Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

671

  1. Ajattelit siis antaa periksi kun asiat ei mene kuin haluaisit? Sama juttu kohdallani 2012... velkaa tosin enemmän kuin sulla, osa uo:ssa osa perintätoimistoilla.
    Vuoden verran makselin suoli pitkällä kk-eriä, rahaa ei sit muuhun jäänytkään.
    Onneksi tajusin ettei näin voi mennä, oma äitini takaajana yhdessä pankin lainassa ja en tietenkään häntä voinut maksumieheksi laittaa. Pakotin itseni kuntani velkaneuvojalle, taisi olla yksi viisaimmista teoistani vähään aikaan, sain heti apua ja mielialakin koheni kohisten. En todellakaan ollut ainoa velkaongelmainen ja rahallinen velkataakkani oli niitä pieminpiä.
    Velkaneuvojja ehdotti Takuu-Säätiön takausta jolla ihan kaikki velat maksettaisiin pois. T-S:n myöntämiskriteerit omalla kohdallani täyttyivät, kuten näyttäisi sullakin, ja 2013 helmikuussa nostettiin omasta pankistani järjestelylaina. Aikamoisen kuittinivaskan kanssa kävelin kotiin.
    Erittäin suurella todennäkösyydellä asunto jätetään rauhaan, sen verran pienikin tuo velkapottisi jonka ilmoitit. Jos velkoja paljon eli monia kk-eriä pitäisi hoitaa tuolla palkalla niin päästät ulosottoon, makselet kuitenkin pikkuvelkoja pois pienimmästä alkaen ja suurimmat uo:oon... jne jne. Uo:ssa makselet sitten "yhtä lainaa" tilistäsi ja rahaa jää muuhunkin elämiseen. Tästä se mielikin sitten alkaa kohentua ja huomaat että elämä voittaa.
  2. hirmunen Trölli...