Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

371

  1. Nestetasapaino.Kotioloissa+se+ei+ole+mikään+ongelma+mutta+oleillessamme+lämpimässä+on+vaimoni+tarkkailtava+juomisiaan.+Päivän+tarpeisiin+hän+varustaa+kaksi+1,5l+vesipulloa+joista+hörppii+aina+käydessään+keittiössä.Em.+vedet+ovat+"varmistelua".Vaikka+vapaa-ajan+talomme+hanavesi+on+juomakelpoista+niin+se+on+sen+verran+vahvasti+käsiteltyä,+että+kannan+lähikaupasta+kerrallaan+8+x+1,5l+pullopatterin.Minä+korvaan+osan+nestetarpeestani+oluella.Kotona+en+juo+olutta+enkä+muutakaan+siihen+ryhmään+kuuluvaa.+Maitoa+juon+noin+1,5l/vrk.Muuten+ruokailutottumukseni+ovat+epäterveelliset.+Aamuisin+lähden+salille+sokerittoman+kahvin+voimalla+ilan+pautavaa.+Eväänä+minulla+on+0,5l+protskujauhe-kaakaoyhdistelmää+ja+banaani.Loppupäivä+lienee+tavanomainen.Sapuskan+suunnitelussa,+ostamisessa+ja+valmistuksessa+otan+huomioon+vaimoni+rajoitukset+raudan+ja+K-vitamiinin+suhteen.+Myös+silakka+on+boikotissa.
  2. Ensimmäinen+lauseesi+on+täyttä+asiaa.Omalla+kohdallani+en+kuvitellut+signaaleja+ohimeneviksi+vaan+totesin+niiden+kumuloituvan.Tarkoituksellinen+etuaikainen+"eläköityminen".+Joutilasta,+laiskaa+elämää+joka+liukui+päivittäiseksi,+alkoholinhuuruiseksi+löhäämiseksi.+Verenpaine+ja+kolestrolit+oikkuilivat+pahemman+kerran.+Mikään+ei+huvittanut+ja+sinä+vaiheessa+kun+kaikki+ei+enää+toiminut+kunnolla,+päätin+muutoksesta.Heräämisen+aikaan+olin+59v+11kk.Kotioloissa+täysraittius+eikä+aloituksenkaan+kuntosalirytmiin,+5krt/vko,+olisi+mahtunut+kaljoittelua+ja,+kumma+kyllä,+ei+huvittanutkaan.Puolessa+vuodessa+elämä+lääkkeettömäksi+ja+muutos+kehon+koostumuksessa.Lihasmuisti+on+metka+asia.+Nostin+viimeiset+kisani+syksyllä+1967+enkä+tietenkään+päässyt+lähellekään+sitä+tasoa,+mutta+voimat+alkoivat+palautumaan+ihmeen+hyvin+kunnes+ne+kääntyivät+hitaseen+taantumiseen+vastaanhagoittelusta+huolimatta.Olisikohan+ikäkerroin?Jos+joku+höperö+väittää,+että+voimat+kasvavat+vielä+90+vuotisenakin,+niin+saa+tarkastella+siihen+vaikuttavia+muuttujia,+mm.+alkutilannetta,+tai+tutkituttaa+päänsä.En+tressaa+syömisistäni+vaan+teen+sellaiset+sekasapuskat+jotka+sopivat+vaimoni+reunaehtoihin+mutta+tiettyjen+suojaravinteiden+ja+proteiinin+saannin+varmistan+omalla+kodallani.+Kimmoisuus,+räjähtävyys,+liikkuvuus+heikkenevät+koko+ajan.+Samoin+lihasmassaa+katoaa,+vastaan+hangoittelusta+huolimatta+vajaa+kilo+/+vuosi.+Rasva%+ja+vatsaontelon+viskeraali+hyvässä+tasossa.+Vatsaontelo+erinomaisessa.Aina+tilaisuuden+tullen+olen+yrittänyt+jakaa+tätä+kuntoilun+valoa+joka+sallii+myös+rappiojaksojakin+kunhan+ei+turhan+usein.+6+viikkoa+saattaa+mennä+putkeen+mutta+vastapainoksi+"normalia"+elämää+useita+kuukausia.+Nyt+menossa+oleva+jakso+kestää+4kk.
  3. Säälittävintä+on+tämä+kansallisen+alemmuuskompleksin+kompensointiyritys+pyrkimällä+"mallimaaksi"+milloin+missäkin+asiassa.Nyt+me+pelastamme+maapallon+ilmaston.Bensan+hinta+on+minulle+merkityksetön+asia.+Silloinkaan+kun+kilometrejä+tuli+vuosittain+20000+-+30000+niin+en+viitsinyt+hakea+bensaa+tuosta+5km:n+päästä+rajan+takaa.Nyt+mittariin+kertyy+alle+5000km/vuosi+ja+värkki+kuluttaa+ajossani+alle+6l/100km+niin+vielä+vähemmän+on+syytä+lähteä+rajalle+jonottamaan.Lisäksi,+vaikka+venäläiset+antaisivat+tupakkansa+ja+viinans+imaiseksi+niin+minu+puolestani+saavat+pitää.Mitä+tulee+lihallsiin+huvituksiin+niin+vaimoni+täyttää+paikkansa+ja+muussa+yhteydessä+lekuri+varoitteli+rajanaisten+HIVistä.