Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. iltaa ! Eilinen meni "työn merkeissä" ja illalla olin niin väsynyt, etten toennut edes "raporttia" antamaan.)) Yöllä tuli nukuttua 2x4 tuntia, mikä on kyllä minulle ennätyksellistä. Viiteen tuntiin yöuni yleensä minulla jää.

    Kuvittelin olevani tänään niin raihnainen ja särkyinen, ettei metsään olisi asiaa, mutta yllättäen kroppa tuntuikin letkeältä aamukankeuden lauettua. Toinen kirjoittaja, marjastaja, kertoi täällä piikkimatosta. Oliskohan siinä ollut taikaa, kun olen sen päällä pieni hetkiä lepäillyt.

    Pieniä nämä minun säilömiseni ovat - vaikka SkillaNiin verrattuna, mutta minulle parasta on tuo metsäluonto ja siellä yksin oleminen. Sieniäkin on taas osunut silmään, mutta kun nyt tuli tämä kuiva kausi ne tuntuvat ikäänkuin kutistuvat kokoon. Silti eilen paistoin niitä ison pannullisen ja kuivattunakin on jo kolme purkillista.

    Metsässä olo on minulle aika maagista. Metsä puhuu minulle ja minä sille..))
    Jos marjastaessa laitan suoritusvaihteen päälle, metsä lakkaa puhumasta, kieltäytyy tarjoamasta antimiaan. Jos pysyn siellä nöyränä, niin johan näen heti edessäni hienon kattauksen..)) Niin tänäänkin. Pieni sadekuuro vain teki sen, että tulin kotiin tavallista aikaisemmin.
    Pikkumies aloitti koulun tänään. Odottelen raporttia !..)) Arki alkaa ja syksyn tuntu on jo ilmassa. Silti kaunista ja lämmintä täällä tänään....
  2. Minun "juhlani" tuo kymmenen hengen sunnuntailounas meni sittenkin putkeen, yksi vieras ei tullut ja pöytään mahtuivat kaikki.

    Ilma oli leppoisa, lapset kulkivat ulos ja sisään koivun siemenet matkassaan...))
    Että niitä riittääkin tänä vuonna.

    Minulla näyttää käyvän niin, että jos jotakin rutiinista poikkeavaa on tiedossa, edellinen yö on levoton, eikä unta riitä. Puoli viideltä heräsin ahkeroimaan ja mielessäni mietin, että olen liian vanha tähän, palvelemaan ja viihdyttämään. Minkähän vuoksi pitää aina yrittää enemmän kuin jaksaisi ? Toisaalta yhdessä olemisen ilo yleensä korvaa vaivat
    ja kun tapaamisen jälkeen saa jäädä omilleen, osaa arvostaa sitäkin.

    Jaan yleensä jäljelle jääneen ruuan nuorille ja hyvin se on kelvannut. Päätin yrittää jatkossa selvitä pienemmällä pakastimella 125 l, kun en enää kerää marjoja yli oman tarpeen. Jos kerään, pistän heti jakeluun.

    Täällä odotetaan nyt tuota trombia. Pojat sitoivat eilen trampoliinin puuhun kiinni ja siirsivät keveämpiä puutarhakalusteita turvaan.
    En ottanut tuota trombivaroitusta vakavasti - huomenna kai se pahin uhka onkin -
    mutta kun menin kirjastoautolle, tuulenpuuska oli heittää mummon kumoon - 64 kiloa ei kai ole paino eikä mikään kun luonto tahtoo näyttää voimansa.

    Aamulla puhuttiin telkkarissa puista: miten tärkeitä ne ovat pitämään hellettä aisoissa ja miten kaupungeissa kärsitään, kun puita ei ole riittävästi suojaamaan paahteelta. Onneksi minulla on tontilla puita, ajattelen, että ehkä liikaakin, mutta ehkä ei sittenkään..))
    Elokuun aikana tulee kuitenkin "puumies" poistamaan muutaman kuivuneen koivun. Täällä joku linkitti hyvää infoa tuosta kaadosta ja sen hinnasta. Kuvittelin sen paljon isommaksi kuin se lopulta oli: kuusi runkoa klapeiksi saakka, "vain" 1650 euroa...
    Ja siitä vielä kotitalousvähennys. Kyllä kelpaa...

    Siedettävää hellepäivää ja -iltaa kaikille...
    t. demeter1
  3. Vai niin, Ano 14.57. En ole tiennytkään. Tuohan oli jo hyvä uutinen..))