, hänhän oli Israelin kansalainen.
Tähän me luotamme.
04.07.2014 23:47
"Täällä sitten homot ex hellarit"
Eikö olekin kamalaa. Syntistä kerrassaan. Vielä homo ja kaikkea. Miten se edes kehtaa!!
04.07.2014 23:29
Niin, palestiinalaiset olisivat kyllä valmiita Oslon sopimuksen määrittämiin rajoihin mutta ei millä tahansa ehdoilla.
Ja olen suunnilleen samaa mieltä noiden mainitsemiesi arabimaiden tilanteesta. Se on hyvin epästabiili ja sen uuden islamilaisekstremistiryhmän nousu on pelottavaa. Jordania on toistaiseksi vakaa eikä Irbidin suunnalla ole kantaväestössä vielä paljonkaan isis'in kannattajia, mutta syyrialaispakolaisten valtava määrä alkaa jo horjuttaa tasapainoa. Olen nähnyt ne silmänkantamattomiin ulottuvat telttakylät Irbidistä itään...
Umm Quais'ista näkee suoraan Genesaretin järvelle yli sen laakson missä aikanaan kulki Tel Avivin ja Damaskuksen välinen rautatie. Voi kestää tovin ennen kuin se rakennetaan uudelleen
Gazan suhteen on vaaan pakko tapajtua kohta jotain. Siellä on luultavasti muutamia keskipitkän kantaman ohjuksia ja Tel Aviv on todennäköinen kohde. Tilanteen jatkuminen tällaisenaan johtaa Länsirannalla Hamasin vähittäiseen kannatuksen kasvuun. Henkilökohtaisesti en usko että Hamasin ja Fatahin yhteishallituksesta tulee näissä oloissa mitään. Tosin Hamas on Egyptin tuen puuttumisen ja Israelin välisessä raossa hankala. Saa nähdä mitä siitä tulee
04.07.2014 23:26
" Ei ole ollut ainuttakaan oikeaa mormoniprofeettaa tai 'ilmoitusta'."
Olen hiukan kärsimätön luonteeltani enkä jaksa odottaa yhtä kauan kuin sinä (muistaakseni olet kertonut olleesi jokusen vuoden mormonien huijattavana).
Tähänastisten todisteiden perusteella olen valmispitämään koko järjestelmää huijaksena; jos edes näissä maallisissa, naturalistisin menetelmin todennettavissa asioissa jäädään kiinni, ei ole mitään syytä uskoa hengelliseenkään sanomaan. Kolob olisi kyllä kuulostanut jotenkin mystiseltä ;)
Kun ensimmäinen tieteellisesti vahvistettu todiste ilmaantuu, käännän opportunistisesti kelkkani saman tien.
04.07.2014 21:50
"Tietenkin eri havaintoja aletaan tutkimaan, mutta Helsingin yliopistossa havaintoja pitää tutkia siltä pohjalta, että todellisia avaruusaluksia ei ole olemassa, vaan jokaisella ilmiöllä on ns. "luonnollinen" selitys."
Miten niin? Naturalistista tutkimusta - jollaista akateeminen tutkimus yleensäkin on - tehdään havaintojen pohjalta. Toki siinä rajoitetaan jotain - nimittäin mielikuvitusta. Tieteellinen menetelmä - joka siis pohjautuu metodologiseen naturalismiin - ei ole täydellinen mutta paras tähänastisista menetelmistä tehdä päätelmiä.
Onko sinulla joku parempi? Kerro kiireesti ja ala soveltaa.
"havaintoja pitää tutkia siltä pohjalta, että todellisia avaruusaluksia ei ole olemassa"
Onko sinulla joku esimerkki tällaisesta rajoittuneisuudesta? Kun minä vähän aikaa sitten suoritin joitain kursseja kyseisessä oppilaitoksesta, minulle ei ainakaan kerrottu tällaisesta.
04.07.2014 21:44
"Pari päivää sitten taisit toivotella sinunauksia Palestiinalle"
En muista toivottaneeni siunauksia koska vältän tällaista uskonnollista termistöä. Jos olen epähuomiossa tehnyt niin, pahoittelen virheellistä sanavalintaani. Jos erehdyksessä olen sanonut "siunaus", tarkoitan sillä onnea ja menestystä. Siunaus-sanan käyttä saattaa johtua minussa vielä piilevästä uskonnollisesta painolastista.
"Nimimerkkisi on kummallinen"
Kun suhteeni hellauntailaisuuteen ei ollut vielä selkiintynyt, käytin nimimerkkiä "hellariboy86". Olen sittemmin luopunut siitä, sillä uskonnollisilla palstoilla keskustellessani (ei siis pelkästään täällä) olen huomannut hyödylliseksi kertoa samalla taustastani. Eihän nikki nyt paljon kerro mutta kuitenkin sen että olen ollut helluntailainen mutta en ole enää, sekä syntymävuoteni.
En tunne minkäänlaista vihaa enkä katkeruutta helluntailaisuutta kohtaan; olen saanut elää rakastavassa perheessä, jossa vanhempani antoivat minulle hyvän kasvatuksen ja koulutuksen sekä mielestäni laajan yleissivistyksen. Mutta helluntailaisuus ei kuitenkaan ole minun juttuni, semminkään kun elän rekisteröidyssä parisuhteessa.
"Mikä ajaa ihmisen juutalaista uskontoa koskevalle palstalle ja samalla tuoda esille sitä, että ei enää ole uskonnollinen?"
Lähinnä se, että minulla on henkilöhistoriani takia siteitä Lähi-Itään ja varsinkin Israeliin. Jos puetaan ihan lyhyesti sanoiksi, tunnustan sekä Israelin että Palestiinan oikeuden turvallisuuteen mutten hyväksy kummankaan ihmisoikeusloukkauksia. Minulla on kuitenkin sisäsyntyinen taipumus olla heikomman puolella. En kuvittele että enkeleitä ollaan kummallakaan puolella aitaa. Muuten - juuri nyt ne Hamas-ääliöt ovat ampuneet urakalla raketteja lähialueilla. Haaretzin mukaan tilanne alkaa eskaloitua.
Rakettien ampuminen on sekä hyödyntöntä että typerää; sillä saadaan aikaan viattomia siviiliuhreja ja pakotetaan Israel vastaiskuihin. Hamas tai sen kannattajat tekevät sitä saavuttaakseen uskottavuutta omiensa silmissä ja tehdäkseen rauhanponnnistelut tyhjiksi. Olisi toivonut että niiden kolmen israelilaisteinin ja yhden arabipojan murhat olisivat riittäneet viattomiksi uhreiksi - nekin neljä liikaa -, mutta ei näytä sille.
Näillä palstoilla tulkitaan juutalaisvastaisuudeksi se kun ei suinpäin hyväksytä kaikkea mitä Israel on tehnyt tai tekee. Kun täällä yleisesti puhutaan arabeista hyvin halveksivaan sävyyn, tekee mieli hieman tasapainottaa tilannetta.
Islamia pidän kammottavana harhaoppina (en tarkoita uskonnollisessa vaan ihmisoikeusmielessä). Se sortaa naisia vielä pahemmin kuin juutalaisuus tai eräät kristinuskon suuntaukset. Tunnen paljon arabeja, ihan tavallisia jordanialaisia ja palestiinalaisia, sekä ihan tavallisia israelilaisia. Kutakuinkin kaikki jotka tunnen eivät oikeastaan halua muuta kuin elää rauhassa omassa maassaan. No, ymmärrän toki, että ei ole itsestään selvää mikä se "oma maa" on. Jos noita ääriryhmiä ei olisi, asian selvittäminen olisi paljon yksinkertaisempaa.
Koska lähtökohtani on yksiselitteisen sekulaari, en anna kummallekaan puolelle minkäänlaista oikeutusta harjoittaa väkivaltaa uskonnon varjolla. Miksen sitten puhu täällä muiden arabimaiden tai yleisesti islamin nimissä harjoitetusta sorrosta? siksi koska tämä on juutalaisuus- ja kaiketi myös Israel-palsta. Siitä aiheesta minulla olisi paljonkin kerrottavaa ja jopa silminnäkijätodistuksia, ja jos joku haluaa, voin tasapainon vuoksi kertoa siitäkin. Mutta ei liene aiheellista, vai?
Tässä vähän selvennöstä jos se auttaa ymmärtämään minua ja motiivejani.
04.07.2014 21:06
"Häpeä sinä täällä ja katso itseäsi peilistä."
Kunhan kerrot mitä minun pitäisi hävetä? Tosiasioitako ja niiden esittämistä?
"Oletko juutalainen" En. Olen suomalais-eteläeurooppalaista syntyperää ja ateisti.
"ymmärrätkö juutalaisuudesta" Ehkä jotakin, sen verran mitä muutaman vuoden maassa asuminen ja siellä vuosittain käyminen voi opettaa.
"millainen maailmankatsomus sinulla on?"
Uskoisin että olen vain realisti. Uskon säädeltyyn markkinatalouteen mutta en oikein poliitikkoihin (niin ristiriitaiselle kuin se voi kuulostaakin). Kuten yllä kävi ilmi, en usko jumaliin.
Vastaapa itsekin noihin esittämiisi kysymyksiin.
04.07.2014 20:01
Heti kun jostain asiasta syntyy riittävästi havaintoja, sitä ryhdytään tutkimaan.
Vaikka varsinaista ufotutkijaa ei olisikaan, on tieteenaloja missä sellaisia on tutkittu, ihan tieteellisestikin. Tarkkaan ottaen UFO = tunnistamaton lentävä esine (Unidentified Flying Object) joka periaatteessa jokainen lentävä esine on siihen saakka kunnes se on tunnistettu.
04.07.2014 17:29
"Homot eivät sovi samaan joukkoon heteromiesten kanssa, sillä henkilökemiat sotivat keskenään."
Missähän komerossa sinä olet asunut? Olen töissä suurehkossa työyhteisössä, tuon kumppanini sen avec-tilaiauuteen eikä se ole ketään häirinnyt.
"Homojen kanssa keskustelukin on toivotonta."
Nytkin keskustelet homon kanssa. Onko se siksi toivotonta kun sinut puhutaan kumoon kerta toisensa jälkeen?
04.07.2014 16:05
Kumpaakohan nikkivoron teksti oikein kuvaa, minua vai häntä?
04.07.2014 15:14
Enkä edes vähän. Suomessa on ehkä 50 000 helluntailaista mikä muodostaa karkeasti 1 % väestöstä. Lisäksi olen homo jolloin kuuluin vähemmistöön vähemmistössä. Ja kun olen ex-hellari, se sysää minut (matemaattisesti) vieläkin pienempään marginaaliin.
Eikö siinä ole jo poikkeavuutta kylliksi?
04.07.2014 15:05
"Brigham Youngin yliopisto pyrkii olemaan tieteellisesti korkeatasoinen, objektiivista tutkimusta ja opetusta tarjoava korkeakoulu, myös uskontieteen ja teologian osalta. Toisaalta kirkon omistamassa oppilaitoksessa on kielletty opetus ja tutkimus, joka pyrkii kiistämään mormonismin totuuden tai asettamaan uskonnolliset totuudet tai kirkon johtajat kyseenalaisiksi. Tämä vaikuttaa väistämättä yliopistossa tehtävän tieteellisen tutkimuksen vapauteen ja näin ollen välillisesti myös tasoon."
Yliopisto, jolla on uksonnollinen agenda jota kyseenalaistavia tutkimuksia ei saa tehdä, ei tuota luotettavia tutkimuksia, ei ainakaan sellaisia mitkä millään tavalla sivuavat uskontoa. Tieteellinen vapaus on perusarvo jota ilman ei ole todellista tieteellistä tutkimuksia.
Tutkimustuloksia suodattava ideologinen filtteri on yliopiston häpeätahra, joka armotta pudottaa sen luotettavien tieteellisten instituutioiden joukosta.
04.07.2014 14:39
56 / 132