osaako joku vastaa kysymykseen

surullinen

eli miten on minulla menossa todella iso lasku ulosottoon... en tiedä miten pystyn sen maksamaan ja asun tällä hetkellä asumisoikeusasunnossa perheeni kanssa.
Antaako ulosotto maksuaikaa vai ulosmittaako heti asunnon ja muun omaisuuden vai sovitaanko ensiksi minkä verran pystyy maksamaan palkasta?

12

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaana kaupp

Jos sulla on säännöllinen palkkatulo niin siitä ottavat. Ihan sopimukseen se ei oerustu vaan laki määrää, paljonko otetaan. Pääsääntöisesti 1/3 nettopalkasta, mutta jos isot tulot niin enemmän. Toki alaikäiset lapset / huollettavat alentavat summaa.

• kfgjgkg

Ei ne mitään vaikuta itselläni on 2.
      Palkan uoosmittaus jos maksu onnistuu kohtuu ajassa. Muuten voi ulosmitata asumisoikeuden

• velkaaa

Googlaa maksukieltolaskuri ja voit laskea paljonko vähintään pitää ulosottoon maksaa tai palkasta pidätetään suoraan. Kolme alaikäistä lasta lisää suojaosuutta, mutta kaksi ei enää vaikuta (ainakaan noin 2300 € nettotuloilla). Lapsilisistä ei ulosmitata mitään.

• surullinen

minulla on vain yksi alaikäinen lapsi... ja suurin osa palkasta menee asumiseen joten ei hyvältä näytä. onko järkevämpää ottaa esim kulutusluottoa ja maksaa koko velka kerralla pois?

• surullinen

ja tietääkö kukaan voiko kulutus luottoa ottaa eripankista kuin se minne palkka tulee?

• älä hätäile
        surullinen kirjoitti:

ja tietääkö kukaan voiko kulutus luottoa ottaa eripankista kuin se minne palkka tulee?

Älä ainakaan ryhdy maksamaan velkaa velalla. Siitä ei hyvä seuraa. Äläkä panikoi ulosoton kanssa. Jos sinulla kerran on palkkatuloja niin niistähän velkaa sitten ulosmitataan. Ja sen verran kerrallaan, että vähimmäistoimeentuloonkin riittää. Tavanomaista koti-irtaimistoa ei ulosmitata. Ja asunnon ulosmittaaminen on aina se vihoviimeinen konsti eikä sitä tehdä, jos ensisijaisesti ulosmitattavia palkkatuloja on.

Odottele rauhassa voudin yhteydenottoa ja sovi sitten maksusuunnitelmasta. Silloin tietoa ulosmittauksesta ei mene työnantajasi palkanlaskijallekaan. Eivät ne vouditkaan mitään hirmuja ole, jotka tulisivat oitis heittämään sinut perheineen kadulle.

• Onko puolisollasi luottotiedot ok? Vai oletteko molemmat samassa tilanteessa?
        Yrittäkää säilyttää toisen luottotiedot kunnossa jos mahdollista.
        Onko millainen palkka? Jos palkkatuloja niin anna ottaa siitä se UO:n osuus.
        Onko velkasumma suuri ja onko muita velkoja lisäksi?
        UO ei anna maksuaikaa vaan lähettää yhden laskun jolla voi vielä kuitata kok homman. Jos ei pysty maksaan niin tulee kutsu ulosmittaustilaisuuteen. Sinne kannattaa mennä selittään tilannettasi. Siellä selviää myös miten asunnon kanssa tehdään. Lain mukaan kuitenkin joudut "maksamaan". Ei tosiaan kannata pelätä ulosottoa, itse sain hyviä neuvoja ja käytös oli heillä asiallista. Toihan on eräänlainen "maksujärjestely" vaan vaikkakin pakon edessä.
        Kulutusluottoa hankala saada jos maksuhäiriömerkintä.

• Paniikissa!

Mulla ois sama tilanne paitsi että oon 16 eikä porukat sitä suostu maksamaan ja nyt tuli ulosotto virastosta lappu lasku ei iso ole 144e mutta ei ole hajuakaan mistä semmosen määrän rahaa saan alle 2vk eli mitä tossa nyt tapahtuu ku en sitä maksettua saa? onko tässä nyt kaikki pilalla ennenku edes omaan kotiin muutan?

• älä turhaan

hei paniikissa oleva sinun laskusi on vielä hyvin pieni minulla sitä on 15000e voit varmaankin sopia velkojan kanssa maksusta.

• Paniikissa, olisiko vaikka isovanhemmilla lainata, pyydät kauniisti ja lupaat aikanaan maksaa takaisin? Sulla ilmeisesti luottotiedot jo menny kun uo:sta lappukin jo tullut. Vai onko esim jokin sakko tai vakuutusrästi yms? Omaan kotiin(vuokra) hankala muuttaa jos luottotiedoissa merkintä. Olisiko jotain myytävää tai pantattavaa omaisuutta?

• Paniikkissa

Edesmenneitä ovat rattijuopon takia, ja ihan sakko vaan mut silti ei se hyvä ole jos se ulosottoon lähtee on paljon muutakin makseltavana kesän toilailuista joista tulee yli 10000 helposti (14 moottoriajoneuvon luvatonta haltuunottoa) eli taisi aikalailla tuhota elämäni? 3 sovittelua saatu mutta loput vaativat rangaistusta

• elämä on

elämä ei ole pilalla tuon takia tärkeintä että otat opiksesi virheistäsi etkä koskaan niitä toista tai ainakaan samoja virheitä... ikävä tilanne sinulla, itse ainakin uskon että asiat järjestyy tavalla tai toisella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      7330
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5286
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      57
      2979
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2463
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1488
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      192
      1359
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1083
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      311
      1020
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      226
      963
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      896
    Aihe