Kasvissyöjämies?

Vegetariann

Mikä on palstan naisten suhtautuminen kasvissyöjämieheen? Ja kuinkas moni muu täällä mahtaa olla kasvissyöjiä?

36

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasvissyöjänainen

Miehen pitää syödä lihaa. En huolisi mitään hintahtavaa porkkanapurijamiestä.

• Bjöörn

Mikähän logiikka tossa on? Pitäiskö sanoo et naisen kuuluu syödä vaan kasviksii?

• mimmu96

En haluaisi olla kenenkään kulissivaimo, että kiitos mutta ei kiitos!

• Olisi erittäin positiivista, jos mies olisi kasvissyöjä, kuten itsekin olen.

• lady green

Kasvissyönti nostaa miehen haluttavuutta silmissäni roimasti, vegaanius vielä enemmän. Olenhan itsekkin vegaani.

• hajattelija

Mielellään mies kasvissyöjä niin voidaan olla samalla ruokavaliolla!

• hikisinkku

Minä olen kanssa kasvissyöjä en kuitenkaan vielä täysin vegaani. Jos tyttöystävän joskus löytäisi, niin se tuskin olisi lihansyöjä.

• laiska semivege

Olen lakto-ovovegetaristi löyhällä moraalilla, eli vanhempien luona käydessä syön lihaa ja joskus ravintolassa. Olisi ihan jännää olla vegaani, kenties joskus testaan.

• Ttttthgj

Olet siis sekasyöjä ... piste.

• laiska semivege
        Ttttthgj kirjoitti:

Olet siis sekasyöjä ... piste.

Toki näin loogisesti pääteltynä, mutta jos syön lihaa 5 kertaa vuodessa niin olen kuitenkin kestävää kehitystä ajatellen pätevämmällä tasolla kuin joka päivä lihaa syövät.

• atm teurastaja

Minulla on oma kanala ja teurastan omat kanat aina kun haluan lihaa.

• No eipä sinänsä kauheesti liikuta miehen ruokavalio, mutta jos olisi semmoinen tapaus, että motkottaisi minulle jatkuvasti lihansyönnistäni, niin sitten ei kiitos. En todellakaan ole vaihtamassa silloin tällöin syömääni laatulihaa mihinkään koiranruualta maistuviin soijanakkeihin.

• voivoi...

Nyt tuli stellarialle paljon miinuspisteitä.

• voivoi... kirjoitti:

Nyt tuli stellarialle paljon miinuspisteitä.

No enpä usko että minua pahemmin liikuttaa miinuspisteet sellaisilta miehiltä, jotka haluavat pakottaa kaikki muutkin ihmiset omaan ruokahömpötykseensä. On päivänselvää, että laadukas sekaruokavalio on terveellisempi kuin tiukka kasvisruokavalio, jossa proteiinien saanti on yksipuolista ja niitä pitää haalia epäilyttävistä lähteistä (kuten soijasta).

• no soy
        stellaria81 kirjoitti:

No enpä usko että minua pahemmin liikuttaa miinuspisteet sellaisilta miehiltä, jotka haluavat pakottaa kaikki muutkin ihmiset omaan ruokahömpötykseensä. On päivänselvää, että laadukas sekaruokavalio on terveellisempi kuin tiukka kasvisruokavalio, jossa proteiinien saanti on yksipuolista ja niitä pitää haalia epäilyttävistä lähteistä (kuten soijasta).

Yksipuolista on vain sinun käsityksesti kasvissyöjien proteiininlähteistä.

• ätmi
        no soy kirjoitti:

Porkkananpurijoiden keskeisin argumentti onkin yleensä täysin perustelematon "eipäs!"

• no soy kirjoitti:

No juu, kökkö kommentti minulta tuo edellinen, pahoittelen. Otti vain päähän, kun joku täällä jakelee minulle miinuksia ilman kunnollista selitystä. Onko siis turn-offin syy se, etten ole kasvissyöjä, vai se, etten halua välttämättä ihan joka asiassa tehdä täysin miehen mielen mukaisesti?

Voihan se soija joillakin sopiakin ihan hyvin, mutta minulle ei sovi, ja siksi joskus korpeaa, kun makkaraa paistamaan mennessä joku saa neronleimauksen, että otetaan vain niitä paskan makuisia soijanakkeja, jotka muka sopivat kaikille.

Totta kyllä sekin, että usein vain ne negatiiviset asiat jäävät päällimmäisinä mieleen. Minäkin tunnen koko joukon oikein mukavia kasvissyöjiä, joiden kanssa ei ole ikinä tullut mitään kinaa ruokavalioista, mutta aina kun kasvissyöjistä tulee puhe, niin minulle nousee päällimmäisenä mieleen ne ainoat tuntemani pari kappaletta rasittavia kasvissyöjiä, jotka ovat tuputtamassa sitä omasta ruokavaliostaan johtuvaa erinomaisuuttaan joka käänteessä.

• ätmi
        ätmi kirjoitti:

Porkkananpurijoiden keskeisin argumentti onkin yleensä täysin perustelematon "eipäs!"

Kuten myös raadonsyöjien

• imase parsaa
        stellaria81 kirjoitti:

No juu, kökkö kommentti minulta tuo edellinen, pahoittelen. Otti vain päähän, kun joku täällä jakelee minulle miinuksia ilman kunnollista selitystä. Onko siis turn-offin syy se, etten ole kasvissyöjä, vai se, etten halua välttämättä ihan joka asiassa tehdä täysin miehen mielen mukaisesti?

Voihan se soija joillakin sopiakin ihan hyvin, mutta minulle ei sovi, ja siksi joskus korpeaa, kun makkaraa paistamaan mennessä joku saa neronleimauksen, että otetaan vain niitä paskan makuisia soijanakkeja, jotka muka sopivat kaikille.

Totta kyllä sekin, että usein vain ne negatiiviset asiat jäävät päällimmäisinä mieleen. Minäkin tunnen koko joukon oikein mukavia kasvissyöjiä, joiden kanssa ei ole ikinä tullut mitään kinaa ruokavalioista, mutta aina kun kasvissyöjistä tulee puhe, niin minulle nousee päällimmäisenä mieleen ne ainoat tuntemani pari kappaletta rasittavia kasvissyöjiä, jotka ovat tuputtamassa sitä omasta ruokavaliostaan johtuvaa erinomaisuuttaan joka käänteessä.

Sinua ärsyttää siksi, koska tiedät, että kasivssyönti on kestävämpi vaihtoehto ja tunnet olevasi vähän juntti, kun syöt lihaa.

• no soy
        stellaria81 kirjoitti:

Siis kasvissyöjän ei tosiaan tarvitse syödä soijaa. Olen itsekin skeptinen soijan suhteen. Proteiinia saa muualtakin kuin soijasta tai lihasta. (En kerro mistä. Ota selvää. Tsihihii.)

• imase parsaa kirjoitti:

Sinua ärsyttää siksi, koska tiedät, että kasivssyönti on kestävämpi vaihtoehto ja tunnet olevasi vähän juntti, kun syöt lihaa.

Heh, tämä kommentti olikin malliesimerkki siitä mitä ne mainitsemani rasittavat kasvissyönnin tuputtajat jaksavat jauhaa loputtomiin. :)

Usko tai älä, mutta minua ihan oikeasti kiinnostaa oma terveyteni enemmän kuin elää mahdollisimman eettisesti joka asiassa. Pärjään kyllä ihan hyvin pari viikkoa syömättä lihaa, mutta sen jälkeen alkaa tulla semmoinen olo, että jotain puuttuu ruokavaliosta, ja kunnon sisäfileepihvi normalisoi olon välittömästi. Siitäpä olen päätellyt, että tiukka kasvisruokavalio ei vain syystä tai toisesta ole minulle se optimaalisin vaihtoehto.

Ja eivät nämä tuntemani eettisyyttä paasaavat kasvissyöjätkään muuten mitenkään kovin ekologisesti elä, esim. ajavat autolla lyhyitä matkoja, vaikka pyörälläkin pääsisi.

• porkkananpurija
        stellaria81 kirjoitti:

Heh, tämä kommentti olikin malliesimerkki siitä mitä ne mainitsemani rasittavat kasvissyönnin tuputtajat jaksavat jauhaa loputtomiin. :)

Usko tai älä, mutta minua ihan oikeasti kiinnostaa oma terveyteni enemmän kuin elää mahdollisimman eettisesti joka asiassa. Pärjään kyllä ihan hyvin pari viikkoa syömättä lihaa, mutta sen jälkeen alkaa tulla semmoinen olo, että jotain puuttuu ruokavaliosta, ja kunnon sisäfileepihvi normalisoi olon välittömästi. Siitäpä olen päätellyt, että tiukka kasvisruokavalio ei vain syystä tai toisesta ole minulle se optimaalisin vaihtoehto.

Ja eivät nämä tuntemani eettisyyttä paasaavat kasvissyöjätkään muuten mitenkään kovin ekologisesti elä, esim. ajavat autolla lyhyitä matkoja, vaikka pyörälläkin pääsisi.

Todennäköisesti sinun kasvisruokasi on sitten yksipuolista, sillä kyllä kasvisruoasta saa tarvittavat vitamiinit, aminohapot jne. Vegaaniruoka vähän ongelmallisempi esim. B12-vitamiinin saannin suhteen, mutta lakto-ovo-vegenä ei pitäisi tulla mitään puutostiloja, jollet sitten vaihda perunan ja pihvin tilalle pelkkää perunaa ja porkkanaraastetta.

• imase parsaa
        stellaria81 kirjoitti:

Tuo epämääräinen olosi ja pihvin ihmeparannus on placeboa. Olet ihminen kuten muutkin, ja et oikeasti tarvitse lihaa terveelliseen elämään. Varsinkin prosessoitu punainen liha on itse asiassa hyvin epäterveellistä.

Monilla ihmisillä on tutkittu, että heidän vaivansa katoavat, kun lääkäri antaa potilaalle pillerin muotoon puristettua jauhoa, jossa ei ole mitään vaikuttavia ainesosia. Sinulla lienee sama tuon pihvin kanssa. Kyse on psykologiasta.

• imase parsaa kirjoitti:

Tuo epämääräinen olosi ja pihvin ihmeparannus on placeboa. Olet ihminen kuten muutkin, ja et oikeasti tarvitse lihaa terveelliseen elämään. Varsinkin prosessoitu punainen liha on itse asiassa hyvin epäterveellistä.

Monilla ihmisillä on tutkittu, että heidän vaivansa katoavat, kun lääkäri antaa potilaalle pillerin muotoon puristettua jauhoa, jossa ei ole mitään vaikuttavia ainesosia. Sinulla lienee sama tuon pihvin kanssa. Kyse on psykologiasta.

Kasvissyöjät ovat luonnollisestikin kiinnostuneita vain omaa ideologiaansa komppaavista tietolähteistä, joten sinäkin olet aivopessyt itsesi uskomaan tuollaista schaibaa. Kyllä minun järkeni sanoo, että terveellisintä on noudattaa mahdollisimman monipuolista ruokavaliota, johon kuuluu myös lihaa. Esim. rauta ei imeydy kasviksista läheskään niin hyvin kuin punaisesta lihasta, ja b12-vitamiininkin kanssa voi tulla ongelmia jos ei ole tarkkana. Minusta on helpompi syödä sellaista ruokaa joka maistuu hyvältä ja täyttävältä, ja josta saan automaattisesti kaiken mitä kroppani tarvitsee ilman turhaa päänvaivaamista.

Jos vain viitsisin, niin väittäisin sinunkin omaa kokemustasi kasvisruokavalion hyödyistä placeboksi, mutta tosiasiassa uskon että riippuu jonkin verran ihmisen geeniperimästä, miten hyvin hän kasvisruokavaliolla pärjää. Esim. entisajan eskimothan eivät syöneet kasviksia lainkaan, ja pärjäsivät hylkeenlihalla ja kalalla mainiosti. Terveysongelmat ovat alkaneet Grönlannissakin vasta kun länsimainen mukaterveellinen, suurimmaksi osaksi kasviksista koostuva halpisruoka rantautui sinne. Itse olen kasvissyöntiä kokeillut ja todennut, että en jaksa ilman lihaa läheskään niin hyvin kuin sen kanssa. Valitettavasti joillakin kasvissyöjillä on taipumusta yleistää omat tai joidenkin ihmisten mahdolliset hyvät kokemukset koskemaan kaikkia ihmisiä, eikä mene jakeluun se, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.

• porkkananpurija
        stellaria81 kirjoitti:

Kasvissyöjät ovat luonnollisestikin kiinnostuneita vain omaa ideologiaansa komppaavista tietolähteistä, joten sinäkin olet aivopessyt itsesi uskomaan tuollaista schaibaa. Kyllä minun järkeni sanoo, että terveellisintä on noudattaa mahdollisimman monipuolista ruokavaliota, johon kuuluu myös lihaa. Esim. rauta ei imeydy kasviksista läheskään niin hyvin kuin punaisesta lihasta, ja b12-vitamiininkin kanssa voi tulla ongelmia jos ei ole tarkkana. Minusta on helpompi syödä sellaista ruokaa joka maistuu hyvältä ja täyttävältä, ja josta saan automaattisesti kaiken mitä kroppani tarvitsee ilman turhaa päänvaivaamista.

Jos vain viitsisin, niin väittäisin sinunkin omaa kokemustasi kasvisruokavalion hyödyistä placeboksi, mutta tosiasiassa uskon että riippuu jonkin verran ihmisen geeniperimästä, miten hyvin hän kasvisruokavaliolla pärjää. Esim. entisajan eskimothan eivät syöneet kasviksia lainkaan, ja pärjäsivät hylkeenlihalla ja kalalla mainiosti. Terveysongelmat ovat alkaneet Grönlannissakin vasta kun länsimainen mukaterveellinen, suurimmaksi osaksi kasviksista koostuva halpisruoka rantautui sinne. Itse olen kasvissyöntiä kokeillut ja todennut, että en jaksa ilman lihaa läheskään niin hyvin kuin sen kanssa. Valitettavasti joillakin kasvissyöjillä on taipumusta yleistää omat tai joidenkin ihmisten mahdolliset hyvät kokemukset koskemaan kaikkia ihmisiä, eikä mene jakeluun se, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.

Kyllä lihansyöjätkin kärsii erilaisista puutoksista, liikalihavuudesta, diabeteksesta jne. Ei se liha mikään autuaaksi tekevä ihmeruoka ole, josta saat kaikki tarvittavat ravinteet kertaheitolla. Kannattaisi sinunkin vähän päätäsi vaivata jos siis ihan oikeasti olet kiinnostunut mitä suuhusi laitat, jos siis motivaatiosi lihansyöntiin on vain se, että et jaksata vaivata päätäsi. Eikä se kasvissyöntiin ryhtyminen ilman päänvaivaamista onnistukaan, että siinä varmaan selitys kokeilusi epäonnistumiselle. Epäterveellisesti voi syödä yhtä lailla lihansyöjä kuin kasvissyöjäkin.

Ja btw, minua ei kiinnosta käännyttää ketään, mutta korjaan jos heitellään typeriä tai paikkaansapitämättömiä kommentteja. Jos tykkäät lihan mausta, etkä jaksa miettiä mitä suuhusi laitat, niin ehkä se pihvi on sinulle paras ratkaisu. Suosittelen muuten ruoholla ruokitun naudan pihviä, jos haluat hifistellä terveellisemmällä lihalla.

• Hyi Yök
        porkkananpurija kirjoitti:

Kyllä lihansyöjätkin kärsii erilaisista puutoksista, liikalihavuudesta, diabeteksesta jne. Ei se liha mikään autuaaksi tekevä ihmeruoka ole, josta saat kaikki tarvittavat ravinteet kertaheitolla. Kannattaisi sinunkin vähän päätäsi vaivata jos siis ihan oikeasti olet kiinnostunut mitä suuhusi laitat, jos siis motivaatiosi lihansyöntiin on vain se, että et jaksata vaivata päätäsi. Eikä se kasvissyöntiin ryhtyminen ilman päänvaivaamista onnistukaan, että siinä varmaan selitys kokeilusi epäonnistumiselle. Epäterveellisesti voi syödä yhtä lailla lihansyöjä kuin kasvissyöjäkin.

Ja btw, minua ei kiinnosta käännyttää ketään, mutta korjaan jos heitellään typeriä tai paikkaansapitämättömiä kommentteja. Jos tykkäät lihan mausta, etkä jaksa miettiä mitä suuhusi laitat, niin ehkä se pihvi on sinulle paras ratkaisu. Suosittelen muuten ruoholla ruokitun naudan pihviä, jos haluat hifistellä terveellisemmällä lihalla.

Mikään ei ole kuvottavampaa kuin ällöttävä epäterveellinen liha.

• porkkananpurija kirjoitti:

Usko tai älä, mutta ihminen lienee esihistorialisella aikakaudella pärjännyt aika pitkälti luottamalla omaan vaistoonsa siitä mikä hänelle on terveellistä ruokaa. Eipä ollut siihen aikaan mitään elintasosairauksia, vaikka ei ehkä niin suunnattomasti päätä vaivattukaan ruuan ravintosisältöjä miettimällä. Aivan samalla periaatteella myös nykyihminen kykenee korjaamaan omat puutostilansa syömällä sitä mitä tekee mieli, kunhan se mieliteko on jotain aitoa, eikä prosessoitua, mielihalut sekoittavaa ruokaa.

Ja itsehän sitä paitsi juuri heitit typerän ja paikkansapitämättömän kommentin, sillä tuo yllä mainitsemani entisaikojen eskimoiden terveenä pysyminen pelkällä liharuualla on todellakin fakta, ja jopa c-vitamiinia saa tiettyjen eläinten verestä. Nimenomaan lihavuutta ja diabetesta ei Grönlannissa esiintynyt lainkaan ennen länsimaisen ruuan yleistymistä siellä.

Tiedän kyllä tuon ruoholla kasvatetun lihan terveellisyyden, ja sitä taikka riistaa hommaankin aina kun vain edullisesti saan (luomulihahan ei yleisesti ole ruoholla ruokittua, mutta konventionaalinen lammas tietyiltä alueilta sen sijaan on). Itse ainakin syön lihaa nimenomaan siksi, että välitän kovastikin siitä mitä suuhuni pistän. Kasvisruokavalion terveellisyys ei ole mikään aukottomasti todistettu fakta, vaan sitä suositellaan monella taholla enemmänkin säästösyistä, ja pikemminkin kaupitellaan kansalle esittämällä kyseenalaisia terveellisyysväitteitä.

• Nöff Nöff

Pierukaasupakkaukses olevat lihatuotteet on parhaimpii mis lihaa15%.
      kelpaa kasvisyöjil.

• kiltti atm

Syön lihaa ja kasviksia. Sieniä en syö.

• Ei mikään ongelma, jos mun lihansyönti ei myöskään ongelma hänelle.
      Voisin syödä kasvisruokaa jos hän sitä valmistaa ja voisin opetella ehkä itsekin jotain sellaista tekemään, mutta baari-illan jälkeisestä hampurilaisesta en luovu.

• Horatio F. Ellation

Se ei ole nainen eikä mikään, joka ei ota lihaa suuhun.

• Nöff Nöff

On niit sellasii lihansyöjäkasvejaki. ;)

• Eläs nyt, kyllä nämä meidän kasvissyöntiasiantuntijat vain pistäisivät semmoisetkin uudelle dieetille, ja sanoisivat, että kyllä sä pärjäät ihan hyvin kasvisruoalla, kun mäkin kerta pärjään…

• kasvissyöjämies

Stellarialla on taas se aika kuukaudesta. On se kyllä aika seksikäs kun se rähisee. Vähän kiihottaa ajatus sellaisesta akateemisesta nahkanartusta (tekonahka tietenkin, ettei eläimet kärsi). Sellaiselle voisin antaa lihaa suuhunpantavaksi.

• No pitää kyl paikkansa, että juur nyt on PMS pahimmillaan, hyvä huomio. :)

Eipä sillä, etteikö mulla menisi joskus muuhunkin kuukauden aikaan välillä hermot näiden yksioikoisten kasvissyöntisaarnaajien kanssa, joiden kanssa menee aina inttämiseksi, kun eivät suostu ymmärtämään ihmisten erilaisuutta. (Enkä siis väitä että läheskään kaikki kasvissyöjät tällaisia olisivat, mutta jotkut vaan ovat.)

• VegeFear
        stellaria81 kirjoitti:

No pitää kyl paikkansa, että juur nyt on PMS pahimmillaan, hyvä huomio. :)

Eipä sillä, etteikö mulla menisi joskus muuhunkin kuukauden aikaan välillä hermot näiden yksioikoisten kasvissyöntisaarnaajien kanssa, joiden kanssa menee aina inttämiseksi, kun eivät suostu ymmärtämään ihmisten erilaisuutta. (Enkä siis väitä että läheskään kaikki kasvissyöjät tällaisia olisivat, mutta jotkut vaan ovat.)

Se kun on just vaan niin väärin, että ne kasvisyöntisaarnaajat kun eivät voi sitä erilaisuutta yhtään ymmärtää, vaan aina ajattelee kaikkea negatiivista niistä, jotka sitä lihaa just tykkää syödä, kun se vaan niin pistää vihaksi muakin joskus se ihmisten suvaitsemattomuus ja etenkin just näiden kasvissyöjähomopersehinttareiden suvaitsemattomuus, että tiedä säkin vaan!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1248
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      903
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      603
    Aihe