Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14591

1. Onneksi+ei.
  2. Onko+se+"demoninen+hyökkäys",+jos+joku+paljastaa+uskon+nimissä+tehtyjä+pahoja+asioita?
  3. Minusta+on+hyvä,+jos+selkäsi+on+parantunut.+Minulla+on+itsellänikin+selkävaivoja,+joten+tiedän+niiden+pirullisuuden.+Toinen+juttu+on+se,+miten+miellän+käsitteen+"keskustelu".+Minun+näkemykseni+on+selvä:+jos+jotakin+väittää,+se+on+kyettävä+perustelemaan.+Törmään+teidän+uskovaisiksi+itseänne+väittävien+keskustelijoiden+kanssa+AINA+samoihin+asioihin.+Kun+perusteluja+kysyy,+tulee+vastaukseksi+kiukuttelua+ja+kliseitä.+Se+tympii.+Erityisesti+nämä+ihmeparanemisia+koskevat+väitteet+olen+joka+kerta+käsitellyt+samoin:+olen+pyytänyt+tarkemmin+kertomaan+siitä,+mikä+on+ollut+perinteisemmän+lääketieteen+edustajien+näkemys+tapahtumien+kulusta.+Ja+ihan+joka+kerta+on+väitteen+esittäjän+haluttomuus+vastata+yksinkertaisesti+ja+yksiselitteisesti+ollut+yhtä+vähäinen.+Jonkinlainen+ujous+iskee+heti,+kun+yksi+ainoa+selkeä+lause+pitäisi+saada+tuotettua.+Vaihtoehtoja+on+luonnollisesti+vain+muutama.+Tarina+joko+on+täysin+keksitty+tai+sitten+sitä+osaa+ei+haluta+sanoa+-+kuten+ylempänä+totesin!+-+joka+ei+siihen+omaan+versioon+tapahtumien+taustoista+sovi.+Olipa+syy+kumpi+tahansa,+kovasti+epärehelliseltä+touhu+vaikuttaa.+Tulemme+luonnollisesti+syihin+toimintatavallesi.+Sinä+joko+haluatkin+osoittaa+ihmeparanemisjuttujen+olevan+huonosti+perusteltuja+tai+sitten+olet+niin+oman+uskosi+manipuloima,+että+pidät+perustelujen+kyselemistä+jotenkin+rikollisena+tai+pahana+toimintana.+Voi+myös+olla,+että+suoranaisesti+väheksyt+meitä+"epäuskoisia"+ja+ajattelet,+että+Sinun+vain+ei+tarvitse+meille+mitään+perustella.+Vain+samoin+kuin+Sinä+uskovat+ansaitsevat+kunnon+vastauksen?Varsin+tyypillinen+on+myöskin+tapasi+syyllistäöä+minua+siitä,+että+en+usko+Sinun+väitteitäsi+ilman+kaikkia+olennaisia+tietoja.+Valitan,+en+tosiaankaan+usko.+Opettajan+työssä+olen+selvitellyt+"muutaman"+riidan+ja+tappelun.+Totuus+on+aina+subjektiivinen.+Täällä+Suomi24:llä+enemmänkin+kuin+vähän.+Se,+että+Sinun+kanssasi+mahdollisesti+samoin+uskovat+eivät+mitään+epäile,+ei+tarkoita+eikä+velvoita+muita+uskomaan+samoin.+Sitä+en+tiedä,+uskoisitko+Sinä+itse+toisen+ihmisen+väittämään+ilman+mitään+epäilyä.+Uskoisitko,+jos+joku+uskonveljesi+tai+-sisaresi+vaikkapa+väittäisi+nähneensä+Jeesuksen+yöllä?+Ehkäpä...Enempää+en+viitsi+täysin+selvää+asiaa+jankata.+'
  4. Kts.+edellinen+tekstini.
  5. Samoin.+Poistoon.