Helluntaiseurakunnassani muutamat henkilöt tulevat toisinaan seurakunnan eteen kertomaan saamistaan tiedon sanoista koskien seurakuntalaisten potemia vaivoja, jonka puolesta he haluavat rukoilla. Minua ihmetyttää, että tiedon sanat koskevat aina joitain epämääräisiä kipuja esim. selässä tai hartioissa. Miksi tiedon sanat eivät koskaan koske vakavampia kroonisia sairauksia kuten diabetesta, mielisairautta, sokeutta tai kuulovammaa? Onko Jumala erikoistunut vain pikkuvaivoihin?
Tiedon sanat sairauksista
49
607
Vastaukset
- Seurannutvuosia
Arkaluontoinen aihe, miksi kukaan ei kommentoi??
- Raamatustapoimittu
Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
- JumalaHaluaaParantaa
Luterilaisessa Kirkossa jossa käyn - tulee illan vetäjälle aina tiedon sanoja
Joko ne tulee, kun hän lukee kotona Raamattua tai sen illan aikana
Monelle muullekkin tulee tiedonsanoja.
Tuossa illassa on mm. ihan todistajien läsnäollessa pienen tytön jalka kasvanut monta senttiä rukouspalveussa.
Ilpoisten illan piiri tulee TV 7 ja radio DEI - dtb89
Minä olen usein ollut kokouksessa, jossa minulle on ilmoitettu minun sairauksiani. Aina kuitenkin minä olen itse tiennyt ne sairaudet ennen sellaista ilmoitusta eikä minulle ole siinä mielessä ollut mitään hyötyä niistä ilmoituksista. Se ilmoittaja on vain saanut nostettua omaa profiiliaan seurakunnan keskellä.
Kertaakaan minulle ei ole ilmoitettu etukäteen mitään sairautta, jota en ole tiennyt, vaikka tilaisuuksia olisi kyllä ollut ja sillä tavalla minä olisin hyötynyt jotain niistä ilmoituksista, olisin osannut mennä lääkärin luo. Kertaakaan minä en ole parantunut mistään sairauksista sellaisten ilmoitusten jälkeen. Olenkin alkanut epäilemään, että sellaiset ilmoitukset eivät ole ollenkaan Jumalasta. Se ilmoittaja osaa vain lukea minun ajatusmaailmaani ja poimii sieltä niitä sairauksia.- Bkgthug
Tuskinpa lukee ajatuksiasi!
- hahhuli
Huijariparantajien tapana on luetella suuren väkijoukon edessä sellaisia sairauksia ja kiputiloja, joita esiintyy todennäköisesti suuressa väkijoukossa. Kyse ei ole todellakaan Jumalan hengen toiminnasta vaan huijauksesta, jonka avulla saarnaaja saa kunniaa ja mainetta ja rahaa itselleen. Yhtään todellista ihmeparanemista ei ole näissä huijareiden tilaisuuksissa tapahtunut, ellei sellaiseksi lueta paranemista epämääräisistä kivuista ja jalkojen pituuskasvua, joita ei koskaan voida lääketieteellisesti todistaa tapahtuneen Jumalan voimasta (tai muutenkaan).
On tietysti mahdollista, että moni kokee noissa tilaisuuksissa hetkellistä helpotusta vaivastaan ja epämääräiset kivut saattavat kadota hetkeksi tai psykosomaattisista oireista voidaan parantua, mutta mitään elimellisistä sairauksista paranemista ei huijareiden kokouksissa tapahdu. Raha vaihtaa omistajaa, mutta Jumala ei toimi heidän kauttaan.
Vieläköhän Joonas Kelottijärvi mahtaa huijata helluntaikansaa? Oli järkyttävää katsoa hänen toimintaansa ja sitä, että seurakuntien vanhimmat eivät puuttuneet siihen millään tavalla, vaikka huijaus oli aivan ilmeinen totuudessa vaeltaville veljille ja sisarille. Ketään ei parantunut, mutta tämä huijari luetteli salin edessä monia sairauksia, joista joku olisi parantunut juuri sillä hetkellä, kun "Pyhä Henki" meni läpi tai kosketti sitä ihmistä. Ihme touhua... ;-)
Mitä luulette: muuttuuko meno helluntaiherätyksen keskellä vai jatkuuko se ennallaan? Olisiko aika lähteä ulos siitä portosta, joka eksyttää ja valehtelee ihmeistä, joita ei tapahdu (riivaajahenget eivät paranna sairaita, mutta eksyttävät jopa valittuja)?
- hahhuli
Jumala (Jeesus) parantaa hihhulien kokouksissa paljon sairaita. Monet epämääräiset kivut ja säryt paranevat, mutta sitähän ei voida nähdä, että parantuminen on tapahtunut. Vatsakipu, päänsärky, selkäkipu, jne. paranevat, mutta Suomessa ei parane koskaan sokea, kuuro, kyttyräselkä tai rampa. Jossakin kaukana Afrikassa paranevat myös nämä vakavasti sairaat ja kuolleetkin herätetään kuolleista. Mutta ei Suomessa. Kaikki nuo silmin nähtävillä olevat paranemiset tapahtuvat aina jossakin kaukana, mutta Suomessa parannutaan vain epämääräisistä kivuista - ja jalat kasvavat pituutta, jos sattuvat olemaan eri mittaiset (niitä jalkoja ei tietenkään voida mitata lääkärin toimesta niin että olisi todettu pituuden lisääntyminen).
Sellaisia nämä hihhulit siis... uskon asioita, eivät faktoja ja todellisia ihmeitä. Mikä lie piru heitä riivaa, mutta Jumala se ei ainakaan ole.- näin.on.näreet
RE:
hahhul1 4.4.2017 5:19
- kyllä sairaira paranee, sappikivet , syöpä, maitolaktoosi intoleranssi, luukasvain, yms.
Suomessakin sis, mutta suurin syy on juuri epäuskoinen suhteutumienn asiaan. Ja sitä levitetään sankoin joukoin, ei monestikaan näe rohkaisevaa julistusta näilläkään palsk´toilla.
Raamattu sanoo, että "usko tulee kuulemisesta " <(Room 10 : 17)
Tänään usko menee kuulemisesta., kun puhutaan Raamatun Sanan vastaisesti ja epäuskoa Jumalan tahtoa ja rakkautta kohtaan kylvetään ihmisten mieliin.
Siitä kehittyy epäuskon ilmapiiri, jossa Jumala ei tee mitään.
Jaakob 1:
5. Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. 6. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. 7. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta MITÄÄN saavansa, 8. kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
Tässä syitä.
Se on totta, että maissa, jossa ei hengellisistä asioista vielä paljoakaan tiedetä, parantumisia tapahtuu joukoittain.
Syykin on selvä:
Siellä ei ole ehditty vesittää Jumalan lupauksia ja julistajat ovat kokeneita Sanassa ja lujia uskossa.
Nämä tarinat ihmeparantumisista ovat pelkkää satua. Se, että ne uppoavat joihinkin ihmisiin on oiikeastaan traagista.
- kunhanihmettelen
Ei aina ole pelkkää satua.
Itse ihmettelen vieläkin kun 1.5 vuotta sitten olin käytännössä maannut 2 kk hirvittävissä jalan hermosäryissä, jotka johtui selän useammasta hermopinteestä, jotka kuvannettiin ja todettiin ja leikkaukseen olin menossa. Kuitenkin raahauduin seurakuntaani
rukoiltavaksi ja muutamassa päivässä kipulääkettä en tarvinnut, hirveä puristus ja tuska hävisi ja leikkaus voitiin perua. Sairaala antoi vielä pari kuukautta armonaikaa mennä samalla lähetteellä leikattavaksi, mutta nyt on siis puolitoista vuotta, kävelen ilman kipua, puristus ja puutuminen edelleen poissa...
Pakko minun on tästä Jumalaa kiittää, sanoi kuka mitä tahansa tai vaikka omakin järkeni. kunhanihmettelen kirjoitti:
Itse ihmettelen vieläkin kun 1.5 vuotta sitten olin käytännössä maannut 2 kk hirvittävissä jalan hermosäryissä, jotka johtui selän useammasta hermopinteestä, jotka kuvannettiin ja todettiin ja leikkaukseen olin menossa. Kuitenkin raahauduin seurakuntaani
rukoiltavaksi ja muutamassa päivässä kipulääkettä en tarvinnut, hirveä puristus ja tuska hävisi ja leikkaus voitiin perua. Sairaala antoi vielä pari kuukautta armonaikaa mennä samalla lähetteellä leikattavaksi, mutta nyt on siis puolitoista vuotta, kävelen ilman kipua, puristus ja puutuminen edelleen poissa...
Pakko minun on tästä Jumalaa kiittää, sanoi kuka mitä tahansa tai vaikka omakin järkeni.Näitä urbaaaneja legendoja riittää. Sen sijaan, että keksit omia selityksiäsi asioille, Sinun olisi rehellisempää kertoa, mitä lääkärit sanoivat tapahtuneen. Oletettavasti heilläkin oli selitys tapahtuneelle.
- kunhanihmettelen
InhottavaRealisti kirjoitti:
Näitä urbaaaneja legendoja riittää. Sen sijaan, että keksit omia selityksiäsi asioille, Sinun olisi rehellisempää kertoa, mitä lääkärit sanoivat tapahtuneen. Oletettavasti heilläkin oli selitys tapahtuneelle.
:) No, minä kyllä tiedän mitä on tapahtunut (ja lähimmäiseni myös) ja jos sinua noin hirveästi pelottaa että Jumala oikeasti kuitenkin on ja joskus ihan konkreettisestikin auttaa, ei ole minulta pois. Mutta en yritä muuttaa ajatustasi, vapaus vallitkoon.
Siunausta Sinulle. kunhanihmettelen kirjoitti:
:) No, minä kyllä tiedän mitä on tapahtunut (ja lähimmäiseni myös) ja jos sinua noin hirveästi pelottaa että Jumala oikeasti kuitenkin on ja joskus ihan konkreettisestikin auttaa, ei ole minulta pois. Mutta en yritä muuttaa ajatustasi, vapaus vallitkoon.
Siunausta Sinulle.Koeta käsittää. Minua ei sekuntiakaan pelota se, onko Jumalaa olemassa vaiko ei. Jos on, en usko hänen olevan sellainen kuin Sinäkin väität. Kovasti moni puhuu kyllä Jumalan nimissä, mutta lähinnä omia kuvitelmiaan jokainen selittelee.
Huvittavaa huomata, että eipä ollut Sinullakaan yhtään MITÄÄN halua kertoa kokemuksistasi tarkemmin ja käydä läpi REHELLISESTI vaikkapa sitä, mitä ne lääkärit sanoivat. Tyypillisen uskovaisen tapaan halusit kertoa sen oman pienen osatotuutesi ja jättää pois kaiken sen, mikä ei siihen sovi.InhottavaRealisti kirjoitti:
Näitä urbaaaneja legendoja riittää. Sen sijaan, että keksit omia selityksiäsi asioille, Sinun olisi rehellisempää kertoa, mitä lääkärit sanoivat tapahtuneen. Oletettavasti heilläkin oli selitys tapahtuneelle.
Just. Eli oma kokemuskaan ei riitä, sekin on "urbaani legenda". Voi voi...
Tipale kirjoitti:
Jos ihminen on jotakin kokenut, hän uskaltaa läpikäydä asiat rehellisesti ja avoimesti, jättämättä mitään pois.
Esimerkiksi tämä tarinan kehittelijä siis olisi halutessaan voinut kertoa, mitä lääkärit ovat sanoneet tapahtumien syyksi vai ovatko sanoneet yhtään mitään. On varsin epärehellistä pokkana vain julistaa sitä, miten rukous luultavasti auttoi, kertomatta mitään siitä, mitkä lopulliset lääketieteelliset faktat olivat.
Erilaiset ongelmat esimerkiksi luustossa ja tukirangassa ovat monimutkaisia asioita. Tilanne voi aivan hyvin vaihdella ja jokin osa voi pitempäänkin olla vaivaamatta. OIennainen osa tätä tarinaa on siis se, että kerrotaan, mitä lääketiede tapahtuneesta sanoo ennen epärehellisten osatotuuksien kertomista.Tipale kirjoitti:
Ja kas kummaa! Tähänpä loppuikin sitten halu keskustella näistä IHMEISTÄ!
- kunhanihmettelen
Koeta käsittää. Minua ei sekuntiakaan pelota se, onko Jumalaa olemassa vaiko ei. Jos on, en usko hänen olevan sellainen kuin Sinäkin väität. Kovasti moni puhuu kyllä Jumalan nimissä, mutta lähinnä omia kuvitelmiaan jokainen selittelee.
Huvittavaa huomata, että eipä ollut Sinullakaan yhtään MITÄÄN halua kertoa kokemuksistasi tarkemmin ja käydä läpi REHELLISESTI vaikkapa sitä, mitä ne lääkärit sanoivat. Tyypillisen uskovaisen tapaan halusit kertoa sen oman pienen osatotuutesi ja jättää pois kaiken sen, mikä ei siihen sovi.Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat, mitä minun olisi pitänyt kertoa? En ala mitään satuja kertoilemaan.
Se, että selkäni, joka on oireillut kolmikymppisestä lähtien, oli toissa kesänä niin huonossa kunnossa etten pystynyt olemaan kuin vaaka-asennossa hirveän hermosäryn vuoksi. Sitä yritettiin hoitaa kipulääkkeillä, fysioterapialla ja lopuksi fysiatri kirjoitti lähetteen keskussairaalaan leikkaukseen. Tuon rukoustilanteen jälkeen kävi niin kuin kerroin ja soitin
lääkärille että en tule leikkaukseen. Sairaalasta sanottiin, että voin tulla vielä parin kuukauden ajan jos tarvitsen. Ja tottakai olisin mennyt.
Mikä tässä epäselvää?
Ps olen jonkin sortin ammattilainen hoitoalalla ja tiedän kyllä missä milloinkin mennään. - kunhanihmettelen
Ja kas kummaa! Tähänpä loppuikin sitten halu keskustella näistä IHMEISTÄ!
Anteeksi, oliko tuo minulle? Minä en ihan koko aikaa ole koneella, hoitelen tässä huushollia
välillä :) - kunhanihmettelen
Tipale kirjoitti:
Niinpä, varmaan Jeesuksen parantama sokeakin olisi luuloterve jonkin mielestä. Tuo parannettukaan ei ymmärtänyt ja ihmeissään kertoili muille että ei oikein tiedä, mitä tapahtui, mutta "olin sokea ja nyt näen"... Ja tuo on minunkin kokemukseni tapauksessani ja jos se ei kelpaa jollekin, so what? Itselleni ja ympäristölleni se riittää.
kunhanihmettelen kirjoitti:
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat, mitä minun olisi pitänyt kertoa? En ala mitään satuja kertoilemaan.
Se, että selkäni, joka on oireillut kolmikymppisestä lähtien, oli toissa kesänä niin huonossa kunnossa etten pystynyt olemaan kuin vaaka-asennossa hirveän hermosäryn vuoksi. Sitä yritettiin hoitaa kipulääkkeillä, fysioterapialla ja lopuksi fysiatri kirjoitti lähetteen keskussairaalaan leikkaukseen. Tuon rukoustilanteen jälkeen kävi niin kuin kerroin ja soitin
lääkärille että en tule leikkaukseen. Sairaalasta sanottiin, että voin tulla vielä parin kuukauden ajan jos tarvitsen. Ja tottakai olisin mennyt.
Mikä tässä epäselvää?
Ps olen jonkin sortin ammattilainen hoitoalalla ja tiedän kyllä missä milloinkin mennään.Epäselväksi jäi se, mikä oli lääkärien kommentti parantumisestasi. Jos olet hoitoalalla, käsität vallan mainiosti sen, että kaikki ei ole sitä, miltä näyttää.
Jos joku lääkäri on tämän IHMEEN jälkeen tutkimut selkääsi, MIKÄ oli hänen kommenttinsa? Julistiko hän tapahtuman ainutkertaisuutta ja huusi hellelujaata ja sitä, että tämä oli raamatullinen ihme? Jos sait kuitenkin ihan tavallista hoitoa, oletko varma siitä, ettei SE vaikuttanut viiveellä? Jos olet, mihin perustat oletuksesi? Sanoiko lääkärikin niin ettei perinteinen hoito vaikuttanut?
Kai jokin diagnoosi on selkäsi tämänhetkisestä hyvästä tilasta annettu? Minulla itsellänikin on selkävaivoja ja joskus selkä on parempi, joskus huonompi. Kyse on usein siitäkin, miten selkääni käytän ja pidänkö sen hyvässä kunnossa. Vuosiakin voi mennä ilman ongelmia.kunhanihmettelen kirjoitti:
Niinpä, varmaan Jeesuksen parantama sokeakin olisi luuloterve jonkin mielestä. Tuo parannettukaan ei ymmärtänyt ja ihmeissään kertoili muille että ei oikein tiedä, mitä tapahtui, mutta "olin sokea ja nyt näen"... Ja tuo on minunkin kokemukseni tapauksessani ja jos se ei kelpaa jollekin, so what? Itselleni ja ympäristölleni se riittää.
Niinpä. Epäilemättä tarinasi kelpaa Sinulle. Kyse on edelleenkin siitä, onko tarinaa rehellistä täällä mainostaa, jos sitä ei ole pokkaa avoimesti kertoa kaikilta osin. Osatotuuksien kertominen on tyypillistä Suomi24:lle.
- kunhanihmettelen
Jos ihminen on jotakin kokenut, hän uskaltaa läpikäydä asiat rehellisesti ja avoimesti, jättämättä mitään pois.
Esimerkiksi tämä tarinan kehittelijä siis olisi halutessaan voinut kertoa, mitä lääkärit ovat sanoneet tapahtumien syyksi vai ovatko sanoneet yhtään mitään. On varsin epärehellistä pokkana vain julistaa sitä, miten rukous luultavasti auttoi, kertomatta mitään siitä, mitkä lopulliset lääketieteelliset faktat olivat.
Erilaiset ongelmat esimerkiksi luustossa ja tukirangassa ovat monimutkaisia asioita. Tilanne voi aivan hyvin vaihdella ja jokin osa voi pitempäänkin olla vaivaamatta. OIennainen osa tätä tarinaa on siis se, että kerrotaan, mitä lääketiede tapahtuneesta sanoo ennen epärehellisten osatotuuksien kertomista.Tuo voisi loukata jotakin tuo "tarinan kehittelijä" ym asenteesi, , millähän mandaatilla sinä leimaat ihmisen valehtelijaksi.
Ja toki se loukkaa minuakin. Se, että pystyt käymään toisen henkilöön vain siksi että toinen
vilpittömästi ja yksinkertaisesti kiitollisena kertoo kokemusta omasta elämästään.
Kaipa sinulla on syysi eikä ne kuulu minulle.
Se taas, mitä ajattelen ketjun varsinaisesta aiheesta, noista tiedon sanoista ym. on taas minun asiani, niistä en ole puhunut mitään. kunhanihmettelen kirjoitti:
Tuo voisi loukata jotakin tuo "tarinan kehittelijä" ym asenteesi, , millähän mandaatilla sinä leimaat ihmisen valehtelijaksi.
Ja toki se loukkaa minuakin. Se, että pystyt käymään toisen henkilöön vain siksi että toinen
vilpittömästi ja yksinkertaisesti kiitollisena kertoo kokemusta omasta elämästään.
Kaipa sinulla on syysi eikä ne kuulu minulle.
Se taas, mitä ajattelen ketjun varsinaisesta aiheesta, noista tiedon sanoista ym. on taas minun asiani, niistä en ole puhunut mitään.Ja EDELLEENKIN jätät vastaamatta monta kertaa toistamiini kysymyksiin. Juuri sen takia määrittelen Sinut tarinan "kehittäjäksi".
Jos tarkoituksesi on mustamaalata ihmeparanemisista kertovia tarinoita, onnistut hyvin.
Toistan vielä kerran sen olennaisen kysymyksen. Jos et vastaa, johtopäätökset ovat selvät ja koko tämä jankutuksemme oli turhaa.
Jos joku lääkäri on tämän IHMEEN jälkeen tutkinut selkääsi, MIKÄ oli hänen kommenttinsa?- onihmejankuttajia
Ja EDELLEENKIN jätät vastaamatta monta kertaa toistamiini kysymyksiin. Juuri sen takia määrittelen Sinut tarinan "kehittäjäksi".
Jos tarkoituksesi on mustamaalata ihmeparanemisista kertovia tarinoita, onnistut hyvin.
Toistan vielä kerran sen olennaisen kysymyksen. Jos et vastaa, johtopäätökset ovat selvät ja koko tämä jankutuksemme oli turhaa.
Jos joku lääkäri on tämän IHMEEN jälkeen tutkinut selkääsi, MIKÄ oli hänen kommenttinsa?Oletko ihan yntymäpökö vai mikä olet !
JOS SINUN VAIVASI LAKKAA vaivaamasta niin menetkö sitten lääkärin puheille kuulemaan mikä se nyt olisi se lääkärin mielipide asiasta niinkö !!
jotain tolkkua sentään ! - kunhanihmettelen
Epäselväksi jäi se, mikä oli lääkärien kommentti parantumisestasi. Jos olet hoitoalalla, käsität vallan mainiosti sen, että kaikki ei ole sitä, miltä näyttää.
Jos joku lääkäri on tämän IHMEEN jälkeen tutkimut selkääsi, MIKÄ oli hänen kommenttinsa? Julistiko hän tapahtuman ainutkertaisuutta ja huusi hellelujaata ja sitä, että tämä oli raamatullinen ihme? Jos sait kuitenkin ihan tavallista hoitoa, oletko varma siitä, ettei SE vaikuttanut viiveellä? Jos olet, mihin perustat oletuksesi? Sanoiko lääkärikin niin ettei perinteinen hoito vaikuttanut?
Kai jokin diagnoosi on selkäsi tämänhetkisestä hyvästä tilasta annettu? Minulla itsellänikin on selkävaivoja ja joskus selkä on parempi, joskus huonompi. Kyse on usein siitäkin, miten selkääni käytän ja pidänkö sen hyvässä kunnossa. Vuosiakin voi mennä ilman ongelmia.Minullakin on selkä välillä parempi joskus huonompi. Ollut jo 40 vuotta, jolloin olin jalka turtana vuosikausia, leikkaukseen määrätty silloinkin, mutta monen pienen lapsen äitinä en voinut (mielestäni)sairaalaan makaamaan lähteä, podin kotona ja onnuin vuosikausia. Ihmeitä ei silloin tapahtunut.
Nyt olin käytännössä liikuntakyvytön enkä pystynyt olemaan hetkeäkään pystyasennossa kahteen kuukauteen,ja maatenkin vain kipulääkkeen avulla,. Ja kun siitä ykskaks nousen, minulle se on ihme, sanoipa kuka tahansa mitä tahansa. Jos se on sinulle sattuma, että se tapahtui tuon rukouksen jälkeen välittömästi, ei se haittaa..Minulle se oli ihme,. Tapahtuipa tuo mitä kautta tahansa, mutta kuten sanoin, kuvausten perusteella oli vain leikkausvaihtoehto olemassa enää. Ja sitä odotellessa vielä kerran menin rukoiltavaksi.
Mutta, minun ei tarvitse todistella sinulle mitään täällä, face to face mielelläni juttelisin kyllä :) onihmejankuttajia kirjoitti:
Oletko ihan yntymäpökö vai mikä olet !
JOS SINUN VAIVASI LAKKAA vaivaamasta niin menetkö sitten lääkärin puheille kuulemaan mikä se nyt olisi se lääkärin mielipide asiasta niinkö !!
jotain tolkkua sentään !TÄMÄKIN on juuri tuttua Suomi24:n "keskustelijoiden" toimintaa. Ensin jotakin satuillaan. Kun perusteluja kysyy, seuraavat vaikeneminen, samojen muutaman lauseen sönkkäys ja eri nimimerkeillä tapahtuva haukkuminen.
On tämä koomista touhua.
Jos jollakukulla terveysongelmia on ja ne helpottavat, hän kyllä haluaa syyn kuulla ja myös ammattilaisten näkemyksen.kunhanihmettelen kirjoitti:
Minullakin on selkä välillä parempi joskus huonompi. Ollut jo 40 vuotta, jolloin olin jalka turtana vuosikausia, leikkaukseen määrätty silloinkin, mutta monen pienen lapsen äitinä en voinut (mielestäni)sairaalaan makaamaan lähteä, podin kotona ja onnuin vuosikausia. Ihmeitä ei silloin tapahtunut.
Nyt olin käytännössä liikuntakyvytön enkä pystynyt olemaan hetkeäkään pystyasennossa kahteen kuukauteen,ja maatenkin vain kipulääkkeen avulla,. Ja kun siitä ykskaks nousen, minulle se on ihme, sanoipa kuka tahansa mitä tahansa. Jos se on sinulle sattuma, että se tapahtui tuon rukouksen jälkeen välittömästi, ei se haittaa..Minulle se oli ihme,. Tapahtuipa tuo mitä kautta tahansa, mutta kuten sanoin, kuvausten perusteella oli vain leikkausvaihtoehto olemassa enää. Ja sitä odotellessa vielä kerran menin rukoiltavaksi.
Mutta, minun ei tarvitse todistella sinulle mitään täällä, face to face mielelläni juttelisin kyllä :)Suomeksi sanottuna: olet näyttänyt kyllä selkääsi lääkäreille ja heillä on selitys ollut. Se ei kuitenkaan tarinaasi sovi, joten et sitä halua kertoa.
Tai, valehtelet koko jutun.
Kiitos TAAS KERRAN avartavasta keskustelusta.- kunhanihmettelen
Ja EDELLEENKIN jätät vastaamatta monta kertaa toistamiini kysymyksiin. Juuri sen takia määrittelen Sinut tarinan "kehittäjäksi".
Jos joku lääkäri on tämän IHMEEN jälkeen tutkinut selkääsi, MIKÄ oli hänen kommenttinsa?Tuohon sinun asenteeseesi vastauksena en todellakaan (täällä) lähde yhtään enempää aukaisemaan
tarinaani. En ole tänne kuulusteltavaksi tullut.
Jotenkin toivon, että se Jumala jolta itse uskoin avun saavani, voisi kohdata sinua niin että asiat aukenisivat sisältä käsin. Ei ne ulkoa kaatamalla aukene. Vaikka kuinka todistelisin. kunhanihmettelen kirjoitti:
Tuohon sinun asenteeseesi vastauksena en todellakaan (täällä) lähde yhtään enempää aukaisemaan
tarinaani. En ole tänne kuulusteltavaksi tullut.
Jotenkin toivon, että se Jumala jolta itse uskoin avun saavani, voisi kohdata sinua niin että asiat aukenisivat sisältä käsin. Ei ne ulkoa kaatamalla aukene. Vaikka kuinka todistelisin.Kts. edellinen tekstini.
- kunhanihmettelen
Suomeksi sanottuna: olet näyttänyt kyllä selkääsi lääkäreille ja heillä on selitys ollut. Se ei kuitenkaan tarinaasi sovi, joten et sitä halua kertoa.
Tai, valehtelet koko jutun.
Kiitos TAAS KERRAN avartavasta keskustelusta.Unohda koko juttu, jos noin vaikeaa on. Minä olen iloinen että kävelen ja kiitän siitä Jumalaa koko sydämestäni. Ei liene sinulta pois.
Ja tuo valehtelusta syyttely: onko se sinun normaalia toimintaa asioiden kohdalla jotka ei sovi
omaan ajatusmaailmaasi.
Minulla on hieman avarampi malli, saattaisin jopa iloita jos jollakin olisi jotain myönteistä
sanottavaa näinä aikoina. - hahhuli
Siinäpä se juuri onkin, että sokeat ja kuurot ja rammat eivät nykyään parane... sehän olisi kiistaton ihme, jos sellaista tapahtuisi. Nyt nämä paranemisihmeet ovat epämääräisistä kivuista tai vaivoista paranemisia, joita ei voida todentaa Jumalan tekemiksi kiistattomiksi ihmeiksi. Miksi?
Pahinta tässä on se, että hihhulit jatkavat mieluummin valheessa elämistä kuin tunnustaisivat ilmiselvän totuuden. Jumala (Jeesus) ei paranna teidän kokouksissanne sairaita ja vammaisia. Miksi tuon asian tunnustaminen on niin vaikeaa ja mikä saa ihmiset mieluummin valehtelemaan kuin tunnustamaan totuuden? kunhanihmettelen kirjoitti:
Unohda koko juttu, jos noin vaikeaa on. Minä olen iloinen että kävelen ja kiitän siitä Jumalaa koko sydämestäni. Ei liene sinulta pois.
Ja tuo valehtelusta syyttely: onko se sinun normaalia toimintaa asioiden kohdalla jotka ei sovi
omaan ajatusmaailmaasi.
Minulla on hieman avarampi malli, saattaisin jopa iloita jos jollakin olisi jotain myönteistä
sanottavaa näinä aikoina.Minusta on hyvä, jos selkäsi on parantunut. Minulla on itsellänikin selkävaivoja, joten tiedän niiden pirullisuuden.
Toinen juttu on se, miten miellän käsitteen "keskustelu". Minun näkemykseni on selvä: jos jotakin väittää, se on kyettävä perustelemaan. Törmään teidän uskovaisiksi itseänne väittävien keskustelijoiden kanssa AINA samoihin asioihin. Kun perusteluja kysyy, tulee vastaukseksi kiukuttelua ja kliseitä. Se tympii.
Erityisesti nämä ihmeparanemisia koskevat väitteet olen joka kerta käsitellyt samoin: olen pyytänyt tarkemmin kertomaan siitä, mikä on ollut perinteisemmän lääketieteen edustajien näkemys tapahtumien kulusta. Ja ihan joka kerta on väitteen esittäjän haluttomuus vastata yksinkertaisesti ja yksiselitteisesti ollut yhtä vähäinen. Jonkinlainen ujous iskee heti, kun yksi ainoa selkeä lause pitäisi saada tuotettua.
Vaihtoehtoja on luonnollisesti vain muutama. Tarina joko on täysin keksitty tai sitten sitä osaa ei haluta sanoa - kuten ylempänä totesin! - joka ei siihen omaan versioon tapahtumien taustoista sovi. Olipa syy kumpi tahansa, kovasti epärehelliseltä touhu vaikuttaa.
Tulemme luonnollisesti syihin toimintatavallesi. Sinä joko haluatkin osoittaa ihmeparanemisjuttujen olevan huonosti perusteltuja tai sitten olet niin oman uskosi manipuloima, että pidät perustelujen kyselemistä jotenkin rikollisena tai pahana toimintana. Voi myös olla, että suoranaisesti väheksyt meitä "epäuskoisia" ja ajattelet, että Sinun vain ei tarvitse meille mitään perustella. Vain samoin kuin Sinä uskovat ansaitsevat kunnon vastauksen?
Varsin tyypillinen on myöskin tapasi syyllistäöä minua siitä, että en usko Sinun väitteitäsi ilman kaikkia olennaisia tietoja. Valitan, en tosiaankaan usko. Opettajan työssä olen selvitellyt "muutaman" riidan ja tappelun. Totuus on aina subjektiivinen. Täällä Suomi24:llä enemmänkin kuin vähän. Se, että Sinun kanssasi mahdollisesti samoin uskovat eivät mitään epäile, ei tarkoita eikä velvoita muita uskomaan samoin.
Sitä en tiedä, uskoisitko Sinä itse toisen ihmisen väittämään ilman mitään epäilyä. Uskoisitko, jos joku uskonveljesi tai -sisaresi vaikkapa väittäisi nähneensä Jeesuksen yöllä? Ehkäpä...
Enempää en viitsi täysin selvää asiaa jankata.
'- kunhanihmettelen
1) Nikamavälilevysairaus ja hermojuurioireisto
2) prolapsus disci L3-4 cum stenosis L4-5 l.a.
M47.2
Muu nikamasairaus ja hermojuurisairaus
3) spondylosis L3-L5
Ihan vaan tuohon nuo syksyn -15 diagnoosit. ja jos yhtään ymmärrät, noista voi aiheutua melkoiset kivut ja puristukset alaraajoihin. Luonnollisesti, kun tuohon ei ihan henkilötietojaan viitsi panna, niin ei kai se vakuuta tietenkään, mutta muuta ei näin anonyymisti ehkä voi. Suomen isoja yliopistosairaaloita tuo missä kuvannettu.
Ja en, en ole mennyt lääkäriin tuon jälkeen selkäni takia, koska kipu ja puristus oli se oire jopa piti minut petissä. Ja kipu ja käytännössä liikuntakyvyttömyys oli se, mistä kärsin enkä ole edes väittänyt että nuo rangan muutokset olisi
parantuneet (ei ole kuvattu sen jälkeen, jos on niin hyvä sekin) , olen sen verran vanha että ei tässä edes kuvittele kroppansa uudeksi tulevan. Ja kun se kipu meni silloin pois, yllätyin tuona rukouspäivän iltana että hetkinen, en ole ottanut kipulääkettä tänään..
Mutta kun noilla löydöksillä ja niillä oireilla ykskaks ihminen kokeekin että kipua ei ole, eikä tarvitse joka 4. tunti olla pilleripurkilla, päästäkseen edes vessaan, niin en minä tiedä mitenkä siihen saa suhtautua, ellei saa olla kiitollinen. Ja jopa kertoa (tyhmyyttään?) toisillekin.
Ja jos se ei ole jonkun mielestä ihme niin ei sitten.
Aikamoinen skeptikko olen itsekin, paitsi sitten kun on pakko uskoa koettuna.
Mutta tämä tästä. - Tätätodistanut
Pakko minun on tästä Jumalaa kiittää, sanoi kuka mitä tahansa tai vaikka omakin järkeni.Tiedän tapauksen jossa täysin katkennut kaularanka kasvoi hetkessä yhteen lääkäreiden silmien alla. Halvaantunut alkoi kävelemään. Rukouksen voimasta tämä tapahtui ja lukee myös sairauspapereissa.
1) Nikamavälilevysairaus ja hermojuurioireisto
2) prolapsus disci L3-4 cum stenosis L4-5 l.a.
M47.2
Muu nikamasairaus ja hermojuurisairaus
3) spondylosis L3-L5
Ihan vaan tuohon nuo syksyn -15 diagnoosit. ja jos yhtään ymmärrät, noista voi aiheutua melkoiset kivut ja puristukset alaraajoihin. Luonnollisesti, kun tuohon ei ihan henkilötietojaan viitsi panna, niin ei kai se vakuuta tietenkään, mutta muuta ei näin anonyymisti ehkä voi. Suomen isoja yliopistosairaaloita tuo missä kuvannettu.
Ja en, en ole mennyt lääkäriin tuon jälkeen selkäni takia, koska kipu ja puristus oli se oire jopa piti minut petissä. Ja kipu ja käytännössä liikuntakyvyttömyys oli se, mistä kärsin enkä ole edes väittänyt että nuo rangan muutokset olisi
parantuneet (ei ole kuvattu sen jälkeen, jos on niin hyvä sekin) , olen sen verran vanha että ei tässä edes kuvittele kroppansa uudeksi tulevan. Ja kun se kipu meni silloin pois, yllätyin tuona rukouspäivän iltana että hetkinen, en ole ottanut kipulääkettä tänään..
Mutta kun noilla löydöksillä ja niillä oireilla ykskaks ihminen kokeekin että kipua ei ole, eikä tarvitse joka 4. tunti olla pilleripurkilla, päästäkseen edes vessaan, niin en minä tiedä mitenkä siihen saa suhtautua, ellei saa olla kiitollinen. Ja jopa kertoa (tyhmyyttään?) toisillekin.
Ja jos se ei ole jonkun mielestä ihme niin ei sitten.
Aikamoinen skeptikko olen itsekin, paitsi sitten kun on pakko uskoa koettuna.
Mutta tämä tästä.Nikamavälilevysairaus ja hermojuurioireisto tuntuu olevan aika yleinen diagnoosi.
Välilevyn pullistumaakin tuntuu olevan. Lisäksi välilevyn rappeumaa?
Saman oloisia vaivoja on minullakin, mutta onneksi pysyvät kurissa riittävllä likunnalla ja saliharjoittelulla & sillä, että katson, miten ja missä asennossa vaikkapa renkaat vaihdan.
Kyllähän niitä kipuja tulee silloin kun on tullakseen. Omien selkävaivojeni kanssa olenm huomannut sen, että ajoittain menee hyvin ja joskus taas tulee takapakkia. Minun vaivani alkoivat jo nuorena miehenä, mutta sen jälkeen aloitinkin suosiolla salilla käynnin ja se on tehnyt hyvää. Näin viittäkymppiä lähestyttäessä tietysti olo ei aina ole kuin kaksikymppisellä.
Sinua tuntematta on vaikea sanoa mitään. Skeptistä perusasennettani ei helposti muuteta. Olennainen asia tietenkin on kipujen vähenemisen syy. Sattumiahan elämä tietenkin on täynnä. Netti on pullollaan eri asioita väittäviä ihmisiä.
Jos olosi on parantunut, hyvä niin. Minä en kykene löytämään automaattista syy-yhteyttä Sinun kokemustesi välillä, mutta Sinä itse löydät ja se siitä.Tätätodistanut kirjoitti:
Tiedän tapauksen jossa täysin katkennut kaularanka kasvoi hetkessä yhteen lääkäreiden silmien alla. Halvaantunut alkoi kävelemään. Rukouksen voimasta tämä tapahtui ja lukee myös sairauspapereissa.
Höpön höpön.
- kunhanihmettelen
Nikamavälilevysairaus ja hermojuurioireisto tuntuu olevan aika yleinen diagnoosi.
Välilevyn pullistumaakin tuntuu olevan. Lisäksi välilevyn rappeumaa?
Saman oloisia vaivoja on minullakin, mutta onneksi pysyvät kurissa riittävllä likunnalla ja saliharjoittelulla & sillä, että katson, miten ja missä asennossa vaikkapa renkaat vaihdan.
Kyllähän niitä kipuja tulee silloin kun on tullakseen. Omien selkävaivojeni kanssa olenm huomannut sen, että ajoittain menee hyvin ja joskus taas tulee takapakkia. Minun vaivani alkoivat jo nuorena miehenä, mutta sen jälkeen aloitinkin suosiolla salilla käynnin ja se on tehnyt hyvää. Näin viittäkymppiä lähestyttäessä tietysti olo ei aina ole kuin kaksikymppisellä.
Sinua tuntematta on vaikea sanoa mitään. Skeptistä perusasennettani ei helposti muuteta. Olennainen asia tietenkin on kipujen vähenemisen syy. Sattumiahan elämä tietenkin on täynnä. Netti on pullollaan eri asioita väittäviä ihmisiä.
Jos olosi on parantunut, hyvä niin. Minä en kykene löytämään automaattista syy-yhteyttä Sinun kokemustesi välillä, mutta Sinä itse löydät ja se siitä.Asia selevä.
- HoseeHalapenjo
"Täällä on joku, jolla on ihottumaa ja Jumala parantaa sut tänään." Tuo on opittua käytöstä. Sen perusajatuksena on se, että eihän niitä tiedon sanoja voi tulla, jos ei sano JOTAKIN, joten sanotaan jotakin ja toivotaan, että se uppoaa ja kokeillaan siten profeetallisia siipiä.
Tunnen erään suht nuoren evankelistan, joka on myös hurahtanut tuohon. Hän vain matkii, mitä Marko Selkomaa, Antti Koski ja Paavo Järvinen tekevät.
Vastuullinen julistaja varustaa lampaat Jumalan Sanalla, että he olisivat tyytyväisiä Kristuksessa koettelemusten keskellä, eikä hupaja tuollaisia. - entätoisinpäin
voiko tiedon sanat olla negatiivisia lähimmäiselle, ikäänkuin kirouksia? Voiko ihminen sanoa jotain, joka tapahtuu toiselle tai jossain on sellaisia täysin aiemmasta poikkeavia sattumuksia, että esimerkiksi yhtäkkiä jollain alueelle alkaa ilmenemään ongelmia, jolla ei yleensä ole ollut.
Onko kyse pelkästä sattumasta vai onko mahdollista aiheuttaa haittaa sanomalla jotain?
Lähinnä uskovaisilta kysyn asiaa, koska ateisti ei usko hengelliseen vaikuttamiseen millään muotoa.- einiinkäänpäin
No ei terve Kristilline usko ei ole kohtalouskoa eikä muutakaan höpinää sanojen muuttumisesta todeksi vaikak sitäkin kovasti joku porukka koettaa julistaa!
- hohoijaakoskatääloppuu
Raamatun aikana oli terve meninki siellä ei kaikkia peräpukamia käyty edestä julistamaa vaan parannettiin ne joilla oli parannettavaa ja se olis iinä.
mitä se iso yleisö sillä tiedolla tekee että " täällä on nyt joku vuosia sitten jo kivulias,..,"- HoseeHalapenjo
Niin, mitä se YLEISÖ sillä tiedolla tekee. Juuri sitä varten se on. Kuulkaapas, yleisö, kun suuri Jumalan mies nyt esittelee hengellistä selvänäkemisen lahjaansa. Sitten hän saarnaa ja kannattaa kuunnella tarkkaan, koska hän on juuri todistanut, että Jumala puhuu hänen kauttaan. Korvat hörölle. Etkö sinäkin haluaisi olla Jumalan käytössä, kuten hän? Näin se ihmispalvonta toimii.
- ghtyhyyyre
Tavalliset uskovaiset, jotka eivät Raamattua lue, eivät ymmärrä, milloin he ovat tekemisissä tietäjähengen kanssa ja milloin tiedon sanojen kanssa. Nämähän ovat aivan eri asioita.
Kokoukset ovat harhaisia, jos siellä pääasiaksi nousee "parantaminen". Evankeliumin julistuksen ja hengellisten asioiden opettamisen pitäisi olla pääasia kokouksissa.
En ollenkaan kiellä, etteikö Jeesus paranna, mutta Jeesus ei toimi sirkusmaiseen tyyliin- kunhanmettelen
Tuosta olen täysin samaa mieltä.
- Huutokaupataan.sairaudet
Laittakaa reilusti rahaa, parantajan kolehtihaaviin, niin rupee tapahtumaan. Eihän kympillä saa, kuin korkeintaan finnin lähtemään nenänpäästä. Voisiko nämä parantajat , hinnoitella, millä rahamäärällä lähtee, mikäkin sairaus.
- kallishautapaikka
harva helluntaisssakaan niin paljon uhraa kuin vauvakastettu luterilainen elonsa aikana.
toisaalt a luin jokun laskeneen että summa olisi n 40 000 €!
eeikö ole vielä edes luvissa minkään parantuvan sillä summalla, eli kallis on lutterin kutsumus sielläkin parressa. - Halu.auttaa
Niin, ei luvata siellä parantumista. Parempi niin, mitä sitä valehtelemaan. Sinulla ei varmaan ole varaa maksaa, kirkon jäsenyydestä. Annan neuvon, mene diakonin juttusille, saat taloudellista apua. Minulla on vara maksaa, niin maksan mielelläni, autan samalla teitä köyhiä.
- kunhanihmetteen
Minusta myös arveluttavaa että samassa tilaisuudessa jossa koettiin paranemisia, pyydetään ihmisiä tulemaan ja kertomaan mitä tapahtui.
Itse en pitäisi oikein kiirettä eikä ainakaan pitäisi ketään kiirehtiä tuollaiseen. Kun totta on, että
oireet saattaa helpottaa hetkessä ja hetkeksi ja jossain tunnekuohiussa voi innostua puhelemaan
mitä ei enää huomenna puhuisi. Mieluummin pitäisi varjella ihmisiä olematta tekemättä joskus
hyvinkin kiusallisia "paljastuksia" ja kertomaan paranemisista jotka ei sitten olleetkaan. Ja olemaan sen vanki kun ei uskalla kertoa ettei mitään tapahtunutkaan.
Jos Jumala aidosti koskettaa, se on voimassa vielä huomenna ja viikon, kuukauden ja vuoden päästä.
Ja sitä voi kertoa asiallisesti ja tarvittaessa ja tilaisuuden tullen ihan tavallisissa ympyröissä. Siellä missä ihminen tunnetaan muutenkin. - lukekaasieltä
vanhan liiton aikana joku tappelussa kuollut heitettiin johonkin kuoppaan ja kas, siihen samaan kuoppaan oli joku profeetta jo aikaa sitten paiskattu ja niinpä viimenen tulokas heräsikin eloon!
siinäsitä on voimallisen opin mallia tämän ajan "tiedonsanoijille"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943752
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453134Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972739Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572420- 612388
- 1342387
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232266- 642070