Vapaa kuvaus

Aloituksia

60

Kommenttia

206

  1. Ei+teologia+ole+tiedettä.
  2. Mainitsemasi+seikka+on+yleinen+käsitys.Se+kirjoitus,+jota+luin,+selitti+(muistini+mukaan)+väittämäänsä+niin,+että+konjunktio+(joka+ei+ole+konjunktio+vain+meidän+näkökulmastamme,+vaan+on+sitä+riippumatta+havaintopaikasta,+kun+vain+suora+linja+planeettoje+välillä+on+todettavissa)+vaikuttaisi+sitä+kautta,+että+siinä+kahden+planeetan+(tai+planeetan+ja+auringon)+vetovoimat+yhdistyisivät,+ja+niinollen+samasta+suunnasta+tuleva+vetovoima+vahvistuisi.++Tämä+tapahtuisi+tietysti+Newtonin+painovoimalain+puitteissa,+eli+kappaleiden+massat+ja+niiden+keskinäinen+etäisyys+olisivat+relevantteja.+Muistan+kirjoittajan+esittäneen+konkreettisen+esimerkin,+miten+1930-luvulla+(jolloin+lyhytaaltolähetykset+olivat+aivan+toisessa+asemassa+kuin+nykyisin)+eräs+täydellinen+radioliikenteen+katkos+olisi+näin+ennustettu.+++Minua+kiehtoi+siinä+se,+että+ainakin+ensinäkemältä+perusteluissa+oli+johdonmukaisuutta,++Varsinkin+kun+kirjoittaja+itse+kiinnitti+huomiota+siihen,+että+painovoiman+vaikutukset+niillä+välimatkoilla+ja+niillä+massoilla+ovat+äärimmäisen+pienet.+"Kysymys+onkin+siitä,+että+miten+pieni+on+lopulta+todella+pieni",+muistan+hänen+maininneen.++Mutta+tämä+on+minulla+muisinvaraista+tietoa,+enkä+missään+tapauksessa+ole+valmis+väittelemään+asiasta,+mutta+etsin+tuota+kirjoitusta+nyt,+jotta+voisin+yrittää+arvioida+sen+luoettavuutta.++Tiedän+nimittäin,+että+tähtitieteen+nimissä+on+tuotettu+paljon+huuhaatakin,+sen+lisäksi+mitä+astrtologia+on+tehnyt.
  3. Kyllä+tuolla+aloittaja+yritti+asiaa+selvittää,+jopa+Wikipedian+melko+selkeää+määritelmää+lainaamalla.+Käyppäs+itsekin+lukaisemassa+miten+Wiki+määrittelee+manipuolinnin+.