- Tavallisella+nelilaskimella+laskettuna+tuollainen+70%:n+alkoholiveron+nosto+nostaa+olutlaatikon+hintaa+3,16+euroa.
- Kummallista on myös se, että minun saksassani die Nation on aina ollut feminiini, ei koskaan neutri.
- Minun saksassani tuo kylläkin kirjoitetaan Nation. Vaikka saksalaiset sen lausuvatkin natsioon, eivät he kaikki osaa suomea, jotta tuon ymmärtäisivät suomalaisittain.
- ""Wir leben Autos". (Me elämme autoja). "_Das_ Auto". (_Se_ auto). Volkswagenin sloganeja muutaman vuoden takaa. "
"No niin, siitä kävikin jo ilmi, millä vuosikymmenellä minä olin nuori, missä olen asunut ja minkä merkkisiä tuotteita ostan."
Tiedä tuosta minkä merkkisiä tuotteita ostat. Meillä on toisena autona vuoden 2014 mallia oleva auto, jonka takalasissa on teksti "WIR LEBEN AUTOS", ja se on Opel Astra. - Olkoot nyt sitten paskaa. Minä olen tyytyväinen, olen ajanut viimeisen 30 vuoden aikana seitsemää GM-autoa, kahta Renaultia ja nyt pari kuukautta PSA-autoa. Toki kaikki uutena ostettuja, mutta kertaakaan en ole käynyt korjaamolla, määräaikaishuolloissa vain.
- Miksi sitten mennään Porvoosta Kullooseen ja Kulloosta Porvooseen?
Aika lailla samanlaisia nimiä ovat kaikki kolme minusta, Porvoo, Haikkoo ja Kulloo. - Noista kojelaudan nitinöistä lukiessani kuvittelin lukevani jotain testiä reilun kymmenen vuoden takaa. Silloin nimittäin oli Mäntsälässä eräällä naisella Skoda Octavia taksissa, ja siinä kuului kuoppaisella tiellä jatkuvasti nitinää kojelaudasta. Ilmeisen vaikea vika korjattavaksi.
- Ajotyylihän renkaiden keston ratkaisee ja tietysti ajetut kilometrit. Edellisessä autossani oli ensiasennusrenkaina Conti EcoContactit, joilla ajoin 48 000 kilometriä, urasyvyys vielä 3 mm.
Nyt on uudessa renkaina Michelin EnergySaverit, katsotaan millaisia lukemia niillä ajetaan. - Ajoin Astra J 1,4:llä 75 000 km, kulutus 6,08 l/100 km kirjanpidon mukaan.
- Ei tuossa 12-packeja tarvita. Vanhanaikaisen kasvatuksen saaneena tuon kärryssä myös vaimon kaljat.
- Olen usein tuonut kärryillä neljä laatikkoa kaljaa, ei ongelmia.
- Bensiinimoottorillisen auton kävin eilen ostamassa, ajoa noin 20 Mm vuodessa.
- Tuolta kannattaa käydä lukemassa juttu sivulta yhdeksän. Saattaa joku jopa yllättyä.
http://www.tieyhdistys.fi/site/assets/files/1351/tl6-2012.pdf - Miten niin ei voi olla tasa-arvoisia risteyksiä ilman jotain merkkiä?
14 §
Väistämisvelvollisuus
Risteystä lähestyessään kuljettajan on noudatettava erityistä varovaisuutta. Hänen on väistettävä samanaikaisesti muuta tietä oikealta lähestyvää ajoneuvoa.
Nimenomaan taajamassa ei voi olla, nopeusrajoituksen ollessa yli 40 km/h, tasa-arvoista risteystä ilman merkkiä 161, risteys. - Teillä taitaa olla siellä pitkät töllinvälit.
- Onko tuo 15 A todella yleinen?
- Kyllähän nopeus saa nousta yli suurimman sallitun. Poliisi on määritellyt nopeuden jota saa ajaa ilman seuraamuksia. Toista oli "ennen vanhaan". Luin taannoin erään linja-autoyhtiön historiikista erään kuljettajan saaneen neljänkympin rajoitusalueella Kokemäellä ylinopeussakon nopeudesta 42,6 km/h, 60-luvulla, sen aikaisilla laitteilla mitattuna.
- Olen muutaman kerran Saksassa käynyt, eikä sielläkään joka risteyksessä poliisia näkynyt koputtelemassa.
- Totta,++turiset,+onhan+tuo+järkyttävä+määrä+alkoholia+vuodessa,+tuohan+tekee+jo+kolme+tölkkiä+olutta+viikossa+henkeä+kohti+ja+lisäksi+kuusi+ravintola-annosta+viinaa+viikossa,+yhteensä+yhdeksän+annosta+viikossa.
Terveyden+ja+hyvinvoinnin+laitos(THL)+pitää+kohtuukäyttäjänä+henkilöä,+joka+juo+alle+24+annosta+viikossa+(näitä+on+suomalaisista+aikuisista+64%).
Joten+tuo+dippadaadappadii+juo+moninkertaisesti+tuon+THL:n+suosituksen,+vai+olisiko+jonkun+laskimessa+kuitenkin+jokin+vika? - "Sukunimissä noudatetaan suomessa ihan tavallista kielenmukaista taivutusta, Lonka, Longan;"
Siis pitäisi noudattaa. Kun nykyistä edellinen valtakunnansovittelija nimitettiin virkaansa, sanottiin uutisissa "Esa Longan". Kun tuo henkilö itse kuitenkin halusi sanottavan "Lonkan", suostuivat kaikki hänen pyyntöönsä, ja alettiin esimerkiksi uutisissa säännöllisesti sanoa "Lonkan". Se siitä.