Vapaa kuvaus

Aloituksia

9

Kommenttia

307

1. Lukaisin pikaisesti läpi foorumin viimeaikaiset kirjoitukset, ja eipä voi taas muuta sanoa kuin hohhoijaa. Tuli sitten mieleen aiheelliseksi nostaa tämä ketju ylös.
  2. Lyhyesti vielä. Purkautumiskanavien ajatellaan liittyvän jonkun mikroaaltoja lähettävän systeemin läsnäoloon. Vesi höyrystyy ulos kasveista. Mirkoaaltoteoriaa ovat kehitelleet pääasiassa Levengood ja Hasselhoff (kovia nimiä alalla). ;)

Mutta itse kyllä puhuisin näin yleisellä tasolla mieluummin pelkästä säteilystä, koska SM-säteily ei ole ainut säteilymuoto viljapeltokuvioista puhuttaessa. Radioaktiivisen säteilyn kohdalla kyse on ollut alfa- ja beettasäteilystä (ei esimerkiksi gammasäteilystä, joka on sitä SM-säteilyä). On totta, että lannoite sisältää luonnostaan radioaktiivisia aineita, mutta käsittääkseni ne hajoamistuotteet ovat sellaisia, joita esiintyy vain ydinteollisuuden hajoamistuotteina tms. Tutkijat itse päätyivät muistaakseni deuteriumsäteilytykseen(?), mutta lähteitä voi kai olla muitakin(?), mitä tutkijat eivät ole poissulkeneet. En tiedä miten todennäköinen on esimerkiksi joku ydinvoimalan päästö, joka olisi kulkeutunut sadeveden mukana peltoon. En ole myöskään hajoamistuotteiden asiantuntija, mutta en itse ainakaan vakuuttunut vielä tuon yhden tutkimuksen perusteella. Linkkikin tutkimukseen on vielä tallessa, jos olet siitä kiinnostunut:

http://execonn.com/cropcircles/isotopes.html

Kerro minullekin jos sait siitä jotain muuta irti. :D Itse olen enimmäkseen kiinnostunut noista purkautumiskanavista yms, koska ne on erittäin hyvin dokumentoitu. Nuo hyönteiset ja muut eläinten sekoamiset on myös erittäin huonosti dokumentoitu, joten niihin en oikein osaa ottaa kantaa. Nämä fyysiset ominaisuudet ovat muutenkin niin laaja alue, että käsittelen niitä myöhemmin tarkemmin.
  3. Ei hyvää päivää taas tätä tämänkin ketjun kommentointia. :D

Pitää kyllä Varaktorille ja hänen miehekkäälle harrastukselleen nostaa hattua!