Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pikavippikierre, olet ilmeisesti työtön kun kerran sossun asiakaskin. Ja ilmeisen paha vippikierre juuri nyt päällä. Tosiasia on että tuosta suosta et enää nouse vaan jossain vaiheessa luottotietomerkintä rapsahtaa. Sitten loppuu nuo vippailut siltä osin. En tiedä mitä tukia saat mutta ihan itsesi kannalta anna kaikkien valua ulosottoon. Pienistä tuloista ei kyllä enää voi vippejä maksella. Tärkeimpiä maksuja
jotka kuitenkin tulisi ajoissa hoitaa on asumiskustannukset. Loput rahat käyttäisin ruokaan yms. UO sitten aikanaan päättää mitä sinulta väkisin ottaa, jos ottaa mitään.
Kyllä noi vippiparonit pärjää vaikka et niitä vippejä maksaisikaan.
25.09.2014 17:25
Mikä ongelma jos kerran lainakielto on jo? Ota kuitenkin tuo a-tiedon luottokielto varmuudeksi. Jos olet yksinäinen niin liity johonkin vapaaehtoistoimintaan esim paikkasi eläinsuojeluyhdistykseen.
17.09.2014 18:35
Ehdottomasti itse kannatan omaa vararahastoa yllätysten varalta. Joku tuossa mainitsi että ottaisi vipin jos lemmikki sairastuisi. Se vippi on kuitenkin maksettava pian takaisin ja on taas pois seuraavan kuukauden käyttörahoista...sitä ottaa taas helposti toisen vipin saadakseen ensimmäisen maksuun. Muutama kymppi sivuun joka kk vararahastoon niin on sitten jotain josta ottaa kun hätä tulee. Omaa tarinaa en enää aio kertoa mutta positiiviseen suuntaan on elämä muuttunut verrattuna parin vuoden takaiseen olotilaan. Suurin apu ollut vararahasto josta ottaa tarpeen tullen. Ei tarvii pyydellä läheisiltä tai vipata vippifirmoilta(en tosin saisikaan merkintöjä kun vielä 2 v ajan on).
17.09.2014 18:29
Ehkä ihmiset ovat vain hieman viisastuneet entisistä ajoista. Itsekin pääsen tilastoista 2 vuoden kuluttua.
01.09.2014 16:15
Tottakai saavat. Itse kanssa kyllästyin ja ilmoitin sähköpostilla MARKKINOINTIKIELLON kyseiselle puljulle. Tämä toimi. Jos lähettävät kiellosta huolimatta rikkovat lakia.
27.08.2014 17:29
Todella ikävä juttu jos lainaa ei omasta pankista heru. Itse aikoinaan hain Nordeasta lainaa T-S:n takauslupaus taskussa. Olin tilannut ajan pankkivirkailijalle ja kerroin tuolloin mitä asiani koskee. Pankkivirkailija ei ollut ennen moista lappua nähnyt mutta laittoi kuitenkin lainahakemuksen eteenpäin. Oman velkakierteeni aikana olin hoitanut Nordesssa olleen lainan kaikki erät sovitusti, tämä saattoi auttaa asiaa paljonkin. Mutta laina myönnettiin kuitenkin, 34k€ eli maksimi summa.
26.08.2014 19:08
Johan vitsin murjaisit :)
15.08.2014 20:43
Uo-virkailija tutkii säästösi ja varallisuutesi sekä kaikenlainen omistavasi arvotavara kiinnostaa uo-virkailijaa. Sitten keskustelette miten velkojasi aletaan hoitamaan, otetaanko palkasta vai maksatko itse. Tai sitten toteaa sinut varattomaksi mikäli sulla ei tarpeeksi tuloja. Mulla oli aikoinaan ihan ok uo-virkailija.
14.08.2014 17:58
Aivan, ilmeisesti aloittaja on saanut ensin maksukehoituksen ulosotosta jota ei kuitenkaan ole hoitanut/pystynyt hoitaan ajallaan. Tämän jälkeen hän on saanut kutsun ulosomittaustilaisuuteen johon ei kuitenkaan ole mennyt. Tuossa tilaisuudessa uo katsoo säästöt ja varallisuuden ja ehkä keskustellut jopa auton tarpeellisuudesta. Mutta kun minkäänlaista yhteydenottoa ei ole velallisen puolesta tullut on hän toiminut sitten säännösten mukaan ja lätkäissyt auton ulosmitattavaksi tai sitten hukkaamiskieltoon, eli omistaja ei voi myydä ilman uo:n lupaa. Outoa jos ei ole myöskään huomannut noita aloittajan säästöjä... eivät taida olla omalla pankkitilillä.
12.08.2014 20:58
Jos et pysty asumaan halvemmalla niin laita auto pois tai seisontaan vaikka vuodeksi. Näin saat kenties eniten lisää maksuvaraa kuukaudessa velkoihin.
Osta vaikka paikallisliikenteen arvokortti jotta pääset liikkumaan esim töihin.
Itselläni rajaton netti + puhepaketti 15€/kk, sähköön ei hirveästi voi vaikuttaa. Onko tuo tosiaan 50€/kk sähköstä? Itsellä n. 35€/3 kk välein sähkölasku.
Mökin voisi myydä tai jos haluat pitää sen niin hoida sen maksut aina ajallaan. Muut päästäisin ulosottoon kun kerran siellä jo olet. Noilla tuloilla maksat velat, jos niitä ei enempää ole jotka mainitsit, parissa vuodessa. Voisit myös tutustua Takuu-Säätiön järjestelylainan takaukseen. Ehdot kohdallasi täyttyvät, jos vaan tiliotteissa ei ole vippejä yms. Ei 252€/kk suuri summa ole mutta kyllä sillä pärjää kun suunnittelee trakasti menot. Ja aina pieni siivu sivuun säästöön.
12.08.2014 20:47
Itsellä lähti heinäkuussa 4 kpl luottosuhteita koskevia merkintöjä pois rekisteristä... elokuussa lähtee vielä yksi. Vuosi 2015 ei poistu yhtään,vasta 2016-17 vaihteessa poistuu loputkin melkein yhdellä rykäyksellä.
Hermanni, millainen merkintä kyseessä? YKV kestää 3-4v, LKV/OSP yms 2v vaikka kyseinen velka olisikin jo maksettu.
05.08.2014 10:09
Mikä oli rikosnimike?
05.08.2014 10:00
Käsittääkseni ei voi, vanhoilla ehdoilla mennään. Miksköhän velka otettu pois ulosotosta jos kerran koko ajan sinne makselet palkastasi?
26.07.2014 09:50
Maksa pois jos noin vähällä pääset tuosta firmasta eroon. Itselläni jäi aikoinaan jotain ns jälkiperintään seisomaan vaikka kaikki muut velat kyseiselle firmalle oli hoidettu.
26.07.2014 09:46
Jos uo-velkasi on 500€ ei todellakaan viedä 3000€ tililtäsi, vai ymmärsinköhän nyt oikein kysymyksen? Miksei siis kannattaisi vapaaehtoisesti maksaa koko 500€ velkakerralla pois kun rahaa olisi?
22.07.2014 14:05
Jos muistutuksia ole tullut niin ei hätää. Jos saat haasteen käräjäoikeudelta niin siinä tapauksessa laadit vastineen jossa selvität mikä tilanne on. Siis erittäin tärkeää laittaa vastine muussa tapauksessa tulee automaattisesti tuomio ja maksuhäiriömerkintä, ihan turhantakia. Kannattaa ilmoittaa myös Alektumin asiakaspalveluun mitä aiot tehdä jos käräjille laittavat ja vaativasi myös heiltä kunnon korvaukset.
21.07.2014 16:47
UO palauttaa ylimääräisen rahan tilillesi. Mulla aikoinaan meni yksi ylimääräinen erä 750€ ulosottoon palkasta vaikka velat oli jo maksettu pois. Syynä se että UO:n ilmoitus mittauksen peruuttamisesta ei mennyt ajoissa palkanlaskijalle. Viikon verran meni ja UO-virkailija vielä soitti varmistaakseen asian ja maksoi samalla ylimääräisen summan tililleni.
21.07.2014 16:37
Ulosottoviranomainen lähettää sinulle aina maksukehoituksen sinne tulleesta velasta. Maksamalla koko velan kuluineen ulosotto peruuntuu. Jos et pysty maksamaan, odottele kutsua ulosmittaustilaisuuteen. Sinne kannattaa mennä ihan henkilökohtaisesti jutteleen asioista. Eipä se ulosotto ole mikään maailmanloppu. Ottavat palkasta tai sitten eivät ollenkaan, riippuen tuloistasi ja varallisuudestasi.
17.07.2014 23:24
1214 puhuu potaskaa. Vain siinä tapauksessa jos et hoida pankkilainaa sovitusti voi pankki sen eräännyttää. Pankki tod näk ottaa sulta luottokortin pois ja makselet sovitusti velan pois kuukausittain. Uuden kortin saaminen voi olla tulevaisuudessa nihkeää vaikkei luotot meniskään.
Mulla meni luottotiedot punaiselle mutta pankkini laina,jossa takaana, säilyi ennallaan. Varmaan siitä syystä kun olin sen aina ajallaan hoitanut.
11.07.2014 18:16
Ei ikävä kyllä estä, ellei kyseiset vippifirmat ole jollain tavalla kytköksissä toisiinsa.
Onko aloittajalla nyt se tilanne että joudut ottamaan vippiä maksaaksesi toisen pois?
Jos on niin ymmärräthän että toimimalla noin astut sellaiseen velkakierteeseen että oksat pois. Sanon tämän itse sen kokeneena. Kuvittelin että kohtuu hyvälläkin palkallani pystyisin kikkailemaan eri firmojen kanssa. Jotain yllättävää kuitenkin sattui ja yhtäkkiä en enää pystynytkään maksamaan joka kk tarvittavia eriä, kuitenkin oli maksettavana asumiskulut, lainat, vakuutukset yms. ja tosiaan vipit tohon päälle. Vuodessa tuli aikamoinen solmu ratkottavaksi. Ei auttanut kuin pyytää apua velkaneuvojalta ja päästää isoimmat velat ulosottoon. Perintätoimistojen kanssa sopiminen olisi tullut liian kalliiksi. Vajaassa vuodessa sain T-S takauksen ja velat maksettiin pois. Luottohäiriömerkinnät jäi yht. 17 kpl. Jotain hyvääkin tästä seurasi, opin käyttämään rahaa uudella tavalla. Vuoden 2012 kesäkuun jälkeen en ole tehnyt penniäkään velkaa, eka merkintä tuli lokakuussa 2012. Asioita ostelen harkiten ja tilillä/lompakossa olevan rahamäärän rajoissa. Rahavarastoa olen pystynyt kartuttamaan kuukaisittain, nyt n. 2-3 kk:n palkan verran säästetty.
11.07.2014 18:11
28 / 34