Nerokkaimpia tuotteiden mainoslauseita

Ryynänen-Horttanainen

Kerätäänpä tänne niitä oivaltavimpia erilaisten teollisten tuotteiden mainoslauseita. Ei tarvitse edes sisältää sanaleikkiä, kunhan on muuten hyvä.

"Har man Kardon, har man allt". (Jos omistaa Kardonin, omistaa kaiken). Stereolaitteita valmistavan Harman-Kardonin mainoslause 1980-luvun Ruotsista.

"Näinä päivinä on syytä katsoa, mihin reikään pluginsa työntää". Marshall-kitaravahvistimien mainos 1980-luvulta, kun AIDS oli otsikoissa.

"Så närä motorcyckeln du kan komma". (Niin lähellä moottoripyörää kuin voit päästä). Ruotsalaisen mopofirman mainos 1980-luvulta, ja kyseinen mopo todellakin oli äärimmäisen roteva ja prätkämäinen.

"Wir leben Autos". (Me elämme autoja). "_Das_ Auto". (_Se_ auto). Volkswagenin sloganeja muutaman vuoden takaa. Rohkeaa kansallismielisyyttä saksalaisfirmalta, kun koko maailma mainostaa englannin kielellä. Lisäksi ensimmäinen leikittelee saksan sanoilla lieben/ leben, ja jälkimmäinen englannin the-
preposition saksalaisella vastineella; THE car/ DAS Auto.

No niin, siitä kävikin jo ilmi, millä vuosikymmenellä minä olin nuori, missä olen asunut ja minkä merkkisiä tuotteita ostan.

11

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryynänen-Horttanainen

      Oho! Pahoittelen tuota kirjoitusvirhettäni "närä". Piti tietysti olla "nära", mutta sitä ne 12 keskiolutta teettävät. Ja närästävätkin vielä.

    • Muisteleiksen

      Anglosaksinen maailma ilmoittaa autojen polttoaineenkulutuksen meikätapaan nähden nurinkurisesti: kerrotaan, kuinka monta mailia auto kulkee gallonalla polttoainetta. Termi kuuluu englanniksi lyhyesti ”mileage”.

      Kun iso kansainvälinen öljy-yhtiö muutama vuosikymmen sitten lanseerasi uutta, kehittäjäyhtiön mukaan polttoainetta säästävää moottoriöljyä, oli mainosten johtavana sloganina ”more smileage”. Sanaleikkiä pidettiin jokseenkin mahdottomana kääntää suomeksi, mutta aikansa mainosmaailman guru, kamarineuvos Matti Viherjuuri otti ja onnistui:

      ”Enemmän ilometrejä”

    • hyvinpyyhkiiedelleen

      Aiheesta on näköjään olemassa vielä vanhakin ketju, jos haluaa plärätä läpi.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/8757210/paata-paivasi-saludo-kahvilla!

      TV-shopissa tai vastaavassa joutavuuksia markkinoivassa tv-soopassa mainostettiin joskus tuulilasinpyyhkijöitä, jotka "ovat viimeiset jotka tarvitset". Ilmeisesti niitä käyttämällä joutuisi huonon näkyvyyden vuoksi onnettomuuteen, jonka vuoksi ei tarvitsisi enää koskaan uusia pyyhkijöitä.

    • ""Wir leben Autos". (Me elämme autoja). "_Das_ Auto". (_Se_ auto). Volkswagenin sloganeja muutaman vuoden takaa. "
      "No niin, siitä kävikin jo ilmi, millä vuosikymmenellä minä olin nuori, missä olen asunut ja minkä merkkisiä tuotteita ostan."

      Tiedä tuosta minkä merkkisiä tuotteita ostat. Meillä on toisena autona vuoden 2014 mallia oleva auto, jonka takalasissa on teksti "WIR LEBEN AUTOS", ja se on Opel Astra.

    • NämäTuliMieleen

      Äpymyyjillä oli yhtenä vuotena mainoslause "Yksi kympillä, kaksi ventillä".

      Aku Ankassa oli paikka nimeltä Planeetta 2, jossa kaikki oli sekundaa. Sikäläinen karkkimainos kuului "Hammas namusta, kaksi parhaasta".

      • ThenAgainWhoDoes

        Lisää fiktiivi-mainoksia.

        Bladerunner- leffassa näin:

        "A new life awaits you in the Off-world colonies"


      • NamiNamiNam
        ThenAgainWhoDoes kirjoitti:

        Lisää fiktiivi-mainoksia.

        Bladerunner- leffassa näin:

        "A new life awaits you in the Off-world colonies"

        No täs pari lisää :P

        "Soylent Corporation:
        What makes our food products so good?
        It's The People!" :D

        "Soylent green: It's 100 % organic!"


    • Jihuuu

      näinä päivinä ....pluginsa työntää oli kyllä Fazer musiikin Fender kitaroiden mainos.

    • JeRoulaSem

      Volvo markkinat; matkustavat Volvo Markkasen maineella!

    • ProHarjaaja

      No muo ainaki huvittaa joka kerta ku kuulen toi just nyt telkkareissa pyörivä mikälie hammastahnamainos, jossa kehutaan et:
      "Tällä tahnalla peset hampaasi ammattimaisesti" (taijotaisinnepäin)

      Lähinnä kiinnostais tietää, et kuinka monta hampaiden harjauksen ammattilaista maailmasta löytyy?! :P :/

      • Eikö suuhygienistit ole niitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe