Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

3577

  1. No+olisiko+se+perimää+vai+ei.+Toki+ehkä+sillä+tavalla,+että+itse+sitten+retkahdin+nuorena+tupakanpoltoon++ja+jouduin+siitä+opettelemaan+pois+nyt+jo+siis+takana+savutonta+elämää+aika+kauan,+onhan+sekin+addiktio.+Se+mitä+itse+ajattelen+alkoholista+ja+en+suinkaan+mikään+ehdoton+ole,+joskus+saatan+ottaa+mutta+vain+toisinaan.+Tavallaan+ehkä+sekin,+että+ajatellaan+ikäänkuin+alkoholismi+olisi+kuin+"piirre"+jonka+voi+siirtää+ja+se+++antaa+hyvän+syyn+sitten+tolkuttomasti+juoda.+Se+on+siis+ikäänkuin+tekosyy+"kun+ei+parempiakaan+palikoita+saannut"+.+Itse+en+tunne+yhtäkään+alkoholistin+lasta+josta+olisi+tullut+alkoholisti.+Tiedän+parikin+ihan+absolutistia+jotka+eivät+ota+mutta+kymmenkunta+sellaista,+jotka+voivat+ottaa+toisinaan+ja+silti+heistä+ei+ole+tullut+alkoholisteja.++Tavallaan+pidän+sitä+vähän+samanlaisena,+että+kun+meidän+suvussa+on+aina+ollut+reheviä+niin+siksi+minullakin+30+kiloa+ylipainoa.+Eli+selittelyjä+,+jokainen+ihminen+päättää+omasta+elämästään,+toki+paljon+merkkaa+lähtökohdatkin+mutta+ei+niin+paljoa,+että+ne+määrittelisi+ihmisen+lopullisesti.Henkilökohtainen+vastuu+on+siis+se+avain.
  2. Mistä+muuten+tulee+tämä+,+että+nykyajan+ateismi+olisi+jotenkin+kytköksissä+vasemmistolaisuuteen.+Kun+ihan+oikeassa+elämässä+tunnen+ateisteja+jotka+ovat+siis+niin+pesunkestäviä+oikeistolaisia,+ettei+mitään+rajaa.+Sekä+jos+miettii+vaikkapa+noita+rajatkiinni+ynms.+nahkapäitä,+jotka+joutilaina+marssivat+arkisin,+niin+eipä+ne+nyt+taida+kovin+olla+vasemmistolaisia+ja+eikä+taatusti+sakkia+joka+kuluttaisi+kirkonpenkkiä+tai+olisi+kielillä+puhumassa+helluntailaisten+illoissa.+Kovin+oikeistolaiset+mielipiteet+siis+omaavat+,+miinuksena+tosin,+se,+että+pitävät+kiinni+syntymäoikeudestaan+elellä+yhteiskunnanlipuilla+ja+oikeuttaan+myös+olla+noudattamatta+demokraattisen+yhteiskunnan+luomia+sääntöjä,+siis+sen+saman+joka+niillekkin+"tilipussin"+antaa.