Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
lihamylly1
profiilit
lihamylly1
lihamylly1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
1102
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos kommenteista! Yep, soitin Jan Fagerströmille ja hän kertoi että tankki lepää vaahtomuovi paloilla veneen pohjalla. Ei varsinaisesti kiinnitetty. No, kaivoimme sen vaimoni kanssa pois, tyhjensimme sen ja ensi viikolla alkaa vuotokohtien etsiminen. Googlasin muovitankkeja, hinta 300-400 euroa + sovitusongelma joten tulimme siihen lopputulokseen että laitetaan vanha kuntoon maksoi mitä maksoi. Kerron miten siinä kävi.
PS Tankin alta paljastui 38 vuoden skeidat.
terv.clasu
21.04.2016 19:36
Ja piippu !
terv.clasu
12.04.2016 14:24
Topboat (tai heidän samoissa tiloissa toimiva korjaaja) korjasi meidän lämmönvaihtimemme viime keväänä. Aikaa kului muutama päivä ja hinta 200 Euroa. Hyvin tehty työ ja hän maalasi sen vielä punaiseksi (Volvon bensakoneiden väri).Suosittelen.
terv.clasu
05.04.2016 15:35
Moi
Yksi juttu kannattaa tarkistaa ennen kuin tekee mitään. Saako lämmitin sähköä . Kannattaa mitata siitä kohtaa jossa johdot menevät lämmittimeen.
Minulla on Thermo 1700 lämmitin joten en uskalla antaa yksityiskohtaisia neuvoja mutta yksi juttu on selvä : lämmitin saa likaa petrolia puhallintehoon nähden. Ulina tulee siitä. Veikkaan että tuuletin ei pyöri tarpeeksi kovaa. Kannatta Googlata. Tälläkin palstalla tätä asia on selvitetty. Katso Ruotsalaista palstaa "värmedoktorn", sieltä löytyy tietoa .
Lämmitin kannattaa laittaa kuntoon .
terv.clasu
31.03.2016 22:39
Moikka vielä kerran.
"Se toimii edelleen, mutta esimerksi kuvakenttä on yllättävä kapea"
Näin kirjoittaa nimimerkki VanhaJeti.
Siis onko todella niin että kahdella kiikarilla (molemmat 7x50) voi olla erisuuruiset näkökentät ?
Se voisi selittää miksi meidän neuvostokiikarilla (Berkut) ei mikään tunnu
pysyvän näkökentässä. Berkut ilmoittaa näkökentäksi 120m/1000m.
terv.clasu
31.03.2016 12:19
hyväoptiikkamaksaa
Luin muutamia liitteitä läpi, ihan mielenkiintoisia asioita. Minulle selvisi myös että täällä kirjoittajat ovat tietenkin purjehtijoita mutta minä (tai me) en ole.
Meidän veneessä veneen heiluminen on todellinen ongelma (7x50 kiikareilla). Sen takia kysyn teiltä purkkari-ihmisiltä eikö 7x50 kiikareilla pelaaminen ole purjeveneessä hankalaa .
Koska emme aja öisin niin en ota huomioon kiikarien valovoimaa vaan pelkästään sen että kun veneen pysäyttää ja rupeaa etsimään merimerkkejä niin niitä on vaikea löytää heiluvassa veneessä. Liikumme vain Vuosaaren ja Pirttisaaren välillä .
terv.clasu
29.03.2016 22:24
" 7x suurentavalla näkee oikein hyvin, mikäli optiikka on hyvälaatuinen"
Yep, näkee oikein hyvin kun sitä käyttää maalla tai veneen ollessa paikallaan.
Meillä on venäläinen 7x50 merikiikari, optiikka ei ole huippulaatua.
Ongelma vaan on siinä että merellä kun vene heiluu ja keikkuu niin on pirun vaikeata löytää ja varsinkin pitää esimerkiksi merimerkki näkökentässä tunnistamista varten. Tosin veneemme on vain 7 m moottorivene.
Mielestäni suurennus 7x on liikaa !
Näkisin tämän ( siis epävakauden) olevan se todellinen ongelma !
terv.clasu
29.03.2016 12:03
Nauroin täydestä sydämestä nähdessäni kommentin. Niin asiallinen kommentti kun olla ja voi.
terv.clasu
P.S. Olen leikkinyt sekstantilla Sipoon saaristossa tunnetulla saarella (koordinaatit tiedossa) ja päätynyt noin 4-5 Nm tarkkuuteen . Siinä on meikäläisen sextantintarve .
17.03.2016 21:35
Kukaan ei ole maininnut että pitää tarkastaa että akkunavat ovat oikeissa paikoissa. Muuten voi käydä niin että akkukaapelit eivät ylety.
terv.clasu
13.03.2016 16:43
Kiitän tiedoista ja toivotan kaikkea hyvää teille "purkkari-ihmisille".
Itse olemme "moottori-ihmisiä" .
terv.clasu
12.03.2016 12:10
Näinkö yksinkertaista se on ?
"Ohjelma sisältää laadukkaat ja monipuoliset vektorimuotoiset viranomaislähteisiin perustuvat veneilykartat ja koko Suomen maastokartat"
Eikö plotterit käytä vektorimuotoisia karttoja ? En tiedä siksi kysyn. Olen aina ihmetellyt miksi meidän purkkari-ihmiset puhuvat vain Navionicsistä . No joo,
nyt selvisi sekin .
terv.clasu
11.03.2016 00:44
Haluaisin kysyä herroilta miksi Karttakeskuksen myymä Loisto ei kelpaa. Eihän sen parempaa merikorttia voi edes ajatellakaan koska se tehdään viranomaisten
keräämästä datasta. Kaiken lisäksi se ei ole kalliskaan ! Kertokaa ihmeessä.
terv.clasu
10.03.2016 22:39
Mielenkiintoista että kun ostimme Waecon 50 l jääkaapin kaksi vuotta sitten oli termari valmiiksi rikki. Juhannus tulossa ja ilman jääkaappia. Maahantuoja lahjoitti uuden termarin jonka itse vaihdoin ja sillä on menty. Samalla tuli hankittua heidän halvin verkkoyksikkönsä (24 VDC) no sekin hajosi vuosi sitten ja saimme uuden. Kun se hajoaa ostan DX:ltä uuden verkkolaitteen. Aika erikoista että sekä jääkaappi että verkkoyksikkö hajoaa vuoden sisällä.
terv.clasu
10.03.2016 22:29
Eikä sovi unohtaa Biltemaa. Sieltä ostan sinnkini ja impellerin.
01.02.2016 19:11
Yep, ei Topboat sitä korjannutkaan vaan heidän tiloissa toiminut alihankkija. En tiedä oliko hinta halpa vai kallis mutta maalattuna sen sain ja se ei ole vuotanut.
Tarve oli kova, veneenlasku myöhästyi vain viikon.
20.11.2015 14:10
Omassa moottorissa (Volvo V8) lämmönvaidin oli tukossa viime keväänä. Topboat korjasi sen, hinta 200 Euroa. Korjaus kesti kolme päivää.
Topboat on Helsingissä.
20.11.2015 01:26
Moikka
Täältä löytyy: gwl/power . Heilllä on 60 W 12 V paneeli joka on muistaakseni noita mittoja. Maksaa noin 100 Euroa ja rahti 40 Euroa, taipuu 30 astetta. Ostin 2 kpl Marinon katolle viime vuonna. Hanki samalla säädin ja jatkojohto. Toimittaja maa on Tsekki .
Paneelit löytyy vasemmalta sarakkeesta "Solar Panels" ja säätimet searaavasta sarakkeesta.
Jos haluat kuulla miten minä tein sen (siis asennuksen) niin kerro !
terv. clasu
05.09.2015 14:53
"Volvo-penta 5.7 v8- moottori vetelee viimeisiään".
Mistä tiedät tämän ? Vuotaako lohko ? Oletko mitannut puristuspaineet ?
Paljonko moottorilla on ikää ? Onko sytytys kohdallaan, venttilit ?
En panisi rahojani likoon ennen kuin tiedän vastauksen näihin
kysymyksiin.
"Käyköhän niihin 280 vetolaite"? Luulen että käy mutta joudut muuttamaan
välitysuhteita. Meillä on v-8, 5,0 l ja 280 vetolaite.
terv.clasu
23.07.2015 20:00
Moikka
Mustassa laatikossa on mikrokatksija joka on sökö tai sitten sulake on hapettunut tai molemmat.
terv.clasu
22.07.2015 21:06
Sallikaa minun ottaa askeleen taaksepäin .Tässä ilmeisesti keskustellaan Cobra perävetolaitteesta eikä siitä edeltäneestä mallista joka meillä oli. Siinä oli 4 ulkopuolista vaihdelaatikkoa (ylälaatikko-, keski-, ja itse perävetolaite) sen lisäksi vielä vetolaitteen kippimoottori jossa oli öljyä (ja loppukesästä vettä).
Voitte kuvitella että joku näistä vaihdelaatikoista aina vuosi. Perävetolaite piti syksyllä laskea tyhjäksi koska siinä oli puolet vettä. Cobra on ihan eri maata kuin edeltäjänsä !
Baylainer veneistä ei ole juuri mitään sanottavaa mutta eihän ne huonja voi olla.
terv. clasu
07.04.2015 21:54
54 / 56