Vapaa kuvaus

Aloituksia

297

Kommenttia

1510

  1. Raamatussa meille ilmoitetaan, mikä on tapahtumien ikäänkuin runko, kun maailma
    luotiin. Ja tutkimalla viisaasti maailmankaikkeutta saamma lisää tietoa ja lisää osia
    tuohon runkoon.

    Tarkkaa tietoa sitten vedenpaisumuksesta saamme niinikään tutkimalla mm. kerrostumia, mitä vedenpaisumus jätti, ja ei ole tosiaan mennyt miljardeja vuosia, kun
    fossiilit syntyivät, vaan se oli hyvin lyhyen ajan sisällä kun vedenpaisumus myllersi
    koko maapallon. Voidaan jopåa puhua tunneista, kun fossiilit muodostuivat.

    Ja kyllä Raamatun ilmoittamat tapahtumat kestävät tieteellisen tarkastelun, kunhan
    ei alkuoletukset ovat kunnossa; eli olemme rehellisiä ja tunnustamme Raamatun
    oikeellisuuden ja että jossain mättää, jos tutkimustulokset alkavat olla raamatunvastaisia.

    Raamattu sanoo Uudessa Testamentissa, että Jeesuksessa ovat kaikki tiedon ja viisauden avaimet; eli uskova tiedemies saa todennäköisimmin viisaita tuloksia, kuin
    ne, jotka pitävät evoluutio-oppia kaiken lähtökohtana.
  2. Jeesuksen Isäkö ankara? Kyllä hän on ankara suomiessaan ihmisiä heidän pahoista
    töistään, mutta rakastaa pahantekijääkin suurella rakkaudella ja odottaa pitkään ja
    hartaasti, että tuo pahantekijäihminen kääntyisi hänen puoleensa ja samalla lakkaisi
    jopa ajattelemasta pahaa.

    Jeesushan puhuu meille vertauksella Raamatussa, että Isällä oli kaksi poikaa, ja toinen halusi saada etukäteen mitä hän tulisi perinnönjaolla saamaan. No Isä antoi
    pojalleen hänen perintöosuutensa ja muutaman päivän kuluttua poika läksi kaukaiseen maahan ja tuhlasi omaisuutensa porttojen kanssa. Tällävälin Isä
    istui sellaisessa paikassa alati mistä näki ohikulkevia tiellä ja odotti ja odotti poikaansa takaisin.

    No sinne maahan minne poika oli karannut tuli nälänhätä ja perintökin oli kulutettu,
    ja liittyi erääseen sen maan mieheen, joka lähetti hänet paimentamaan sikoja.
    Ja tuo poika olisi tahtonut täyttää vatsansa palkohedelmillä mitä sioille syötti,
    mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.

    Poika meni sitten itseensä ja ajatteli, että hänen Isänsä talossa on kyllälti leipää
    palvelijoillekin. Ja hän päätti mennä takaisin Isänsä tykö, että jos pääsisi hänen
    palkkalaisekseen. No poika läksi isänsä tykö ja pojan ollessa vielä kaukana
    isänsä huomasi hänet ja juoksi häntä vastaan ja tavattuaan poikansa suuteli häntä
    hellästi.

    Poika sanoi: Isä minä olen tehnyt syntiä, eli pahaa Taivasta vastaan, sinun edessäsi enkä ansaitse, että minua kutsutaan pojaksesi, tee minusta palkkalaisesi.
    Isä sanoi: Tuokaa pian sormus pojan sormeen ja noutakaa syötetty vasikka ja valmistakaa se ruoaksi ja syökäämme ja juokaamme ja pitäkäämme iloa!

    Toinen poika tuli kedolta töistä ja kuuli ja näki ilokarkeloinnin ja juhlinnan ja
    sanoi, että niin ja niin monta vuotta olen sinua Isäni palvellut, etkä ole vohlaakaan
    antanut, että olisin pitänyt iloa ystävieni kanssa.

    Isä vastasi hänelle lempeästi, että kaikki omani on sinun, mutta pitihän nyt juhlia
    kun poikani palasi takaisin ja nousi kuolleista takaisin elämään.

    Kertomus ei ole sanasta sanaan kuin se Raamatussa on, mutta kaikilta oleellisilta
    osiltaan yhtäpitävä mitä Raamattu kuvaa Jeesuksen suulla Taivaallista Isää.