Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et saa luottoa 600€ se on fakta. Itse istuisin tuon sakon, täyshoidolla koko kuukausi... ei paha.
05.03.2014 19:11
Ihan kuin oma Ellos-lainani aikoinaan... mitään mahista päästä eroon pikaisesti tuosta suosta?
05.03.2014 19:07
Miksi lainata esim autoa varten kun sen voisi ostaa käteisellä? Tietysti jos haluaa sen neliveto audin niin taitaa olla eri juttu. Muutaman tonnin pommillakin pärjää kivasti.. Ja se että olisi pirusti velkaa joskus tulevaisuudessa ei oikein kiihota enää...
05.03.2014 19:05
Onko puolisollasi luottotiedot ok? Vai oletteko molemmat samassa tilanteessa?
Yrittäkää säilyttää toisen luottotiedot kunnossa jos mahdollista.
Onko millainen palkka? Jos palkkatuloja niin anna ottaa siitä se UO:n osuus.
Onko velkasumma suuri ja onko muita velkoja lisäksi?
UO ei anna maksuaikaa vaan lähettää yhden laskun jolla voi vielä kuitata kok homman. Jos ei pysty maksaan niin tulee kutsu ulosmittaustilaisuuteen. Sinne kannattaa mennä selittään tilannettasi. Siellä selviää myös miten asunnon kanssa tehdään. Lain mukaan kuitenkin joudut "maksamaan". Ei tosiaan kannata pelätä ulosottoa, itse sain hyviä neuvoja ja käytös oli heillä asiallista. Toihan on eräänlainen "maksujärjestely" vaan vaikkakin pakon edessä.
Kulutusluottoa hankala saada jos maksuhäiriömerkintä.
05.03.2014 17:25
Paniikissa, olisiko vaikka isovanhemmilla lainata, pyydät kauniisti ja lupaat aikanaan maksaa takaisin? Sulla ilmeisesti luottotiedot jo menny kun uo:sta lappukin jo tullut. Vai onko esim jokin sakko tai vakuutusrästi yms? Omaan kotiin(vuokra) hankala muuttaa jos luottotiedoissa merkintä. Olisiko jotain myytävää tai pantattavaa omaisuutta?
05.03.2014 17:16
Pikavipeistä joita en enää lopulta saanut maksuun oli n. 2000€. Sain täysmääräisen takauksen T-S:ltä jolla maksettiin kaikki velat sis. lainat, luotot ja vipit pois, eli 34k€.
En pelannu, en mä sentään hullu oo.
05.03.2014 17:09
Keräävät vain henkilötietoja eteenpäin myytäviksi...
05.03.2014 17:06
Asioi aina pankissasi, älä lainafirmoissa. Hatuttaa huomattavasti vähemmän kun asioista pystyy sopimaan...
04.03.2014 21:21
Kaikki ei mene tässä elämässä aina niin kuin elokuvissa. Ole onnellinen että sulla asiat näkyvät olevan kunnossa. Kahvakuulailu on hyvä harrastus ja sopiva pienituloiselle.
04.03.2014 21:19
Komppaan täysin edellistä... toisaalta eipä ole kokemusta tässä asiassa.
04.03.2014 19:36
Oho, onneks juudas69 oikasi virheeni.
04.03.2014 19:31
Riippuu merkinnästä, joku varattomuus UMS tjsp poistuu kun velka maksettu. YVK poistuu kun tietty aika kulunut norm. 3 -4v vaikka velka hoidettu tänä aikana.... tällee mutuna sanoisin, viisaammat jatkakoon.
04.03.2014 19:27
UO:n pidättämät varat menee aikanaan maksuohjelman mukaiseen maksuun, itse et niihin enää pääse käsiksi.
04.03.2014 18:43
No vastaillaan:
Tuli kirje A-tiedosta 7/2012 että merkintä tullut. Kaksi päivää tämän jälkeen Luottokunnasta kirje että Visa-kortti tulisi leikata kahtia ja palauttaa oheisessa kuoressa. Näin tein. Jatkoin Visa-kortin luoton maksamista normaalisti.
Nordea pankin debit-kortin annoin pankin tiskille 2/2013 kun pankki myönsi järjestelylainan, tuli myös vapaaehtoinen maksuhäiriömerkintä lainasta. Sain tilalle saman pankin electronin(oli jo ennestään).
Ei lainoja ulosotossa, uo kesti n. 4 kk 2012-13 vaihteessa.
En tehnyt mitään soppareita vaan sanoin että ottavat palkasta kun kävin uo-miestä moikkaamassa.
Nordea Electron ja S-Pankin debit...
Verkkopankkitunnukset säilyi. Sanoivat pankissa että niitä ei voi ottaa pois koska ne on niin oleelliset tätä nykyä.
No eihän velkakierteessä oleminen kivaa ole, posti kantaa muikkareita kassikaupalla. Mullahan jäi vippien takia myös normaalit laskut pahasti jälkeen, yritin siis kaikin keinoin selvitä ilman merkintää. Eka merkintä oli helpotus, avasi silmät ja hain apua, vaikkakin ihan liian myöhään.
Merkinnät luottotiedoissa ei ole haitanneet yhtään elämää. Mulla oli vakuutukset ja puhelinliittymä jo ennestään. Autoonkin sain liikennevakuutksen viime kesänä. Tärkein varmaan se että velkaantuminen loppui 06/2012 kun ekan kerran kävin velkaneuvojalla ja laitettiin asiat rullaamaan.
Itse asiassa mun tilanne nyt parempi kuin milloinkaan. Maksan yhtä lainaa n. 2% korolla vielä reilun kahden vuoden ajan. Laskut mitä nyt posti kantaa sillointällöin on sähkölasku 3kk välein ja puhelinlasku kerran kuussa. Autovakuutus ja kotivakuutus menee kerran vuodessa könttänä. Nyt jää myös kuukausittain rahaa säästöön n. 100-600€. En ole menettänyt toivoani,paitsi ehkä keväällä 2012 kun kaikki romahti. Maksukykyinen olen jo tovin ollut mutta luottotiedot palautuu 2017... toisaalta mitä välii noista on.
04.03.2014 17:03
Laita tänne tietoa miten aikoinaan sitten käy.
03.03.2014 21:42
Mistä duunista tuollaista palkkaa saa?
03.03.2014 13:56
Mulla S-kortti pysyi vaikka oman pankin debit-kortti piti palauttaa. Ilmeisesti kun S-kortin uusimisen aika koittaa niin voi olla että siinä vaiheessa ei uutta enää tipu. Mulla itsellä vielä toimii vaikka luotot menny 1,5v sitten.
03.03.2014 13:51
Arplyltä ei enää rahoja saa takaisin.
03.03.2014 13:47
ex-peluri, miten sait peliongelmasi hoidettua? Onko se hoidettu koska luottotietosi ovat menneet ja et voi enää saada vippejä yms.? Eihän tuollaisia monen tuhannen velkoja voi sopia kun rahaakaan ei ole, pyydä että laittavat ne ulosottoon odotteleen parempia päiviä. Opiskele itsellesi jokin ammatti ja kun olet palkkatyössä niin vasta sitten sulla mahdollisuuksia alkaa makseleen velkojasi. Aika potti kyllä tulossa kaikenkaikkiaan.
03.03.2014 13:46
Eihän se ole kierre enää jos olet lopettanut vippailun. Voisit sopia jonkinlaisen maksusuunnitelman noiden 4 firman kanssa jos tuntuu että rahat ei oikein riitä normisuorituksiin. Jos sun tilanteesi on oikesti noin hyvä, poislukien pienet tulot, niin saat velat varmasti hoidettua ilman luottohäiriömerkintöjä. Saisitko jostain lisätuloja? Ei sulla ole kyllä mitään hätää jos vaan vippailun jätät.
01.03.2014 19:11
33 / 34