Vapaa kuvaus

Aloituksia

133

Kommenttia

4798

  1. Miehelle+sopivin+kumppani+on+sellainen,+jonka+hän+juuri+ja+juuri+jaksaa+kantaa+kynnyksen+yli.Kyseinen+"Mountain"+voisi+siten+etsiä+sopivaa+kumppania+itselleen+"My+600lb+life"-+ohjelman+potilaista.
  2. Kyse+on+siitä,+että+kokee+olevansa+puutteellinen+verrattuna+muihin.+Joskus+siihen+on+aihetta,+joskus+ei.Sääntöjen+rikkomisen+tapauksessa+häpeä+toimii+oppimisen+kannustimena.+Ihminen+voi+hävetä+ulkonäköään,+ja+tietyissä+tapauksissa+niin+on+syytäkin+tehdä.+Esim.+jos+on+tilaisuudessa+väärin+pukeutuneena,+joskin+tämä+on+tietysti+tapojen+rikkomista.+Puhtaasti+ulkonäköään+voi+hävetä,+jos+on+pitkien+ja+hoikkien+mallien+joukossa+pulleana+pätkätaviksena,+eli+erottuu+joukosta+epämieluisalla+tavalla.Toisaalta+ihminen+voi+hävetä+ulkonäköään+arkipäiväisissäkin+tilanteissa,+vaikkei+siihen+olisi+oikeastaan+mitään+syytäkään.+Tuntea+olevansa+rumuutensa+vuoksi+ihmisten+halveksuvien+katseiden+kohteena+aina+kun+astuu+kodistaan+ulos.+Tällöin+voidaan+puhua+huonosta+itsetunnosta+taikka+muiden+ahdistusten,+masennuksen+ym.+vaikutuksesta+arkikäytökseen.+Tällaisissa+tapauksissa+on+monesti+kyse+vääristyneestä+omakuvasta,+jota+masennus+ruokkii+entisestään.Harva+meistä+on+niin+silmiinpistävän+kaunis/komea,+ettei+mitään+epävarmuutta+sen+suhteen+ihmisten+edessä+ja+joukossa+olisi.+Kauneimmat+näyttelijätkin+kokevat+ulkonäkönsä+puutteelliseksi+ja+inhoavat+katsella+itsellään+elokuvissa.Häpeä+on+päällimmäisenä+tunteena+kaikissa+näissä,+mutta+missään+tapauksessa+ihminen,+joka+ei+osaa+hävetä,+ole+millään+tavalla+terve+ja+tasapainoinen.Häpeä+kuuluu+ihmiselämään+siinä+missä+muutkin+tunteet.+On+kuitenkin+kohtuuden+raja+sille,+milloin+häpeäminen+ei+enää+ole+tervettä.
  3. Itse+en+ole+Harry+Pottereita+lukenut,+mutta+monet+ovat+kertoneet+niiden+olevan+sangen+mukaansatempaavaa+luettavaa.+On+erittäin+mukava+löytää+kirja,+jota+ei+malttaisi+jättää+kädestään+ja+suorastaan+odottaa+että+pääsee+jatkamaan+sen+lukemista.+Olen+lukenut+elämäni+aikana+jokusen+kirjan,+mutta+harvat+niistä+ovat+olleet+ylläkuvatulla+tavalla+kiinnostavia,+mutta+joitain+sellaisia+kuitenkin+on+ollut.+On+mukavaa,+että+muutkin+pääsevät+kokemaan+samanlaista+lukuintoa+kuin+parhaimmillaan+olen+kokenut.