AITOJA USKOVIA USKONSUUNNISSA!

Ei ole oikein tuomita ykskantaan, että esim. hellarit on hihhuleita ja pelastumattomia.
ja ei sovi tuomita kaikkia minkään sunnan uskovia pelastumattomiksi ja harhaoppisiksi.

Katsokaas joka kristillisen uskonsuunnan sisällä on aitoja uudestisyntyneitä ja
Pyhällä Hengellä täyttyneitä uskovia; missä enemmän missä vähemmän, mutta
kuitenkin on.

Tusta syystä on typerää sanoa yleisesti, että helluntailaiset ovat lahkolaisia, koska
kuitenkin siellä on ihan aitoja uskovia, määrästä en tiedä, mutta kyllä niitä siellä on.

Ja jos joku tulee hellariuskovan toimesta uskoon, niin mihin hän voimennä muualle
Hengelliseen kotiin, kuin tuon mukana hellareihin?

Sitten on oma lukunsa ne, joilla ei ole paikkaa missään näissä tavanomaisissa
uskonsuunnissa, joihin itsekin kuulun. Minut on kutsuttu pois näistä tavallisista
uskonsuunnista. Minulla on oma porukka uskovia ja me kokoonnumme erään
uskonsisaren kotona sillointällöin ja joskus nautimme Herran ehtoollista ja
joskus voitelemme toisiamme siunatulla öljyllä, niinkuin Raamattukin kehottaa.

Ja on ero kokoontua tämän uskonsisaren kodissa, kun erään kerran kävin hyvin
pienen seurakunnan kokouksessa, niin siellä väsyi, mutta tämän uskonsisaren
luona kun kokoontuu, niin ei koskaan väsytä; on niinkuin olisi kotona ollut.

9

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohoko

      Oho että oikein kutsuttu ulos eklesiasta !?

    • hyvä näin

      Minäkin käyn uskonveljen ja sisaren luona. Kokouksessa luetaan Raamattua, lauletaan ja keskustellaan. Ei koskaan arvostella ihmisiä, eikä uskontokuntia.

      • hyvä näinkin

        " Minäkin käyn uskonveljen ja sisaren luona. Kokouksessa luetaan Raamattua, lauletaan ja keskustellaan. Ei koskaan arvostella ihmisiä, eikä uskontokuntia. "

        - ei pidäkään, mutta uskontokunnan väärästä opetuksesta tulee sanoa varoittava sana.

        Ei ole uskontokuntien / ihmisten arvostelua, jos varoittaa jonku u-yhteisön harhoista. Se on rakkautta se, että varoittaa menemästä "heikoille jäille".


      • Varotuksesta
        hyvä näinkin kirjoitti:

        " Minäkin käyn uskonveljen ja sisaren luona. Kokouksessa luetaan Raamattua, lauletaan ja keskustellaan. Ei koskaan arvostella ihmisiä, eikä uskontokuntia. "

        - ei pidäkään, mutta uskontokunnan väärästä opetuksesta tulee sanoa varoittava sana.

        Ei ole uskontokuntien / ihmisten arvostelua, jos varoittaa jonku u-yhteisön harhoista. Se on rakkautta se, että varoittaa menemästä "heikoille jäille".

        "tulee sanoa varottava sana" Joo, niin tulee, mutta sanotaanko rienaamalla, syyttelemällä, olemalla inhottava jne? Täällä niin tehdään ja yleensä ne varottavan sanan sanojat ovat itse täysin eksyneitä. Voipa sanoa, että aina niin on. Eksyneet yrittävät taluttaa kaikki mahdolliset samaan lammikoon, missä itse porskuttavat.


    • miikanaahumille

      Miksi et voi kuulua hellareihin. Missä vika?

      • melkein_tavallinen

        Eikös siellä ole harhaoppia kasteessa, ehtoollisessa ja perisynnissä?


      • Nuorempana olinkin hellareiden kanssa ja tein heidän kanssaan hiukan Hengellistä
        työtä, mutta en kokenut hellareita Hengelliseksi kodiksi, ja siihen loppuin vähäistä enemmän heidän kanssaan olo kun löysin alussa mainitun hengellisen kodin
        meidän pienestä kotiseurakunnasta. ja olen kyllä olisinko pari vuotta kulkenut
        vapaakirkon nuorten aikuisten ja opiskelijoiden raamattupiireissä.
        Mutta se oli aika jona jumala minua varmaan kasvatti, kun olin vapaakirkon piirissä.


      • eli missä se harha
        melkein_tavallinen kirjoitti:

        Eikös siellä ole harhaoppia kasteessa, ehtoollisessa ja perisynnissä?

        kaste on sama kuin apostoleissa, ehtoollinen on sama, ja perisynti nyt kuuluu asioihin josta tavallinen luterilainen ei tiedä mitään, eli siitä ei kannata edes mainita tässä yhteydessä.


      • Otatko oppia
        miikanaahum kirjoitti:

        Nuorempana olinkin hellareiden kanssa ja tein heidän kanssaan hiukan Hengellistä
        työtä, mutta en kokenut hellareita Hengelliseksi kodiksi, ja siihen loppuin vähäistä enemmän heidän kanssaan olo kun löysin alussa mainitun hengellisen kodin
        meidän pienestä kotiseurakunnasta. ja olen kyllä olisinko pari vuotta kulkenut
        vapaakirkon nuorten aikuisten ja opiskelijoiden raamattupiireissä.
        Mutta se oli aika jona jumala minua varmaan kasvatti, kun olin vapaakirkon piirissä.

        On hyvä että olet löytänyt tällaisen yhteisön.
        Siunausta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe