Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
xjuippi
profiilit
xjuippi
xjuippi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
60
Kommenttia
206
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos vastauksesta.
Asia selvisi jo kun käytin verstaalla.
Kyseessä on konstruktio jossa jousi kiristää kyseistä umpiota pitäen sen paikoillaan. Tarkoitus olisi vapauttaa kyseinen jousi avaamalla konepelti jolloin sen näkee sieltä. Tai pitäisi, muttakun kuskin puolella on akkuteline ym. siinä päällä niin se ei onnistukaan. Ja verstasäijä väitti että ei ole muuta keinoa kuin venyttää jousta väkivalloin niin pitkälle että saa sormensa väliin ja pystyy vetämään lampun ulos umpiosta.
Näin myös tapahtui :)
Oikeanpuoleinen umpio näyttäisi olevan paremmin hallittavissa, mutta lamput palavat mistä palavat :(
12.06.2015 17:34
Cebari on pitkään ollut yleisin moottoripyörä Suomessa, joten tee kyselykierros romottamoissa :)
28.05.2015 22:40
On ilo maksaa veroja :)
28.05.2015 22:21
Anteeksi, luin huolimattomasti; oletin että kysymys oli kahviPANNUsta :s
28.05.2015 21:56
Eiö se ole palava neste kerran on alkoholi?
Eikai siinä muuta ku tuikkaa tuleen, kunhan katsoo ettei palon leviämisvaaraa oo näköpiirissä.
28.05.2015 20:26
Entäs sitten?
Eihän se sitä tarkoita että uskovaisilla olis kyseiset avut :s
24.05.2015 22:34
Ei kaistoissa ole mitään välejä, siinon korkeintaan viiva.
Jos ohittamaan sopii viivaa ylittämättä niin se on täysin sallittua.
Sen saa tehdä määrätyissä oloissa myös ojan puolelta :)
07.05.2015 19:33
Ei nuo ymmärtäneet ollenkaan sun pointtia.
Ma sensijaan tiedän tarkalleen mitä tarkoitat.
Kun nimittäin aloittelin itse moottoripyöräilyä vanhana miehenä, halusin ehdottomasti nakupyörän, koska vain ne olivat silmissäni sellaisia kuin moottoripyörän tuleekin olla.
Viimahan siinä kävi, mutta oli se kait käynyt ennenkin, viiskytluvulla :)
Sitten tulin kuitenkin hommanneeksi Honda VF:n, vartti-katteisen, joka mielestäni oli seuraavaksi moottoripyöremmän näköinen nakujen jälkeen.
Viimatilanne korjaantui niin paljon, että päätin sittenkin kokeilla täyskatteista.
Ja se koski paitsi, ajoviimaa, myös prätkän sivutuuliherkkyyttä, ja vastaan tulevat ajoneuvoyhdistelmätkään eivät horjuta yhtään enempää kuin henkilöauto.
Honda CBR:llä sitten ajelin viimekesän, ja sen kokeilun tuloksena päätin nyt laittaa
varsinaisen matkapyörän.
Vähintäänkin Deauvillen, ehkä jopa Pan Europeanin.
(Minulla on sellainen pakanallinen käsitys, että niillä pysyy riittävän kuivana pitemmälläkin sateella, ja sehän on matka-ajossa tärkeää.)
Goldwingistä sensijaan en saa itseäni kiinnostumaan, pitää sen nyt sentään vähän näyttääkin moottoripyörältä :)
22.04.2015 21:51
Hyllyssäni on n. 15 raamatunkäännöstä eri kielillä, ja luen niitä vertaillakseni merkityksiä eri käännöksissä.
Ja eroja on.
Esmes 1. Korinttolaiskirjeen 2. luvun pohdinnat hengen ja *sen toisen* suhteista on hämmentävää.
Minkä toisen?
Niin, siinäpä se, käännöksessä, jonka sattumalta otin nyt käteeni, puhutaan "lihallisesta ihmisestä"
Mutta tämä on käännetty muutamalla muullakin tavalla, kuten "sielullinen ihminen", "luonnollinen ihminen" jne, joten asia on hyvin hämmentävä.
Mutta kun sen lisäksi Paavali itse eri muissa kirjeissään käyttää milloin mitäkin näistä variaatioista, niin johtopäätös on, että ei Paavali itse eikä yksikään hänen myöhemmistä tulkitsijoistaan ole ollut oikeilla jäljilläkään tätä asiaa "opettaessaan".
Opettamisesta puheenollen: Pastori Jukka Norvannon opetukset radio Deissä ovat eräänlainen kaiken huippu tässä suhteessa. Lähes jokaisessa ohjelmassa rakennetaan kummallinen ajatusrakennelma selittämään jotakin parin säkeen mittaista tekstinpätkää.
Viimeistään näiden selitysten pituus riittää osoittamaan, että Raamattu (joka jo sinänsä on vähän ylipaksu ollakseen mitenkään pyhä) ei voi olla jumalan sanaa.
04.04.2015 10:06
kiitos vaan sullekki :)
03.04.2015 21:56
Onpa show LOL
03.04.2015 10:53
Miten ma en nähny tuolla yhtään kirjoitusta mistään asiasta. Mikä tää palsta oikein on :(
21.03.2015 21:54
Ok, ok, ok, ylivertaisuutesi on todistettu, nyt esitit niin vahvoja argumenttejä etten osaa enää sanoa mitään LOL
11.03.2015 14:13
Ostin ensimmäisen tietokoneeni (IBM PC 1) 1980 luvun lopulla. Sen käyttöjärjestelmä sopi kahdelle lerpulle, ja se päivitettiin luonnollisesti ostamalla uudet lerput.
Sen jälkeen käyttöjärjestelmät alkoivat kasvamaan, ja ostin suunnilleen 10 konetta, ja lopulta käyttöjärjestelmä (itseasiassa käyttis + environment, ympäristö) käsitti yli 20 korppua, ennenkuin siirryttiin CD-romppuihin.
Jossain vaiheessa sitten tuli internet mukaan (muistatko, punaposkinen poika, ollenkaan aikaa ennen internetiä? ), ja sen jälkeen en muista ensimmäistäkään konetta ja käyttöjärjestelmää joka ei olisi kohta ensimmäisellä nettiyhteydellä alkanut ehdottelemaan päivityksiä.
Niin, itse asiassa tämä nyt käsillä oleva Yoga on ensimmäinen, joka sitä ei tehnyt.
Mitä tyhmyyteeni tulee, niin myönnän, että olen sen moneen kertaan saanut havaita näiden vuosien varrella.
Mutta jos luulet voivasi neuvoa minulle mitä tehdään aina ensimmäisenä niin menistit mieluummin opettamaan isällesi sen.
Käytä kuitenkin siinäkin tilanteessa jotain tilapäisnimimerkkiä, hän voi suuttua jos tunnistaa sinut.
11.03.2015 11:30
Ironia taitaa olla sulle tuntematon tyylilaji ?
Siis tossa oli (rivien välissä) juuri sinulle viesti, että seuraavan kerran kun tekee mielesi antaa tämän alan neuvoja niin älä ala jeesustelemaan merkki- malli- softa yms-kohtaisilla lisäkysymyksillä, vaan sano kysyjälle, että "päivitä käyttöjärjestelmä ensiksi".
Siis päivittäminen on ihan yhtä relevantti juttu riippumatta merkistä, mallista tai käyttöjärjestelmästä.
Ehkä ymmärrä tämän rautalangasta väännetyn mallin paremmin kuin ironian (suomeksi salaiva) ?
10.03.2015 13:00
Vastaan itse itselleni, kun ei kukaan muukaan siihen pystynyt.
Siis kuten implisiittisesti kysymyksestäni ilmeni, mistään ei löytynyt mitään näppäimistöasetuksen muuttamismahdollisuutta.
Tarkempi tutkimus osoitti, että koneen softassa ei todellakaan ollut kuin yksi vaihtoehto: englanti.
Niinpä siis päivitin koko softan, ja nyt löytyi säätöjä jokalähtöön, ja asia on kunnossa :)
Tässä sitten minun neuvoni niille, joille sama ongelma tulee vastaan (sillä se tulee takuuvarmasti jollekin):
Kannattaa päivittää käyttöjärjestelmä heti kun hakee koneen kaupasta. Ja tämä koskee justiinki Lenovo tabletteja. Kukaan ei tiedä miten kauan vekonin on virunut kaupan hyllyllä ja miten vanha softa siinä on.
Tämä päivitys korjasi muitakin ongelmia, ensimmäisenä huomasin, että Ylen Areenan lähetykset alkoivat olla katsottavissa :)
Eiköhän muitakin vielä paljastu kunhan vuoronsa tulee.
Out of topic: Tähän ongelmaan en ole törmännyt tietokoneiden kohdalla koska olen aina ensimmäisenä vaihtanut Ubuntun sisään.
Myöskään iPadin kanssa sitä ei ilmennyt, koska Macin taustayhteisö muistuttaa softan päivityksestä aina kun uusi tulee saataville.
10.03.2015 09:37
Jos tiedät, että sellainen on mahdollista, niin tiedät varmasti neuvoa minulle myös osoitteen tai polun, missä tuollaisen vaihdon pääsee tekemään.
Kiit.... Ja paskat, ei tässä etukäteen mitäänkiitetä, sananlaskukin sanoo että "lopussa kiitos seisoo" .
08.03.2015 21:45
Minulta katoaa silloin tällöin joku sovelluksista tuntemattomaan paikkaan, ja olen yleensä löytänyt ne siten, että olen mennyt kauppaan ja muka imuroinut uudelleen.
Kuinka ollakaan, kauppa muistaa mitä minulla pitäisi olla ja ilman että mitään imurointia tapahtuu todellilsuudessa, kyseinen kuvake ilmaantuu esiin ja ohjelma on käytettävissä.
En osaa muuta neuvoa antaa kuin että kokeileppa sinäkin sieltä kaupan kautta :)
08.03.2015 13:11
Tasapuolisuus, hoi!
Veronmaksajien rahoiolla on mun nenäni eteen kannettu luterilaisuutta mun syntymästä saakka!
Multa lupaa kysymättä tää on jatkunut sen jälkeen ku musta tuli veronmaksaja :(
03.03.2015 21:41
Ihan ok :)
Onhan veronmaksajien rahoilla opetettu luterilaisuuttakin ties kuinka kauan jo.
Olisi hyvä kun islamin lisäksi myös hindulaisuutta, buddhalaisuutta ja shitolaisuuttakin alettaisiin opettaa, tärkeimmät mainitakseni.
02.03.2015 21:22
10 / 11