Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
”...iällä+(kansanedustajan+Antti+Lindtmanin+vaimo+oli+yli+viiskymppinen+synnyttäessä+lapsen,+jolla+oli+tosin+jo+lapsi+entisestä+liitostaan).+”
Synnyttäessään+lapsen,+JOLLA+oli+jo+lapsi+entisestä+liitostaan?
10.02.2019 08:38
Et+varmaan+ymmärtänyt,+mutta+sanon+selvällä+suomen+kielellä:+en+ottanut+tuossa+kantaa+evoluutioteoriaan.+Mutta+kyllä,+pidän+evoluutioteoriaa+parhaimpana+nyt+tarjolla+olevista+selityksistä,+jotka+koskevat+elämänmuotojen+moninaisuutta.+Sinä+pidät+evoluutioteoriaa+paikkansapitämättömänä+lähinnä+uskonnollisista+syistä.
08.02.2019 08:55
Ei+olekaan.+Se+on+kielioppia.
08.02.2019 08:50
Tähän+väliin+pikku+vinkki:
-+sana+”Raamattu”+kirjoitetaan+isolla+alkukirjaimella,+koska+se+on+substantiivi+propri.+Sana+”raamatullinen+ei+ole,+ja+siksi+se+kirjoitetaan+pienellä
-+sana+”Jumala”+-+silloin+kun+tarkoitetaan+kristinuskon+jumalaa+-+kirjoitetaan+tavallisesti+isolla+alkukirjaimella.+Sen+sijaan+esim.+”jumalallinen”+aloitetaan+pienellä+(jos+ei+ole+virkkeen+ensimmäinen+sana)
07.02.2019 14:21
”En+voi+ymmärtää+tällaista.+Avioliitto+on+miehen+ja+hänen+vaimonsa+välinen+Jumalan+siunaama+liitto+eikä+mitään+muuta.”
Sinä,+joka+pidät+Raamatun+oletusarvoisesti+oikeana+ja+kaikesta+päätellen+kannatat+sen+kirjaimellista+tulkintaa,+et+tietenkään+voi+ymmätää+niitä,+jotka+eivät+tee+niin.+Tunnen+nuo+mainitsemasi+kohdat+Raamatusta+sekä+monia+muitakin,+Laulujen+Laulua+unohtamatta.
”Mies+ei+voi+elää+miehen+kanssa,+se+on+mahdotonta...”+Eikä+ole+mahdotonta.+Puolisoni+ja+minä+olemme+siitä+elävä+esimerkki.
”Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."
En+makaakaan,+vaan+kuten+mies+makaa+miehen+kanssa.+Siinä+on+vissi+ero.
Yritä+nyt+ymmärtää+-+en+ota+ollenkaan+vastaan+kristillistä+paradigmaasi.+Kiitän+siitä,+että+eri+mielipiteestä+ja+ilmeisen+syvästä+inhostasi+huolimatta+keskustelet+asiallisesti+ja+sivistyneesti.++Olen+15-20+vuotta+sitten+käynyt+näissä+asioissa+omat+taisteluni.+En+ole+menossa+helvettiin,+vaan+olen+tulossa+sieltä.
06.02.2019 22:57
Kiitokset+teille+Agnoskepo,+Iowa,+tieteenharrastaja+ynnä+muut+väsymättömät+tieteen+ja+järjen+puolestapuhujat,+kun+jaksatte+seistä+pseudotieteilyä+vastaan!+Ette+arvaa,+miten+paljon+olette+minulle+antaneet.
Olen+toki+ymmärtänyt+keationismin+huuhaaksi+jo+vuosia+sitten,+vaikken+pärjäisi+tiedoillani+väittelyssä+älykkään+ja+hyvin+varustautuneen+kreationistin+kanssa.+Se,+mitä+osaan+verrata,+on+argumentointi,+ja+sen+te+vekkulit+osaatte!+Olette+johdonmukaisia+tieteellisten+tuloksien+esittelyssä.+Paradigmanne+on+johdonmukainen+ja+nojautuu+kivenkoviin+faktoihin+ja+niistä+johdettuihin+tuloksiin.+Keationistit+taas+sotkeutuvat+omiin+dogmeihinsa+ja+niiden+epäjohdonmukaisuuksiin.
Jatkakaa,+sekä+kreationistit+että+heidän+harhojaan+oikovat+tieteentuntijat!
06.02.2019 00:06
”Pyhän+ehtoollisen+vertaaminen+pakanariitteihin+on+sitä+samaa+pilkantekoa+kuin+viittaamisesi+Raamattuun+"satukirjana".”
Jos+ja+kun+pidän+Raamattua+satukirjana,+se+on+vilpitön+mielipiteeni,+ja+on+omaa+kapeakatseisuuttasi,+ettet+pysty+katselemaan+oman+laatikkosi+ulkopuolelle.+Pidän+Raamattua+satukirjana,+johon+on+toki+ripoteltu+sen+verran+faktaa+kuin+Ilkka+Remeksen+kijoihinkin.+Mitä+ihmeen+pilkantekoa+tämä+on,+vaikka+olisitkin+eri+mieltä+asiasta?+Vai+aliarvioitko+sinä+nyt+minun+käsityksiäni+kun+en+pidä+laillasi+Raamattua+aksiomaattisesti+totena?+
”Kun+kerran+olet+löytänyt+itsellesi+vaimon+ja+elätte+kristillisessä+tai+ainakin+laillisessa+avioliitossa+otan+takaisin+aiemmat+sanani+elämäntapasi+syvästä+synnillisyydestä.”
Olen+löytänyt+jo+vuosituhannen+vaihteen+tienoilla+miehen+jonka+kanssa+olen+avioliitossa.+vai+etkö+muistanut,+että+Suomessa+on+sukupuolineutraali+aviolittolaki?+En+tässäkään+asiassa+mahdu+sinun+ahtaaseen+laatikkoosi.
”Vilpitön+syntien+katumus+ja+parannuksen+tekeminen+riittävät.”
Minulle+suurimpia+väärintekoja+ovat+väärinteot+lähimmäisiä+ja+yhteiskuntaa+kohtaan+sekä+rakkaudettomuus.+Kelpaavatko+ne+sinulle+synniksi?+Vaikkapa+esimerkiksi+ristiretket+ja+noitavainot?
05.02.2019 23:57
Ai+niin,++tuo:
”Ellet+tee+parannusta+joudut+helvettiin.”
Sori+vaan,+mutta+helvetti+katosi+samalla+kun+tiede+voitti+raamatun+6-0.
05.02.2019 09:46
”Joko+elät+synnissä+tai+et.”
Saat+tietysti+nimittää+elämäntapaani+ihan+haluamallasi+tavalla.+Suomihan+on+todistetusti+maailman+vapaimpia+maita.+En+myöskään+pahastu+kuvitelmistasi.+Ehkä+sinun+näkökulmastasi+kuulun+ihmisiin,+jotka+”ovat+aina+kuulevaiset,+mutta+eivät+koskaan+totuuden+tuntoon+tulevaiset”.++
”+Jos+en+muista+väärin+olet+kertonut+eläväsi+tavalla+joka+on+läpikotaisin+synnillinen.”
Rekisteröimme+parisuhteemme+heti+kun+olin+riittävän+vanha.+Nythän+olemme+avioliitossa+ja+onnellisiakin.+Arvostamme+uskollisuutta.
”Olet+myös+ilmiselvä+pilkkaaja.”
Olen+varmaan+laskenut+joskus+leikkiä,+mutta+jos+katsot+vakaumukseesi+ja+ajattelutapaasi+kohdistuvan+kritiikin+pilkkaamiseksi,+olet+hakoteillä.+Jos+esimerkiksi+pidän+jumaliin+uskomista+epärationaalisena+ja+lapsellisena+ja+sanon+sen,+ei+kai+sellaisesta+pitäisi+loukkaantua?+Olen+myös+verrannut+kristittyjen+ehtoollista+nk.+pakanauskontojen+riitteihin.+Onko+siinä+jotain+vikaa?+
Ellet+tee+parannusta+joudut+helvettiin.
05.02.2019 09:43
”Tiedät+varmasti+exhellari+itse+elätkö+synnissä+helvetin+tiellä+vaiko+niin+kuin+Raamattu+opettaa+pelastuksen+luvaten.”
En+elä+sen+enempää+synnin+ja+helvetin+tiellä+kuin+Raamatun+tarjoamaa+pelastustakaan+odottelemassa.+Ihan+turha+odottaa+mitään+jumalallisia+kurpitsavaunuja+pelastamaan+kuvitelluilta+uhilta.
03.02.2019 18:11
”Evoluutiossa+ei+mikään+ole+suunnattua.+”
Voi+kun+sattuu+olemaan.+Sitä+kutsutaan+luonnonvalinnaksi,+joka+on+hyvin+dokumentoitu+ilmiö.
28.01.2019 20:41
Kertoisitko+selväkielisesti,+miten+tuo+satukirjan+katkelma+liittyy+nyt+keskustelussa+olevaan+asiaan?
28.01.2019 20:38
”Evoluutioteoria+on+niin+kanveesissa+että+lukua+on+laskettu+jo+tuhanteen+eikä+se+sieltä+nouse.+”
Kumma+kun+asiasta+ei+ole+ollut+mediassa+mitään.+Luulisi+kyseessä+olevan+niin+suuren+luokan+uutisen+(luultavasti+Nobelin+veroinen),+että+kansainväliset+uutistoimistot+kilpailisivat+siitä,+kuka+saa+ensin+haastatella+tuollaisen+asian+todistajaa.+Veli+todistaa+kyllä+väkevästi,+mutta+se+nyt+ei+taida+ihan+riittää.
Laittaisitko+linkin+johonkin+tieteellisen+metodin+mukaan+tehtyyn+tutkimukseen,+vaikka+ihan+aluksi+yhteen?
28.01.2019 14:19
#Evoluutioteoria+on+niin+kanveesissa+että+lukua+on+laskettu+jo+tuhanteen+eikä+se+sieltä+nouse.+#
Kumma+kun+asiasta+ei+ole+ollut+mediassa+mitään.+Luulisi+kyseessä+olevan+niin+suuren+luokan+uutisen+(luultavasti+Nobelin+veroinen),+että+kansainväliset+uutistoimistot+kilpailisivat+siitä,+kuka+saa+ensin+haastatella+tuollaisen+asian+todistajaa.+Veli+todistaa+kyllä+väkevästi,+mutta+se+nyt+ei+taida+ihan+riittää.
Laittaisitko+linkin+johonkin+tieteellisen+metodin+mukaan+tehtyyn+tutkimukseen,+vaikka+ihan+aluksi+yhteen?
28.01.2019 14:17
Niin,+onko+niiden+talttahampaisten+leijonien+fossiileja+jo+löytynyt?+Ja+onko+samanlainen+superevoluutio+taas+tulossa+kun+siirrytään+tuhatvuotiseen+valtakuntaan,+jossa+(entiset)+petoeläimet+syövät+ruohoa?
26.01.2019 09:24
”Alussa+eläimet+olivat+kaikki+kasvissyöjiä.+Jumala+antoi+lihan+ravinnoksi+vasta+vedenpaisumuksen+jälkeen.”
Ja+sinä+et+usko+evoluutioon?+Millainen+superevoluutio+on+tarvittu+lihansyöjien+hampaiston+ja+ruuansulatuksen+modifioimiseen+lihansyöntiin?+En+ole+minkään+sortin+biologi,+mutta+peruskoulunkin+tiedoilla+pärjää+yllättävän+pitkälle,+kun+käyttää+järkeä.
Ai+niin,+unohdin.
GDI,+eikö+vaan?
25.01.2019 22:23
Onpa+erikoista,+että+sadattuhannet+alaa+tuntevat+ja+sitä+opiskelleet+astonomit+ja+geologit+eivät+ole+tulleet+ajatelleeksi+noita+vaihtoehtoja.+Sinulle+olisi+tiedossa+runsaasti+arvostusta+ja+julkisuutta,+kun+pitäisit+noista+aiheista+Studia+Generalia+-luennot.
22.01.2019 08:35
”Fossiiliaineistosta+voimme+havaita+että+eläimet+olivat+valtavan+kokoisia.+Ilmakehän+suurempi+happipitoisuus+oli+yksi+elementeistä+joka+teki+sen+mahdolliseksi.”
Ja+nämä+kaikki+mahtuivat+arkkiin?+Ne+syötettiin,+juotettiin+ja+paskatettiin?
19.01.2019 10:10
Jotenkin+entisenä+hellarina+en+voi+olla+ihailematta+horjumatonta+uskoasi+ja+denialismiasi,+mutta+asian+voi+nähdä+näinkin:+oletettu+Jumalasi+on+jättänyt+merkiksi+työstään+luomakuntansa+ja+sen+luonnonlait,+eikä+itse+toimi+niitå+vastaan.+Näin+käsittääkseni+ajattelee+eräs+palstan+johtavista+älyköistä,+nimittäin+tieteenharrastaja.
Sinulla+ei+ala+mitkään+kellot+soittamaan,+kun+kaikki+historialliset,+geologiset,+tähtitieteen,+biologian+ja+arkeologian+todisteet+yksiselitteisesti+viittaavat+yli+4+mrd+vuotta+vanhaan+maahan?+Onko+Jumalasi+kylvnänyt+tahallaan+todisteita+kansan+huijaamiseksi?
16.01.2019 22:50
Juu,+tunnen+kyllä+nuo+”välimuodot”+ja+rationaalisen+suhtautumisen+sekä+kärsimysongelman+poisselittämisen.+Usein+se+lähtee+siitä,+että+on+ennalta+valittu+tai+omaksuttu+käsitys.+Niin+tai+näin,+minulle+se+ei+riittänyt.+Jokainenhan+meistä+tekee+omat+ratkaisunsa+ja+meillä+jokaisella+on+omat+sokeat+pisteemme.+Ehkä+omani+on+liiallinen+mustavalkoisuus+näissä+kysymyksissä.+En+vain+voi+tyytyä+selitykseen,+jossa+haetaan+oikeutusta+uskoa+ennalta+valitulla+tavalla,+ja+tälle+sitten+haetaan+kunniallista+ulospääsytietä.+Tämä+mielestäni+paistaa+juuri+Ollin+selityksistä.
15.01.2019 10:56
6 / 132