Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jahas...++Vai+että+"opetetaan"+lapsia+ja+nuoria+noin...
03.05.2017 18:04
Epäilemättä+mieluinen+kilpailija?
Huomioon+täytyy+kuitenkin+ottaa+se,+että+Räyhis+on+kiukutellut+minulle+siitäkin,+että+kiistelen+vapaa-ajattelijoiden+kanssa.+Se+on+jo+todellista+räyhäämistä!
03.05.2017 18:03
Saahan+tuon+laitettua+roskiin.
03.05.2017 18:01
Itse+asiassa+tuossa+jutussa+taidettiin+kyllä+puhua+enimmäkseen+poliittisista+näkemyksistä?+Jos+olen+väärässä,+korjatkaa?
03.05.2017 17:59
Ette+kai+te+oiikeasti+kuvittele,+että+ylläpito+noin+asioista+ilmoittelee?
03.05.2017 17:49
No+sitten+palaammekin+asiaan+oikein+isolla+A:lla!
Millaisia+konkreettisia+TODISTEITA+Sinulla+on+Aatamin+ja+Eevan+olemassaolosta?+Tällä+tarkoitan+Raamatun+ulkopuolisia+todisteita?
03.05.2017 17:47
Kertoisitko+ystävällisesti+sen,+miten+monella+nikllä+mahdat+itse+klirjoittaa?
03.05.2017 17:45
Kyllä+se+on.+
Jos+Luomkiskertomus+ei+ole+totta,+on+täysin+turha+puhua+mitään+Syntiinlankeemuksestakaan.+Jos+se+taas+ei+ole+totta,+on+turha+ppapattaa+ihmisten+syntisyydestä.
03.05.2017 17:44
Täällä+on+pääpaino+siinä,+että+yksi+ihminen+saa+tehdä+riittävästi+herja-avauksia+muista.+Se+riittää.+Keskustelua+täällä+ei+ole.
03.05.2017 16:20
Ei+kyllä+itkettäisi.+Voisiko+koko+Suomi24:n+poistaa+samalla?
03.05.2017 16:14
Jos+Raamattu+ON+Jumalan+inspiroima,+MIKSI+siitä+on+niin+monenlaista+tulkintaa?
Lähdetäänpä+Sinunkin+kanssasi+liikkeelle+ihan+alusta:+ONKO+Luomiskertomus+millilleen+totta?+Olivatko+Aatami+ja+Eeva+olemassa?
03.05.2017 16:10
Viisaita+ajatuksia+Sinulla.+Olen+paljolti+samaa+mieltä.+
Fanaattisuus+on+typerää+-+olipa+perustelu+mikä+tahansa.
03.05.2017 14:35
Sitä+on+käytännössä+mahdotonta+sanoa,+miten+ET-opetuksen+tulo+uskonnonopetuksen+tilalle+vaikuttaisi.+Saattaisi+käydä+niinkin,+että+eri+uskonnolliset+yhteisöt+kokisivat+asiakseen+lisätä+omaa+lapsiin+suuntautuvaa+työtään+-+sitähän+useilla+järjestöillä+kuitenkin+jo+on.+
Nykyisin+uskonnonopetus+jo+on+ns.+ei-tunnustuksellista.+Opettajan+näkökulmasta+uskonto+on+myös+varsin+hyödyllinen+oppiaine.+Sen+tunneilla+on+mahdollista+puhua+monista+hyvin+perustavanlaatuisista+asioista+ihmisyyteen+liittyen.+Ne+tuntuvat+tämän+päivän+lapsille+olevan+varsin+vaikeasti+hahmotettavia.+Kyllä+se+vanha+ohje+siitä,+että+toisia+pitäisi+kohdella+niinkuin+itseä+on+edelleen+yksi+ihmiskunnan+viisaimmista+lausahduksista.+
Ajatus+siitä,+että+uskonnot+ja+niiden+merkitys+yhtäkkiä+katoaisivat+kokonan+länsimaistakaan+on+naivi+ja+lapsellinen.+Kun+tämän+päivän+trendejä+tarkastelee,+asioiden+ennustaminen+muuttuu+koko+ajan+vaikeammaksi.+Esim.+yhä+merkittävämmän+muslimiväestönosan+muodostuminen+länsimaihin+ei+ainakaan+vähennä+valitettava+vastakkainasettelua.+Ideaalimaailmassa,+jossa+on+vain+länsimaita,+tilanne+olisi+toinen.+Valitettavasti+tällä+hetkellä+ei+siltä+näytä,+että+kaikki+yhtäkkiä+maallistuisivat.+
Pitemmällä+tähtäimellä+minäkin+uskon+maallistumiseen+ja+pidän+sitä+hyvänä+asiana.+Todellisuutta+kuitenkin+pitää+ymmärtää+laajemmin+ja+siihen+en+usko,+että+uskonnot+edes+kymmenten+vuosien+tähtäimellä+yhtäkkiä+katoavat.+Ihmisellä+on+aina+se+irrationaalinenkin+puolensa.+Uskon+yleisen+koulutustason+nousuun+ja+siihen,+että+ihmiset+konkreettisesti+näkevät+fundamentalismin+haitat.+Kaadettu+vesi+ei+kaivossa+pysy.+
Maallistuneen+ev.lut.+kirkon+loputon+vastustaminen+ja+riemuitseminen+sen+jäsenmäärän+putoamisesta+on+lähinnä+naurettavaa+ja+osoittaa+ymmärtämättömyyttä+siitä,+miten+ihmisyhteisöt+toimivat.
03.05.2017 14:33
Kuules+Markku.+Sorrut+taas+tyypilliseen+virheeseen,+eli+siihen,+että+alat+laittaa+sanoja+suuhuni.+
Minä+en+ole+yhtään+missään+sanonut+ettei+ihminen+saisi+surra.+Se+on+inhimillistä.+Minä+en+ole+se+taho,+joka+kieltää+ihmiseltä+heidän+inhimillisyytensä+ja+määrittelee+jotkut+ominaisuudet+synniksi!
Kun+puhun+kuolemasta+luonnollisena+asiana,+kyseessä+on+kuolema+ILMIÖNÄ.+Sano+mitä+sanot,+mutta+jokaisen+osa+se+joskus+on.+Se+on+SELVÄÄ,+että+vanhempien+kaiken+logiikan+mukaan+olettaa+kuolevan+ennen+lapsiaan.+Elämä+vain+ei+ole+loogista.+Te+uskovaiset+puhutte+tragedioiden+yhteydessä+Jumalan+tahdosta,+minä+sattumasta,+huonosta+onnesta+tai+sarjasta+odottamattomia+tapahtumia.+
Koeta+harjoitella+vielä+pikkiriikkisen+luetun+ymmärtämistä.+Minä+tarkoitin+tekstilläni+sitä,+että+kristinusko+ON+syntynyt+-+kuten+moni+muukin+uskonto+-+selittämään+asioita,+joita+ei+varmasti+tiedetä.+Alkuaikoina+kristinusko+levisi+Rooman+valtakunnassa+tehokkaasti+juuri+siksi,+että+se+antoi+köyhille,+orjille+ja+muille+heikossa+asemassa+oleville+toivoa+edes+kuoleman+jälkeen+olevista+paremmista+ajoista!
Mieti+nyt+aina+Markku+ennen+tuomioita.+Täällä+on+PALJON+minua+aiattomampia+kirjoittajia.+
Avaus+on+minusta+melkoisen+mauton.
02.05.2017 19:17
Onko+se+jonkun+mielestä+KESKUSTELUA,+kun+kymmeniä+Raamatun+jakeita+peräkkäin+jokainen+luettelee?
02.05.2017 18:50
Kuules+"kasvattaja".+
Olen+toiminut+useammissa+eri+kokoisissa+kouluissa.+Yhdessäkään+niistä+sellaiset+tapaturmat+ja+onnettomuudet+eivät+ole+olleet+arkipäivää,+joissa+vakuutusturvaa+on+joutunut+pohtimaan.+
Minulla+riittää+tekemistä+ihan+siinä+perustyössäni.+Jos+jollekulle+jotakin+merkittävämpää+tapahtuu,+rehtorit+hoitavat+homman.+Niin+jutut+toimivat+kouluissa,+vaikka+toki+sinä+varmaankin+asiantuntijana+tiedät+minua+paremmin+tilanteen+joka+koulussa+ja+joka+kunnassa?
Olennainen+juttu+tässä+olisi+ollut+tietää+tarkemmin+se,+mitä+tuossa+avauksen+asiassa+tarkalleen+ottaen+tapahtui.+Sen+jälkeen+olisimme+voineet+ehkä+jotakin+sitten+jo+päätelläkin+vaikkapa+siitä,+toimiko+koulu+oikein+vaiko+ei.+Avaajaa+ei+kuitenkaan+juttu+enää+kiinnostanut+tai+hän+vain+heitti+trollin,+johon+typerästi+tartuin+minäkin.+
Se,+mitä+tässä+asiassa+oikeasti+tapahtui,+ei+taida+kuitenkaan+olla+se+pääpointti?Tärkeintä+oli+ilmeisesti+se,+että+pääsit+ojentamaan+ja+opettamaan+minua?+No,+helpottiko+se+oloasi?
Suomi24+jaksaa+aina+yllättää+matalatasoisuudellaan.+Ihmisten+motiiveja+olla+täällä+joutuu+yhä+useammin+ihmettelemään.+Tavoite+ei+ole+enää+kuin+hyvin+harvoilla+keskustella.+Enimmälle+osalle+tämä+näyttää+olevan+paikka+kettuilla+toisille+tai+suoranaisesti+yrittää+saada+muut+hermostumaan+tai+peräti+loukkaantumaan.+Samankaltaista+toimintatapaa+näkyy+joissakin+nykylapsissakin.+Mistähän+KUMMASTA+lienee+opittu?
Minä+en+viitsi+vaivata+itseäni+jankkaamalla+kanssasi+yksinkertaista+asiaa.+Jos+haluat,+saat+aivan+vapaasti+julistaa+epäpätevyyttäni.+Ole+hyvä+vain.
02.05.2017 18:37
Kristinuskon+yksi+olennainen+juttu+on+kuolemanpelon+voittaminen.+Kumma+juttu.+Minusta+kuolema+on+luonnollinen+juttu.+Jokaisen+osa+se+on+ajallaan.+
Kyse+on+myös+siitä,+että+uskon+nimissä+pyritään+rajoittamaan+elämää+lukuisin+eri+tavoin.+Siksi+on+kepin+jälkeen+annettava+porkkanaakin.+Taivas.
02.05.2017 18:24
Älä+Pertsa+viitsi+aukoa+päätäsi.+Toisaalla+jo+sanoinkin,+ettei+tuollainen+Sinunkaan+toimintasi+kovin+jämerää+ole.+Yhä+enemmän+nousee+esiin+tuollaista+joutavaa+paskapuhetta.+
Täällä+on+ainakin+yksi+uskovaiseksi+itseään+määrittelevä+"keskustelija",+jonka+keinovalikoimaan+ei+muuta+kuulu+kuin+päänaukominen+ja+räkyttäminen.+Hän+täältä+ilmeisesti+haluaa+kaikki+eri+mieltä+olevat+pois.+Sinullakaan+ei+ole+pokkaa+sanoa+suoranaiselle+sikailijalle+yhtään+mitään!+Siinä+meillä+todellinen+oikeamielisyyden+soturi?
Minusta+on+hyvä,+että+täällä+on+eri+mieltä+olevia+keskustelijoita.+Kyse+näyttäisi+olevan+vain+siitä,+että+kun+teidän+argumenttinne+loppuvat,+alkaa+kiukuttelu.+Teillä+vain+ei+näytä+olevan+arsenaalissa+riittävästi+kykyä+käydä+loppuun+keskusteluja+silloin,+kun+pelkät+hallelujaat+eivät+riitä?+Telttakokouksissa+samanmielisten+kanssa+on+kiva+julistaa,+mutta+ei+silloin,+kun+mikä+tahansa+ei+enää+uppoakaan.+
Tiedoksi+muuten,+Pertsa:+jos/kun+saan+seuraavaksi+palautetta+tutuilta+multinikeiltä,+se+on+merkki+siitä,+että+Sinä+siellä+taustalla+hääräät.
02.05.2017 18:18
Jotenkin+Pertsa+aika+MUNATONTA+jättää+suorat+kysymykset+vastaamatta!
Kovasti+Sinäkin+olet+määrittelemässä+seksuaalisuutta+ja+miehen+ja+naisen+rooleja.+Tosipaikan+tullen+Sinusta+ei+ole+muuhun+kuin+räksyttämään.+Tuollainen+toiminta+on+itse+asiassa+melko+raukkamaista.
Eikö+sinusta+ole+seisomaan+sanojesi+takana+ja+käymään+keskusteluja+loppuun?
02.05.2017 18:11
Eli+myönnät+olevasi+kuin+fariseus?
02.05.2017 16:01
680 / 730