Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rytmimunat
rytmimunat
rytmimunat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
138
Kommenttia
5572
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joopa joo. Valehtijoiden emäpuolue sosiaalidemokraatit aloittivat verisen sisällissodan Suomessa ja eivät ole siitä tietääkseenkään.
02.05.2026 18:15
Taustalla on erikoisen luokittelevaa ajattelua, jos väittää, etteivät työttömät kykene provosoimaan netin keskustelupalstoilla. Jos työtön provosoi vihaisen kommentin työttömiä kohtaan, voi hän sen jälkeen uhriutua ja kertoa suurella fontilla, että "näin meitä työttömiä syrjitään" ja saada sillä tavalla kannatusta omalle asialleen, olipa se mikä tahansa.
Ylipäätään mikä tahansa mikä vahvistaa vastakkainasettelua "meidän" ja "muiden" välillä on kannattavaa, jos yrittää saada aikaiseksi vahvaa yhteisöä, olipa se yhteisö miten pieni tahansa.
30.04.2026 20:46
Käytöstavat pitäisi aina olla, vaikkei hyvin ymmärrettävistä syistä Tampereesta pitäisikään.
30.04.2026 20:37
Se oli sitä Neuvostoliittolaisuutta, että samasta työstä maksettiin sama palkka, vaikkei työpaikalla mitään työtä olisi tehnytkään. Vaatii vielä 5-10 sukupolvea, ennen kuin Suomessakin ay-liike päästää irti Neuvostoliitosta.
30.04.2026 20:33
Jos olet työtön työnhakija ja saat valtiolta tukea sen vuoksi, on tietysti aivan hirvittävän kamalaa, että joku kehtaakin vaatia sinua hakemaan töitä työhakemuksella jopa niinkin usein kuin kerran viikossa.
30.04.2026 20:14
Voi pyhä yksinkertaisuus sentään. Minkähänlaista kaavaketta EU vaatii täytettäväksi ja maistraattiin rekisteröitäväksi ennen kuin yhdyntä perustuu sellaiseen suostumukseen, jota ei voi pyörtää viikko yhdynnän jälkeen.
30.04.2026 19:51
Kun rahat ovat loppu, kuluja leikataan. Luonnollinen reaktio tähän on, että miksi juuri minun avustuksiani leikataan.
27.04.2026 19:57
Mikään ei estä vuokramiestä etsimästä muuta työtä.
27.04.2026 19:53
Ammattimaisessa toiminnassa pitäisi olla jotain tuloakin.
27.04.2026 19:51
Provokaatiot voi tulla työttömiltä, jolloin he purkavat pahaa oloaan julkisesti eräänlaisen itseruoskinnan muodossa. Tai, provokaatiot voivat tulla mistä tahansa, jopa joltakulta, joka vain kokee mielihyvää saadessaan sananvaihtoa aikaiseksi. Tai ne provokaatiot tulevat joltakulta, joka on palkattu saamaan sananvaihtoa aiheesta aikaiseksi.
Yhteiskunnassa, tai pikemminkin sen liepeillä, on aina kysyntää eripuran luomiselle. Tämä siksi, että yhteiskunnassa on eletään kuten muutkin elävät, josta syystä liepeillä elävät eivät lakkaa kadehtimasta heitä. Mistä syystä kukin siellä liepeillä on, sitä emme tiedä, koska syyt ovat yksilölliset, mutta yhteisössä elämisen taidot ovat jossain määrin aina taustalla. Jotkut niitä taitoja haluavat oppia, ja toiset, joko eivät halua, taikka eivät kykene niitä oppimaan.
24.04.2026 20:05
Tubettaja joo, mutta elinkeino on vähän eriasia. Videoiden tekeminen ja niiden julkaisu ei sellaisenaan luo tuloa.
24.04.2026 19:54
Ainakin ennen oli.
24.04.2026 19:51
Lapsuus on sitä, jolloin ollaan vanhempien huostassa ja huollossa. Kun kodista muutetaan pois, ei se ole mikään kodin laajentaminen muiden kansalaisten kustannuksella. Toisin sanoen, ei ole mitään syytä, että muut maksavat ulkoistetun lastenhuoneen kulut lapsen kodin ulkopuolella. Lähtökohtaisesti tuloa saadaan työstä tai pääoman korkoina taikka elatusapuna. Ei ole mitään syytä opettaa nuoria käytäntöön, että elämänsä voi rakentaa avustusten varaan, elleivät nuoren vanhemmat halua avustaa häntä elämänsä loppuun asti.
Asuminen maksaa, eikä se maksa siksi, että joku haluaa riistää asukkaita. Asuminen maksaa, koska seinät ja katto eivät ilmesty tyhjästä eikä asunto lämpene ilman jonkun työtä, ja siitä toisen tekemästä työstä pitää maksaa.
24.04.2026 19:50
Onhan se loogista kuulua vientialalla ja palkkahybriksessä liittoon, jonka mielestä valtion pitäisi määrätä tuotannosta, palkoista ja hinnoista.
24.04.2026 19:29
Työssä oleminen ei ole este hakea jotain muuta työpaikkaa.
24.04.2026 18:55
Johan taas pystytettiin ihan oma tuulimylly, jota vastaan sitten hyökätään koko surullisen ritarin voimalla.
20.04.2026 20:20
Jos ei ole minkäänlaisiin töihin päässyt opiskeluaikana, ei silloin ole kunnolla yrittänytkään. Tottakai jokainen haluaisi oman alansa töihin, mutta työtä on muuallakin, ja opiskelijan kannalta ikävästi se työ on usein jotain muuta kuin oman alan työtä.
Missään tapauksessa ei pidä tuudittautua siihen, että tutkinto toisi työpaikan. Tutkinnon kanssa kilpailet kaikkien muiden kanssa, joilla on sekä tutkinto että työkokemusta. Opiskellessakin on tärkeää tehdä jotain työtä ainakin lomien aikana. Olipa se sitten alan työtä taikka jotain muuta.
Tutkinnon suorittanut, mutta täysin vailla työkokemusta oleva, on kuitenkin paremmassa asemassa verrattuna henkilöön, joka on täysin vailla mitään työkokemusta ja ilman minkäänlaista peruskoulun jälkeistä koulutusta. Tutkinto tarkoittaa, että henkilöllä on kykyä saavuttaa itselle asetettuja tavoitteita, olivatpa nämä tavoitteet itse taikka jonkin toisen asettamia. Sama koskee stressinsietokykyä, sillä työelämässä on usein monenlaista painetta, jota oppii esimerkiksi opiskelun suorituspaineisessa ympäristössä, mutta ei ollessaan jouten.
20.04.2026 20:18
Jos tarjolla on nuorta työvoimaa, joka jaksaa ilman tukirankoja, ja jos toisaalta on yhteiskunta joka maksaa kaikille, jotka eivät enää jaksa, ei työnantajan kannata investoida tukirankatekniikkaan.
20.04.2026 20:05
Ei täällä kukaan työttömiä vihaa. Kaikki siihen viittaavat lausumat täällä ovat provokatiivisiksi tarkoitettuja taikka sitten vastareaktioita provokaatioihin, joissa mukamas työttömät kertovat työttömyyden ihanuudesta.
20.04.2026 20:01
Voimme vain kysyä.
20.04.2026 19:58
4 / 279