Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Eihän vaan "kuin raivo härkä" ole yhtä kuin yhteenlaskutoimitus?"
Ei ole, että edelleen kehoittaisin sinuakin miettimään tuota asiaa jonka ylempänä jo laitoinkin...Että sitä omaa päänuppiakin kannattaa visusti netissä tarkkailla, että osaa erottaa kuvitelmat todellisuudesta jos pitää omia kuvitelmiaan toisista totena niin voisin ajatella että on ihan liikaa uponnut tähän palstamaailmaan ja todellisuudentaju alkaa pettää..
Mutta pari sanaa vielä näistä minuun liittyvistä epäilyistä, että joo, kuten jo kerroin olen täällä ottanut sen linjan etten ns. puskista huutele, ajatuskin siitä että ilkeilisin/heittelisin herjoja täysin tuntemattomille ihmisille netissä tuntuu minusta hyvin vieraalta...
Toki joidenkin tarinoiden riistariitaisuuden kritisointi tai niistä eriävän mielipiteen esittäminen toki voi jostakusta tuntua häneen kohdistuvalta kiusanteolta...mutta senkin teen ihan tällä omalla nimmarillani...
Voisin ajatella että aikuisena ihmisenä/äitinä jo mummonakin jos käyttäytyisin noin, häpeäisin itseäni...
Mutta tietyllä lailla ymmärrän noita epäilyjä, itsekin joskus olen miettinyt voisko ännäni kirjoittaa täälllä jopa naisena , sitten järkeilly että ei sstana, ei kai tuntemani ihminen sentäs niin kaheli voi olla vai voiko...
Totuutta en tiedä, välillä annan luuloilleni vallan ja jopa huvitunkin ajatuksesta että se minua mitätöinyt mies olisi pelkkä nettipelle, välillä taas järkiinnyn ettei kai sentäs...
Että semmosta se täällä harhamaailmassa toki välillä, itse kunkin kohdalla, onhan minua joku mieskin luullut narsistipuolisokseen ja nimissäni on kirjoitettu ilkeämielinen viestikin silloin kun mulla ei ollut rekattua nimimerkkiä...
Että edelleen kannattaa miettiä mikä on faktaa ja mikä fiktioita itsekunkin omassa pääkopassa...liiallinen luuleminen ja jatkuva miettiminen että kuka/minkälainen ihminen joka lauseen takana on tuskin on kenenkään mielenterveydelle hyväksi...
29.12.2013 20:58
"Ihmetyttää vain, miksi välillä kirjoitat ylt:nä ja välillä rekisteröimättömänä? Haluat kai osoittaa, että ylt on kiltti ja päästät pahuutesi valloilleen sitten rekisteröimättömänä."
Noh, tuo on joko sinun luuloasi tai sitten muuten vaan haluat heittää epäilyksen varjon minua kohtaan...ymmärtääkseni samaa on väitetty muidenkin kirjoittajien suhteen...
mutta totuus ny on, että olen ennen kirjoittanut tuolla koneen tyrkkäämällä yhteenlaskutoimituksella, jonka perusteella minua on nimitetty plussatyypiksi, yltiksi , ynnäilijäksi ja summalausekkeeksi...ja uskoisin, että monetkin vanhemmatkin kirjoitukseni on tunnistettavissa...
Tämän yhteenlaskutoimituksen olen rekisteröinyt hiljattain ja sen jälkeen kirjoittanut vain tällä rekatulla nimmarilla, että minua on turha etsiä puskakirjoitusten takaa...
minulla on itse itselleni asettamani omat rajani tämän palstailun suhteen ja kritisoida jopa ilkeilläkin uskallan kyllä omalla nimimerkilläni...
Sille en mitään voi jos joku niin kuvittelee, se on hänen asiansa, mutta kuten jo toisaalla totesin, kaikenlainen luuleminen ja kuvitteleminen kirjoittajista henkilöinä saa kyllä pään sekaisin ja vielä enemmän jos tosiaan kuvittelee puskanikkejäkin tietyiksi kirjoittajaksi...
Että sitä omaa päänuppiakin kannattaa visusti netissä tarkkailla, että osaa erottaa kuvitelmat todellisuudesta jos pitää omia kuvitelmiaan toisista totena niin voisin ajatella että on ihan liikaa uponnut tähän palstamaailmaan ja todellisuudentaju alkaa pettää...
29.12.2013 18:27
"Lisään vielä, että toimin narsistin kanssa oman arvomaailmani mukaisesti"
Niin en voi kyllin usein painottaa omana mielipiteenäni sitä, että itsehän sitä omaa elämäänsä elää ja tekee omat valintansa. koska on jokainen ihminen itse itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija, ja on joko valmis/tai pakotettu myös kantamaan vastuun valinnoistaan/omasta elämästään...
elämäme on suurelta osin sellaista minkä me omilla valinnoillamme siitä teemme, joskus tulee tehtyä huonojakin valintojakin, mutta onneksi elämä antaa aina uuden mahdollisuuden jokaisena hetkenä...unohtamatta kuitenkaan sitätosi seikkaa että aika ja aavistamattomat kohtaavat kaikkia...
28.12.2013 20:15
"Jokaisesta ihmisestähän löytyy narsistisia piirteitä, mutta erityisesti ylt:n kirjoittelua seurailleena tuli mieleen mitkä narsistiset piirteet hän löytää omasta luonteestaan?"
Niin lista on pitkä enkä nyt lähde niitä kaikkia kohtia yksilöimään, enkä sano ehdotonta EI:täkään minkään piirteen kohdalla, ehkä kaikkia noita löytyy minustakin jossain tilanteissa, jossakin määrin...mutta en näe noiden mainittujen piirteiden olevan mitenkään hallitsevia...
Uskoisin, jopa että me kaikki joudumme jopa valehtelemaan joskus, kuin myös vaientamaan sen omantunnon äänenkin...mikä ei suinkaan tee ihmisestä piintynyttä valehtelijaa, saati ilman omaatuntoa olevaa...
Mutta jos tarkoitus ny oli hakea, että olenko minä paksunahkainen narsisti niin en usko olevani...ja olen sitä mieltä ettei ketään voi ihmistä tuntematta pelkän nettikirjoittelun perusteella nph:ksi nimittää...
Mutta saanen kysyä, miksi seurailet erityisesti ylt:n kirjoituksia?
28.12.2013 18:04
"Sitten tuli tuo lintu vai kala? Totta : D. Ei se viitannutkaan joopa joon kirjoitukseen, vaan ihan sinua vain pohdiskeli. Kuvittelin omassa mielessäni sen joopa joon palanneen pörhistelemään "saavutuksillaan" "
Niin, pohdintaan yhteenlaskutoimitusta, kuvitellaa joopa joon tulleen pörhistelemään...
Mielestäni täällä ei kauheasti kannata kuvitella/pohtia sen kummemmin kenenkään nimimerkin persoonaa, saati hänen elämäänsä...
Päähän siinä sekoaa jos alkaa kuvitella "tietävänsä" kaiken itselleen tuntemattomasta ihmisestä ja hänen elämästään...
28.12.2013 17:18
"Siinä kohtaa ehkä olen alistunut tähän suomalaiseen menoon, että tiedän kuinka pitkään voi joskus joutua odottamaan oikeudenmukaisuutta."
Niin mene ja tiedä mitä on oikeudenmukaisuus kenenkäkin kannalta, riippuu siitä millä puolella on, kun tavallaan aina samalla kun kumartaa toiselle, tulee pyllistäneeksi sille toiselle...
Uhrin mielestä oikeus on toteutunut kun tekijä saa rangaistuksensa, kun taas rangaistuksen saanut kokee ehkä häntä kohdelllun epäoikeudenmukaisesti...
Narsisteihin liittyen voisin pitää jopa viisautena ettei sitä oikeutta lähde edes havittelemaan jos ei kyse pieniin, lapsiin, henkeen, terveyteen ja mittaviin taloudellisiin tappioihin liittyvistä asioista...
Mitä muuten tulee sanaan oikeus, se toki liittettävissä myös narsisteihin, Vakninin mukaan narsisti katsoo oikeudekseen käyttäytyä niin kylässä kuin kotona, miten itse tahtoo ja mainitaanhan sana oikeus, nph:kriteereissäkin...
"Kokee olevansa oikeutettu. Vaatii automaattista ja täydellistä omien epärealististen odotustensa täyttämistä - erityistä ja etuoikeutettua kohtelua;"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Aapinen.html
Vielä pikkusen lisää, siitä miksi oikeutus on liitettävissä myös narsisteihin, linkistä tunnelukot...
OIKEUTUS
Pidät itseäsi erityisenä ja oikeutettuna tavanomaisesta poikkeaviin toimintatapoihin. Omat tarpeesi ovat sinulle tärkeämpiä kuin toisten. Olet vaativa ja kontrolloiva muita kohtaan, ja haluat että asiat menevät niin kuin sinä haluat. Sinun on vaikea hyväksyä vastustusta, kun haluat jotain. Haluat varmistua siitä että saat kaiken mitä haluat, miten haluat ja koska haluat. Tylsistyt ja pitkästyt helposti, ja sinusta saattaa tuntua etteivät rutiinitehtävät ole sinua varten - sinun ei pitäisi joutua tekemään niitä. Saatat rikkoa lakia tai sääntöjä - vaikkapa hurjastelemalla liikenteessä, huijaamalla liiketoimissa tai verotuksessa - koska uskot että sinulla on siihen oikeus. Oikeutuksen tunnelukon kanssa on hyvä olla ja et siksi ehkä näe omaa käyttäytymistäsi ongelmallisena, mutta läheisesi pitävät. Ennen pitkää tunnelukkosi kuitenkin saattaa sinut vaikeuksiin. Saatat hankkiutua suhteeseen alistuvan kumppanin kanssa, jota voit dominoida ja kohdella huonosti. Oikeutuksen tunnelukko on useimmiten kompensaatiota toista tunnelukkoa - vajavuuden, tunnevajeen, ulkopuolisuuden tai alistumisen tunnelukkoa - vastaan."
http://www.tunnelukkosi.fi/tunnelukot/#Label11
28.12.2013 16:47
"Kuka sitä nytkään on pohtinut?"
Noh päättelin tuosta "joku muu", että ainakin tuon lauseen heittäjä olisi miettinyt ja kyselee toisiltakin onko joku muu miettinyt...
uosta lopun selityksestä en itte mitään ymmärtänytkään, kerroit luulleesi...että joopa joon vastaus oli tarkoitettu jollein muulle...mutta vastasit sitten kuitenkin...
Sitä en tiedä miten tuo..."Onkohan kukaan muu koskaan miettinyt mikä tuo yhteenlaskutoimitus oikein on?" ny ollenkaan liittyy tuohon joopa joon kanssa käymääsi keskusteluun...
Luulin sitä irralliseksi heitoksi...
Mitä tuohon tulee...
"Yhteenlaskutoimituksen elämässähän narsisti ei enää öh... pyöri (meinasin kirjoittaa ei vaikuta, mutta muutin sanan : }.)"
Niin kyllä suhde on päättynyt parisen vuotta sitten, spostia ei ole tämän vuoden aikana tullut, etten hänestä/hänen elämästään juurikaan mitään tiedä, vaikka tällä palstalla ollaan siitäkin tietävinän ja tosiaan yritettiin hänen kuvitteellista nyksäänsäkin palstalle tuoda...
mutta kokonaisuutena kokemus vaikuttaa sillä tavoin että aihe/narsismi kiinnostaa ja kuten olen monesti todennut itsenikin olen löytänyt ns. ohutnahkaisena /käänteisnarsistina...jollaisia uskon enemmänkin narsistin uhreissa olevan...
Moni vaan turhaa pelkää koko narsisti sanaa...mutta tutustuminen siihenkin puoleen, oman itsensä ymmärtäminen saattaa antaa mahdollisuuden elää täyspainoista elämää ilman jäämistä pysyvästi uhrin rooliin "viastaan" huolimatta...
27.12.2013 23:52
"Pitäisiköhän joka ikisen miettiä, kuka toista ihmistä narsistiksi leimaa, että onkohan asia näin. Mikä onkaan oikea narsisti? Haluanko vain leimata ja demonisoida kohteeni?"
Niin onhan tuota tullut aikoinaan mietityksi jo silloin kun alkoi pähkäilemään "mitä se kaikki oli", jota ei millään voinut käsittää ja minäkin sitten päätynyt nimittämään yhtä tuntemaani ihmistä aiheeseen liittyen Ännäksi...
Sitä en tiedä millainen on oikea narsisti, nimityksen olen antanut hänelle hänen käyttäytymisensä/puheidensa perusteella niin minua/yleensäkin naisia kohtaan tyyliin kaikki naiset on sellaisia...
Suhteen loppuvaiheissa hän puhui minulle rumasti myös silloisesta seurustelukumppanistaan/eksästään kuin myös tulevasta/nykyisestä seurustelukumppanistaan...halvensi häneen rakastunutta naista...niin puheissa kuin teoissa, seurusteli niin eksän kuin tulevan nyksänkin kanssa ja kävi vielä minuakin paneskelemassa...
Minulle toki syötti tarinan, että eksän kanssa oltiin erottu ja nyksäkin vielä naimisissa (halus vaan seksiä), että hän on sinkku ja aikoo sellaisena pysyä...mitä ny joutuu vielä eksänkin seksitarpeista huolehtimaan...alkuun en edes tuon nyksän olemassaoloon edes uskonut...
Mutta itse jättäydyin lopulta moisesta kuvioista pois ja tosiaan vasta suhteen päättymisen jälkeen alkoi tuntua siltä, että jokin selitys "sille kaikelle" täytyi olla..ja juurkin nuo halventavat puheet naisista (ei yksin minuun liittyen) johti minut etsimään selitystä tämän aiheen parista...
Luettuani narsisteista ja heihin vahvasti littyvistä ns. uhreista aloin miettimään myös omaa osuuttani asiassa, miksi minä....tavallaan annoin sen kaiken tapahtua/jatkua...niinkin pitkään...
Että periaatteessa ajattelen niinkin, että aina kun puhutaan narsisteista, pitäisi puhua myös uhreista, naristit ei käsittääkseni parane, mutta ns. uhreilla on toivoa..
27.12.2013 21:41
"En haluaisi silti menettää ystävääni"
Niin jäin miettimään mitä ystävällä yritetään tarkoitetaan...se on jotain enemmän/läheisempää kuin pelkkä kaveruus/tuttavuus...
Joskus lukenut sellaisenkin ajatuksen, että ystävä on hän joka tietää sinusta kaiken, mutta pitää silti sinusta...
Noh, tässä joitain wikipedian ajatuksia...
Ystävyydessä ajatellaan usein esiintyvän seuraavia käyttäytymistapoja:
altruismi: epäitsekäs toiminta toisen auttamiseksi
sympatia ja empatia
rehellisyys
keskinäinen ymmärrys ja myötätunto
toisen seurasta nauttiminen
luottamus
myönteinen vastavuoroisuus
mahdollisuus olla oma itsensä, ilmaista tunteitaan ja tehdä virheitä ilman
tuomitsemisen pelkoa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ystävyys
27.12.2013 20:25
"Onkohan kukaan muu koskaan miettinyt mikä tuo yhteenlaskutoimitus oikein on?"
ÖÖ, miksi sinä mietit tuollaista?
27.12.2013 20:18
"Enkä tarkoita tällä sitä, ettei narsistilla olisi jonkinmoisia tunteita,"
narsistilla on samalla lailla tunteilla kuten muillakin ihmisillä, he vaan eivät uskalla kohdata niitä...
"Narsisteilla on tunteita, hyvin vahvoja tunteita, niin hirvittävän ylivoimaisia ja negatiivisia tunteita että he kätkevät ne, vaimentavat ne, tukahduttavat ne ja muuttavat niitä toisiksi. He käyttävät lukemattomia puolustusmekanismeja selvitäkseen vaimennettujen tunteidensa kanssa: he projisoivat niitä, irrottavat ne asiayhteyksistään, älyllistävät niitä ja järkeilevät."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
Tyyppi esimerkki tuosta on, että "tiedetään" että narsistit ovat hyvin kateellisia, mutta narsisti uskoo itse muiden kadehtivan häntä...
26.12.2013 22:30
"Toivottavasti ilman sekä ulkoista että sisäistä narsistia. "
Niin tuossa kun lukaisin noita parin päivän aikana tulleita kirjoituksia ja tajusin miten paljon täällä kuitenkin on ihmisiä, joiden joulukin kuluu enimmäkseen ikävien asioiden/ajatuksien parissa...
Niin mieleen tuli sellainenkin ajatus,
että pahinta ilkeässä narsismissa/narsistissa saattaa olla se, miten yksinäisiksi se ihmiset tekee...
26.12.2013 18:47
Niin itserakkaudessa ei ole mitään pahaa, kehoitetaanhnan meitä rakastamaan lähimmäistämmekin niinkuin itseämme...
Usein luullaan, että narsisti rakastaa itseään, joka on virheellinen luulo, väitteeni perustan tähän...
"Narsistien sanotaan rakastavan itseään.
Mutta tämä on kuvittelua. Narsisti ei rakasta itseään. Hän rakastaa omaa heijastustaan.
Oman Todellisen Itsen ja heijastus-itsen välillä on suuri ero"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html
26.12.2013 18:39
"Huomaat olleesi sokea sellaiselle mahdollisuudelle koska olet uskonut toiseen oman arvomaailmasi mukaisesti."
Niin hämmentävintä/loukkaavinta oli se lopun esineellistäminen, en ollut koskaan tavannut aiemmin sen tyyppistä ihmistä...joka ihan suoraan sanoi tapailleensa/uhranneensa aikaa minuun vain hyödyn vuoksi ja etten ihmisenä merkinnyt mitään...Että samalla se kaikki mukavakin tuli mitätöidyksi hänen taholtaan pelkäksi teeskentelyksi...
Että vaikka ny kaikenlaista ikävää on elämässä tullut koettua ennen häntäkin, niin tuo kokemus tuntui kuitenkin vastenmielisimmältä juurkin syystä, että itse on kuitenkin ajatellut, että ihmisellä on aina ihmisarvonsa...
Että selkeästi löydän kyllä ne aukot itsessäni, niin massiivista imartelua/huomiota mitä alussa tuli, en ollut koskaan osakseni saanut ja toinen aukko oli etten tiennyt että hänen kaltaisiaan ihmisiä on olemassa...
Vieläkin tuntuu vaikealta ymmärtää, että aikuisetkin ihmiset valehtelevat, keksivät juttuja yms. ja kertovat niitä totena...
26.12.2013 18:28
"Yhteenlaskutoimitus, joku tuolla aiemmin solvasi sinua +70vuotiaaksi, joka ei näe itsessään mitään vikaa."
Kumpikaan noista ei pidä paikkaansa...
23.12.2013 19:52
Lämmintä, läheistä ja rauhallista joulua kaikille! Nautitaan ja kiitetään kaikesta siitä hyvästä mitä kulunut vuosi on meille tarjonnut.
Erityisesti kiitän noita kahta EK:ta ja YE:tä joiden teksteistä olen saanut itselleni monia oivalluksia kuin myös unohtamatta täällä nykyään vähemmän kirjoittanutta Lynetteä...
Mitenkään väheksymättä ketään muutakaan, mutta nimeäminen on hankalampaa kun nimimerkit vaihtelevat...
Noh, kauniita joululauluja on paljon valittavaksi, tällä kertaa valinta osui tähän, pidän Loirin tulkinnasta...
http://www.youtube.com/watch?v=IB8Ej8NoWZU
23.12.2013 08:47
"Entä sinä. Haluaisitko sinä olla joku muu?"
Noh, empä ole edes liiemmin ajatellut moista...miksi haluaisi olla joku muu,en osaa ajatella, että "pitäisi" kuvitella olevansa joku muu...
toki lapsena kai toivoi olevansa prinsessa, keiju mikä lie, mutta aikuisella iällä olen joutunut tyytymämään siihen omaan rajallisuuteeni, että olen mikä olen, niin hyvässä kuin pahassakin...
Olen ollut silloinkin kun on ollut vaikeaa tai olen arvostellut itse itseäni, se mikä on nykyään muuttunut on se että olen oppinut olemaan armollisempi itselleni...hyväksymään paremmin itseni ja ymmärtänyt että olen itse vastuussa siitä miltä minusta tuntuu...
22.12.2013 22:52
"Kuvitteletko sinä, että minä en arvosta itseäni? Mikä sinut on saanut ajattelemaan niin? "
En kuvittele, enkä ajattele niin...minulla ei ole mielipidettä sinusta henkilönä/ naisena koska en edes tunne sinua...otan kantaa vain kirjoittamiisi asioihin/aiheisiin täällä...
22.12.2013 22:23
"Mitä jos joku saa sinusta sellaisen käsityksen, että sinusta jonkun kirjoittaminen olisi loukkaus sinua kohtaan. "
Noh, se on hänen käsityksensä, kuten tuo minunkin "toisinaan tuntuu" (minusta tuntuu)...perustan ajatukseni sille, että minun on monesti toivottu jopa poistuvan palstalta koska me emme halua sinun kirjoittavan täällä tai on tehty jopa ketjuja tyyliin ei plus tyypille yms.
Mutta en ny kauheasti loukkaannu kenenkään henkilön kirjoittamisesta täällä sinällään, kuhan ilmaisen eriävän mielipiteeni kirjoituksen sisällöstä jos siltä tuntuu...
mutta toki huomaan jos tahallisesti yritetään loukata ...joskus kerron huomaavani joskus sivuutan ne...aina ei jaksa viitsi...
22.12.2013 21:41
"Ennemminkin kokee liiallista yhteisyyttä esim. sukupuolen perusteella ja kokee hallitsevansa kaiken mikä liittyy naisena olemiseen. "
Niin mikä sitten on kenenkäkin liiallista yhteisyyttä, mutta kyllä kannatan yhteisöllisyyttä, haluan yksilönä kuulua joukkoon, myös naisena naisten joukkoon...
Syystä, että me ihmiset tarvitsemme toisiamme...
"Yhteisöllisyys, yhteisöt ja yhteisöllinen elämä ovat ihmisen olemassaololle ja toiminnalle välttämättömiä prosesseja ja rakenteita."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhteisöllisyys
Mitä tuohon tulee...
"kokee hallitsevansa kaiken mikä liittyy naisena olemiseen. "
niin pikkusen ny taas yrität tulla minun nahkoini...sovitaanko niin, että minä koen omat asiani ja sinä omat asiasi..
Muuten en ny ymmärtänyt mitä tuo "kaiken hallitseminen naisena olemisessa edes tarkoittaa..."
22.12.2013 21:30
204 / 223