- Sellaista se on, verkkosivut tulevat koko ajan raskaammiksi ja raskaammiksi, niin ne eivät välttämättä toimi Jallun roskiksesta dyykkaamalla koneella kovin hyvin.
- Missä Jallu, siellä vainoharha.
- Jallulle täytyy varmaan taas määrätä "sähköisiä mielenterveyspalveluja" vainoharhoihin.
- Missä joku on väittänyt sen olevan jonkinlainen standardi?
Luulisin kumminkin, että 10 vuoden takainen PC-peli on keinolla tai toisella pelattavissa vielä 20 vuoden päästä valmistettavilla koneilla. Jatkossa toki kelvollisten peliemulaattorien tekeminen varmaan vaikeutuu, kun laitteiston suorituskyvyn kasvu hidastuu entisestään, eikä emulaattorin suorituskykyhävikkiä voidakaan korvata ns. raa'alla voimalla. - Kari muistuttaakin paljon Itä-Saksaa viimeisinä vuosinaan: siellähän kiellettiin jopa neuvostoliittolaiset lehdet, joissa puolustettiin talousuudistuksia ja muita kontrollin lievennyksiä.
- Eiköhän se kumminkin paranna työllisyyttä, kun ei joka kerta tarvitse keksiä pyörää alusta, vaan jää rahaa palkata ihmisiä mielekkäämpiin hommiin.
- Kuka sitten maksaa sinun mt-työkyvyttömyyseläkkeet, jos ihmiset eivät työllisty, tee töitä ja maksa veroja?
- Noin yleisellä tasolla en varmastikaan ole kovinkaan yksinkertainen, mutta hyvin mahdollista tietysti on, että olen jollain kapealla osa-alueella yksinkertainen. Sen sijaan Jallu nähtävisti tykkää jokellella joutavia.
- Muuten vain jokeltelit:
"Kehut varmaan cd äänilevyjenkin äärirajoille huudatettua musiikkia hyväksi jossa dynamiikasta ei ole tietoakaan."
Sellaista se on se Jallun jokeltelu. - Nyt ei Jallu itse taida ymmärtää, kun on jäänyt lumevaikutuksen eliminointi kokonaan välistä. No, usko sinä vapaasti, minä taas suosin tietämistä.
- Missä Jallu, siellä jätetään lumevaikutus huomioimatta. Jos lumevaikutuksella voidaan hyvänen aika parantaa kroonisia kiputiloja, on ihan dorkaa väittää, ettei sitä muka tarvitsisi huomioida äänenlaatua arviotaessa.
- Loudness war ei ole mikään CD-formaatin itsensä vika.
- Jaaha, onkos Karikin niitä kaiutinkaapeleiden sisäänajajia?
- Lumevaikutus taitaakin olla Jallulle ihan tuntematon asia.
- Ei ole yhtään outo käsite. Sille vain on rajansa, mitä ihminen erottaa ja mitä ei.
http://drewdaniels.com/audible.pdf
Esimerkiksi tuossa tutkimuksessa ei ole onnistuttu osoittamaan, että ihminen sen pystyisi arvausta paremmin erottamaan. - Kyllähän se korreloi, yleensä jos ääniraidalla isompi näytteenottotaajuus, niin sitten on myös pidempi sanapituus. Sen sijaan kausaliteettia ei toki ole.
Vähän epäselvää vain on, että kumman vaiko peräti molemmat Jallu mielestään erottaa. - "Voi käydä miten, niinkö että Linux lähtee oikein päälle ja toimii kuten minulla mutta vain sen yhden kerran."
Juu, semmoinen ainakin on minulla tullut joskus aikoinaan vastaan. Jos pisti persistent spacen nollaksi, niin sitten ongelma poistui.
"Poiminta joka jo pistää faktaa tiskiin.
"Human hearing supposedly tops out at 20kHz, but that doesn’t make higher sample rates useless"
http://www.tested.com/tech/1905-the-real-differences-between-16-bit-and-24-bit-audio/"
Melko strateginen lainaus. Vähän kuin lukisi Raamattua tyyliin: "Hän meni ja hirttäytyi...tehkää te samoin".
Otetaanpä vähän isompi pala:
"24-bit sound is a tricky thing to gauge. Does it provide for a greater resolution of sound? Definitively. It has room for 256 times the data, remember. Are you going to be able to hear that difference? Harder to judge. Human hearing supposedly tops out at 20kHz, but that doesn’t make higher sample rates useless. According to the Nyquist rate, to fully capture a wave, it should be sampled at twice its highest frequency. In other words, a higher sample rate, and a greater bit depth, gives your sound more wiggle room, meaning sound peaks are less likely to be truncated and the subtleties of the music are less likely to be drowned out."
Nyqvistin teoreeman mukaan aallon laadukkaaseen digitointiin tarvitaan korkeimpaan taajuuteen nähden kaksinkertainen näytteenottotaajuus. Sikäli kun ihmiskorva kuulee enintään noin 20 kHz:n äänen, niin Nyqvistin taajuus on sitten noin 40 kHz. Muun muassa CD:illä käytetty 48 kHz on sitten jo hieman varman päälle pelaamista. - "Mitenkö lubuntu on tikulle saatu, ompa ihme kysymys jolla ei ole mitään merkitystä mutta vastataan nyt että ihan iso imagesta asentamalla kuten aina ennenkin ja se toimi sen yhden kerran."
On sillä totta kai merkitystä. Jos se on tehty vaikka jollain Unetbootinilla ja sen "persistent space" -toiminnolla, niin voi käydä juuri noin.
"Vastaa nyt kysymykseen oletko käynyt armeijaa vai etkö päässyt?"
Aivan älytön kysymys. Tässä sairaalassahan potilaan ja lääkärin suurin ero on, että lääkärillä on avaimet! - "Mitä informaatiota olet vailla?"
No esimerkiksi miten se Lubuntu oli sinne tikulle saatu.
"Minä pystyn kuulemaan eron 16ja24 bitin välillä, mutta pysytäämpä nyt tässä aiheessa eli Linuks rikkoontuu itsestään."
Hölynpölyä ja taas hölynpölyä. - "etkö osaa lukea, tikku on kunnossa, mikä siinä tikussani on muka vikana?"
En minä tiedä, koska sinusta ei saa mitään järkevää informaatiota ulos.
"Kuulotestissä suosittelen käymään, oliko armeijassa kuulotestiä vai etkö edes sellaiseen mennyt?
Kuten sanoin niin on värisokeita sekä sellaisia jotka ei erota edes c kasetin äänen eroa pakkaamattomasta blurayn ääniraidasta."
Joku C-kasetti on tässä kohtaa pelkkä savuverho. Pistä vaikka linkki tutkimukseen, jossa on kaksoissokkokokein voitu osoittaa, että ihminen kuulee eron 16- ja 24-bittisen ääniraidan välillä.