Vapaa kuvaus

Aloituksia

36

Kommenttia

182

1. Tuo onkin melkoisen filosofinen kysymys. Erilaisia syitä naimisiinmenolle ihmisillä on, itse luotan apostoli Paavaliin neuvoskeluihin tässä avioitumisasiassa. Ainakin toistaiseksi ja jos Herra on suojeleva ja elämäni valintoja kohtaan armollinen, niin säilyn "avioliittoon soveltumattomana ". Uskovainen nainen tosin olisi ässä tässä jaossa jos omaan käteen sattuisi, mjaa.
  2. Huomenta, koitanpa herätä tähän maailmaan ja vastausta aikaansaamaan.Tutulta maisema näyttää edelleen. Pieniä muutoksiakin ikkunasta näkee: 5 varista rivissä vastapäisen talon katon rännillä, tuuletonta. Yksi variksista sukii keskittyneesti siipiensä höyheniä. Kaunis aamunsarastuksen hetki.

" Kuka on asettanut paavin seurakunnan pääksi? Mikähän tossa on juonena eksyttäjällä. On nämä kyllä visaisia juttuja kun historiaakin pitäisi lukea Raamatun lisäksi, että tajuaisi asioita syvälle. "

Ne, jotka kunnioittavat Jumalaa, vastaavat tähän röyhkeyteen kuten Kristus vastasi salakavalalle viholliselle: " Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella. " Jumala ei ole asettanut ihmistä seurakunnan pääksi. Paavin ylivalta on Raamatun opetuksen vastainen. Paavilla ei voi olla mitään valtaa Kristuksen seurakuntaan, paitsi minkä hän on itselleen anastanut. Paavinkirkon kannattajat syyttivät protestantteja siitä, että nämä ovat tieten tahtoen eronneet oikeasta kirkosta. Mutta he itse ovat luopuneet uskosta, joka pyhille on kertakaikkisesti annettu.

saetana tiesi hyvin, että Vapahtaja torjui hänen hyökkäyksensä pyhällä Raamatulla. Jokaisessa hyökkäyksessä Kristus kohotti totuuden ikuisen kilven sanoen: " On kirjoitettu." Pitääkseen ihmiset hallinnassaan ja lujittaakseen paavillisen vallananastajan arvovaltaa saetanan oli pidettävä ihmiset tietämättöminä Raamatusta. Sen pyhät totuudet oli salattava ja tukahdutettava. Rooman kirkko esti Raamatun levityksen sadoiksi vuosiksi. Kansaa kiellettiin lukemasta sitä. Papit ja prelaatit tulkitsivat sen opetuksia omien väitteidensä tueksi. Näin paavi tunnustettiin lähes kaikkialla Jumalan sijaishallitsijaksi maan päällä.

Kulje Jumalan kanssa.
  3. Apostoli Paavali vakuutti Kristuksen tulemisen päivästä: " Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. Hän, Vastustaja, korotta itsensä kaiken jumlana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. " Lisäksi hän totesi, että " vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa". Jo tuossa varhaisessa vaiheessa apostoli näki seurakuntaan hiipivän erehdyksiä, jotka valmistaisivat tietä paavinvallalle.

Vähä vähältä "vääryyden salainen vaikutus" suoritti petollista työtään. Pakanalliset tavat löysivät tiensä kristilliseen kirkkoon. Ankarat vainot jarruttivat jonkin aikaa niiden leviämistä, mutta kun vaino lakkasi, kristikunta vaihtoi Kristuksen yksinkertaisen nöyryyden pakanallisten pappien ja hallitsijoiden loistoon. Konstantinuksen nimellinen kääntymys herätti suurta riemua. Nyt turmelus levisi nopeasti. Pakanuus, joka näytti kärsineen tappion, selviytyikin voittajaksi. Sen opit ja taikauskoiset käsitykset sisällytettiin Kristuksen seuraajiksi tunnustautuvien uskoon.

Tämä pakanuuden ja kristinuskon välinen sovitteluratkaisu johti ennustetun "kadotuksen ihmisen" ilmestymiseen. Tuo väärä uskonto on saetanan mestariteos, jonka avulla hän yrittää hallita maailmaa tahtonsa mukaan.

Paavinkirkon tärkeimpiä oppeja on, että paavilla on korkein valta yli piispojen ja pappien kaikkialla maailmassa. Lisäksi paaville on annettu arvonimi "Herra Jumala Paavi" , ja hänet on julistettu erehtymättömäksi. Saman väitteen, jonka saetana esitti kiusauksen erämaassa, hän esittää yhä Rooman kirkon välityksellä, ja suuret joukot osoittavat hänelle kunnioitusta.
  4. Edessämme oleva ahdistuksen aika tulee vaatimaan kestävää uskoa, joka ei horju ankarissakaan koetuksissa. Jaakobin voitto on todiste hellittämättömän uskon voimasta. Kaikki, jotka tarttuvat Jumalan lupauksiin samalla tavalla kuin hän, tulevat voittamaan niin kuin hän voitti. Vain harvat tietävät, mitä Jumalan kanssa kamppaileminen on! Kun epätoivon aallot vyöryvät rukoilijan yli, vain harvat tarrautuvat uskossa Jumalan lupauksiin.

Ne, jotka harjoittavat vain vähän uskoa, ovat suurimmassa vaarassa joutua Saetanan pettämiksi. Ja vaikka he kestäisivät koetuksen, he vajoavat syvemmälle epätoivoon, koska he eivät ole tottuneet luottamaan Jumalaan. Nyt on aika varmistua hänen lupaustensa luotettavuudesta.

Usein vaikeudet kuvitellaan etukäteen suuremmiksi kuin ne todellisuudessa ovat, mutta näin ei ole tulevan kriisin laita. Värikkäinkään esitys ei riitä kuvaamaan tulikokeen ankaruutta. Tuon koetuksen aikana jokainen joutuu seisomaan yksinään Jumalan edessä.

Nyt, niin kauan kuin ylipappimme toimittaa meille sovitusta, meidän tulisi pyrkiä täydellisyyten Kristuksessa. Vapahtaja ei edes ajatuksissaan antanut periksi kiusaukselle. saetana löytää ihmisen sydämestä helposti jalansijan, sillä minkä tahansa synnillisen halun helliminen altista kiusauksen voimalle. Mutta Kristus sanoi itsestään, ettei tämän maailman ruhtinaalla ollut häneen mitään valtaa. Saetana ei löytänyt Jumalan Pojasta mitään, mikä olisi auttanut häntä saavuttamaan voiton. Hänessä ei ollut mitään syntiä, jota saetana olisi voinut käyttää hyväkseen. Ahdistuksen ajasta selviytyvät vain ne, joiden havaitaan olevan tällaisessa tilassa.

Tässä elämässä meidän on pästävä eroon synnistä uskomalla Jeesuksen sovintovereen. Kallis Vapahtajamme pyytää meitä liittymään häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa, arvottomuutemme hänen ansioihinsa. Meidän on yhteistyössä taivan kanssa mukautettava luonteemme jumalalliseen esikuvaan.

Pian taivaalla näkyy pelottavia yliluonnollisia ilmiöitä osoituksena ihmeitä tekevien demonien voimasta. Pahat henget menevät "maan kuninkaiden" luo ja kaikkialle maailmaan yllyttääkseen ihmiset mukaan saetanan viimeiseen taisteluun taivaan hallitusta vastaan. Ilmaantuu henkilöitä, jotka väittävät itseään Kristukseksi. He suorittavat ihmeparannuksia ja väittävät saaneensa taivaasta ilmoituksia, jotka ovat ristiriidassa Raamatun kanssa.
  5. Apostoli Paavli kertoo ja esittää kysymyksiä toimeentulo oikeuksiensa tiimoilta ensimmäisessä kirjeessä korinttilaisille, 1.kor 9:1-27

Enkö minä ole vapaa? Enkö ole apostoli? Enkö ole nähnyt Herraamme Jeesusta? Ettekö te itse ole tulos minun työstäni Herran palveluksessa? Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli.

Näin minä puolustaudun niiden edessä, jotka minua tutkivat: Eikö meillä olisi oikeutta ruokaan ja juomaan? Eikö meillä olisi oikeutta ottaa matkoillemme mukaan vaimoa, uskonsisarta, niin kuin tekevät muut apostolit, Herran veljet ja Keefas? Olemmeko minä ja Barnabas ainoat, joiden on tehtävä ansiotyötä? Ei kai kukaan palvele sotilaana omalla kustannuksellaan? Kai se, joka istuttaa viinitarhan, myös syö sen hedelmiä? Ja kai se, joka paimentaa lampaita ja vuohia, myös käyttää niiden maitoa?

En tässä esitä vain ihmisten ajatuksia, sillä lakikin sanoo samaa. Sanotaanhan Mooseksen laissa: "Älä sido puivan härän suuta." Ei kai Jumala tässä häristä huolehdi? Kaiketi hän sanoo tämän meidän vuoksemme. Meitä ajatellenhan on kirjoitettu: "Kyntäjän tulee kyntää ja puimamiehen puida siinä toivossa, että saa oman osuutensa." Kun me olemme kylväneet teihin hengellisen kylvön, olisiko liikaa, jos korjaisimme teiltä aineellisen sadon? Jos muilla on oikeus saada teiltä jotakin, eikö vielä suuremmalla syyllä meillä? Me emme kuitenkaan ole käyttäneet tätä oikeutta hyväksemme, vaan kestämme mitä tahansa, jotta emme vain olisi esteenä Kristuksen evankeliumille.

Ettekö tiedä, että temppelissä palvelevat papit saavat temppelistä elatuksensa ja ne, jotka toimittavat uhrit, saavat alttarille tuoduista uhreista osuutensa? Samoin on Herra määrännyt, että evankeliumin julistajien tulee saada elantonsa evankeliumista. Mutta minä en ole lainkaan käyttänyt hyväkseni näitä oikeuksia. En nytkään kirjoita tätä vaatiakseni niitä itselleni. Mieluummin vaikka kuolen! Tätä ylpeyden aihetta ei kukaan voi minulta riistää. Siinä, että julistan evankeliumia, ei ole mitään ylpeilemistä, sillä minun on pakko tehdä sitä. Voi minua, ellen evankeliumia julista! Jos teen sitä vapaasta tahdostani, minun kuuluu saada palkkaa. Mutta jos en toimi omasta tahdostani, minä vain suoritan tehtävää, joka on minulle uskottu. Mikä siis on palkkani? Se, että julistan evankeliumia ilman korvausta, käyttämättä hyväkseni niitä oikeuksia, joita minulla sen julistajana on.

Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen. Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.

Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen! Jokainen kilpailija noudattaa lujaa itsekuria, juoksijat saavuttaakseen katoavan seppeleen, me saadaksemme katoamattoman. Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.
  6. .

Ne, jotka pitävät Jumalan käskyt, muodostavat vastakohdan niille, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa ja ottavat sen merkin otsaan tai oikeaan käteen. Jumalan palvelijat ja pedon palvelijat erottaa siitä, että edelliset pitävät Jumalan lain ja jälkimäiset rikkovat sen.

Pedon ja sen kuvan erityisenä tuntomerkkinä on Jumalan käskyjen rikkominen. Daniel sanoo pienestä sarvesta eli paavinvallasta, että se pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Paavali kutsui tätä valtaa nimellä "laittomuus ihmishahmossa,kadotuksen ihminen", joka korottaisi itsensä Jumalan yläpuolelle. Vain muuttamalla Jumalan lain saattoi paavikunta korottaa itsensä Jumalan yläpuolelle. Jokainen joka tietoisesti noudattaisi näin muutettua lakia, osoittaisi siten korkeinta kunnioitusta paavillisille laeille, mikä olisi merkkinä alamaisuudesta paaville Jumalan sijasta.

Paavikunta on yrittänyt muuttaa Jumalan lain. Sapattikäsky on muutettu sellaiseksi, että se oikeuttaa pitämään ensimmäisen päivän lepopäivänä seitsemännen päivän asemesta. Raamatussa muutos esitetään harkituksi, tarkoitukselliseksi: " Hän pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain." Ennustus toteutui tarkasti sapattikäskyn muuttamisessa. Tässä paavinvalta korotta itsensä avoimesti Jumalan yläpuolelle.

Jumalan palvelijat tullaan tuntemaan erityisesti siitä, että he kunnioittavat sapattikäskyä, Jumalan luomisvoiman merkkiä. Pedon palvelijat tullaan tuntemaan siitä, että he yrittävät tuhota Luojan muistomerkin ja korottaa Rooman säädöksen. Paavikunnan ensimmäiset röyhkeät vaatimukset koskivat nimenomaan sunnuntaita, jota käskettiin viettämään Herran päivänä. Mutta Raamattu osoittaa, että 7:s päivä on Herran päivä. Kristus sanoi: " Ihmisen Poika on myös sapatin herra. " Kristuksen omat sanat kumoavat kumoavat usein esitetyn eksyttäjäkätyreiden väitteen, että Hän olisi muuttanut sapatin.
  7. 1. Juu
    2. Juu
    3. Juu
  8. 1. Korinttolaiskirjettä luvun alla nyt. Laitan siitä tällaisia jakeita sopivan annolsen, olkaa hyvä:

Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa. Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan. Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi." Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän, teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. 1 Kor. 3: 7-23.

Ihminen olin, joka aikaisemmin pelkäsi joutuvansa helvetin vaivaan syntieni tähden, opin tuntemaan evankeliumin ja luottamaan siihen, että Kristus oli puolestani kärsinyt syntieni rangaistuksen ja että nyt syntini ovat anteeksiannetut. Pelon ja ahdistuksen tilalle on tullut Jumalan ihmeellinen rauha. Ei ole tarvinnut pelätä kadotukseen joutumista. Päivät vierähtävät nauttimalla pelotta olosta ja voin kuolla rauhassa kun sen aika tulee tai olla temmattavien onnellisessa joukossa.