Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Loppu hei oletko edes kysynyt panksitasi mitä mieltä olisivat T-S takauksesta?
Nyt luuri käteen ja soita Takuu-Säätiön Velkalinjalle(ilmainen) ja tiedustele alustavasti asiaa sieltä, osaavat aika nopeasti sanoa voiko T-S auttaa sinua. Turha sitä itse on pähkäillä. Pankille tuo on hyvä diili, saavat rahansa 100% jos jostain syystä et haluakaan maksaa lainaa T-S:lle takaisin... Asiaa voi myös tiedustella UO:sta, kertovat kyllä heti jos talo lähtemässä alta.. mitä nyt en usko lainkaan.
Ota asioista selvää niin mielialasikin kohenee. Itse en kauaa miettisi jos pitäisi valita kunnon elämän tai vuosien velkakierteen välillä... myisin talon/osuuteni.
20.04.2014 18:32
Ajattelit siis antaa periksi kun asiat ei mene kuin haluaisit? Sama juttu kohdallani 2012... velkaa tosin enemmän kuin sulla, osa uo:ssa osa perintätoimistoilla.
Vuoden verran makselin suoli pitkällä kk-eriä, rahaa ei sit muuhun jäänytkään.
Onneksi tajusin ettei näin voi mennä, oma äitini takaajana yhdessä pankin lainassa ja en tietenkään häntä voinut maksumieheksi laittaa. Pakotin itseni kuntani velkaneuvojalle, taisi olla yksi viisaimmista teoistani vähään aikaan, sain heti apua ja mielialakin koheni kohisten. En todellakaan ollut ainoa velkaongelmainen ja rahallinen velkataakkani oli niitä pieminpiä.
Velkaneuvojja ehdotti Takuu-Säätiön takausta jolla ihan kaikki velat maksettaisiin pois. T-S:n myöntämiskriteerit omalla kohdallani täyttyivät, kuten näyttäisi sullakin, ja 2013 helmikuussa nostettiin omasta pankistani järjestelylaina. Aikamoisen kuittinivaskan kanssa kävelin kotiin.
Erittäin suurella todennäkösyydellä asunto jätetään rauhaan, sen verran pienikin tuo velkapottisi jonka ilmoitit. Jos velkoja paljon eli monia kk-eriä pitäisi hoitaa tuolla palkalla niin päästät ulosottoon, makselet kuitenkin pikkuvelkoja pois pienimmästä alkaen ja suurimmat uo:oon... jne jne. Uo:ssa makselet sitten "yhtä lainaa" tilistäsi ja rahaa jää muuhunkin elämiseen. Tästä se mielikin sitten alkaa kohentua ja huomaat että elämä voittaa.
18.04.2014 09:56
Aika moni valittelee ettei julkinen liikenne sovi vaan pakkohan se auto on olla.
Jos ihan taajama-alueella asustelee niin bussit liikkuu aikaisesta aamusta iltamyöhään. Olisiko niin että ei jaksella nousta/lähteä töihin paria kolmeakymmentä minuuttia aikaisemmin seisoskelemaan bussipysäkille.
Auto myös tarvii huoltoa ja rikkoontuessa rahaa palaa jos siihen ei ole varautunut.
Omalla kohdalla suurin säästö tuli kun laitoin auton pois ja ostin arvokortin n.40€/kk bussiin. Millaisia summia sulla on niillä korteilla ja ovatko ne ainoat velat mitä sulla on? Jospa kiristäisit vyötä ja muuttaisit asennetta joksikin aikaa. Ei välttämättä kannata myydä autoa vaan laitat sen "seisontaan" ja niillä rahoilla joita autoiluun menisi makselisit vaikka yhden kortin pois.. sitten vaikka toisen. Kun taas rahat pysyy tilillä paremmin niin auto käyttöön jos vielä koet sen tarpeelliseksi.
12.04.2014 12:24
Tietämättä taustoja nuo rahat olet jo menettänyt, niitä et saa enää takaisin.
Nyt vain lopetat lainaamisen. Et säästele rahojasi kotona vaan tilillä tai varmassa piilossa käteisenä ja myös kortti piiloon jos äidilläsi sen tunnus tiedossa.
12.04.2014 12:13
Et ole vissiin lukenu mun vanhoja viestejä mutta kerrataan vielä että mun vippivelat perintäfirmoihin ja UO:oon maksettu yli vuosi sitten. Olihan siinä oma hommansa, lähinnä paperisotaa mutta kun T-S tarjosi apuaan niin se oli ainut vaihtoehto saada asiat kuntoon. Samalla tuli hoidettua myös jo aiemmin olleet luotot sun muuta pois. Vielä makselen yhtä lainaa pois vajaan 3 v ja sitten velaton. Luottohäiriömerkinnätkin alkaa kesästä lähtien poistumaan, yksi toisensa perään.
11.04.2014 19:51
Minulla aikoinaan hieman samantapainen tilanne. Vippejä alkoi valua perintään ja osa jopa sitten UO:oon asti. Minulla oli tuolloin myös yksi pienehkö laina pankista jossa äitini oli takaajana. Tein niin että maksoin aina asumiskustannukset ja tuon äitini takaaman lainan kk-erän. Jos jotain ylimääräistä jäi niin ne meni muihin velkoihin. Itse asiassa äitini ei koskaan saanut edes tietää vippikierteestäni ja ongelmista joita ne sitten aiheutti. Hain järjestelylainan omasta pankistani jonka avulla siten maksettiin kaikki velat ja vipit pois. Pankkineiti tokaisi että tämä pankin lainahan on täydellisesti hoidettu, tosin varmasti tiesi miksi näin oli.
Jos tosiaan olet ottanut velat heidän tietämättään ja henkilöllisyytesi väärentäen niin pyydät heidän yksinkertaisesti tekemään asiasta rikosilmoituksen, kaikki sitten toivottavasti kaatuu sinun niskaasi.
08.04.2014 16:30
Syytäkin pelätä jos noilla tuloilla aiot ottaa vippiä. Se on kuitenkin maksettava yleensä kk päästä takaisin kuluineen ja jos isompi vippi niin menot+kulut tulee olemaan kohtuu suuret muutaman kk ajan. Älä lähde koittaan jos sulla asiat kuitenkin edes jotenkin kunnossa.
06.04.2014 10:49
Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja pyysin lopettamaan moisen ts. kielsin markkinoinnin omaan numerooni. Vastaus tuli pian, eivät enää lähettele mainosviestejä..... katotaan...
02.04.2014 23:59
Oliskohan tästä apua?
http://www.effi.org/mirrors/etvi/EiMainoksiaKiitos.html
01.04.2014 19:17
Itse asiassa en ole ollut asiakkaana heillä...
Pointti oli se että BF se vaan porskuttaa niinkuin nuo mainitsevasi liikennevalotkin.
01.04.2014 19:15
Ei vie, ainakaan jos makselet palkastasi.
31.03.2014 16:22
Itselläni aikoinaan käräjäoikeuden leima maksoi n. 200€ /juttu.
Aikoinan myös vouti tulosti laskusuorituksen A-tietoa varten eikä maksanut mitään.
28.03.2014 19:24
hirmunen Trölli...
26.03.2014 20:22
Siis kysymys oli paljonko on vipsanteria?
No täydet nolla...
26.03.2014 16:48
Saahan se UO rahansa tuon MAHDOLLISESTI taatun järjestelylainankin kautta... tuolla lainallahan maksetaan kaikki velat pois, myös UO:ssa olevat. Omakohtaiset kokemukset asiasta :) Eikö nykyään maksella UO:ssakin ensin pääomaa ja vasta sen jälkeen muut kulut?
25.03.2014 17:05
Svea ei pahemmin kuunnellut kun aikoinaan 2012 soittelin heille rästiin jääneestä saatavasta. Kerroin tilanteen ja olin valmis faksaamaan T-S/pankin papereita joista selviäisi tuleva järjestelylaina. 3 viikkoa kuulemma liian vaikeaa heille joten eivät vetäneet haastetta pois ja merkintä tuli. Hieman olisin vielä kerran toivonut joustavuutta mut näin kävi. Olisiko sitten asenteet heilläkin muuttuneet?
25.03.2014 17:01
Aloittajalle, oletko tutustunut Takuu-Säätiön TAKAAMAAN järjestelylainaan omasta pankistasi? Jos velkasaldosi 18.000€, vakityö, ja näemmä kauankin maksellut velkojasi isolla summalla, niin menisit hyvin heidän vaatimiin spekseihin. Tosin lainan takaukseen liittyy eräs ehto, vapaaehtoinen maksuhäiriömerkintä 2v. Saisit raha-asiasi kerralla kuntoon ja samalla oppisit uudelleen elämään käteenjäävällä rahalla. Itse tein niin, 34.000€ järjestelylaina jota maksan n.700€/kk 3 vuoden ajan.
Maksettiin kaikki vippivelat ja muutkin lainat ja luotot joita oli ennestään. Nyt käteen jää huomattava summa elämiseen ja sukanvarteenkin. Maksuhäiriötkään ei ole elämääni haitannut lainkaan. Suosittelen että tutustut aiheeseen jos haluat asiasi kuntoon. Toinen vaihtoehto on vain kärvistellä vuosikaudet.
24.03.2014 17:08
Mites anski sitten seuraava kuukausi sulla tulee menemään? Samat laskut sillonkin plus tuo lupaamasi 200€ ansiosisonnaisestasi??
24.03.2014 16:57
Mites noin fiksu ihminen tänne kommentoi? Eiks teille ole ihan omat foorumit?
24.03.2014 16:54
Se on aina se 1/3 vaikka UO:ssa olis kuinka paljon, kestää vaan maksaminen kauemmin.
23.03.2014 19:36
31 / 34