Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
flegu
profiilit
flegu
flegu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
371
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keskustelu+polveilee+osittain+elinkumppanin+menettämisen+tilanteessa.
Me+jouduimme+totuuden+eteen+parikymmentä+vuotta+sitten+jolloin+tulevaisuutta+voi+katsoa+parhaimmillaan+12+vuotta+eteen+päin.+Ennusteen+alaraja+oli+3+vuotta.
Tuo+oli+vaimoni+ennuste.+Minu+eturauhaseni+ilmoitteli+ko.elimen+syövästä+joka+sittemmin+osoittautui+virheeksi+laboratoriossa+ja+koepalojen+analyysin+sekaannuksessa.
Veti+kuitenkin+totiseksi.
Silloin+teimme+kaikki+ajateltavissa+olevat+testamentit+ja+tahdot+ja+samalla+tuli+pohdiskelluksi+myös+jatko+jomman+kumman+leskeytyessä.
Olimme+jo+avioliittomme+alusta+alkaen+varmistaneet+kaverin+pärjäämisen+tapahtuipa+mitä+tahansa.+Onnettomuus,+sairaus+tai+mattojen+halkileikkaus.
Ilman+yhteistä+onnettomuutta+kylmä+tosiasia+on,+että+toinen+meistä+leskeytyy.+Minua+rauhoittaa+se,+että+olen+osaltani+tehnyt+parhaani+vaimoni+vastaisen+elämän+turvaamiseksi.+Nukun+yöni+hyvin.
Huolimatta+parinkymmenen+vuoden+takaisesta+eturauhastuomiosta,+vedin+viime+yönä+keskeytymätöntä+unta+pollaan+8,5+tuntia.
Hyvä+omatunto+ja+niin+edelleen!
28.08.2020 12:00
Kyllähän+ne+yllätyksiä+olivat.+Perusterveen,+hyväkuntoisen+vaimoni+syöpädiagnoosi+4:n+aivohalvauksen+ja+sairaalatutkimusten+jälkeen+52+vuotisena.
Geneettinen+tausta,+ei+siis+elintavoilla+edistetty.+Teoriassakin+parantamaton.
Yleisyys.+Suomessa+on+vastaavia+noin+yksi+/100000+(satatuhatta)+kohti.
Lähinnä+tunsimme+kohtalon+epäoikeudenmukaisuutta.
Eliniän+ennuste+oli+3+-+12+vuotta+riippuen+iästä+ja+kunnosta.
Vuosi+meni+sulatellessa+kunnes+asennoiduimme,+ettei+asia+parane+pähkäilemällä+vaan+elämme+mahdollisimman+tavallista+elämää.
Tuohon+on+aikaa+nyt+18+vuotta.
Oman+pakoputkeni+korroosio+paljastui+ollessani+67+vuotinen.+30cm:n+pätkä+pois+ja+seurantaan.+Eräs+työkaverini+ja+vaimoni+serkku+olivat+kuolleet+vastaavaan+syöpään.+Vuosittain+on+uusia+tapauksia+4000+-+5000+joista+noin+puolet+johtaa+kuolemaan.+Tarkoittaa+ilmeisesti+ensimmäisen+5:n+vuoden+aikana.
Minullahan+on+puukotukseen+aikaa+jo+8+vuotta.+Avanteen+sulkemisen+jälkeen+oli+tehtävä+"kurinpalautusleikkaus"+ohutsuolelle.+Se+kehveli+ei+kestänyt+aloillaan+vaan+punki+avannearvesta+ulos+lähtien+vaeltamaan+ihon+alla+vasemman+kyljen+suuntaan.+Leikkautin+Viimsissä+kustannusten+vuoksi.
Sytostaattien+kylkiäisenä+vaimoni+perna+on+turvonnut+reippaasti+mutta+muuta+ei+ole+havaittu.+Lääkitystä+lisätään+hiljalleen.
Ole+itse+seurannassa.+Verikokeet+ja+vuoden+kuluttua+tähystys.
Alkuhämmingin+jälkeen+emme+ole+kokeneet+mitään+kuoleman+enteitä.+Olemme+kiitollisia+jokaisesta+vaimon+"lisävuodesta"+ja+omalla+kohdallani+suurin+haitta+on+se,+etten+pysty+pitämään+punttivyötä+kyykyissä+ja+maastavedoissa.
On+turha+puristella+kiveksiään+sellaisten+asioiden+kanssa+joille+ei+mahda+mitään+vaan+käyttää+hyödykseen+ja+ilokseen+jokaisen+jäljellä+olevan+päivän.
Tästä+nyt+tuli+tälläinen++pitkä+jeremiaadi+mutta+haluan+rohkaista+kaikkia+syöpädiagnoosin+saaneita+tai+mahdollisesti+saavia,+ettei+se+ole+maailman+loppu!
08.09.2019 17:39
Ei+kirjoittele+mutta+noin+yleisesti+näistä+vaivoista+voi+kilkutella+monellakin+tavalla.
Tunnustan+harrastavani+joskus+lievää+harhaan+johtamista.+Ainakin+kuvittelen+mahdollisten+lukijoiden+tulkintaa.
Sydänvikainen,+syöpäleikattu+ja+sen+seurannassa+oleva+polvi-invaliidi+saattaa+kuvauksena+merkitä+eri+hmisille+eri+asioita+ilman,+että+valehtelen+tai+edes+liioittelen+pahemmin.
Sydärin+tapainen+oli+1992.+Kotiuduttani+kävin+sydänfilmissä+ja+rasituskokeessa.+Max.+syke+198.+Nykyisellään+175+-+180.+
Olen+edelleen+syöpäseurannassa+vaikka+mitään+huolestuttavaa+ei+olekaan+havaittu.
Polvi-invalidi?+Operoitu+polveni+ei+siedä+kohtuullisillakaan+raudoilla+pohjakyykkyä+ja+alkoi+protestoimaan+jo+74v+ikäisen+ukon+vetäessä+maasta+kerran+200kg.+Nyt+on+tehtävä+pienemmillä+painoilla+pitempiä+sarjoja.
En+edes+uskalla+yrittää+puolivolttia+kumpaankaan+suuntaan.+En+kinkkaa+enkä+hypi+aitojen+yli+tasatassua.
Eikös+noilla+eväillä+jo+pääse+vakavasti+vammautuneiden+porukkaan?
Ylipäätään+minua+huvittaa+yleinen+intimiteetin+äärimmilleen+suojelu.+Yleistä,+ympäripyöreää,+mitään+sanomatonta+lässytystä+asioista+jotka+ovat+ilmaistavissa+täsmällisemminkin.
07.09.2019 10:47
Jos+tarkoitat+uuden+kumppanin+hakemista+niin+omat+mahdollisuudet+ja+mieliteot+eivät+välttämättä+kohtaa.
Jos+kyse+on+kumppanin+katselemisesta+niin+mitään+muutosta+ei+havaitse+koska+se+tapahtuu+niin+hitaasti.
Katselemisen+intensitetti+vaihtelee.+Kesäkuukausina+iltaruskoni+lämpö+on+muuta+vuotta+enemmän+kanssani+koska+harmaahapsien+harrastukset,+3krt/vko,+ovat+tauolla.+
Vajaan+kahden+viikon+kuluttua+aloitamme+intensiivisen+katselun+luumuillessamme+kahdestaan+vieraassa+kieliympäristössä.
Vaimoni+lienee+huolissaan+rapistumisestani+koska+hän+varauksettomasti+kannustaa+minua+harrastuksessani+ja+suostuu+purnaamatta+syömään+tekemäni+sapuskat.+Tarkoitus+lienee+hidastaa+väistämätöntä+prosessia.+Sivutuotteena+pysyn+täysin+raittiina.
02.09.2019 13:48
Aloittajalle.
Huolimatta+ylenpalttisesta+ahmimisestamme+emme+ole+onnistuneet+kehittämään+diabetestä,+metaboliaa+emmekä+sydänvaivoja.+Romupolveni+johtuu+aivan+muusta+syystä.
Sai+tänään+verikokeiden+tulokset+ja+viimeinen+kehon+koostumusanalyysi+on+päivätty+26.02.2019.+Metabolia+(+vatsaontelon+viskeraali?)+oli+yleisen+tavoitetason+alapuolella+ja+ikäluokkani+alarajalla+joten+kannattaa+ahmia+pekonia!
16.07.2019 17:59
Aloittajalle.
Huolimatta+ylenpalttisesta+ahmimisestamme+emme+ole+onnistuneet+kehittämään+diabetestä,+metaboliaa+emmekä+sydänvaivoja.+Romupolveni+johtuu+aivan+muusta+syystä.
Sai+tänään+verikokeiden+tulokset+ja+viimeinen+kehon+koostumusanalyysi+on+päivätty+26.02.2019.+Metabolia+(+vatsaontelon+viskeraali?)+oli+yleisen+tavoitetason+alapuolella+ja+ikäluokkani+alarajalla+joten+kannattaa+ahmia+pekonia!
16.07.2019 17:59
Kun+on+ikänsä+elänyt+köyhyydessä+ja+kurjuudessa+niin+vaikutus+näkyy+vielä+näin+vanhoilla+päivilläkin.
Normaalissa+hotskumajoituksissa+syömme+aamiaisella+valikoiden+ja+riittävästi+ajatellen+omakustanteista+jatkoa.+Ja+tietenkin+hedelmiä.+A-I+paikoissa+sovitamme+ravinnon+saannin+ajatellen+koko+päivää+ja+minä,+omalla+kohdallani+suunnittelemaani+juopottelua.
A-I+risteilyillä+olemme+tavallisesti+päivät+satamissa+tai+kiertelemässä+tienoita+paikallisilla+välineillä+joten+syöminen+jää+kevyemmäksi.+Sen+vuoksi+tankkaan+aamuisin+rapeaa+pekonia+puolen+karvahatullisen+verran+ja+pari+häränsilmää.
Tavallinen+hotskusta+lähtö+tapahtuu+liiemmin+ahmimatta+koska+se+väsyttää.
Koskaan+emme+jätä+noutamaamme+ruokaa+syömättä+emmekä+myöskään+kähvellä+mukaan.
16.07.2019 17:53
Käteinen+katoaa+ajoittain.+Katoaminen+pelastaa+minut+markettien+lasvegasien+suuremmilta+tappioilta.
Kotiuduttuamme+on+aina+jäänyt+taskujen+pohjille+kolikoita+joilla+pelaan+markettien+aulojen+jokeripokeria+2€:n+panoksella.+Jos+on+20centtisiä+niin+sitten+niillä.+Usein+on+työnnettävä+pelivärkin+kitaan+2€+pienemmän+puutteessa.
Kun+satun+voittamaan+niin+lopetan+aina+ensimmäiselle+tasaeurolle.
Tämän+hetken+tilanteesi+toistuu+muutaman+kerran+vuodessa.+Kolikot+ovat+aina+loppuneet+ennen+uusien+kertymistä+taskujen+pohjille.
Olen+siis+tottunut+käteisen+katoamiseen!
16.07.2019 13:20
Mielestäni+olen+kansallinen+sosialisti+ja+ylpeä+siitä!
15.07.2019 12:54
80-luvulla+valmistin+slivovitsia.
Lankoni+toimitti+minulle+60l+sanapadassa,+niukan+veden+kanssa+keitettyä,+punaista+luumumössöä.+Olimme+sopineet,+että+minä+kustannan+sokerin+ja+valmistan+juoman.
Kokemusperäisesti+määritin+tarvittavan+sokerin+määrän.
Kuohukäyntivaiheessa+vaimoni+oli+saada+sätkyn.+"Ukko!+Nyt+pesuhoneesee!+Se+on+ku+ongelmajätelaitos".+Kretuliini+vaahto+matoi+hitaasti+kohden+lattiakaivoa.
Minulla+oli+30l+keittopänikkä,+800mm+korkea+keraamisilla+helmillä+täytetty+kolonni+ja+keittopöntön+kupeessa+3kW+säädettävä+uppovastus.
Keitin+normaalisti+ykkösen+täydellä+teholla+ottaen+keulilta+pois+metyylin+ja+säästäen+loppupään+sikunat+seuraavaan+keittoon+tai+viemäriin.
Luumurankin+(+annoin+käydä,+seisoa+vesilukon+alla+ja+kirkastua+ennen+keittoa+)+keitin+hitaasti,+varovaisesti+vain+kerran.+Tiputus+meni+aktiivihiien+läpi.+Lopputulos+muistutti+hämmästyttävän+hyvin+slivovitsia.+Ei+yhtään+pontikan+makua+eikä+hajua.+Maultaan+paljon+parempaa+kuin+perusgrappa.
Panimme+tuloksen+puoliksi+sopimuksen+mukaan.
Tämä+oli+vain+hyvin+pieni+osa+köyhyysvuosien+juomatuotannosta+ja+myös+osittaisesta+hyötykäytöstä.
10.07.2019 20:35
80-luvulla+valmistin+slivovitsia.
Lankoni+toimitti+minulle+60l+sanapadassa,+niukan+veden+kanssa+keitettyä,+punaista+luumumössöä.+Olimme+sopineet,+että+minä+kustannan+sokerin+ja+valmistan+juoman.
Kokemusperäisesti+määritin+tarvittavan+sokerin+määrän.
Kuohukäyntivaiheessa+vaimoni+oli+saada+sätkyn.+"Ukko!+Nyt+pesuhoneesee!+Se+on+ku+ongelmajätelaitos".+Kretuliini+vaahto+matoi+hitaasti+kohden+lattiakaivoa.
Minulla+oli+30l+keittopänikkä,+800mm+korkea+keraamisilla+helmillä+täytetty+kolonni+ja+keittopöntön+kupeessa+3kW+säädettävä+uppovastus.
Keitin+normaalisti+ykkösen+täydellä+teholla+ottaen+keulilta+pois+metyylin+ja+säästäen+loppupään+sikunat+seuraavaan+keittoon+tai+viemäriin.
Luumurankin+(+annoin+käydä,+seisoa+vesilukon+alla+ja+kirkastua+ennen+keittoa+)+keitin+hitaasti,+varovaisesti+vain+kerran.+Tiputus+meni+aktiivihiien+läpi.+Lopputulos+muistutti+hämmästyttävän+hyvin+slivovitsia.+Ei+yhtään+pontikan+makua+eikä+hajua.+Maultaan+paljon+parempaa+kuin+perusgrappa.
Panimme+tuloksen+puoliksi+sopimuksen+mukaan.
Tämä+oli+vain+hyvin+pieni+osa+köyhyysvuosien+juomatuotannosta+ja+myös+osittaisesta+hyötykäytöstä.
10.07.2019 20:35
Yksi+kokemani+tapaus+siitä,+ettei+kalenteri-ikä+ratkaise.
Muutettuamme+nykyiseen+asuntoomme+asui+saman+rapun+toisessa+kerroksessa+yksin+eräs+ideologisesti+työtön,+arviolta+korkeintaan+4-kymppinen+heppu.
Heppu+päivysti+kerran+ulkopuolella+alaoven+vieressä+ja+lähestyessäni+ovea+hän+pyysi+minua+kantamaan+hänen+6:n+kaljapullon+pakkauksen+hänen+ovelleen.
Heppu+ei+ollut+lihava,+ei+liikunrarajoitteinen+eikä+sillä+hetkellä+edes+silmin+nähden+päihtynyt+Tiesin+äijän+olevan+kartakaikkisen+rapakuntoinen.
En+kantanut+vaikka+2:n+kerros+tarkoitti+pohjakerros+++2+asunkerrosta.
10.07.2019 17:28
Anoppini+oli+hätkähdyttävän+mummomainen+60-luvun+jälkipuoliskolla+ollessaan+alle+5-kymppinen.+Räteistä+en+ymmärrä+mitään+mutta+harmahtava+tukka+nutturalla,+kasvot+sen+näköiset,+etteivät+voidevalmistajat+ole+rikastuneet+ja+vaatteena+useimmiten+puoleen+sääreen+ulottuva+vaaleahko+ruskeanharmaa+vaate.
Anoppi+oli+ollut+kotona+koko+avioliittonsa+ajan.
10.07.2019 17:22
Anoppini+oli+hätkähdyttävän+mummomainen+60-luvun+jälkipuoliskolla+ollessaan+alle+5-kymppinen.+Räteistä+en+ymmärrä+mitään+mutta+harmahtava+tukka+nutturalla,+kasvot+sen+näköiset,+etteivät+voidevalmistajat+ole+rikastuneet+ja+vaatteena+useimmiten+puoleen+sääreen+ulottuva+vaaleahko+ruskeanharmaa+vaate.
Anoppi+oli+ollut+kotona+koko+avioliittonsa+ajan.
10.07.2019 17:22
Erässä+tilanteessa+minulle+ja+vaimolleni+on+nuori+romaninainen+laukaissut+vasten+kasvoja:+Mutta+ette+ookkaa+meikäläisiä.
Olisimme+nouseet+bussiin+mutta+ko.+nainen+seistä+rehotti+oviaukossa.+Vaimoni+pyysi+häntä+väistämään+koska+halusimme+bussiin.
Romanineitokainen,+aikuinen,+sanoi,+että+vanhemmat+ensin+jolloin+vaimoni+lausahti+meidän+olevan+vähintään+2+x+neitokaisen+ikäisiä.
Silloin+tuli+tuo+"ETTE+OLEKAAN+MEIKÄLÄISIÄ"!
Jos+valkolainen+toimisi+vastaavasti+niin+seurauksena+olisi+hitonmoinen+huuto+koko+klaanin+voimin,+tappouhkaukset+ja+taatusti+raastupakäynti.
Tämä+lienee+sitä+kotoutusmantraksi+käsitettävää+käänyeistä+syrjintää?
500+vuotta+on+mennyt+hukkaan.
10.07.2019 17:17
Asuntomme+on+pienehkön+kaupungin+keskustan+tuntuman+valottomassa+risteyksessä.+Karkeasti+arvioiden+90%+jalankulkijoista+oikoo+viistoon+kadun+yli+läheisestä+suojatiestä+piittaamatta.+Ilman+kiirettä!
Parhaat+laahustavat+koko+risteyksen+halki+kulmasta+kulmaan.
Havainto+koskee+kaikkia+ikäluokkia.
Rollaattorimummot+ylittävät+kadun+mistä+sattuu+mutta+suoraan+yli.+Johtunee+pienestä+nopeudesta.
10.07.2019 17:04
Työelämän+jättäminen+ja+vanhuus?+Miksi+noilla+olisi+kiinteä+yhteys?
Useampikin+tuttavani+jotka+JOUTUIVAT+jäämään+etuajassa+pois+töistä,+kuka+saneerattuna,+kuka+jollekin+varhennetulle+eläkkeelle,+kuka+työantajan+sponsoroimalle+ja+mitä+niitä+nyt+onkaan,+niin+elämäntavat+muuttuivat.
Muutokset+merkitsivät+monelle+kunnon+rapistumista.
Ensin+kannettiin+kaljakassi+autoon+ja+muutaman+vuoden+jälkeen+sitä+kassia+työnnettiin+rollaattorilla+asunnon+suuntaan.
Eräs,+nyt+"oikea"+eläkeläinen+lisäsi+salikuntoiluaan+1krt/vko+>+7krt/vko.+Osittain+sosiaalisista+syitä.+Osittain+puhtaasti+kuntoiluperustein.
Sama+ukko+hoitaa+rivariyhtiön+pihatyöt+talkooperiaatteella.+Ukko+elelee+vaimonsa+kanssa+mutta+huolehtii+saman+rivarin+liikuntarajoitteisen+leskirouvan+asioista.+Ulkoilee+säännöllisesti+koiransa+kanssa.+Enkä+minä+kaikkea+tiedäkään.
Joo.+Lienee+poikkeus+mutta+myös+elävä+esimerkki+siitä,+ettei+raksan+betonitoiden+vaihtuminen+"oikeaan"+eläkkeeseen+merkitse+luhistumista+vanhuuteen.
Eräs+keskikoulajoilta+lähtien+hyvä+kaverini+kieltäytyi+työnantajan+sponsoroimasta+täydestä+eläkkeestä+57+vuotisena.+Eläke+kelpasi+6-kymppisenä.
Siirtyi+viikonloppu+dokaamisesta+jokapäiväiseen+ja+vaihtoi+hiippakuntaa+62+vuotisena.
Kyllä+kai+meidän+ikäluokkamme+hengissä+olijat+tuntevat+näitä+tapauksia+enemmänkin.
Tuo+kuvailemani+kuntoileva+eläkeläinen+lienee+poikkeus?
Joku+minulle+tuntematon+invataksikuski+sanoi+minua+hauraaksi+vanhukseksi+pelkän+ikäni+perusteella.
Kyse+oli+tilanteesta+jossa+olin+varautunut+olemaan+taksikuskin+kaverina+kantaessamme+60kg+vaimoni+hissittömän+talon+46+askelmaa+asuntoon.
Keskussairaalata+lähtessä+olivat+sanoneet,+että+kantoapua+saa+pelastuslaitokselta.
Lääkäri+ilmaisi+tilanteensa+itsensä+hienovaraisemmin.+Kun+vaimoni+sanoi,+että+onhan+siellä+vastaan+ottamassa+kuntoileva+75v+ukko+niin+kommentti+oli:+Sitä+nyt+ei+oteta+lukuun!
10.07.2019 16:59
Harvinaisen+asiallinen+ja+kiihkoton+erittely!
Muistaakseni+tuo+päiväpeittojuttu+tuli+esiin+kerran+ja+silloinkin+sellaisessa+yhteydessä+jossa+joku+revitteli+peiton+pöllytyksellään.+Ymmärrän,+että+se+on+kuvaannollinen+ilmaisu+mutta+en+malttanut+olla+vastaamatta,+ettemme+ole+koskaan+pöllytelleet+peittoa+vaan+rutanneet+sitä+pahennusta+herättänyttä+päiväpeittoa.
Lisää+kiusan+tekoa.+Ruttaamisen+frekvenssin+määrää+vaimoni.+En+minä.
Ylipäätään+ihmettelen+hyvin+yleistä,+mielestäni+yliampuvaa+intimiteetin+suojelua!
Kaikki+täsmällisyys+puuttuu.+On+hyvää,+huonoa,+lihavaa,+huonokuntoista,+ilkeää+yms.+vaikka+suuri+osa+olisi+ilmaistavissa+täsmällisemmin,+jos+on+hankkinut+objektiivista+tietoa.
09.07.2019 15:17
Tuossahan+on+hyvät+pohjat+tehdä+vaikka+mitä.
Pituus+/+paino+ei+sinänsä+kerro+rakenteesta+mitään+mutta+käsittääkseni+veriarvosi+ovat+asiallisella+alueella.+Nähtävästi+seuraat+sokeria?
Itse+jäin+putkeen+57+vuotisena+ja+aloitin+perusteellisen+opettelun+alkoholistiksi+kunnes+se+ei+enää+huvittanutkaan+vähän+vaille+6-kymppisenä.+Siitä+oli+helppo+ponnistaa+omahyväiseksi+vanhukseksi.
Tiedät+liikunnan+ja+elintapojen+merkityksen+omalle+olotilalle.+Toivottavasti+sinä+et+tarvitse+samanlaista+herätettä+kuin+minä!
09.07.2019 15:09
Ihminen+on+erinomaisen+hyvä+perustelemaan+itselleen+valintojaan!
Joku+saattaisi+kutsua+sitä+ilkeämielisesti+itsepetokseksi.
Aivan+vakavasti+ottaen,+jos+suunnitelmallinen+ja+ohjattu+ryhmäliikunta+ei+sovi+niin+joku+ulkoinen+härväke+on+paikallaan.+Olkoon+se+sitten+tuo+ranneke,+älypuhelimen+sovellutus,+askelmittari+tai+mikä+tahansa.
Minulla+ei+ole+noita+härväkkeitä+mutta+onpahan+kiusallinen+vertailu+takavuosiin+ja+sieltä+jääneitä+rutiineja.+Maksan+vuoden+salikortin+aina+kerralla+etukäteen+ja+olen+sopinut+itseni+kanssa+sen+maksimaalisesta+hyödyntämisestä.
Sitäpaitsi+se+on+kivaa!
08.07.2019 13:06
2 / 19