Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Takuueläkeläisnainen
profiilit
Takuueläkeläisnainen
Takuueläkeläisnainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
17
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onkohan+tänäpäivänä+mukava+olla+työttömänä?+
+Minusta+tuntuu,+että+mukavuus+on+kaukana,+kun+heitä+kohdellaan+tosi+kovalla+tavalla.+Itse+pääsin+työkyvyttömyyseläkkeelle++n.+vuonna++2013,+niin+ei+ole+ollut+vuosiin+kokemusta+työttömänä+olosta,+mutta+kovin+kuulostaa+kauhealta+meiningiltä+tämän+päivän+kohtelu+työttömiä+kohtaan.
15.12.2017 14:37
Tuossa+jo+toiseen+keskusteluun+vastasinkin,+että+nykyisessä+toimeentulotukihakemuksessa+on+liitteiden+kohdalla+maininta,+että+jo+toimitettuja+liitteitä+ei+tarvitse+toistamiseen+lähettää.
02.12.2017 11:12
Tuossa+luin+tuon+tämän+päivän+toimeentulotukihakemuksen,+niin+kyllä+siellä+lopussa+liitteiden+kohdalla+mainitaan,+että+aikaisemmin+toimitettuja+liitteitä+ei+tarvitse+enää+uudelleen+toimittaa.+Jos+olet+toimittanut+vuokrasopimuksen+ja++todistuksen+vuokran+määrästä,+niin+niitä+ei+enää+sen+jälkeen+tarvi+heille+lähettää+nähtäväksi.
Minä+lähetin+aikoinaan+aina+vuokranmäärä+paperit+ja+kotivakuutus+paperit+sosiaalihuoltoon+joka+kuukausi,+että+enpä+tiennyt+olisiko+niitä+tarvinnut+lähettää+?
02.12.2017 10:51
Takuueläke+on+tällä+hetkellä+762,92e/kk:ssa.
12.11.2017 11:08
Enpä+osaa+sanoa,+että+miten+usein+herkuttelen,+ehkäpä+joka+päivä,+jos+kahvin+kanssa+nautittu+pulla+on+herkuttelua.+
Minusta+vaikkapa+jogurtin+syöminen+on+herkuttelua,+kun+se+on+niin+makeaa+ja+hyvää.+Semmoinen+maustamaton+jogurtti+on+taas+terveellistä,+kun+se+ei+ole+makeaa.
17.02.2017 12:00
Aloitus+ei+ole+trolli.
Meillä+ainakin+on+aina+pystytty+hankkimaan+lapselle+luistimet,+sukset,+polkupyörät+ja+pesäpallo+välineet,+mutta+harrastuksiin+ei+sitten+ole+sen+enempää+rahaa.
Näitähän+ei+kutsuta+harrastuksiksi+mitä+joskus+joutuu+koulussa+tekemään+eli+hiihto+ja+luistelu+ja+muu+liikunta,+että+niitä+vartenhan+on+välineet+sitten+hankittukin.+Vapaa-ajalla+ei+lapseni+ole+käynyt+hiihtämässä+koskaan,+että+vain+luistelemassa+kerran+viikossa+on+tullut+käytyä.
Kesäisin+on+pelattu+krokettia,+sulkapalloa,+mutta+niitäkään+ei+voi+sanoa+harrastuksiksi,+että+näinhän+sitä+on+tullut+liikuttua+ja+keksittyä+toimintaa+ettei+aika+käy+pitkäksi.
Harrastukset+on+jotain+muuta,+että+nykyään+ne+näyttävät+maksavan+aivan+liikaa+näin+takuueläkeläisen+näkökulmasta.+Ei+ole+jäänyt+koskaan+säästöönkään,+että++irtorahaa+ei+ole+ollut,+joten+mistä+harrastuksiiin+olisi+laittaa+rahaa?
Aikaisemmin+olin+sosiaalihuollon+asiakkaana,+mutta+,+kun+lapseni+ei+asunut+luonani+kuin+loma-aikoina,+niin+enhän+voi+mennä+kysymään,+että+kustantaako+he+mitään+harrastuksiin.
Lapseni+ei+ole+voinut+osallistua+mihinkään+mikä+vaatii+maksuja,+eli+kaikki+liikuntaharrastukset:+hiihto,+pyöräily,+jalkapallo,+koripallo,+jääkiekko,+jääpallo,+yleisurheilu,+ja+sitten+esim.+pianonsoittokin+piti+lopettaa+kun+se+oli+niin+kallista,+niin+soittoharrastuksiakaan+ei+voi+harrastaa.+Muita+ei+nyt+tule+mieleen.
Lapseni+on+jo+aikuinen,+että+hän+voi+sitten+nyt+aikuisiällä,+kun+voi+itse+kustantaa+harrastuksia,+jos+pääsee+töihin,+niin+harrastaa+mitä+pystyy.
Tälläistä+se+on+nykypäivänä+ja+kyllä+minullakaan+ei+ole+lapsena+ollut+harrastuksia,+että+köyhässä+perheessä+elin,+että+olen+tottunut+tähän+köyhänä+olemiseen.
17.02.2017 11:23
Tuopa+oli+kyllä+oikea+teko+köyhien+puolustajalta.
24.12.2016 17:45
Kyllä+siitä+tulee+paljon+maksavaa,+jos+näin+yksinäinenkin+ostaa+jouluruoat+valmisruokina,+kun+yhden+annoksen+kokoisina+ei+jouluruokaa+saa.+
Ostin+lanttulaatikon+400g,+porkkanalaatikon+400g,+perunalaatikon+700g+ja+pienen+kurkkusalaattipurkin,+punajuurisalaattia,+kalkkunarullan,+kermaa,+niin+näistä+kertyy+jo+parin+kympin+verran,+ja+sen+kun+jakaa+neljälle+päivälle,+niin+jotain+viisi+euroa+per+päivä.
Normaalisti+en+osta+400g:n+laatikkoruokia+kuin+maksalaatikkoa,+joka+voi+maksaa+sen+n.+kaksi+euroa+ja+sitä+syön+kaksi+päivää,+niin+kyllä+kahden+euron+laatikkoruoat+tuntuu+kalliilta+ostaa,+ettekö+tätä+voi+ymmärtää?
Äitilläni+meni+n.+kahdeksan+kymppiä,+mutta+ei+siinäkään+varmaan+kaikki+jouluruoat+olleet+mitä+oli+aiemmin+ostanut,+että+kyllä+siihen+jouluruokaan+kyllä+menee+paljon+rahaa.
24.12.2016 17:41
Minustakin+tuntuu+näin+köyhänä+eläneenä+pahalta,+että+on+tullut+tuo+yksikin+lapsi+saatua,+sillä+tosiaan+ei+ole+vara+mihinkään+mihin+luulisi+tarvetta+olevan++kuin+ruokaan+ja+jonkinlaiseen+vaatetukseen.++On+meillä+polkupyörät+ja+sukset,+luistimet+ja+pleikkarit+peleineen+pystytty+hankkimaan,+mutta+siihen+se+sitten+jääkin+vaikka+en+laita+rahojani+tupakkaan+ja+alkoholiin+tai+huumeisiin,+niin+tiukkaa+ja+niukkaa+elämä+on+ollut+ja+tulee+jatkossakin+olemaan+näillä+näkymin.
Olenkin+sitä+mieltä,+että+köyhien+ei+tosiaan+kannattaisi+lisääntyä+ollenkaan,+se+ei+kertakaikkiaan+kannata+millään+tavalla.
24.12.2016 15:46
No,+aikaa+kyllä+on,+mutta+olen+käynyt+varovaisemmaksi,+kun+pelko+kaatumisesta+pyörällä+ei+tunnu+mukavalta+edes+ajatuksena,+ja+en+halua+luita+rikkoa+ja+tulla+sairaammaksi+mitä+nyt+on,+niin+olenkin+ihan+sujuvasti+siirtynyt+kävelemiseen,+ja+nastakengillä+se+sujuu+näin+liukkaan+kelin+aikaan,+mutta+aikaahan+se+vie+paljon+kauemmin+kuin+pyörällä+mennen,+että+hitainta+liikkumista+on+kävely.
21.12.2016 19:44
Minulla+on+takuueläke+767+euroa+kk:ssa,+jonka+lisäksi+saan+eläkeläisen+asumistukea+niin+paljon,+että+tuloni+ovat+yhteensä+n.1165+e/kk,+eli+aika+lähellä+on+ettei+ole+pienituloinen+tuon+mukaan,+mutta+kyllähän+sitä+on+pienituloinen+vaikka+olisi+50+euroa+yli+pienituloisuuden+rajankin.+
Tuosta+767+eurosta+maksan+vielä+vuokraakin+ja+asumiskulujen+jälkeen+elämiseen+jää+n.600+euroa.
Kyllä+sitä+itsensä+tosi+köyhäksi+mieltää.
21.12.2016 19:30
No,+lumikolalla+ei+saa+kolattua+tallaantunutta+lunta,+että+kyllä+nämä+aura-autot+on+siihen+hommaan+paras+ratkaisu.
21.12.2016 12:11
No,+köyhän+on+vaikea+laittaa+koiraa,+kun+se+maksaa+niin+paljon+esim,+jos+se+sairastaa+se+koira+paljon,+niin+eiväthän+vähät+rahat+riitä+hoitomaksuihin+jne.
Koiraa+ei+saa+laduilla+juoksuttaa+talvisaikaan,+ja+koiralatu,+jossa+sitä+voi+harrastaa+on+semmoisessa+paikassa+täällä,+että+pitäisi+olla+oma+auto,+että+sinne+pääsisi.
Köyhä+joutuu+elämään+ilman+autoa+ja+ilman+lemmikkieläimiä,+kun+ei+ole+rahaa+niitä+kustantaa.+
Minulla+on+esim.+vuokrasopimus+sellainen,+että+lemmikkieläimiä+ei+saa+pitää.+Muutin+tähän+sellaisena+aikana,+että+en+tosiaankaan+olisi+ottanut+minkäänlaista+lemmikkiä,+mutta+nyt+vuosien+vierähtäessä+olisin+valmis+ottamaan+koiran+tai+kissan+tai+vaikka+molemmat,+mutta+tähän+nykyiseen+asuntoon+en+siis+voi.+
Ja+nytkin+tuossa+olisi+yksi+vuokra-asunto+vapaana+vuokrattavissa,+niin+siinäkin+on+kielto+lemmikkieläimille,+että+eipä+se+helppoa+ole+löytää+asuntoa,+jossa+lemmikeitä+saa+pitää.
Lemmikeistähän+olisi+paljon+iloa+elämään,+mutta+siis+köyhällä+ei+vain+ole+ehkä+vara+niihin,+niin+köyhä+on+köyhä+senkin+puolesta,+että+elämä+on+yksipuolista+sensuhteen.
20.12.2016 17:37
No,+sieltähän+ne+on+otettava+mistä+nykyäänkin+otetaan.
Minä+en+tiedä+miten+se+homma+menee,+että+kuka+maksaa+ja+kenelle+jne,+mutta+kyllä+tiestöjen+on+oltava+kunnossa,+että+niitä+voi+käyttää+huoletta.+
Rahaa+on+laitettava+siihen+enemmän,+jos+tilanteet+sitä+vaativat.
Kyllä+on+oltava+köyhällä+mahdollisuus+ajaa+pyörällä+kauppaan+talvisaikaankin.
19.12.2016 18:33
Köyhän+on+paras+asua+lidl-kaupan+lähistöllä.+Toiseksi+paras+paikka+taitaa+olla+prisman+lähistöllä+ja+kolmanneksi+ne+loput+muut+kaupat.+
Kuitenkin+siis+jonkun+kaupan+lähistöllä+asuminen+on+köyhälle+aina+parempi+juttu,+jos+ei+ole+vara+pitää+kulkupeliä+kuten+autoa+tai+bussilippua+hankkia.+
Itse+olen+aina+ollut+köyhä+pienten+tukien+varassa+elävä,+niin+on+tullut+koettua,+että+kauppoja+on+ollut+aina+lähistöllä,+mutta+nuorempana+tuli+pyöräiltyä+kauempanakin+kaupoissa,+kun+ei+ollut+esteitä+sille+pitemmän+matkan+pyöräilylle.+Nykyään+ei+enää+ole+niin+sujuvaa+ja+helppoa+tuo+pitemmän+matkan+pyöräily,+varsinkaan+näin+talvisaikaan,+niin+ei+tule+niin+käytyä+kuin+lähikaupoissa+vaikka+tarvetta+olisi+käydä+suuremmassa+kaupassa,+kun+lähikaupasta+ei+saa+kaikkea+mitä+elämässä+sattuu+tarvitsemaan.
15.12.2016 02:21
Mopoautoilijat,+mopoilijat+ja+moottoripyöräilijät+ajavat+katsastamattomilla+vehkeillä,+ja+ainakin+minun+tietääkseni+ne+ajot+ovat+sujuneet+yhtä+hyvin+kuin+katsastetuilla+autoillakin.
14.12.2016 18:32
Mopot,+moottoripyörät+ja+mopoautot+eivät+tietääkseni+ole+katsastuspakon+alaisia.+Miten+niillä+on+mahdollista+ajaa+ilman+katsastuspakkoa?+Johtuuko+se+nopeudesta?,+no+moottoripyörät+kyllä+ajavat+yhtä+lujaa+kuin+autot,+miten+se+on+mahdollista,+että+moottoripyöriä+ei+tarvi+katsastaa?
Kyllä+me+kaikki+voisimme+hyvin+elää+ilman+katsastuspakkoa,+kuten+mopoilijat+ja+moottoripyöräilijätkin+elävät.
14.12.2016 18:13
1 / 1