Vapaa kuvaus

Aloituksia

26

Kommenttia

2674

1. "Pidätkö+Raamatun+henkilöitä+valehtelijoina,+kuuluko+siihen+joukkoon+myös+Jeesus?????"Jeesuksen+AIKANA+ei+kirjoitettu+jeesuksesta+yhtikäs+mitään+:)+Pidätkö+harri+potterin+kirjoittajaa,+J.K.Rowling:ia+valehtelijana??+Mitä+jos+2000+vuoden+päästä+suurin+osa+porukasta+pitää+Harri+Potteria+"jeesuksena",+joka+"puhui+linnuille"+ja+teki+ihmeitä+taikasauvallaan??+:)
  2. "Nyt+voisit+tietenkin+pysyä+aloituksen+aiheessa+-+etkä+heti+sortua+tuohon+samaan+uskovaisten+uskon+arvuutteluun+..+jota+jo+aloituksessa+pyysin+jopa+välttelemään."Kysyit:#Millä+perusteella+voit+väittää,+että+juuri+sinun+jumalasi+on+se+ainoa+oikea?+#Tämä+kuule+liittyy+hyvinkin+keskeisesti+aloituksen+aiheeseen,+etkö+itse+huoma+sitä?"Mutta,+jos+se+auttaa+keskustelua+niin+kerrotaan+nyt+sitten+että+minä+en+kuulu+mihinkään+kirkkoon+lahkoon+tai+muuhunkaan+yhteisöön+jossa+rajoitetaan+(kaavoitetaan)+ihmisten+uskoa+-+voisi+kuitenkin+sanoa+että+olen+raamatullinen+ja+sillä+tarkoitan+että+pidän+sitä+"Raamatun+kokonaissanomaa"+josta+Raamattu+kertoo+periaatteessa+totena+-+hyvin+tietäen+että+siitä+on+vaikka+kuinka+monia+tulkintoja+ja+että+sen+kirjoituksia+on+esimerkiksi+käännetty+eri+kirkkojen+oppeihin+sopivaksi+ja+ymmärrän+että+itselläni+myös+on+oma+käsitykseni"Kyllä++vaan+kuulut!+Kuulut+raamatun+"totuuksiin"+uskovien+lahkoon.+--+Mutta+niinkuin+jo+toin+tuossa+aloituksessani+esiin+(sen+matematiikka+esimerkin+kautta)+-+jos+huomasit+-+"Sun+matemaattinen+esimerkki+ontuu+kyllä+pahemman+kerran+tässä+yhteydessä+:)"niin+kyse+ei+ole+"kaiken+tietämisestä"+tai+"aina+oikein+olemisesta"+vaan+uskosta+Jumalaan+tai+niinkuin+tässä+aloituksessa+uskon+puutteesta+Jumalaan."Joo,+matematiikassa+ei+kyllä+ole+kyse+uskosta+missään+vaiheessa."Että+minä+kirjoitan+Jumala+isolla+alkukirjaimella+johtuu+esimerkiksi+siitä+että+se+antaa+minulla+mahdollisuuden+erottaa+Jumala+ja+jumalat+toisistaan+..+se+ei+tarkoita+että+minä+tietäisin+kaiken+.."Näytät+kuitenkin+"tietäväsi",+että+sun+"jumalasi"+on+SE+AINOA+OIKEA,+jos+kerran+haluat+sen+erottaa+muista+"jumalista"??+;)
  3. Aikuiset+opettavat+lapsilleen+jopa+omat+pelkonsa+näyttämällä+ne+lapsillensa+(jopa+"normaalit"+)+,+käyttäytymisensä+(jopa+normaalit)+,+minkälainen+on+nykypäivän+ihminen?+Mitä+vika+terveellä+pelolla+on?+Hihhulithan+on+ne+pahimmasta+päästä+ku+pelottelee+lapsia+jollain+olemattomalla+"helvetilä"+:("Kuluttaja+(ei+normaali)+."Lopeta+sitten+vaikkaa+sähkön+kuluttaminen,+niin+et+sotke+tätäkään+palstaa+niin+mahottomasti+:)+Koulussa+ei+tarvitsisi+opettaa+muuta+kuin+yhteistä+kieltä+kaikkien+kanssa+..."Huhh,+onneks+sä+et+ole+päättämäss+näitä+asioita.+Jos+haluat+muuttaa+takaisin+luolaan+niin+siitä+vaan+mutt+jätä+lapset+ja+muut+täysjärkiset+rauhaan.."ihmisten+,+luonnon+jne+ja+siinä+olisi+riittävästi+siihen+että+rauhan+saisi+aluilleen+ja+ehkä+luonnonkin+siihen+jamaan+että+ei+tarvitsisi+haikailla+karkumatkaa+avaruuteen+."Sekin+hoituu+kyllä+tieteen+avulla,+koulu+onneks+edistää+sitä+joten+meillä+on+vielä+toivoa.+Jos+sunkaltaiset+hihhulit+pääsis+päättämään+niin+loppu+olis+lyhyt+ja+tuskainen."Löytyy+minulta+vastaukset+niihin+mihin+vastaan+."Et+ole+vielä+kauheen+moneen+kysymykseen+vastannu+vaan+aloitat+taas+jauhaamaan+jostain+ihan+muusta+:)"En+minä+paskaa+jauha+...+ihan+asiaa+kaiken+kokemani+keskipisteestä+istuen+sohvallani+ja+pitäen+televisiota+päällä+jostain+kumman+syystä...vaikka+kaikki+mitä+sieltä+tulee+on+paskaa+...+taidan+laittaa+sen+kiinni+ja+laittaa+sanatonta+musiikkia+soimaan+ettei+toisten+ajatukset+häiritse+mukavaa+kirjoittelua+kanssasi+:)"Muista+sitten+sähkön+KULUTUS+(epänormaalia+vai+miten+se+meni?:)
  4. "No+kyennytkö+elämään+siten+kuten+kerroin?"Toki.+En+näe+vaan+sille+tarvetta+:)"Jos+et+niin+se+on+vain+tarinaa."Pelkkiä+ennakkoluuloja+taas+mutta+ei+mitään+uutta+sun+viesteissäs+:)"Niin+ajattelinkin+että+oivaltaminen+on+sinulle+vieras+asia."Jaa..+vedät+pari+väitetä+hihasta+ilman+mitään+perusteita+ja+sitt+alat+vetämään+johotpäätöksiä+keksityistä+väitteistäs+:)+:)+Ei+mitään+uutta+hihhulill+:)"Lue+Jeesuksen+sanomiset+niin+ehkä+ymmärrät+tai+sitten+oivallus+jää+oivaltamatta+."Oln+lukenut.+Ei+mitään+sellaista+mitä+ei+olis+jo+sanottu+ennen+sun+"jeesusta"+niin+minkä+takia+mun+pitäis+välttämättä+sun+"jessee"+kuunnella?+:)"Maalle+omavaraiseksi+,+kalastellen+,+viljellen+ja+sitä+rataa+."Kuulosta+hyvältä.+Edellee,+jeesustasi+on+täysin+turha+sotkea+tähän+idylliin+sotkemaan+päätä."Eli+jos+esitellään+tieteellinen+fakta"Tieteessä+ei+ole+absoluuttisia+faktoja,+on+vaan+paras+ja+todennäköisin,+käytettävissä+oleva+teoria,+joka+kuvaa+jotakin+reaalimaailman+ilmiötä.+Ja+ylivertaisen+hyvin+on+toiminnu+kaikkiin+jeesuksiin+ja+uskontoihin+nähden."niin+voit+todeta+sen+olevan+väärässä+jos+tilalle+tulee+järkevämpi+vaihtoehto+?"Toki,+mutta+hyvin+näyttävät+pitävän+kutinsa+ne+tieteelliset+teoriat?+:)"Kuinka+hyvin+kyseenalaistat+kaiken+ympärilläsi+päivittäin+?+"Onko+sille+tarvetta?+Jos+sulla+on,+niin+anna+mennä+vaan.+Turhan+rasittava+vaan,+jos+jatkuvasti+pitää+kyseenalaistaa+kaikki+ympärillä+:)+"Onko+tämä+katuvalo+oikeasti+olemassa+vai+onko+sekin+illuusiota?"+:)+Ei+oo+helppo+sunkaan+elmämä+:D+:D"Tuskin+koskaan+luulen+."Taas+sun+harhaluulojas.+Milloin+lopetat+niitten+viljelyn??+:)"Jeesuksen+opetukset+tulee+ottaa+henkilökohtaisesti+eikä+ajatellen+muiden+mielipiteitä+."Ihan+miten+vaan+mutt+tulit+juuri+todistaneeksi,+ettet+"totuutesi"+on+vain+sun+oma+henkilökohtainen+kokemus.+Miltä+tuntuu+puhua+itsesi+pussiin+tällä+tavalla?+:D"Sen+tietää+kun+kokee+...+Oliko+sitten+armosta+..luulisin+.+Totuus+tästä+ja+nyt+hetkestä+tulee+noin+...+jos+et+halua+kokea+muuta+kuin+ajatusten+sekasoppaa+niin+ole+hyvä..."Kiitos+mielelläni.+Viesties+perusteella+mun+ajatukset+näyttää+PALJOON+kirkkaammalta+kui+sun+sekoilut+:)"se+ei+kuitenkaan+ole+muuta+kuin+mielikuvitusta+jossa+elät+."Kyll+se+sinä+taidat+siellä+pienessä+"jeesukuplassasi"+elää+:)+Enkä+varmasti+ole+ainoa,+joka+niin+ajattelee+:)"+En+ole+vieläkään+kenenkään+yläpuolella+...+lopeta+se+inttäminen+siitä+asiasta+jo+..+jookostaa+?"Heti+ku+sä+lopetat+sen+perusteettoman+ja+ennakkoluuloisen+(vai+pitäiskö+sanoa+vainoharhaisen?)+muiden+keskustelijoiden+halventamisen+ja+itsesi+ylentämisen+:)+Esimerkkejä+kyllä+löytyy+pilvin+pimein+tältäkin+palstalta+:)"Minä+näin+saman+kuin+muutkin+aikaisemmin+...+nyt+lisäksi+jotain+muutakin+."Hyvä+näin.+Se+jotain+"muuta"+ei+vaan+välttämättä+ole+yhtään+sen+parempi,+joten+lopeta+se+prkleen+julistaminen!!!
  5. "Ei+näiden+linkkien+teksteissä+ole+todistettu+yhtään+mitään.+Siis+TODISTETTU.+Pelkkiä+väitteitä+kaikki+tyynni.+Samanlaista+juupas+-+eipäs+kinastelua,+kuin+aina+ennenkin+näistä+asioista."Ei+tarvikaan+TODISTAA+OLEMATTOMAKSI!!+Onko+todellakin+niin+vaikea+ymmärtää???"En+pysty+ymmärtämään,+miksi+ateistin+täytyy+aina+pilkata+ja+väheksyä+Jumalaa+ikään+kuin+se+olisi+joku+suuren+rohkeuden+osoitus,+että+uskaltaa+julkisesti+esittää+pilkkaa+muiden+ihmisten+vakaumuksesta."Kritiikki+ei+ole+pilkka!!+Toki+uskikset+toivoo+hartaasti,+ett+olis+niin+vois+heittäytyä+martyyriksi."Mitä+vittua+se+ateistille+kuuluu,+mihin+joku+toinen+uskoo+tai+mikä+jonkun+toisen+mielestä+on+pyhää?+Pitäköön+ateisti+oman+vakaumuksensa+ja+olkoon+puuttumatta+toisten+vakaumukseen."Kas+kumma+ku+te+hihhulit+itse+ei+tätä+neuvoa+noudata!!+Vittuake+te+julistatte+näillä+palstoilla+omia+mielikuvituksia???"Ateisti+vaatii+todistusta+Jumalan+olemassaolosta,+mutta+yhtäläisesti+häneltä+voidaan+vaatia+todistusta+siitä,+että+Jumalaa+ei+ole."Ajaa,+alappas+sitt+todistamaan+ett+saunatonttuja+ja+menninkäisiä+ei+ole+olemassa.+Jos+et+pysty+siihen+niin+tietenkin+ne+OVAT+olemassa+:)Ihminen+yleensä+uskoo,+että+aika+etenee+ja+kulkee+aina+eteenpäin.+Eräät+suhteellisuusteoriaan+ja+kvanttifysiikkaan+perehtyneet+asiantuntijat+kuitenkin+väittävät,+että+suhteellisuusteorian+perusteella+voidaan+osoittaa,+että+kaikki+aika+on+aina+ollut+olemassa+ja+se+aika,+jota+me+pidämme+menneisyytenä,+on+sekin+koko+ajan+olemassa,+meidän+havaintokykymme+ei+vain+ylety+saamaan+siitä+otetta.+Aika+muodostaa+näin+oman+dimensionsa,+jonka+täydelliseen+havaitsemiseen+ihmisen+havaintovälineet+eivät+ole+sopivat."Niin+väittävät.+Mitäs+sitten.+Kyllä+siihenkin+suhtaudutaan+yhtä+kriittisesti+kunnes+löytyy+objektiivisia+todisteita+väitteiden+tueksi.Muutenkin+ihmisen+havaintovälineet+ovat+sopeutuneet+toimimaan+siten,+että+ne+tukevat+ihmisen+oman+elämän+säilyttämistä,+jolloin+datan+käsittelykapasiteetin+rajallisuuden+takia+aistimet+ja+niitä+lukeva+hermosto+jättävät+suuren+määrän+dataa+huomioimatta.+Huomioidaan+vain+ne,+jotka+ovat+oleellisia.+Maailmankaikkeudessa+voi+olla+hyvin+paljon+dimensioita,+joita+ihmisen+aistit+ja+ymmärrys+eivät+kykene+havaitsemaan."Toki,+tota+ei+ole+kukaan+kieltänytkään.+Yhtä+lailla+jossittelua+ja+fantasiaa+kunnes+toisin+todistetaan."Ihminen+siis+kysyttäessä+sanoisi,+että+niitä+ei+ole"Mistä+niin+päättelet??+Itse+sanoisin,+että+ei+ole+uskottava+tällä+hetkellä."kun+oikea+vastaus+olisi,+että+minä+en+näe,+kuule,+haista+tai+tunne+niitä+eivätkä+ne+saa+minun+hermostoani+reagoimaan.+Näin+ollen+en+pysty+sanomaan,+onko+niitä+vaiko+ei."Tuota,+on+olemassa+laitteita,+jotka+pystyy+havaitsemaan+asioita,+jotka+ovat+täysin+ihmisen+havaintokyvyn+ulkopuolella+joten+pystytään+kyllä+sanomaan+kyllä+tai+ei,+vaikkei+ihminen+itse+niitä+haista,+kuule+tai+tunne+ja+kehitys+kyllä+jatkuu.