Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
code_red
code_red
code_red
Vapaa kuvaus
Aloituksia
26
Kommenttia
2674
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"...ja+jos+ei+evankelioi,+kasvu+jää+vähäiseksi."
Minkälaista+kasvua+tarkoita?+Henkistä?+niin+tai+näin,+tämä+ei+tietenkään+pidä+paikaansa...
28.07.2016 10:13
Torpan+kaikki,+siis+KAIKKI+artikkelit+ja+aloitukset+on+ammuttu+suohon+niin+monta+kertaa+sekä+täällä+että+US:ssa+ett+kukaan+ei+enää+oikeesti+jaksa+sama+paskaa+käydä+uudestaan+läpi...
28.07.2016 09:43
"Opettaisitko,+että+ihmisyyttäsi+määrittää+tarpeesi/halusi+tehdä+rikoksia?"
Turhaan+tyrkytät+omia+halujasi+muille!!+Ei+mulla+on+mitään+tarvetta/halua+tehdä+rikoksia.+Ja+alkaa+riittää+sun+sairaat+halusi+tehdä+rikoksista!!!+Tuota,+milloin+alat+itse+vastaamaan+omiin+kysymyksiisi???+Mielenkiinnolla+odotan,+mielummin+ilman+"jumala"+-+jargoniaa...
"Miten+on+eettisesti+mahdollista+riistää+vapaus+ihmiseltä?"
Vallitsevan+lain+puitteissa+helposti.+Eettisyyttä+kannatais+miettiä+rikoksen+tekijä.
27.07.2016 22:41
"Hyvin+harva+ihminen+puhuu+asioista+niiden+oikeilla+nimillä."
En+tiedä+missä+kuplassa+sä+asut+mutta+itse+olen+huomannu+päinvastaista,+etenkin+työelämässä.
"Ihmisiä+kiinnostaa+enemmän+vuorovaikutus+sinänsä+kuin+se+mitä+asiaa+käsitellään."
Heh,+ei+todellakaan+pidä+paikkansa:)+Ehkä+sun+kaatumaseurassa+niin+onkin,+en+tiedä.
"Tärkeintä+on+vaikuttaa+toiseen+ihmiseen+esim+vihjailemalla,+ja+sen+sijaan+asiavirheisiin+ei+yleensä+kiinnitetä+kovin+suurta+huomiota,+jos+vain+vihje+on+ymmärretty.+Tämä+on+normaalia+sosiaalista+kanssakäymistä.+Asioita+tapahtuu+pinnan+alla,+niin+että+ne+juuri+ja+juuri+voi+ymmärtää,+ja+kaikki+niin+hienovaraisesti+ettei+kenenkään+tarvitse+ottaa+roolia+muiden+yläpuolella."
No+huhuhh,+kuvailit+juuri+keskiaikaista+kuninkaan+hovin+seurustelua!!!+
"Julistaisitko,+että+ihmisen+tuliis+uskoa+jokin+asia+perustelujen+tähden+vaikka+ei+haluaisi+sitä+uskoa+ja+menestyy+paremmin+kun+uskoo+juuri+päinvastoin?"
En+julista+mitään!!!+Melko+johdatteleva+kysymys+taas+:)+Usko+mitä+haluat+ja+jos+joku+menestyy+niin+menestyy.+Silloin+toki+sille+löytyy+perustelutkin...
27.07.2016 22:36
"Miten+minä+eroan+niistä+ihmisistä+jotka+istuu+vankilassa+näistä+rikoksista.+Samaa+ihmisyyttähän+minä+edustan."
Tuohon+osaat+vain+sinä+itse+vastata,+ei+kukaan+muu.+Itse+luulen+kyllä+eroavani+psykopaatista+raiskaaja-murhaajasta+aika+paljonkin+kun+en+koe+mitään+tarvetta/halua+tehdä+samoja+asioita.
27.07.2016 22:18
"Kun+asiaa+ei+töksäytä+suoraan,+niin+annetaan+mahdollisuus+vastaanottajalle+kasvaa+omaa+vauhtiaan+ja+omilla+ehdoillaan.+Suoraan+sanominen+vahíngoittaa+ihmissuhteita+ja+ihmisiä.+Myös+suurin+osa+ei-uskovaisista+vihjailee+kaiken+aikaa.+Tämä+on+se+tapa+jolla+asiat+enimmäkseen+hoidetaan".
En+kyllä+tarkoittanut+mitään+"töksäyttämistä"+taikka+möläyttämistä+vaan+sitä,+että+puhutaan+asioista+niiden+oikeilla+nimillä+eikä+kierellä+ja+kaarella.+Tämä+näyttä+olevan+uskiksillle+madottoman+vaikeaa.
"hja+noin+5%+väestöstä+ei+ihan+ymmärrä+tätä+ja+he+yleensä+töksäyttävät+asiat+suoraan+ja+heille+kyllä+nauretaankin+selän+takana+siitä+johtuen:+"Eikö+tuo+nyt+tätä+asiaa+oikeasti+ymmärrä?""
Asioiden+ymmärtäminen+onkin+ihan+eri+asia+kuin+kieroilu.
"On+todella+vaikeaa+myöntää+olevansa+väärässä+ja+se+on+hyvä+niin,+koska+se+on+tärkeä+seikka+jonka+Jumala+on+ihmiseen+laittanut:+halu+olla+oikeassa,+halu+tietää+totuus."
Ei+kyllä+tuoda+mitään+vaikeuksia+myöntää+olevani+väärässä+kun+toinen+on+perustellut+asian+kunnolla.+Hihhuleilla+näyttääkin+asia+olevan+toisin+ja+sen+kyllä+huomaa..
"On+mahtavaa,+että+Jumala+suojelee+meitä+ihmisiä+ja+antaa+meille+käskyjensä+muodossa+keinoja,+joilla+voimme+välttää+rikkomasta+itseämme."
Edelleen,+ei+ole+"jumalaasi"+näkyny+eikä+kuulunu.
27.07.2016 22:13
"Kiusaaminen+on+luontaista+jokaiselle+ihmiselle.+Jokaisen+ihminen+on+sydämessään+varas,+murhaaja,+valehtelija+ja+raiskaaja."
Nonii,+alkaa+"seeioleväärinnnnnnnnnnnn"+todellinen+luonne+paljastua+:)
27.07.2016 21:53
"Uskovaiset+vihjailevat+yleensä+vertauksin.+Keskustelu+saattaa+päällisin+puolin+koskea+esim.+älypuhelimia+tai+jotain+reseptiä,+mutta+siihen+kätkeytyy+myös+syvempi+opetus,+joka+toisen+täytyy+osata+vastaanottaa."
Eli+toisin+sanoen+uskikset+eivät+osaa+puhua+suoraan+niinku+asiat+ovat+vaan+kieroilevat.
"Se+vihjailu+ei+ole+kuitenkaan+pahantahtoista+vaan+siinä+annetaan+toiselle+ihmiselle+mahdollisuus+tulkita+itse+asiaa+niin+pitkälle+kuin+valmiuksia+riittää+ja+kuin+minuus+pystyy+käsittelemään+romahtamatta."
Jätetään+"takaportti"+itselleen.+Ku+homma+kuseekin+ja+argumentit+loppuu+niin+voi+aina+sanoa+"en+minä+näin+sanonut".
"Julistamisella+tarkoitan+julkituomista+eli+sitä+että+kertoo+asian+jollekulle+toiselle+tai+useammillekin+ihmisille+ilman+erityistä+vaatimusta+tai+toivomusta,+että+asia+tulisi+pitää+salassa."
Julistamisella+on+kyll+melkoinen+uskonnolinen+sivumaku.+Ei+esim.+yrityksissä+julisteta,+että+perjantai+on+vapaapäivä+:)
27.07.2016 21:52
Sull+näköjään+myös+logiikan+käsitteet+täysin+hukassa+:)
27.07.2016 19:06
En+jaksa+sun+kanss+kinastella+mutt+väärässä+oot+tälläkin+kertaa.+Ota+itse+selvää,+jos+älli+riittää.
27.07.2016 15:26
Normi+ihminen+olisi+toimittanut+tytön+himaansa+tai+sitten+antanut+nukkua+pään+selväksi,+tarjonnu+aamukaffet+ja+lähettänyt+taksilla+matkaan.+Mutta+kretupellen+moraali+selviski+jo+aloituksesta....sehän+tulee+raamatusta+ja+jumalasta.
27.07.2016 15:22
Oliko+pastori+se+huora+Tässä+tapauksessa???+Ilmeisesti+ei??+:)
27.07.2016 14:57
Ateismi+ei+taida+olla+uskonto+:)
27.07.2016 14:53
"Mikä+ihme+sinua+asiassa+viehättää?+Nyt+oikeesti+!+Pyllistäjä+vai+tarttuja?+Kamooooon+:D"
Ku+teill+hihhuleill+on+tapana+kuksia+pikkulapsia+niin+nyt+oikeesti+!+Pikkupoika+vai+pikkutyttö?+Kamooooon+:D
27.07.2016 12:18
Olisit+nyt+siteeranut+myös+syitä,+minkä+takia+jotkut+pitää+itseään+"uskovaisina"+:)
"(Religion+provides+a)+check+on+those+occasions+where+you+might+be+tempted+to+shortcut+because+you+want+to+get+something+published+and+you+think,+'Oh,+that+experiment+wasn't+really+good+enough,+but+if+I+portray+it+in+this+way,+that+will+do,'"+said+a+biology+professor+from+the+U.K.
Another+scientist+said+that+there+are+"multiple+atheisms,"+some+of+which+include+religious+traditions.
"I+have+no+problem+going+to+church+services+because+quite+often,+again+that's+a+cultural+thing,"+said+a+physics+reader+in+the+U.K.+who+said+he+sometimes+attended+services+because+his+daughter+sang+in+the+church+choir.+"It's+like+looking+at+another+part+of+your+culture,+but+I+have+no+faith+religiously.+It+doesn't+worry+me+that+religion+is+still+out+there."
Niin,+ne+syyt+taustalla+on+kai+aika+ratkaisevia:+"again+that's+a+cultural+thing,".
Niinpä...+:)
26.07.2016 19:34
niin.+ne+on+kyllä+IHMISET,+joka+niitä+aseita+kehittää,+ei+tiede.+Tietenkin+tieteen+saavutuksia+voi+käyttää+sekä+hyvään+että+pahaan.+Enemmän+kyllä+käytetään+hyvään...kato+vaikka+omaa+elintasoasi+ja+vertaa+sitä+pimeään+keskiaikaan.
26.07.2016 17:43
"Jumalan+ominaisuuksiin+kuuluu+kaikkitietävyys,+kaikkivaltaisuus,+kaikkialla+läsnäolevuus+ja+ikuisuus.+"+
Vedät+hihasta+liudan+"jumalan+ominaisuuksia"+ja+esität+ne+"totuutena"?+Oot+sä+aikamoinen+epeli+:)+Yhtä+hyvin+voin+sanoa,+että+spagettihirviön+ominaisuuksiin+kuuluu+"kaikkitietävyys,+kaikkivaltaisuus,+kaikkialla+läsnäolevuus+ja+ikuisuus"+ja+se+pitää+yhtä+lailla+paikkaansa+:)
"Sinä+kiellät+nämä+"objektiivisten+todisteiden+puuttuessa".+Käytännössä+et+vain+halua+tai+pysty+ajattelemaan+koko+asiaa."
Sinä+et+todellakaan+tiedä+mitä+minä+haluan+taikka+en+halua+ajatella!!+Kyllä+sitä+on+mua+viisammatkin+miehet+miettiny+ja+pohdinnu+mutto+lopputulos+on+aina+sama+->+"jumalasi"+ei+vaikuta+millään+lailla+tähän+maailman+menoon.
Jännää+et+laitoit+"objektiivisten+todisteiden+puuttuessa"+lainausmerkkeihin.+nämä+objektiiviset+havainnot+kuule+on+tuottanut+sunkin+hyvinvoinnin....toisin+kun+"jumalasi".
"Liian+isoja+juttuja,+ymmärtäähän+sen.+On+se+helpompi+kieltää."
Olematon+jumala+liian+iso+juttu???+Hahhaa+:D
"Päähän+saattaisi+sattua+jos+rupeisi+ajattelemaan.+Helpompi+on+kieltää+liian+vaikeat+asiat."
Ei+tuossa+ole+mitään+vaikeeta!+Kieltämista+taas+kannattaa+sun+miettiä!+Niitä+todisteita+odotellessa......anna+tulla+vaan!
25.07.2016 09:08
"Jumalan+sanassa+on+kohtia+jotka+eivät+aukea+mitenkään+jos+niitä+ei+ymmärrä+tulkita+lupauksen+lupauksena.+Tällainen+kohta+on+turha+sellaiselle+joka+ei+sitä+ymmärrä."
Niinku+toisessa+ketjuss+jo+todesin.+Tä+on+teidän+"kaikenkattava"+selitys+kaikille+raamatun+lukemattomille+ristiriidoille+:D+:D+Aika+kulunnu+ja+säälittävä+selitys...+:D
"Jokaisen+ihmisen+ymmärrys+on+vajavaista+kun+taas+Jumalan+ymmärrys+on+ääretön.+Ihmisen+näkökulmasta+jotkin+asiat+saattavat+vaikuttaa+turhilta,+mutta+Jumala+näkee+paljon+pidemmälle."
Joojoo,+ja+seki+on+todistettu...niin+paimentolaisten+satukirjassa,+ei+muuten+:D
"Minulla+on+Jeesuksen+Kristuksen,+Jumalan+pojan+antama+auktoriteetti+sanoa,+jos+jonkun+elämäntapa+on+säälittävä."
Eli+sulla+ei+oo+mitään+oikeutta+sanoo,+asia+selvä!!!+Hyvä+kun+vahvistit+käsitystä,++että+hihhulit+pitää+itseään+ylempiarvoisena,+narsisteja+ku+olette!!!
"En+sano,+että+he+olisivat+hulluja+tai+turhanpäiväisiä+mutta+Totuuden+henki+asettaa+minut+sanomaan,+että+se+on+säälittävää,+miten+he+elävät."
Sun+"totuus"+on+vaan+sun+korvien+välissä!!!+:D+Sulla+ei+oo+tästä+reaalimaailman+totuudesta+hajuaakaan+:)
"Kuolemanpelko+on+valinta+jonka+ihminen+tekee+tullessaan+uskoon.+Vasta+ojentautuminen+kohti+ikuista+elämää+synnyttää+kuolemanpelon,+ja+minä+haluan+elää+kuolemanpelossa+ja+varmuudessa+siitä,+että+Jeesuksessa+minulla+on+ikuinen+elämä."
Jep.+Eli+koko+sun+"usko+jumalaasi"+perustuu+kuolemanpelkoon.+Ei+mitään++uutta!!!+:)
25.07.2016 00:38
"Haluttomuus+määritellä+sitä+jonka+kieltää+osoittaa+vain+ettei+edes+tiedä+mitä+kieltää."
Tässä+ei+ole+kyse+haluttomuudesta.+Oikeesti+tämä+aloitus+kuuluu+yleisesti+uskonnosta+palstalle.+voinhan+minä+määritellä+"jumalasi"+olemattomaksi+mielikuvitusolennoksi,+ja+ketjun+aloittaja+tietää+sen+varsin+hyvin+kun+tälläisiä+aloituksia+tälle+palstalle+suoltaa.
"Ateistit+ovat+täysin+epätieteellisiä+siinä+mielessä+että+heiltä+puuttuu+tiedonhalu,+aito+uteliaisuus+ja+avoimmuus+muuttaa+omia+uskomuksiaan.+"
tämä+ei+tietenkään+pidä+paikkaansa.
"+Jumala,+määritelmineen,+siis+ominaisuuksineen+ja+todellisine+voimineen,+on+olemasa+riippumatta+siitä,+millä+tavoin+ihmiset+ajattelevat."
Paitsi+että+objektiiviset+todisteet+puuttuu,+ei+miita+:)
25.07.2016 00:30
"Kiva,+että+olet+lukenut+Raamattua."
Tässä+yksi+syy,+miksi+olen+ateisti.
"Ihmisillä+on+keskenään+määrällisesti+ja+laadullisesti+erilainen+tietämys+Raamatusta.Jotkut+tuntevat+paljon+yksityiskohtia+ja+jotkut+puolestaan+tuntevat+keskeiset+asiat+hyvin.+Jotkut+sen+sijaan+tietävät+vain+turhia+kohtia+Raamatusta+ja+osa+ei+tiedä+sitäkään."
Jaa...että+"jumalan+sanassa"+on+myös+turhia+kohtia?+tämä+olikin+uutta+:)
"Heidän+elämäntapansa+on+säälittävä,+etenkin+jos+ovat+kuulleet+Jeesuksesta+ja+lähes+jo+uskoneet+ja+sitten+luopuneet"
Kuka+sä+oot+tuomitsemaan+muiden+elämäntavat.+Tämä+on+muuten+seuraava+syy+et.+lisäksi+miksi+kannattaa+olla+ateisti.
"Mutta+niin+erilaisia+ihmiset+ovat+ja+ei+jokainen+ihminen+pelastu+vaan+ainoastaan+parhaat+pelastuvat+eli+ne+joilla+usko+on."
Kukaan+ei+"pelastu"+kuolemalta+:)+Et+ees+sinä.+Voit+kuvitella+ja+uskoa+mitä+haluat+ja+toki+jos+se+lieventää+sun+kuolemanpelkoa+niin+hyvä+näin+:)+Mutt+lopputulos+on+kaikille+sama....palaamme+luonnon+kiertokulkuun+ja+that´s+it+:)
25.07.2016 00:07
50 / 134