Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fari.g
profiilit
fari.g
fari.g
Vapaa kuvaus
Aloituksia
18
Kommenttia
9589
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulla+ei+ole+mitään+tunteenmaista+suhtautumista++jeesushenkilön+kuolemaan,+joten+en+osaa+kiihtyä+asiasta.+Olen+lukenut+aikakaudesta+paljon+muutakin+kuin+evankeliumin,+josta+puuttuu+hyvin+paljon++historiaan+liittyviä+aineksia,+joiden+pohjalta+voi+lisätä+ymmärrystä+eri+tavalla+kuin+paatoksellisesta++hurmoksellisesta+vihauskonnosta,+joka+aiheuttaa+kiivautta+ja+villiä+vihaa+erimielisiä+kohtaan.++
Varsinainen+villitsijä+vielä+tänäkin+päivänä+vaikka+ei+ole+koskaan+kirjoittanut+yhtään+sanaa,+ainoastaan+muiden+mielestä+hän+oli+sitä+ja+tätä.++++
Kukaan+ei+ole+koskaan+lukenut+myöskään+Talmudia,++mutta+muutamat+ovat++tietävinää+mitä+siellä+sanotaan.
15.07.2019 11:52
"Moraalisilla+ja+eettisillä+Jeesuksen+opetuksillako+tuo+kaupunki+olisi+valloitettu?+Etkö+pysty+kirjoittamaan+edes+Jeesuksen+etunimeä+isolla+kirjaimella?+"
Kyllä+jeesus+käski+poikien+eräässä+vaiheessa+ostaa+miekkoja,+niitä+ei+sitten+käytetty+kuitenkaan+paitse+eräs+papin+apulainen+menetti+korvansa,+ylivoima+oli+ehkä+liin+suuri,+oli+parempi+antautua.+
Mutta+myöhemmin+hän+valittaa,+että+omat+eivät+taistelleet+hänen+puolestaan.++
Huvittavaan+sinänä,+että+jeesus+sanoi,+että+jolla+on+kukkaro+ostakoon+miekan+ja+jolla+ei+ole,++myyköön+viitansa+.+Yksi+pakenijoista+juoksikin+sitte+alasti+karkuun..
15.07.2019 11:41
Kirkkoisät+sen+ovat+luoneet.+++
Isät+ja+pojat.
15.07.2019 11:29
"+Et+ymmärtänyt+lukemaasi.+Ensimmäisessä+jakeessa+puhui+ihmisen+viisaus+ja+toisessa+Jeesus.+Samasta+aiheesta+kyllä+puhutaan.+Eli+ihmisen+sisimmässä+olevasta+tyhjyydestä,+jota+yritetään+täyttää+erilaisilla+asioilla.+"+
Ei+se+ole+minun+täyteyteni,+eikä+hengellisyyteni,+että++kiroilisin+ja+haukkuisin+toisia+perkeleen+lapsiksi.+Siinä+ei+viisaus+puhu,+vaan+ihmisen+pahatahto.
14.07.2019 20:06
Hapatetta+sanotaan+taikinajuureksi.
14.07.2019 11:50
Oppiriitoja+
Kun+viisaus+sanoo;++"+Jotka+minua+syövät+ne+isoavat+yhä+lisää+ja+jotka+minua+juovat+ne++janoavat+yhä+lisää.+"+
Se+kumotaan+sanoilla+
"Jeesus+sanoi+heille:+"Minä+olen+elämän+leipä;+joka+tulee+minun+tyköni,+se+ei+koskaan+isoa,+ja+joka+uskoo+minuun,+se+ei+koskaan+janoa."+
Fariseusten+++"hapatusta"++++en+ymmärrä,+ymmärrän+vain+sen+hapatteen+
+jolla+taikina+kasvaa+ja+siitä+tulee+paljon+leipiä.+Ruisleipää.
14.07.2019 11:46
Pappi+sanoi+äsken+telkkarissa+kristukssta,+että+"+kiitos+kun+tulit+meille+leiväksi+?+"+
Eikö+se+ole+kuitenkin+kansa+joka+maksaa+kirkolliseverot+ja+maanviljelijä+joka+kasvattaa+leivän+?+
Pappi+ehkä+ajattelee,+että+sana+antaa+hänelle+leivän,++mutta+voihan+sitä++kokeilla+ilman+palkkaa,+että+kauanko+elää+ihan+vain+sanaa+syömällä.
14.07.2019 11:13
"+Että+emme+ilman+rukousta+olis+siitä+ajasta+selvinneet.+"+
Olisko+ne+kuitenkin+olleet+Pervitiini+ja+Heroiini+ne+jaksamiskeinot.
14.07.2019 10:37
Sinä+olisit+ilmeisesti+viettänyt+mieluummin+sortovuosia+Tsaarin+vallan+alla.
14.07.2019 10:32
Jos+et+ymmärtänyt,+ei+voi+mitään.
14.07.2019 10:20
Jos+ne+ovat+isien+kanssa+yhtä,+eivät+ne+slloin+ole+muiden,+vaan+omia.
14.07.2019 10:15
Onhan+se+ymmärrettävää,+jos+joku+alkaa+keräämään+ulkopuolisia+joukkoja+kuten+jeesus,+että+joku+tarkkailee+mitä+ne+suunnittelevat,+kuten+vaikka+temppelin+hävitystä,++tai+vastaavaa,+kapinaa+ja+sotaa,+tai+kaupungin+valloitusta.++
Egyptistä+tuli+kerran+yksi+valheprofeetta,++joka+keräsi+joukkoja+kaikista+hairahtuneista+ja+vei+heidät+kiertoteitse+Öljymäelle+tarkoituksena+hyökätä+kaupunkiin+ja+ryhtyä+hallitsemaan+sitä+yksinvaltiaana,+asiasta+saatiin+kuitenkin+vihiä,++ja+roomalaiset+kukistivat+yrityksen.++Osa+teloitettiin+ja+osa+pakeni+koteihinsa+.+Josefuksen+kertoman+mukaan+näin.+++
Meillä+on+sellainen+kuin+Supo,+ja+muut+poliisivoimat,++jotka+tarkkailevat.
14.07.2019 09:18
Jos+juutalaiset++olisivat+kääntyneet+kristityiksi,+nyt+heitä+vainottaisiin+kristittyinä.
14.07.2019 08:51
Onko+siihen+olemassa+jokin+syy,+että+näin+tapahtuu,+tarkoitan,++että+onko+itse+vainottu+sanoilla+ja+teoilla,+onko+tehty+kansanmurhaa+ja+kavalia+tekoja,+onko+hyökätty+kaikella+valheen+voimalla,+pahalla+puheella+ja+teoilla+++++toisia+vastaan,+ja+tehdäänkö+sitä+vieläkin+ja+pitaisikö+sen+mennä+ilman+rangaisemista.++
Mitä+taakseen+jättää,+sen+edestään+löytää.
14.07.2019 08:16
"Kollektiivisen+juutalaisyyn+Jeesuksen+taposta.++"+
Miksi+minä+syyllistäisin+itseni+roomalaisten+teoista,+Via+Appian+varrelle+ristiinnaulittiin+6000+orjaa,++kuka+heitä+muistaa.++Ja+muslimit+luulevat,+että+juutalaiset+ovat+roomalaisia.+
"Syntiopin+tekeminen+ihmisten+alistamiseen+Jeesuksen+kuolemalla+"+
Se+on+roomalainen+valtionuskonto+miekka+levityksellä.+++Ei+se+minulle+kuulu,+sillä+yritettiin+vain+siirtää+roomalaisten+Jerusalemin+tuhominen+juutalaisten+syyksi.++Muka+Jumala+tuhosi+Jeesuksen+kuoleman+takia.+++Soopaa+.
14.07.2019 08:07
Mitä+merkitystä+sillä+oon+enää+mitä+fariseukset+ovat+olleet,++kaksituhatta+vuotta+heitä+on+mollattu,+pitäisi+jo+riittää+pirullekkin+tuo+piinaaminen.
13.07.2019 21:48
Houkuttelivatko+israelilaisia+syömään+epäjumalille+uhrattua+lihaa?++
Ne+pergamonilaiset.++
Kenelle+muuten+Jeesus+uhrattiin,+ja+eikö+häntä+myös+syödä+?++
Juutalaiset+eivät+syö,+joten+älkää+houkutelko.
13.07.2019 19:41
Ilmestyskirja:++
"Pergamonin+seurakunnan+enkelille+kirjoita:
»Näin+sanoo+hän,+jolla+on+kaksiteräinen,+terävä+miekka:
13»Minä+tiedän,+missä+sinä+asut:+siellä,+missä+Saatanalla+on+valtaistuimensa.+Silti+tunnustat+horjumatta+minun+nimeäni+etkä+ole+kieltänyt+uskoasi+minuun,+et+edes+silloin,+kun+uskollinen+todistajani+Antipas+surmattiin+teidän+luonanne,+siellä+missä+Saatana+asuu.+14
Mutta+kaikkea+en+sinussa+hyväksy:+Luonasi+on+sellaisia,+jotka+seuraavat+Bileamin+oppia,+tuon+miehen,+joka+opetti+Balakille,+miten+virittää+israelilaisille+ansa+ja+vietellä+heidät+syömään+epäjumalille+uhrattua+lihaa+ja+harjoittamaan+siveettömyyttä.+15Heitä+on+sinunkin+luonasi,+noita+jotka+seuraavat+nikolaiittojen+opetusta.+16
Käänny+siis!+Ellet+tee+parannusta,+minä+tulen+kohta+luoksesi+ja+käyn+heitä+vastaan,+isken+heitä+suuni+miekalla."
13.07.2019 19:01
Pergamon+
"Pergamon+(m.kreik.+Πέργαμον)+oli+kreikkalainen+kaupunki+Myysiassa+Vähän-Aasian+länsiosassa+antiikin+aikana.+Pergamon+oli+myös+samannimisen+lyhytaikaisen+(282—133+eaa.)+valtakunnan+sivistyskeskuksena+tunnettu+pääkaupunki.+Kaupungissa+oli+suuri+kirjasto,+joka+kilpaili+Aleksandrian+kirjaston+kanssa.+Legenda+kertoo,+että+kun+Aleksandria+kilpailijaa+häiritäkseen+kielsi+papyruksen+maastaviennin,+kehittivät+pergamonilaiset+tilalle+pergamentin.+Pergamonista+on+jäljellä+huomattavia+muinaisjäännöksiä,+muun+muassa+Zeuksen+alttaristo.+"++
+Kun+Pergamonin+viimeinen+kuningas+Attalos+III+kuoli,+hän+testamenttasi+valtakuntansa+Roomalle.+Roomalaiset+tekivät+Pergamonista+Asian+provinssin.[1]
Pergamonista+tuli+johtava+kulttuurikeskus+muun+muassa+kirjastonsa+ansiosta.+Siellä+sijaitsi+alkukristillinen+seurakunta+jo+ensimmäisellä+vuosisadalla.+Se+oli+yksi+niistä+seitsemästä+seurakunnasta,+joille+Ilmestyskirja+oli+osoitettu.+"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pergamon
13.07.2019 18:55
Suomen+sana+Perkele+tulee+slaavien+jumalasta+Perun+Perkunos.+
+"Suomalaisten+vastaavaa+Ukko+Ylijumalaa+tarkoittanut+"Perkele"+tulee+myös+Perkūnasin+nimestä.+"+
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perun
13.07.2019 18:18
25 / 480