Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

17

1. Onkohan+tänäpäivänä+mukava+olla+työttömänä?++Minusta+tuntuu,+että+mukavuus+on+kaukana,+kun+heitä+kohdellaan+tosi+kovalla+tavalla.+Itse+pääsin+työkyvyttömyyseläkkeelle++n.+vuonna++2013,+niin+ei+ole+ollut+vuosiin+kokemusta+työttömänä+olosta,+mutta+kovin+kuulostaa+kauhealta+meiningiltä+tämän+päivän+kohtelu+työttömiä+kohtaan.
  2. Aloitus+ei+ole+trolli.Meillä+ainakin+on+aina+pystytty+hankkimaan+lapselle+luistimet,+sukset,+polkupyörät+ja+pesäpallo+välineet,+mutta+harrastuksiin+ei+sitten+ole+sen+enempää+rahaa.Näitähän+ei+kutsuta+harrastuksiksi+mitä+joskus+joutuu+koulussa+tekemään+eli+hiihto+ja+luistelu+ja+muu+liikunta,+että+niitä+vartenhan+on+välineet+sitten+hankittukin.+Vapaa-ajalla+ei+lapseni+ole+käynyt+hiihtämässä+koskaan,+että+vain+luistelemassa+kerran+viikossa+on+tullut+käytyä.Kesäisin+on+pelattu+krokettia,+sulkapalloa,+mutta+niitäkään+ei+voi+sanoa+harrastuksiksi,+että+näinhän+sitä+on+tullut+liikuttua+ja+keksittyä+toimintaa+ettei+aika+käy+pitkäksi.Harrastukset+on+jotain+muuta,+että+nykyään+ne+näyttävät+maksavan+aivan+liikaa+näin+takuueläkeläisen+näkökulmasta.+Ei+ole+jäänyt+koskaan+säästöönkään,+että++irtorahaa+ei+ole+ollut,+joten+mistä+harrastuksiiin+olisi+laittaa+rahaa?Aikaisemmin+olin+sosiaalihuollon+asiakkaana,+mutta+,+kun+lapseni+ei+asunut+luonani+kuin+loma-aikoina,+niin+enhän+voi+mennä+kysymään,+että+kustantaako+he+mitään+harrastuksiin.Lapseni+ei+ole+voinut+osallistua+mihinkään+mikä+vaatii+maksuja,+eli+kaikki+liikuntaharrastukset:+hiihto,+pyöräily,+jalkapallo,+koripallo,+jääkiekko,+jääpallo,+yleisurheilu,+ja+sitten+esim.+pianonsoittokin+piti+lopettaa+kun+se+oli+niin+kallista,+niin+soittoharrastuksiakaan+ei+voi+harrastaa.+Muita+ei+nyt+tule+mieleen.Lapseni+on+jo+aikuinen,+että+hän+voi+sitten+nyt+aikuisiällä,+kun+voi+itse+kustantaa+harrastuksia,+jos+pääsee+töihin,+niin+harrastaa+mitä+pystyy.Tälläistä+se+on+nykypäivänä+ja+kyllä+minullakaan+ei+ole+lapsena+ollut+harrastuksia,+että+köyhässä+perheessä+elin,+että+olen+tottunut+tähän+köyhänä+olemiseen.