Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onneksi+ei.
14.04.2017 14:25
Onko+se+"demoninen+hyökkäys",+jos+joku+paljastaa+uskon+nimissä+tehtyjä+pahoja+asioita?
14.04.2017 14:25
Jarmo.+En+edelleenkään+usko+että+sen+enemmän+Sinulla+kuin+muillakaan+uskovaisilla+on+uskjonsa+vuoksi+suoraan+kyky+olla+tiedemiehiä+pätevämpiä+kumoamaan+tieteen+väittämät.+Näin+ollen,+teidän+pitäisi+pätevöityä+tieteen+kentässä+ja+sitä+suosittelen.+
Idea+siitä,+että+kaikella+pitää+olla+jokin+mystinen+"tarkoitus"+on+vain+ideaa.+Miksi+niin+pitäisi+olla?+Todellisuus+on+tosiasiassa+varsin+kaoottinen.+Ihminen+on+vain+älyllään+ja+luokitteluillaan+saanut+todellisuuden+näyttämään+jotenkin+"järkevältä".
14.04.2017 14:11
Kyllähän+pelin+henki+kuules+on+se,+että+tiukoissa+yhteisöissä+ei+eroaminen+aina+ole+helppoa.+Esimerkkeinä+voisi+mainita+vaikkapa+Jehovan+Todistajat,+vanhoillislestadiolaiset+tai+ääri-islamilaiset.+Seuraukset+voivat+olla+jopa+kohtalokkaat+viimeksi+mainitussa+tapauksessa.+
Melko+suuri+osa+Suomen+ateisteista+on+ymmärtääkseni+varsin+koulutettua+väkeä.+Minä+sanoisin+pikemminkin+niin,+että+koulutetuilla+ihmisillä+on+usein+myös+koulutetut+lapset+ja+koulutus+&+hyvä+yleissivistys+kyllä+antavat+mahdollisuudet+arvioida+asioita+realistisesti.+Jos+ajattelen+useimpia+tuntemiani+helluntailaisia,+heidän+kohdallaan+ei+voi+puhua+laajasta+yleissivistyksestä.+
En+lähtisi+suoraan+vertailemaan+ateismia+ja+uskontoja.+Ero+on+se,+että+ateismin+nimissä+ei+yleensä+kyllä+sen+enempää+tuomita+ihmisiä+kuin+myöskään+julisteta+oman+opin+erehtymättömyyttä.+Ateismissa+luotetaan+pitkälti+ihmisen+omaan+kykyyn+tehdä+itseään+koskevat+päätökset.+Toisin+on+laita+useissa+uskonnoissa.+Se+on+toki+todettava,+että+ajoittain+tiukan+linkjan+valinneet+ateistitkin+vetävät+överiksi.+Itse+uskon+lähinnä+maallistumiseen+ja+siihen,+että+asioita+ei+tavitsisi+ottaa+niin+vakavasti.
14.04.2017 14:08
osa+ihmisistä+on+uskonnollisuuteen+taipuvaisia,+osa+ei.+Tiukoissa+yhteisöissä+esim.+lapsilla+ei+ole+todellista+vapautta+valita,+uskooko+vaiko+ei.
14.04.2017 12:45
Käytännössä+jokainen+uskonnollinen+yhteisö+toimii+juuri+noin.
14.04.2017 12:42
Höpön+höpön.+Enemmän+joutava+täysin+aiheesta+sivussa+oleva+tekstisi+ei+kommentteja+ansaitse.
14.04.2017 12:26
Minusta+on+hyvä,+jos+selkäsi+on+parantunut.+Minulla+on+itsellänikin+selkävaivoja,+joten+tiedän+niiden+pirullisuuden.+
Toinen+juttu+on+se,+miten+miellän+käsitteen+"keskustelu".+Minun+näkemykseni+on+selvä:+jos+jotakin+väittää,+se+on+kyettävä+perustelemaan.+Törmään+teidän+uskovaisiksi+itseänne+väittävien+keskustelijoiden+kanssa+AINA+samoihin+asioihin.+Kun+perusteluja+kysyy,+tulee+vastaukseksi+kiukuttelua+ja+kliseitä.+Se+tympii.+
Erityisesti+nämä+ihmeparanemisia+koskevat+väitteet+olen+joka+kerta+käsitellyt+samoin:+olen+pyytänyt+tarkemmin+kertomaan+siitä,+mikä+on+ollut+perinteisemmän+lääketieteen+edustajien+näkemys+tapahtumien+kulusta.+Ja+ihan+joka+kerta+on+väitteen+esittäjän+haluttomuus+vastata+yksinkertaisesti+ja+yksiselitteisesti+ollut+yhtä+vähäinen.+Jonkinlainen+ujous+iskee+heti,+kun+yksi+ainoa+selkeä+lause+pitäisi+saada+tuotettua.+
Vaihtoehtoja+on+luonnollisesti+vain+muutama.+Tarina+joko+on+täysin+keksitty+tai+sitten+sitä+osaa+ei+haluta+sanoa+-+kuten+ylempänä+totesin!+-+joka+ei+siihen+omaan+versioon+tapahtumien+taustoista+sovi.+Olipa+syy+kumpi+tahansa,+kovasti+epärehelliseltä+touhu+vaikuttaa.+
Tulemme+luonnollisesti+syihin+toimintatavallesi.+Sinä+joko+haluatkin+osoittaa+ihmeparanemisjuttujen+olevan+huonosti+perusteltuja+tai+sitten+olet+niin+oman+uskosi+manipuloima,+että+pidät+perustelujen+kyselemistä+jotenkin+rikollisena+tai+pahana+toimintana.+Voi+myös+olla,+että+suoranaisesti+väheksyt+meitä+"epäuskoisia"+ja+ajattelet,+että+Sinun+vain+ei+tarvitse+meille+mitään+perustella.+Vain+samoin+kuin+Sinä+uskovat+ansaitsevat+kunnon+vastauksen?
Varsin+tyypillinen+on+myöskin+tapasi+syyllistäöä+minua+siitä,+että+en+usko+Sinun+väitteitäsi+ilman+kaikkia+olennaisia+tietoja.+Valitan,+en+tosiaankaan+usko.+Opettajan+työssä+olen+selvitellyt+"muutaman"+riidan+ja+tappelun.+Totuus+on+aina+subjektiivinen.+Täällä+Suomi24:llä+enemmänkin+kuin+vähän.+Se,+että+Sinun+kanssasi+mahdollisesti+samoin+uskovat+eivät+mitään+epäile,+ei+tarkoita+eikä+velvoita+muita+uskomaan+samoin.+
Sitä+en+tiedä,+uskoisitko+Sinä+itse+toisen+ihmisen+väittämään+ilman+mitään+epäilyä.+Uskoisitko,+jos+joku+uskonveljesi+tai+-sisaresi+vaikkapa+väittäisi+nähneensä+Jeesuksen+yöllä?+Ehkäpä...
Enempää+en+viitsi+täysin+selvää+asiaa+jankata.+
'
14.04.2017 12:24
Viime+kädessä+kreationistit+eivät+selitä+mitään+mitenkään.
14.04.2017 12:07
Riippuu+siitä,+mitä+se+"ankara+juopottelu+tarkoittaa".+
Jos+alkoholin+juomisen+haluaa+lopettaa,+olennaista+on+oma+tahto+ja+halu.
14.04.2017 12:06
Kts.+edellinen+tekstini.
14.04.2017 12:00
Miksi+ihmisen+pitäisi+kysyä+joltakin+uskonnolliselta+toimijalta+lupa+tai+neuvoja+seksin+suhteen?+Mitä+aikuisen+ihmisen+seksuaalisuus+muille+kuuluu?
Uskon+nimssä+mieluusti+puututaan+seksiasioihin,+mutta+perustelut+sille+ovat+joutavat.+Raamatun+aikana+erityisesti+naisen+seksuaalisuutta+luonnollisesti+kontrolloitiin,+mutta+nykypäivään+nuo+haihattelut+eivät+sovi.+
Ajatus+siitä,+että+Jumalaa+kiinnostaisi+ihmisten+sukupuolielämä+on+absurdi.
14.04.2017 11:59
Samoin.+Poistoon.
14.04.2017 11:55
Suomeksi+sanottuna:+olet+näyttänyt+kyllä+selkääsi+lääkäreille+ja+heillä+on+selitys+ollut.+Se+ei+kuitenkaan+tarinaasi+sovi,+joten+et+sitä+halua+kertoa.+
Tai,+valehtelet+koko+jutun.+
Kiitos+TAAS+KERRAN+avartavasta+keskustelusta.
14.04.2017 11:53
TÄMÄKIN+on+juuri+tuttua+Suomi24:n+"keskustelijoiden"+toimintaa.+Ensin+jotakin+satuillaan.+Kun+perusteluja+kysyy,+seuraavat+vaikeneminen,+samojen+muutaman+lauseen+sönkkäys+ja+eri+nimimerkeillä+tapahtuva+haukkuminen.+
On+tämä+koomista+touhua.+
Jos+jollakukulla+terveysongelmia+on+ja+ne+helpottavat,+hän+kyllä+haluaa+syyn+kuulla+ja+myös+ammattilaisten+näkemyksen.
14.04.2017 11:51
"...elän+uskosta..."+Tuttuja+kliseitä.+Sinä+elät+ihan+muiden+seikkojen+vuoksi.+
Syövät+ovat+lisääntyneet+-+tai+näyttävät+lisääntyneen+-+koska+ne+nykyisin+havaitaan.+Ihmiset+elävät+pitempään.+Ympäristössämme+on+myös+tekijöitä,+jotka+saattavat+aiheuttaa+syöpiä.+Miksi+näitä+perusasioita+pitää+opettaa?
Usko+itsessään+ei+kenellekään+mitään+lopullista+onnea+tuo.+Onnettomuus+johtuu+ihan+muista+asioista+kuin+siitä,+uskooko+vaiko+ei.+Tunnen+lukuisia+ihmisiä,+jotka+ovat+onnellisia+ja+tasapainoisia.+Sitten+tunnen+niitä+ihmisiä,+jotka+ovat+vaikkapa+päihteiden+käytön+seurauksena+ajautuneet+uskoon.+Tunnen+ihmisiä,+jotka+ovat+hyvinkin+hurskaita+uskossaan,+mutta+täysin+kyvyttömiä+ja+piittaamattomia+omien+lastensa+suhteen.+Opettajana+näkee+kuules+vaikka+mitä!
14.04.2017 11:43
Ja+EDELLEENKIN+jätät+vastaamatta+monta+kertaa+toistamiini+kysymyksiin.+Juuri+sen+takia+määrittelen+Sinut+tarinan+"kehittäjäksi".+
Jos+tarkoituksesi+on+mustamaalata+ihmeparanemisista+kertovia+tarinoita,+onnistut+hyvin.+
Toistan+vielä+kerran+sen+olennaisen+kysymyksen.+Jos+et+vastaa,+johtopäätökset+ovat+selvät+ja+koko+tämä+jankutuksemme+oli+turhaa.+
Jos+joku+lääkäri+on+tämän+IHMEEN+jälkeen+tutkinut+selkääsi,+MIKÄ+oli+hänen+kommenttinsa?
14.04.2017 11:38
Minä+olen+kyllä+ihan+aina+nämä+asiat+ymmärtänyt.+Jo+vuosia+olen+paapattanut+siitä,+miten+ihmisiä+manipuloidaan+uskon+avulla.+
Tarkoitin+sitä,+että+näistä+asioista+olisi+JULKISESTIKIN+pitänyt+puhua+kovasti+jo+aiemmin.
14.04.2017 11:35
Tämähän+nyt+on+päivänselvä+asia.
14.04.2017 11:32
Eiköhän+tieteen+faktoille+yleensä+löydy+perusteluja+enemmän+kuin+uskonnollisuudelle?
14.04.2017 11:31
708 / 730