Monessako paikassa Raamatussa tulisi mainita, että....

....seurakunnan paimen olkoon mies, että se menisi kaikille jakeluun?
879
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

jos 5 kertaa sanottaisiin eri paikoissa niin sitten, mutta ei ole kuin yhdessä paikassa ja sen voi sivuuttaa keskittymällä muihin seikkoihin. Kuten siihen, että eletään nykyaikaa ja Raamattuun on apostoli kirjoittanut viimeksi kauan sitten. J akeksiihän sitä muitakin syitä kuin nykyajan ohittamaan Paavalin kirjoituksen, joten suu suppuun.

Äänestä

en nyt raamattuu hyvin tunne mutta eikö oo kahdessa paikassa ainoastaan miehen pappeuteen viittaus. jaa, no miten asiaa tulkitsee ja mitä kohtia muistaa mutta itse olen mieltänyt 2 kieltopaikkaa ja jos mä oon kaksi kieltopaikkaa löytänyt niin niitä voi olla enemmänkin, koska luen laiskasti.

Äänestä

Jos sen sanoisi Jeesus edes yhden kerran, sillä olisi painoarvoa.

Äänestä
  • Eikös Jeesus tai Jumala sen antnaut Paavalille sanottavaksi? Paavalihan oli saanut valtakirjan hoitaa maasta yläilmoihin poistuneen puolesta.

Äänestä

• pertsa on kova kirjoitti:

Eikös Jeesus tai Jumala sen antnaut Paavalille sanottavaksi? Paavalihan oli saanut valtakirjan hoitaa maasta yläilmoihin poistuneen puolesta.

Tuo pitää paikkansa vain, jos uskotaan Paavalin omia sanoja. Kas kun Jeesus ei muistanut jättää mitään testamenttia, jossa olisi Paavalista jotain puhunut. Paavali väitti tietysti itse niin, mutta kai sinäkin väittäisit, jos yrittäisit toisen nimissä jotain muille vakuuttaa.

Äänestä

• tulipas todettua kirjoitti:

Tuo pitää paikkansa vain, jos uskotaan Paavalin omia sanoja. Kas kun Jeesus ei muistanut jättää mitään testamenttia, jossa olisi Paavalista jotain puhunut. Paavali väitti tietysti itse niin, mutta kai sinäkin väittäisit, jos yrittäisit toisen nimissä jotain muille vakuuttaa.

Paavali oli Jumalan valitsema ja lähettämä, jonka tehtävänä oli viedä evankeliumia pakanakansoille. Jumalan valitsema voi olla maailman silmissä heikko, mutta kyetä silti viemään tehtävän loppuun asti.

Äänestä

Paavali-uskovaiset voisivat perustaa oman Paavali-uskontonsa ja jättää kristinuskon niille, jotka uskovat että kristinusko perustuu nimenomaan Jeesuksen sanaan ja opetuksiin.

MInä en Paavalin sanoista perusta pätkän vertaa, etenkkin kun tiedetään että hän ei koskaan edes tavannut Jeesusta, joka ei ollut mikään Paavalin kaltainen naisia halveksiva ja vihaava tyylipuhdas patriarkaalinen sovinisti, vaan rauhan ja rakkauden lähettiläs, joka kohteli naisia tasa-arvoisesti miesten kanssa.

Ne joiden mielestä kristinuskon ydinsanomaa ovat Paavalin vihapuheet, perustakoot oman Paavali-uskontonsa, jossa palvovat Paavalin sanoja ja tekoja, jos kerran pitävät Paavalia tärkeämpänä hahmona kuin vapahtajaa Jeesus Kristusta.

Äänestä
  • korvasyyhyä selvästi. epidemia on liikkeellä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Paavali on valittu kirjoitti:

....seurakunnan paimen olkoon mies, että se menisi kaikille jakeluun?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu