Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rytmimunat
rytmimunat
rytmimunat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
138
Kommenttia
5572
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Työtön maksoi ruokansa sinulta otetuilla verorahoilla. Siis toisin sanoen, ne rahat eivät olleet enää sinun, ne oli otettu sinulta laillisesti ja myös laillisesti annettu työttömälle. Ottaessasi työttömän ruuat, et ottanut mitään, mikä olisi millään tavalla sinun. Sinä siis varastit, ehkä jopa ryöstit. Veroja ei suoranaisesti oteta sinulta, sinä maksat ne vastikkeeksi yhteiskunnan palveluista. Työttömän tukeminen on juuri yksi niistä yhteiskunnan palveluista, joita sinäkin verorahoilla maksat. Logiikkasi mukaan voisit ensin maksaa pitseriassa pitsan ja sen jälkeen mennä pitserian omistajan perässä tukkumyymälään ja ottaa hänen "sinun" rahoillasi maksamat ostokset itsellesi.
20.04.2026 19:35
Henkilö on saattanut olla opiskelijana 10 vuotta ilman työhistoriaa, jos opiskelua ei työhistoriaksi lasketa. Tämä 10 vuoden opiskelu voisi koostua parista vuodesta täysin väärällä alalla amiksessa ilman minkäänlaista harjoittelua, josta siirrytty 18 vuotiaana lukioon, jota käyty 4 vuotta, jonka jälkeen yliopistoa 6 vuotta. Yliopisto-opinnoissa työharjoittelua ei useinkaan vaadita, joten mahdollista suorittaa ilman sitä. Näin henkilö olisi vastavalmistunut maisteri 28 v. ilman päivääkään työkokemusta. Onko hänellä paremmat mahdollisuudet saada työtä kuin 10 vuotta mitään tehneellä ikäkumppanilla, ehkä ei. Mutta lähtökohtaisesti hän on tehnyt jotakin, mikä osoittaa jonkinlaista stressinhallintakykyä ja päämäärätietoisuutta omien tekojensa suhteen. Lisäksi on tietysti tutkinnon myötä tullut teoreettinen osaaminen. Näin ollen mahdollisuus työllistymiselle on olemassa.
18.04.2026 20:03
Rakennusmestarikoulutuksessa hankalinta on varmaankin matematiikka, jos lukiotaustaa ei ole. Matematiikka on kuitenkin opittavissa. Ja varsinkin, jos lukiomatikan osaaminen ei ole koulutuksen edellytys, voit pyytää opettajaa selittämään matikan tavalla, että sinäkin ymmärrät sen.
Työssäkäyminen ja opiskelu samaan aikaan on aina haaste. Aiotko olla töissä illat ja opiskellat päivät vai toisinpäin, yhteensovittaminen on haaste, jopa mahdottomuus. Sen sijaan viikonloppuina voi työskennellä, kuten myös koululomien aikana. Tukiakin kannattaa kysellä.
Mitä aikaisempiin arvosanoihisi tulee, en olisi niistä kovinkaan huolissani. Olet työssäsi jo omaksunut alan ammattilaisen logiikan, mikä on paljon.
18.04.2026 19:52
Itseasiassa, kun lasketaan työttömät mamut tilastoista pois, Suomen työttömyyslukemat eivät ole mitenkään poikkeukselliset.
18.04.2026 19:44
Työilmapiirin luominen alkaa sinusta itsestäsi. Ei siitä, mitä vaadit muilta oman mukavuutesi lisäämiseksi.
18.04.2026 19:36
Sama toiminta jatkuu, mutta koska määrärahoja leikattiin, ei kaikille enää riitä maksaa 9€ /päivä.
18.04.2026 19:34
Pitää ehkä muuttaa Thai-maahan, jotta tulisi sieltä palkatuksi marjanpoimijaksi Suomeen.
18.04.2026 19:25
Se taito on Suomessa opittu jo 1980-luvulla. Ajan myötä se taito on jalostunut ja periytynyt jälkikasvulle niin työttömillä kuin kansaa edustavillakin.
18.04.2026 19:23
Totta kai voi haastattelussa tai vakavammassa neuvottelussa ehdottaa palkkatoivettaan suurempaa summaa. Työhakemus palkkatoiveineen ei ole tarjous, jolla sitoudut johonkin. Työsopimuksen allekirjoituksella vasta sitoudut. Kannattaa toki selvittää alan keskimääräinen aloittajan palkka ja vedota taitoon ja kokemukseen, jos sellaista on, ja ehdottaa sen mukaista palkkaa.
16.04.2026 20:01
Mielenkiintoista.
www.mielenkiintoista.fi
16.04.2026 19:52
Vielä 15 vuotta sitten Suomi oli kärkimaita syövän hoidossa! Mitähän keinoja 15 vuotta sitten käytettiin, ettei vain olisi sädehoitoa ja sytostaatteja?
16.04.2026 19:47
Huokaus...Syvä huokaus. En minä Järvi-Suomen ihmisen aiheuttaman kuivumisen vuoksi huokaile. Ihan vain typeryksien, jotka uskovat kaiken mitä klikki-artikkeleissa kerrotaan. Kun seuraavan kerran sataa ja järven pinta nousee vähän, kirjoittaa sama lehti, että Järvi -Suomi tulvii ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen vuoksi, koska se aiheuttaa lisää sateita. Voi hyvänen aika sentään, että jokin ihmisen aiheuttama ilmiö samanaikaisesti sekä lisää tulvia että kuivuutta Järvi-Suomessa.
16.04.2026 19:44
Sellaisen kanssa pitää elää ja näyttää parempaa esimerkkiä. Muutos ei varmaankaan lähde siitä, että joku käskee, vaan siitä, että esimerkkiä näyttäen joku alkaa toimimaan toisin.
11.04.2026 19:33
Useimmiten syy siihen, että joku ei koe saavansa samanlaista neuvontaa ja huomiota, kuin joku toinen saa työpaikalla, on se, että apua ja neuvontaa ei osata pyytää tai sitä pyydetään väärällä tavalla.
11.04.2026 19:27
Eikä Tanska ole edes Euro-maa.
11.04.2026 19:23
Täällä siihen ei ainakaan puutu kukaan. Mitäpä jos keskustelisit asiasta vaikkapa apulaisrehtorin, rehtorin, terveydenhoitajan, kuraattorin tai vaikkapa opetushallituksen kanssa.
11.04.2026 19:20
Koska Suomi on monikulttuurinen, ei mitään kulttuuria saa arvostella. Kulttuurit ovat näin ollen kaikki samanarvoisia, huono työkulttuuri mukaan lukien.
11.04.2026 19:18
Tubettaminen elinkeinona ei tarkoita, että tekee videoita. Elinkeino siitä tulee, jos niitä videoita katsotaan ja niillä tienaa mainosrahaa. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että koska kirjailijat elättävät itsensä kirjoja kirjoittamalla, voi silloin jokainen elättää itsensä kirjoittamalla mitä tahansa.
11.04.2026 19:15
Työssäkäyntialue on näitä kahta kuntaa laajempi.
11.04.2026 19:11
Naisille maksetaan samasta työstä sama palkka. Tämä tietysti edellyttää, että naiset tekevät saman määrän työtunteja kuin miehetkin. Jos naisille ei maksettaisi samasta työstä ja samasta määrästä työtä samaa palkkaa kuin miehille, olisi järjetöntä enää palkata miehiä. Naiset tekisivät saman työn ja saman määrän työtä halvemmalla kuin miehet.
11.04.2026 19:09
5 / 279