Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2626

1. Tunnen syvää, vahingoniloista, synnillistä nautintoa nähdessäni (oletettavasti kadotetun) sieluni silmin kreationistiemme kiemurtelevan selittelyjensä kanssa.

Ihan tulee mieleen vanhat hyvät ajat hirvinautoineen ja laiskiaisia reppuselässä kuljettavine enkeleineen.

Kiitokset Moloch, Tieteenharrastaja. heh, kekek-kekek, T7, spällymälöö ja tietysti JC ja sepäse monista hauskoista hetkistä. Monia evoluutioteoreetikkoja jäi vielä mainitsematta mutta antanette anteeksi. Toivon kaikkien teidän jatkavan valitsemallanne linjalla.
  2. "Lopuksi totean, että sinun pääongelmana on päästä pois eksyksistä ja löytää se oikea Messias (uudelleen) tai sitten sen ensimmäisenkin kerran ja Hänen kauttaan katumuksen kautta pääsy Luojan, Isän Jumalan, tykö."

Vaikka olenkin jyrkästi eri mieltä pääongelmistani, nautin lukiessani hyvin muotoiltuja ja läpiajateltuja kommenttejasi. Olet oikeassa siinä sanoessasi tolkuttomasta työtehtävästä todisteiden paljouden takia.

Havaintoni näistä ihmisistä ovat todellakin omiani ja perustuvat lapsuudessani ja nuoruudessani useaan Lähi-Idässä vietettyyn vuoteen. Tuolloin moni asia oli toki toisin, eihän toinen intifada ollut vielä alkanut. Kun Jitzhak Rabin murhattiin, olin Tiberiaksessa. En ikinä unohda sitä päivää.

"Silti näitä jotkut pitävät lähes epäjumalina. Puistattavaa. "

Juuri näin. Myöhemmin kun olen oleskellut Jerusalemissa ja Tiberiaksessa lyhyitä jaksoja, olen kiinnittänyt humiota näihin Israelin näkökulmasta "hyödyllisiin idiootteihin", jotka ovat valmiita suutelemaan maata Via Dolorosalla ja pitämään kaikkea, mitä Israel tekee, täydellisenä ja oikeana.

Semminkin kun en pidä itseäni enää uskovana - en ole ollut sellainen pitkään aikaan - minun on liki mahdotonta ymmärtää joidenkin uskovien täydellistä sokeuttä nyky-Israelin harjoittamalla sortopolitiikalle, jota edes sen oikeutetut turvallisuusintressit eivät oikeuta. Jos olisi edelleen uskova, en näkisi mitään yhteyttä nyky-Israelin ja Jumalan luvatun kansan välillä.

Vielä kerran kiitos kommenteistasi.
  3. Jumala - jos sattuisi olemaan olemassa - on kaikkea muuta kuin hyvä mutta tunnen sympatiaa tuota vakavasti sairasta nuorta ihmistä kohtaan toivoen hänelle kestävyyttä.

Juuri nyt hän tarvitsee läheisiään enemmän kuin koskaan. Toivottavasti niitä on hänen lähellään. Olen ymmärtänyt että eräs suurimpia lestadiolaisuuden voimanlähteitä on yhteisöllisyys. Näissä tapauksissa siitä voi olla valtavasti hyötyä.

Joissain (ei kaikissa) muissa yhteyksissä yhteisöllisyys voi olla painostava taakka.