Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
stellaria81
profiilit
stellaria81
stellaria81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
2736
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eläs nyt, kyllä nämä meidän kasvissyöntiasiantuntijat vain pistäisivät semmoisetkin uudelle dieetille, ja sanoisivat, että kyllä sä pärjäät ihan hyvin kasvisruoalla, kun mäkin kerta pärjään…
06.08.2014 21:44
No pitää kyl paikkansa, että juur nyt on PMS pahimmillaan, hyvä huomio. :)
Eipä sillä, etteikö mulla menisi joskus muuhunkin kuukauden aikaan välillä hermot näiden yksioikoisten kasvissyöntisaarnaajien kanssa, joiden kanssa menee aina inttämiseksi, kun eivät suostu ymmärtämään ihmisten erilaisuutta. (Enkä siis väitä että läheskään kaikki kasvissyöjät tällaisia olisivat, mutta jotkut vaan ovat.)
06.08.2014 21:42
Kasvissyöjät ovat luonnollisestikin kiinnostuneita vain omaa ideologiaansa komppaavista tietolähteistä, joten sinäkin olet aivopessyt itsesi uskomaan tuollaista schaibaa. Kyllä minun järkeni sanoo, että terveellisintä on noudattaa mahdollisimman monipuolista ruokavaliota, johon kuuluu myös lihaa. Esim. rauta ei imeydy kasviksista läheskään niin hyvin kuin punaisesta lihasta, ja b12-vitamiininkin kanssa voi tulla ongelmia jos ei ole tarkkana. Minusta on helpompi syödä sellaista ruokaa joka maistuu hyvältä ja täyttävältä, ja josta saan automaattisesti kaiken mitä kroppani tarvitsee ilman turhaa päänvaivaamista.
Jos vain viitsisin, niin väittäisin sinunkin omaa kokemustasi kasvisruokavalion hyödyistä placeboksi, mutta tosiasiassa uskon että riippuu jonkin verran ihmisen geeniperimästä, miten hyvin hän kasvisruokavaliolla pärjää. Esim. entisajan eskimothan eivät syöneet kasviksia lainkaan, ja pärjäsivät hylkeenlihalla ja kalalla mainiosti. Terveysongelmat ovat alkaneet Grönlannissakin vasta kun länsimainen mukaterveellinen, suurimmaksi osaksi kasviksista koostuva halpisruoka rantautui sinne. Itse olen kasvissyöntiä kokeillut ja todennut, että en jaksa ilman lihaa läheskään niin hyvin kuin sen kanssa. Valitettavasti joillakin kasvissyöjillä on taipumusta yleistää omat tai joidenkin ihmisten mahdolliset hyvät kokemukset koskemaan kaikkia ihmisiä, eikä mene jakeluun se, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.
06.08.2014 21:35
Heh, tämä kommentti olikin malliesimerkki siitä mitä ne mainitsemani rasittavat kasvissyönnin tuputtajat jaksavat jauhaa loputtomiin. :)
Usko tai älä, mutta minua ihan oikeasti kiinnostaa oma terveyteni enemmän kuin elää mahdollisimman eettisesti joka asiassa. Pärjään kyllä ihan hyvin pari viikkoa syömättä lihaa, mutta sen jälkeen alkaa tulla semmoinen olo, että jotain puuttuu ruokavaliosta, ja kunnon sisäfileepihvi normalisoi olon välittömästi. Siitäpä olen päätellyt, että tiukka kasvisruokavalio ei vain syystä tai toisesta ole minulle se optimaalisin vaihtoehto.
Ja eivät nämä tuntemani eettisyyttä paasaavat kasvissyöjätkään muuten mitenkään kovin ekologisesti elä, esim. ajavat autolla lyhyitä matkoja, vaikka pyörälläkin pääsisi.
06.08.2014 19:01
No juu, kökkö kommentti minulta tuo edellinen, pahoittelen. Otti vain päähän, kun joku täällä jakelee minulle miinuksia ilman kunnollista selitystä. Onko siis turn-offin syy se, etten ole kasvissyöjä, vai se, etten halua välttämättä ihan joka asiassa tehdä täysin miehen mielen mukaisesti?
Voihan se soija joillakin sopiakin ihan hyvin, mutta minulle ei sovi, ja siksi joskus korpeaa, kun makkaraa paistamaan mennessä joku saa neronleimauksen, että otetaan vain niitä paskan makuisia soijanakkeja, jotka muka sopivat kaikille.
Totta kyllä sekin, että usein vain ne negatiiviset asiat jäävät päällimmäisinä mieleen. Minäkin tunnen koko joukon oikein mukavia kasvissyöjiä, joiden kanssa ei ole ikinä tullut mitään kinaa ruokavalioista, mutta aina kun kasvissyöjistä tulee puhe, niin minulle nousee päällimmäisenä mieleen ne ainoat tuntemani pari kappaletta rasittavia kasvissyöjiä, jotka ovat tuputtamassa sitä omasta ruokavaliostaan johtuvaa erinomaisuuttaan joka käänteessä.
06.08.2014 18:37
No enpä usko että minua pahemmin liikuttaa miinuspisteet sellaisilta miehiltä, jotka haluavat pakottaa kaikki muutkin ihmiset omaan ruokahömpötykseensä. On päivänselvää, että laadukas sekaruokavalio on terveellisempi kuin tiukka kasvisruokavalio, jossa proteiinien saanti on yksipuolista ja niitä pitää haalia epäilyttävistä lähteistä (kuten soijasta).
06.08.2014 17:09
No eipä sinänsä kauheesti liikuta miehen ruokavalio, mutta jos olisi semmoinen tapaus, että motkottaisi minulle jatkuvasti lihansyönnistäni, niin sitten ei kiitos. En todellakaan ole vaihtamassa silloin tällöin syömääni laatulihaa mihinkään koiranruualta maistuviin soijanakkeihin.
06.08.2014 16:34
Otan osaa. Entinen kämppäni oli juuri tuollainen tapaus, jossa lämpötilaa ei heinä-elokuussa saanut mitenkään painumaan alle 30 asteen. Tuota muistellessa tämän hetkinen 27,5 astetta sisällä tuntuu kyllä aika luksukselta.
06.08.2014 16:29
Ei minun ruokahaluuni yleensä ilmat pahemmin vaikuta, vaikka kyllähän se on fakta, että mitä enempi syö, niin sitä kuumempi on olo. Mutta rankka liikunta on kyllä hankalaa helteellä, kun helposti sitä jää vain himmailemaan.
Oikeestaan ihan hyvä että onnistuin hankkimaan aika kunnollisen mahataudin näin helteen ajaksi, niin en yksinkertaisesti pysty syömään mitään, eikä tartte potea huonoa omaatuntoa liikkumattomuudestakaan. Mutta eipä sitä kyllä toisaalta oikein mitään muutakaan jaksa tehdä, vaan iso osa ajasta menee sängyssä lojuessa.
06.08.2014 16:25
Mää voisin liittyä kans tähän ryhmään. Ajattelin eka vastata olleeni nuorena jotain 2. ja 3. ryhmien väliltä, mutta tämä kuvailu kyllä osuu paljon paremmin.
Eipä kai sitä loppujen lopuksi ole kovin hirmusti elämä edes muuttunut noista ajoista. Ei mulla ole koskaan mitään järjetöntä kaverilaumaa ollut ympärillä, enkä ole kauheasti iltarientoja harrastanut. On sen verran kaikkea omaa mielenkiintoista tekemistä ja harrastusta, ettei ehdi tylsää olemaan, vaikka on yksinäänkin.
01.08.2014 10:54
No en nyt haluaisi ihan julkisesti asuinpaikkaani sen tarkemmin selvittää. Kyllähän täältäkin päin niitä miehiä siellä deiteissä toki on, mutta hakevat vain jotain muuta kuin mitä olisi tarjolla. Todennäköisesti haaveilevat siellä vain niistä toisella puolella Suomea asuvista naisista, niinkuin miehillä tuntuu tapana olevan.
01.08.2014 00:22
Vääränlainen satula on, jos ihan sattuu. Pitäisi olla semmoinen muotoilu, että paino on istuinluiden eikä pehmytkudosten päällä. Esim. jotkut biltemalaiset satulat on kyllä varsinaisia kidutuspenkkejä, joilla en itse voi ajaa juuri lainkaan, mutta Sqlab tekee monien paljon pyöräilevien mielestä hyviä satuloita. Toki riippuu vähäsen takapuolen mallistakin, että minkälaisesta satulasta se tykkää.
01.08.2014 00:00
Häh, minkä ihmeen takia se muka sinulle olisi ihan myytävässä kunnossa olevan tuotteen antanut? Minä kun olen aina saanut vain niitä myyntikelvottomia jämiä, joita saa kaikki muutkin. Ja mites sen kahvipaketin kanssa oikein kävi, saitko siis muka vielä ehjän kahvipaketinkin sen rikkinäisen tilalle?
Kyllä tässä nyt on jotain tosi outoa. Parasta että heti huomenna menet kysymään kassatytöltä tiukkaan sävyyn, että mistä ihmeen pelleilystä tässä oikein on kysymys, ja mitä hän oikein kuvittelee hyötyvänsä tuollaisesta lahjonnasta.
31.07.2014 23:04
Kerran tuli vähän juttuakin yhden minulle jostain kauempaa kirjoitelleen nettitreffimiehen kanssa siitä, että miksi niitä viestejä pitää aina sinne toiselle puolella Suomea lähetellä. No vastaus oli tietysti se, ettei lähempänä ole ketään kiinnostavaa, mutta edelleenkin minua ihmetyttää että mistä tämä oikein voi johtua.
Muuten ihan samanlaisia miehiä ympäri Suomea, mutta parinsadan kilometrin säteellä omasta olinpaikastani ei vain ketään sopivaa miestä satu kiinnostamaan minun kaltaiseni naisihminen, kun taas kauempana kiinnostaa kovastikin.
Nyt uudelleen profiilini aktivoituani todellakin joka f*cking ikinen omiin kriteereihini sopiva mies, joka minulle on kirjoittanut asuu jossakin satojen kilometrien päässä, mutta lähiseudun miehistä minusta kiinnostuneita ovat ainoastaan pikkupojat ja vanhat papat. Sopivan ikäiset miehet tästä maakunnasta eivät edes juurikaan käy profiilissani.
31.07.2014 22:54
Joo, olihan se vähäsen murheellinen ja ajatuksia herättävä kertomus. Voipi sitä itsensäkin löytää pian samasta jamasta, ellei ota onni kääntyäkseen näissä miesasioissa.
31.07.2014 22:38
No tsekkaappas huviksesi, että mikä on tuon tuotteen parasta ennen päiväys. Mää vähän epäilen, että vanhaksi menossa olevia tuotteita onnettomalle ätmille tyrkyttivät, kun eivät jaksa kaatopaikallekaan raahata. Tosin jos haluat säilyttää hyvän mielesi edes vähän aikaa, niin ei ehkä kannata sitä päiväystä ikinä katsoakaan. :)
31.07.2014 21:11
No löytäähän minut arkisin vaikka mistä; kaupasta, kirjastosta, pyöräilemästä, lenkiltä tai salilta. Rannalla käyn vain pikaisesti uimassa, kun en jaksa jäädä lojumaan sinne kuumuuteen, enkä baareissa tai ulkona kahvillakaan viitsi yksinäni käydä. Nettitreffeistäkin löytäis, mut eipä näytä kiinnostavan tän kylän poikii. :(
31.07.2014 20:33
Tähän liittyen, yksi juttu, mikä ottaa Lidlissä (jossa siis vihannekset punnitaan kassalla) asioidessa päähän on se, että silloin kun niillä on samanaikaisesti myynnissä sekä kotimaisia että ulkomaisia kurkkuja tai tomaatteja, niin oletusarvoisesti kassahenkilö ottaa niistä sen korkeamman hinnan, ellei itse sano, että vihannekset ovat ulkomaisia.
Kerran eräs kiukkuisen oloinen kassaneiti kieltäytyi kertakaikkiaan uskomasta, että ostamani tomaatit olivat ulkomaisia, ja kutsui siihen jonkun toisenkin työntekijän arvioimaan niitä tomaattejani. Lopulta sain vääntämisen jälkeen tomaatit halvemmalla hinnalla, mutta siihenkin tämä kiukkuämmä vielä tokaisi olevansa varma, että tomaatit olivat kotimaisia. Kyllä alkoi ihan oikeasti sieppaamaan tuollainen käytös, jossa joku asiasta oikeasti mitään tietämätön yrittää aiheettomasti syyttää valehtelusta. Harmitti pitkän aikaa.
31.07.2014 20:08
No en kyllä oikeen usko, että tuommoinen moka menisi väsyneimmältäkään kassahenkilöltä ohitse huomaamatta.
Itse tarkistan hintojen oikeellisuuden aina heti siinä kassalla, ja kyllähän niitä virheitä aika usein esiintyy. Jos virhe koituu minun voitokseni, niin en tietty ole huomaavinani mitään, mutta jos se koituu tappiokseni, niin vaadin aina korjausta.
31.07.2014 19:59
Juu, tätä määkin vähän tuossa edellä ajoin takaa, että kaikki vastoinkäymiset kannattaa aina tulkita itseensä kohdistuvina loukkauksina kanssaihmisten taholta. Näin kun toimii, niin jaksaa iloisesti vuodesta toiseen kökkiä täällä palstalla valittamassa joka asiasta. :)
31.07.2014 19:55
77 / 137