Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fari.g
profiilit
fari.g
fari.g
Vapaa kuvaus
Aloituksia
18
Kommenttia
9589
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Terrorismi+on+erittäin+huono+esikuva+maailmalle+valtiontekotaidoista.+
Jos+joku+sillä+valtion+saa,+niin+muut+seuraa+perässä.
05.08.2019 09:08
"Sillä+muutamat+ovat+kuohitut,+jotka+äitinsä+kohdusta+niin+syntyneet+ovat:+ja+ovat+kuohitut,+jotka+ihmisiltä+kuohitut+ovat:+ja+ovat+kuohitut,+jotka+taivaan+valtakunnan+tähden+itse+kuohinneet+ovat.+Joka+sen+taitaa+käsittää,+se+käsittäkään."+Matteus+19:12;+Biblia+(1776)+"
Vanhassa+raamatussa++tuo+jae+onkin+kuulunut+noin.++
Se+on+muuutettu,++eli+kuohitun+tilalle+on+laitettu++'avioon+kelpaamaton.+'
04.08.2019 14:15
"Skoptsit+(ven.+скопцы+'kuohilaat')+olivat+keisarillisella+Venäjällä+vaikuttanut+uskonnollinen+ryhmä.+Skoptsit+tunnetaan+parhaiten+miesten+kuohitsemisesta+ja+naisten+rintojen+poistamisesta,+koska+heidän+oppiensa+mukaan+seksuaalista+himoa+oli+vältettävä.+Liike+alkoi+toimia+1700-luvun+jälkipuoliskolla.+Sekä+Venäjän+imperiumi+että+Neuvosto-Venäjä+vainosivat+lahkoa,+mutta+se+kasvoi+silti+jonkin+verran+ennen+kuin+se+hiipui+olemattomiin+1900-luvulla.+"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Skoptsit++
Linkissä+on+kuviakin+.
04.08.2019 13:59
Oli+tosiaan+sellainenkin+kristilinen+lahko+kuin+kuohitsijat,+hyppääjät+oli+toinen,++mutta+tuossa+edellisessä+sanaa+käytetään+vain+vertauskuvana.++
Ja+kristilisessä+apokryfikirjassa++jakamaton+ihmisarvo+tarkoittaa+sitä,++että+mies+ei+ole+enää+mies,+eikä+nainen+ole+enää+nainen.
04.08.2019 13:54
Jos+se+loukkaa+sinua,+että+että+ei+kiinnosta,+niin+voin+sanoa,+että+ei+haittaa+olenkaan.++Loukkaannu+vain.
04.08.2019 13:45
Ai+siitäkö+syystä,++kun+ei+kiinnosta+katsella+homoseksiä+rannalla?++
Lisäyksenä+voin+kertoa,+että+ei+kyllä+muutakaan+seksiä+rannalla+huvita+katsella.
04.08.2019 13:41
Jätetään+se+makuuhuone+ja+in+pois.++Validi+riittää.
04.08.2019 13:31
Miksi+te+Moosekseen+tässä+turvaudutte,+eihän+teillä+ole+sapattiakaan.
04.08.2019 13:23
Ei+kannata+vastata+jos+ei+ole+mitään+sanomista.+Kyllä+minä+sen+ymmärrän.
Useimmiten+olen+vastaansanomaton.++Eli+oikeassa.
04.08.2019 13:12
"Mietipä+vähän,+jos+JOKu+soveltaisi+Sinun+pahuuksiisi+samaa?+"
Saa+heittää+ihan+luvalla,+jos+minä+menen+niin+sekaisin,+että++ei+makuuhuone++enää+riitä+.
04.08.2019 13:03
"+synnitön+heittäköön+ensimmäisen+kiven+"
Minä+en+ole+kristillinen,+jos+joku+nusveltaa+yleisellä+paikalla,+voin+heittää+kivellä.++
Ei+se+tarkoita,+että+kivittäisin+kuoliaaksi,+ainoastaan+karkotusmielessä+ja+ilmaistakseni+paheksuntani.+++
Jos+telkkarista+tulee,+käännän+kanavaa.++Jos+se+on+yhtä+kuin+murha,+niin+olkoon.
04.08.2019 12:59
Hyvä+kommentti+sinulla.+
Toiminko+minä+aina+oikein?+++Omasta+mielestäni,+ainakin+yritystä+on+siihen+suuntaan.++En+ole+huolissani+omasta+pelastumisestani,+joka+riippuisi+yhteisön+yhteisestä+kannasta,+eli+uskosta.+++++
Siitä+syystä+olen+monien+mielestä++kaikkea+muuta+kuin+oikeanlainen,++se+siis+riippuu+aina+siitä,++mistä+näkövinkkelistä+kukakin+katsoo.+Minkälainen+sen+toisen+maailmankuva+on+ja+yleensä+minä+en+siihen+mahdu.
Aika+hyvin+he+kuitenkin+minua+sietävät.
04.08.2019 12:53
Sama+uskontohan+teillä+on.++Ei+minun+tehtävä+ole+erotella,+että+tämä+on+oikea+ja+tämä+on+väärä+tulkinta.
04.08.2019 12:39
Yyterin+juttua+en+puolustele,+voisin+kivittää,+jos+sattuisin+paikalle.
04.08.2019 12:33
Miekkalähetyksistä.
04.08.2019 12:32
Mitä+nyt+Lootista+enää,+tutkikaa+mitä+kristilliset+käännyttäjät+tekivät,+polttivat+ja+ryöstivät+kyliä,+raiskasivat+naisia+ja+tappoivat+miehiä+ja+lapsia.+
Eipä+ollut+ketään+joka+olisi+vienyt+oikeuteen+tai++huudellut+perään.++Paaville+ja+kuninkaille+riitti,++kun+saivat+ryöstösaalista,+ja+sotilaat+saivat+leipää+ja+sirkushuveja+niin+kutsuttujen+'pakananaisten+kanssa.+'
04.08.2019 12:24
Ensin+pitää+karsia+maan+rakoon+antisemitismi.+++
Jos+uskonnonvapauslaki+kuitenkin+sallii+sen,+niin+laki+on+väärä,+se+pitää+muuttaa,++koska+antisemitismi+on+rikos+ihmisyyttä+vastaan.
04.08.2019 11:12
Vielä+kymmenen+vuotta+sitten+palstoilla+huudettiin,+kuinka+juutalaiset+tulevat+kärsimään+hamaan+siihen+asti,+kunnes+kääntyvät+kristityiksi+ja+se+on+ikäänkuin+oikein+ja+jumalan+sallimus+kaikki+kärsimys+ja+vaino+heille.+.++Ja+sitten+on+puhuttu+valhetellen+kaikkinaista+pahaa,+koska+eivät+ole+ottaneet+messiasta+vastaan.+
Muistan+Sari+Essayahin+erään+kirjoituksen,+jossa+hän+oli+sitä+mieltä,+että+juuri+meidän+kristittyjen+kuuluu+mennä+Israeliin+opettamaan+juutalaisia.+
Niinhän+te+ajattelette+vieläkin,+että+evankeliumia+kaikille.+
Sain+valtavat+solvaukset+ja+vihat+päälleni,+kun+kirjoitin+että+juutalaiset+eivät+tule+kääntymään+kristityiksi.+Että+juuri+se+on+se+suuri+asia,+että+he+eivät+ole+kompastuneet.++Kukaan+ei+ollut+sellaista+kuullutkaan,+se+oli+niin+uusi+ajatus.
04.08.2019 10:09
Antisemitismi+on+Kristillistä,+koska+pahimmat+panettelut+löytyvät+evankeliumista.++Isästä+perkeleestä,+kyykäärmeen+sikiöitä,+ei+voi+välttyä+helvetin+tulelta+etc.+
Monikaan+ei+huomaa+kun+evankeliumia+lukee,+tai+ei+ole+kykenevä+huomaamaan,++koska+siitä+on+tullut+tapa+johon+on+totuttu,++ajattelematta+ollenkaan+miltä+toisesta+osapuolesta+tuntuu.++++Sitä+on+hehkutettu+myös+jumalan+sanana,+joka+muka+oikeuttaa+sen+olemassaolon.
04.08.2019 09:58
Niinhän+se+oli+naisen+osalle+säädetty,+että+ennen+avioliittoa+ei+seksiä+ja+papin+aamenen+jälkeen+siitä+tuli+velvollisuus,++jota+piti+harrastaa+vaikka+ei+huvittaisikaan.+
Ja+jos+lapsi+siitä+seurasi,+ja+kivulla+syntyi,++nainen+oli+tehnyt+syntiä,+eli+kokenut+onnellisuutta+ja+hekumaa.+
Lapsi+oli+siis+synnissä+siinnyt,+sanoivat+kirkkoherrat,+kipu+johtui+siitä+ja+kipu+ja+tuska+oli+ansaittua+rangaistusta.+++
Kun+siis+harrastte+yhteiselämää,+nouskaa+välillä+rukoilemaan,+ettei+himo+saa+teissä+valtaa.
04.08.2019 09:37
14 / 480