Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

1751

  1. Mutta vääristävät nämäkin tuet monella tavalla ja työllistävät maanviljeliöitä välillä enemmän kuin itse tuotanto.
    Ja kuten sanoit päättyvät suurtilallisten taskuihin.
  2. "No ehkä sitä pitäisi vähän uudistaa ja huomioida myös nämä kunnallisvaaleissa olevat paikalliset ryhmät paremmin, mutta mielestäni puoluetuki on kyllä selvästi reilumpi ja monella tavoin parempi esim. avoimuuden ja epäselvien kytkyjen puuttumisen kautta, kuin yksityinen rahoituksen käyttäminen."
    Kaikkissa järjestelmissä on vaaroja ja aukkoja. Minä en taas katso että puoluetuki ole demokraattinen, että me verorahoilla tuemme enemmän suuria puolueita kuin pieniä, Jos esim eduskunnassa edustetuille puolueille jaettaisiin samansuuruinen summa, se minusta olisi tasapuoleisempi koska silloin eduskuntaan tullut pienellä puoluella olisi sama mandollisuus kuin isolla saada asiansa esille koko maassa.

    "Mutta pitääkö puolueen, joka päättää yhteisistä asioista olla mukana yhteisen varallisuuden eli verotulojen pienentämisessä?" minusta ei välttämättä. Mutta eikö jokainen meistä katsoo myös omassa veroilmoituksessamme missä voimme vähennyksiä tehdä? eli samahan asia sekin on. Jos ja kun lailliset rajat muutetaan niin eletään niitten mukaan. Ja tähän asti puolueillekin säätiörahoitus on ollut laillinen, niin luonnollista on kai silloin että sitä käyttääkin. Ja kun lait muuttuvat niin niitä noudattaa.

    "Muuten miksi edes äänestää sellaista puoluetta joka ei lupaa mitään?" no ellei nyt yhtään mitään lupaa niin ei tietenkään kukaan äänestä, mutta minusta riittää varsin hyvin että ahdokas sanoo että "tulee ajamaan...".
  3. Ensinä en asetu ankdamin mitenkään puolustajaksi. Mutta koska en ymmärrä mitä tarkoitat niin tulin keskusteluun mukaan.
    "Jos asiassa on jokin kaksinaamaista, niin se on näiden surujen hämäräverkostojen puolustelu jollain vammaisten tai lasten tukemisella."
    Miten niin hämäräverkostoja? Onhan siinä ihan selvä että RKPlla on oma rahastonsa, josta ei edes ota puolueelle koko summan vaan antaa todella ruotsinkielisiin tarpeisiin suurin osaa rahastansa; tällaista rahaa menee nuorten harrstuksiin, opiskelumatkoille esim. opettajille, aurahoiksi muusikinharrastijille että voivat osallistua kursseihin, hankintaavuksi instrumenttejä varten.

    "Kun te surut asutte maantieteellisesti varsin pienellä alueella, niin olisi vähän erikoista jos Savon korpeen perustettaisiin suomenkielisen hoitolaitoksen sijaan ruotsinkielinen. " tiedät varsin hyvin etten edes kysy tuollaista. Vaan tiedät että maan peruspalveluihin kuuluu että niitä annetaan kaikille samoilla ehdoilla. ISnähän tässä sanoit että meidän tulis käyttä säätiörahoja ruotsinkielisiä hoitolaitoksia varten,kun teidän taas rekennettaisiin verorahoilla.
    Suomenssa meillä ei ole kieleen mukaan veroja vaan kaikki osallistumme samoilla ehdoilla kaikkien kustannuksiin. Tiedäthän sinäkin että jo meidän Pohjanmaan verot saisi jäädä pelkästään Pohjanmaahan niin meillä olisi enemmän rahaa käytössä kuin itäsuomessa. Minä osallisun miellään itäsuomen tukemiseen koska haluan että sielläkin ihmiset saavat peruspalvelut vaikka veropohja siihen ei olekaan.
  4. Sehän on jo kauan tietty fakta että vanhempien suhtautuminen opiskeluihin vaikuttaa lasten tuloksiin.
    Ei kai se ole mitenkään halveksunta että siinä missä on mahdollista seurata linjaa vanhemmat-lasten tulokset, todella sen tekee. Tämähän koskee molempia pulia kielirajaa.
    MInä luen tekstiä sillä tavalla että huomaa eron sekä Sipoossa että Uudessakaarelpyyssä myös ruotsinkielisten kesken, missä selvästi on havaittavissa että vanhempien koulutus vaikutta lasten tuloksiin, ja silloin voisin kokea että se halveksii toista osapuolta. Mutta heti minulla herää silloin kysymys miten voisi tukea niitä oppilaita joilla ei ole koulutettuja vanhempia, että hekin voisivat päästä parempaan tulokseen.